|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от целите, посочени в таблица Б и таблица Б1А на Анализа на разходите и ползите (Приложение 6а и Приложение 6б) и таблица Б1 и Б1А от Бизнес плана (Приложение 12а и Приложение 12б)- което от двете е приложимо за съответния проект.
|
Yes
|
2. |
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа на база конкретно описани във раздел ІІІ Финансов план на Анализа на разходите и ползите ( финансов анализ) обекти и източници за финансиране на проекта и показатели на анализа и Представения бизнес план - което от двете е приложимо за съответния проект
|
Yes
|
3. |
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
|
Yes
|
4. |
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равенство между половете и липса на дискриминация,
2. Устойчиво развитие (защита на околната среда),
3. Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността,
4. Съответствие с програмите на ЕСИФ.
Кандидатът е предоставил информация във Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“
|
Yes
|
5. |
Кандидатът е:
1. Община Тунджа
2. Юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано по ЗЮЛНЦ
3. Читалище;
4. Стопански субекти от територията на МИГ, в т.ч. регистрирани земеделски стопани, стопански субекти по Търговския закон, Закона за кооперациите, физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
Проверка за регистрацията на ЮЛНЦ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в ТРРЮЛНЦ в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията,
Представено е Удостоверение за регистрация по Закона за занаятите ( ако има Регионална занаятчийска камара) – за кандидат физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите и Регистрационна карта за земеделски стопани.
|
Yes
|
6. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ-Тунджа
Изискването за седалище и адрес на управление не се прилага по отношение на кандидат - община Тунджа , която е включена в приложение № 3 от Постановление № 161.
Проверка за седалището и адреса на управление на ЮЛНЦ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
|
Yes
|
7. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ-Тунджа
(Обстоятелството следва да е посочено във Формуляра за кандидатстване)
|
Yes
|
8. |
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с приложените документи: декларация за липса на основания за отстраняване- Приложение № 4, Удостоверение от НАП, Свидетелство за съдимост, Удостоверение от община Тунджа, Удостоверение от ИА ГИТ и др.
|
Yes
|
9. |
Кандидатът не е клон на ЮЛНЦ
Проверка се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
|
Yes
|
10. |
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца.
Крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
|
Yes
|
11. |
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по -малък от 1000 евро при курс 1,9558 лева за 1 евро (1 955,80 лева);
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване.
|
Yes
|
12. |
Максималният размер на допустимите разходи на проектното предложение е до левовата равностойност на 15 000 евро при курс 1,9558 лева за 1 евро (29337,00лева) ;
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
|
Yes
|
13. |
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ –Тунджа и Насоките за кандидатстване.
Финансова помощ до 100 на сто - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ. - Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване;
Финансовата помощ е до 70 на сто - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен в по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ - Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване;
Финансовата помощ е до 60 на сто - когато получател е частно лице
Финансовата помощ е до 70 на сто - когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
В случай, че интензитет надхвърля максимално допустимия за съответния вид кандидат и проект същият се коригира от КППП до размера на допустимия.
|
No
|
14. |
Във формуляра за кандидатстване е въведен и количествено определен, приложим за конкретния проект индикатор/и.
Заложеният/те индикатор/ съответства на описанието на включените в проекта дейности и кореспондиращите им разходи
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
|
No
|
15. |
Проектът включва поне една от следните дейности:
1. Проучвания, свързани със създаването на нов местен туристически продукт / регионална колективна марка, обединяващ местното културно наследство, местните изделия и храни;
2. Дейности, свързани със сертифицирането на типични местни продукти и услуги;
3. Съхраняване, възстановяване и поддържане на обекти с местно значение от културно-историческото наследство на района, свързани с местната памет и териториална идентичност, както и на терените около тях;
4. Маркетингови, промоционални и информационни дейности, свързани със създаването и популяризиране на местен туристически продукт и местни, свързани с традициите, народния бит и културно-историческото наследство на територията изделия, услуги и занаяти, включително, но не изчерпателно:
Регистрация и сертификация на регионална колективна марка
Подпомагане на провеждането на местни празници, обичаи и традиции;
Създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др.;
Провеждане на специални промоционални и информационни кампании за нов туристически продукт/регионална колективна марка/изделия/традиция/занаят и др.подобни;
Дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване, дигитализиране и обновяване на природното и културно наследство на територията
Аргументирано е посочено в описанието на проекта как предвидените в проекта дейности ще допринесат за развитието на териториална идентичност, маркетинг и позициониране на база на специфичния и неизползван потенциал за развитие на територията на МИГ-Тунджа.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него
|
Yes
|
16. |
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на актуалния към момента на кандидатстване документ на Общински план за развитие на община Тунджа за периода 2014-2020 - в случаите, когато кандидат е община Тунджа
Представено е решение на Общински съвет Тунджа, в което е посочено точно с кои, цели, приоритети, мерки от ОПР кореспондира представеното проектно предложение.
|
Yes
|
17. |
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство. ( когато е приложимо за съответния вид съгласувателна процедура)
|
Yes
|
18. |
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Представени са съответни становища/документи от компетентните органи, когато такива се изискват.
|
Yes
|
19. |
В представения проект, когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
•Интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
• интервенциите са върху обекти, свързани с културния живот, които са общинска собственост, читалища, музеи, и библиотеки, археологически обекти и др.
• дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество
• и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване, Анализа „Разходи-ползи” (финансов анализ) и съотносимите приложени документи
|
Yes
|
20. |
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел или НЧ кандидатства само за нестопански дейности - когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
Изискването се проверява в представения Анализ за „Разходи-ползи” (Финансов анализ)
|
Yes
|
21. |
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон;
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 6а и 6б ч (когато това е приложимо за съответния проект и кандидат)
6. включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
В противен случай, води до отпадане
|
Yes
|
22. |
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности:
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2.
„Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването,подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“; подмярка 7.5 ” Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура”, подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.; 2. дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“;
5. дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
В противен случай води до отпадане.
|
Yes
|
23. |
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
|
Yes
|
24. |
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
|
Yes
|
25. |
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата.
В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1 т.5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.- "Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
|
Yes
|
26. |
В представения анализ "Разходи-Ползи" стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
|
No
|
27. |
В представения анализ "Разходи-Ползи"сСтойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%. (когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
При отговор ДА – води до редукция на помощта в съответствие с правилата съгласно чл. 9, ал. 2, т. 2, буква б). от Наредба № 22 от 14.12.2015 г.
|
No
|
28. |
В представения анализ "Разходи-Ползи" стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил и обосновал интензитет на подпомагане по-нисък от 100%., като са приложени и правилата съгласно чл. 9, ал. 2, т. 2, букви а). и б). от Наредба № 22 от 14.12.2015 г. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
|
No
|
29. |
В представения анализ "Разходи-Ползи" в случай че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова вътрешна норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%) -счита се, че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране. ( когато анализ Разходи-ползи е приложим документ)
При отговор ДА – води до отхвърляне.
|
Yes
|
30. |
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „непомощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него
В представения проект, когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
•Интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
• интервенциите са върху обекти, свързани с културния живот, които са общинска собственост, читалища, музеи, и библиотеки, археологически обекти и др.
• дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество
• и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване, Анализа „Разходи-ползи” и съотносимите приложени документи.
Констатацията се прави на основа на информацията в проектното предложение и приложените документи и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство.
|
Yes
|
31. |
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел или НЧ кандидатства само за нестопански дейности - когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
Изискването се проверява в представения, Анализа „Разходи-ползи”.
|
No
|
32. |
В случаите, когато кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности:
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро по централен курс на БНБ и съответно левовата равностойност на 100 000 евро по централен курс на БНБ, в случай на едно и също предприятие, което осъществява сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години. Периодът от три бюджетни години се отнася до текущата бюджетна година ( годината на кандидатстването и предходните две)
Проверката се прави на база представената от кандидата Декларация за минимални помощи и Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия, както и в Регистъра за минимални помощи към МФ, както и представените Годишен отчет за дейността и ГДД по чл.92 от ЗКПО за годината, предшестваща годината на кандидатстване
Когато се установи надхвърляне на допустимите прагове КППП, попълва НП и редуцира размера на БФП до допустимия праг.
|
No
|
33. |
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Проверката се прави на база Бюджета на проекта във Формуляра за кандидатстване и ТДИД
Неспазването води до отхвърляне, в случай, че никой от разходите не попада сред изброените.
|
Yes
|
34. |
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите от т.1 до т.8
1. Разходи, свързани с регистрацията, сертифицирането, прилагането и популяризирането на регионална марка за продукти и услуги от територията на МИГ – Тунджа, включително за проучвания, обучения, такси за регистрация и др.
2. Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане във връзка с маркетинг, популяризиране и сертифициране на местното наследство, изделия и храни;
3. Закупуване и реставрация на експонати и оборудване за етнографски, исторически и други експозиции;
4. Разходи за закупуване на материали, консумативи, оборудване, обзавеждане, инвентар, инструменти и облекла за местните фолклорни състави;
5. Разходи, свързани със проучване, съхраняване, дигитализиране, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията (паметници на културата с местно значение).
6. Разходи за организация и провеждане на различни събития, популяризиращи и утвърждаващи местната териториална идентичност, във връзка с местни обичаи и традиции - провеждане на фестивали, събори, празници, обичаи и други събития, свързани с местното наследство.
7. Разходи за, маркетингови и информационни дейности, свързани с популяризиране на местното наследство, фолклор, изделия и храни (проучвания, издаване на брошури, дипляни, публикации, филми, семинари, и др.)
8. Разходи за външни услуги;
• наем на помещения и апаратура;
• други разходи за външни услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта
Проверката се прави на база Бюджета на проекта във Формуляра за кандидатстване и ТДИД
Неспазването води до отхвърляне.
|
Yes
|
35. |
В случай на заявено междинно плащане то е само едно за периода на изпълнение на проекта.
Констатацията се прави на основа на информацията в проектното предложение - ТДИД
В случай, че е заявено повече от едно междинно плащане КППП отправя питане до кандидата, кое от двете плащания да остави в ТДИД
|
No
|
36. |
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените референтни разходи (ако е приложимо);
Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
йно финансиране
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
|
No
|
37. |
Проектното предложение не включва и следните разходи:
1. Закупуване или наем на земя и сгради;
2. Закупуване на оборудване и обзавеждане втора употреба;
3. Данък върху добавена стойност с изключение на невъзстановим ДДС, когато е поет действително и окончателно от кандидати, различни от лицата, освободени от данък съгласно чл. 3, ал. 5 от Закона за данък върху добавената стойност;
4. Оперативни разходи, включително разходи за поддръжка, наеми, застраховка, текущ ремонт;
5. Банкови и административни такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви, застраховки;
6. Обезщетения за отчуждаване на имоти;
7. Закупуване на оборудване, включително компютърен софтуер, над пазарната им стойност;
8. Плащания в брой;
9. Инвестиции, за които ДФЗ-РА или друг компетентен орган установи изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
10. Неустойки за неизпълнение по договорите с избраните доставчици/изпълнители;
11. Натрупани лихви върху изплатени авансови плащания;
12. Инвестиции, за които е установено двойно финансиране
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
|
No
|
38. |
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
|
No
|
39. |
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
|
No
|
40. |
Предложените за финансиране разходи от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
|
No
|
41. |
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАН ( за кандидати, за които документът е приложим)
Показателите за оценка на бизнес плана показват подобряване на дейността на предприятието, доказват икономическата жизнеспособност на проекта и предприятието и постигане целта на процедурата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №12а и 2б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Проверката се прави само по отношение на кандидати, за които Бизнес план е приложим документ - кандидати по чл. 9, ал. 2, т. 2, подточки в). и г) на Наредба № 22 от 14.12.2015
Несъответствието с това условие за допустимост води до отхвърляне на проекта
|
Yes
|
|