Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено във Формуляра за кандидатстване по настоящата процедура като са  попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език кандидатстване по настоящата процедура като са  попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване ,подаден по електронен път  е подписан с КЕП от законния представител на кандидата.
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf , 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Когато кандидат е община Тунджа е прикачена във формат Заповед на Кмета на общината. От текста на заповедта става ясно, че   съответния служител ще подаде от негово име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
4.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
5.
Представена е Таблица за допустими инвестиции  и дейности в електронен формат „xls“ или “xlsx” по образец – Приложение  № 1
Yes
6.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 - Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата.
Yes
7.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 3 - Декларация за поверителност.
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата.


Yes
8.
Представен е Учредителен акт или Устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или ЗНЧ .
Документът е сканиран оригинал.
No
9.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето.  Документът е сканиран оригинал.
Yes
10.
Представено Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения  на кандидата и представляващия/те кандидата и на лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение.
Документът е сканиран оригинал.
Yes
11.
Представена е декларация за липса на основания за отстраняване  съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; 
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана и   прикачен сканиран оригинал.


Yes
12.
Представена е Декларация за нередности  съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата  - датирана, подписана и подпечатана  - сканиран оригинал.
Yes
13.
Представена е Декларация за свързаност съгласно Заповед  № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. – Приложение № 11 от Документи за попълване. Декларацията не се представя от кандидати, които са публичноправна организация по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП. Декларацията е ,датирана, подписана и подпечатана в оригинал.
Yes
14.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Документът е сканиран оригинал.


Yes
15.
Представени  са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; Документите са сканирани оригинали. (когато е приложимо) .
No
16.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Документът е сканиран  оригинал, (когато е приложимо).
No
17.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване в изискуемите формати. 
Приложение № 6а е  представено сканирано във формат “pdf“ или„jpg”.  Приложение № 6б е представено във формат “pdf“ или„jpg, както и в формат “xls” или “xlsx”.
Документът е приложим за кандидати публични лица, лица, регистрирани по ЗЮЛНЦ и ЗНЧ.
Yes
18.
Представено е решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидат община Тунджа , и решение на компетентния орган на юридическото лице, за кандидатстване  към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура.
Документът е сканиран оригинал.
No
19.
Представено е решение на Общинския съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на  актуалния към момента на кандидатстване документ на общинския план за развитие за периода 2014-2020г ,когато кандидат е община Тунджа.
В решението на Общинския съвет изрично следва да е посочено спрямо  кои приоритети, цели, специфични цели и/или други елементи от стратегическата рамка на документа е съответствието на дейностите, включени в проектното предложение
Документът е сканиран оригинал.
Yes
20.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Документът е сканиран оригинал.
No
21.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период).
Документът е сканиран оригинал.
No
22.
Представени са изискуемите съгласно точка 4  от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи. 
Документите са   сканирани  оригинали.
No
23.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му или е в случай на провеждане на процедура по ПМС 160е  представено Решение за определяне на индикативна стойност на разход/и.
Документът  е   сканиран оригинал.

No
24.
Представени са  предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо). Документите са  сканиран оригинал.
No
25.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата  - датирана, подписана и подпечатана  – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване Прикачен сканиран оригинал.
Yes
26.
Представена е декларация , подписана от  кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата за липса на изкуствено създадени условия – съгласно Приложение № 8. 
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана  и е  прикачен оригинал. 
Yes
27.
Представен е Формуляр за мониторинг – по образец съгласно Приложение № 9
Представен е  във формат „doc“ или „docx“, а също и подписан от представляващия кандидата – сканиран оригинал във формат „pdf”  или„jpg”. 
Yes
28.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ- съгласно Приложение № 10 
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и прикачен оригинал.
Yes
29.
Представен е Годишен отчет за дейността (по образец на НСИ, заверен от НСИ )  и ГДД по чл.92 от ЗКПО ( заверена от ТД на НАПЧ за последната приключена финансова година, предхождаща годината на кандидатстване. Документите  са  сканирани оригинали,  (ако е приложимо за кандидат ЮЛНЦ или НЧ – съгласно условията на раздел 16).
No
30.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за ползване на имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията. Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  във формат „pdf” или „jpg”.( ако е приложимо)
Yes
31.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, свързани с допустимите дейности).
Документът  е   сканиран оригинал.
Yes
32.
Представена е Декларация за минимални помощи по образец на МФ – в оригинал съгласно Приложение № 13 от Документи за попълване ( когато е приложимо) Представя се в оригинал, датирана, подписана и подпечатана в сканиран оригинал 
Yes
33.
Представена е Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката(когато е приложимо) – Приложение№ 14а и 14в от Документи за попълване. Представя се датирана, подписана и  подпечатана в сканиран оригинал .
Yes
34.
Представено е Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава); – в случай на кандидат, физическо лице, регистриран по Закона за занаятите. Представен е  сканиран оригнал
No
35.
Представени са Бизнес План по образец (Приложение № 12а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница  във формат.pdf, .jpg  и Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 12б от документите за попълване). във формат .xls, .xlsx; (за проекти, при които получател на помощта  е частно лице-кандидати по чл. 9, ал. 2, т. 2, подточки в). и г). на Наредба № 22 от 14.12.2015 г.). 
Yes
36.
Представен е График за провеждането на планираните дейности  (при дейности, свързани с народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и други подобни). Документът  е   сканиран оригинал, подписан  подпечата от кандидата
Yes
37.
Представена е Обосновка на предвидените за закупуване артикули, с посочени брой и прогнозна стойност дейности  (при дейности, свързани с народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и други подобни). 
Документът  е   сканиран оригинал, подписан и подпечатан от кандидата.
Yes
38.
ППредставено е Писмено становище от сценограф/художник (в случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване)
Документът  е   сканиран оригинал, подписан от лицето, изготвило становището.

Yes
39.
Представено е Писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (в случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития)
Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  във формат „pdf” или „jpg”.
В случай, че документът  е неприложим, е прикачена  Декларация за неприложими документи – Приложение № 11 от Документи за попълване  - Приложение № 123_8_5 към Условията за кандидатстване по подмярка 19.2 на ДФЗ
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е  прикачен оригинал, сканиран  във формат „pdf” или „jpg”.
Yes
40.
Представени са Протокол/и  и присъствен/и списък/ци  от събития за консултиране на проектното предложение с  обществени консултативни съвети/местни общности/местни лидери на територията на МИГ, от който да е видно, че проектът получава тяхната подкрепа по отношение на значимостта и ползите от планираните дейности. (ако е приложимо с оглед доказване на съответния критерий от ТФО) 
Представени се сканирани оригинали.
No
41.
Представени са Договори с производители/търговци от територията на община Тунджа за иизползване местни продукти  и суровини от кандидат- предприятие, регистрирано по ТЗ и Закона за кооперациите, и произвеждащо продукт / предлагащо услуга на територията на МИГ-Тунджа.
ако е приложимо с оглед доказване на съответния критерий от ТФО) 
Представени се сканирани оригинали.


No
42.
Представено е Удостоверение за липса на задължения към община Тунджа, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане; за кандидат община Тунджа се представя удостоверение  от кмета. Документът е сканиран оригинал.
Yes
43.
Представено е Удостоверение от ИА „ГИТ” за наличие или липса на установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен. Представен  е сканиран оригинал.
Yes
44.
Представено е Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност    ( когато е приложимо ). Представен е сканиран оригинал.
No
45.
Представено е Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация и  удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени от компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване – за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ и читалища, регистрирани по ЗНЧ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ. Представен е  сканиран оригинал.
Yes
46.
Представена е Регистрационна карта на земеделския стопанин, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея (в случай на кандидат земеделски стопанин). Представен е сканиран  оригинал.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от целите, посочени в таблица Б и таблица Б1А на Анализа на разходите и ползите (Приложение 6а и Приложение 6б) и таблица  Б1 и Б1А от Бизнес плана (Приложение 12а и Приложение 12б)- което от двете е приложимо за съответния проект.
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа  на база конкретно описани във раздел ІІІ Финансов план  на Анализа на разходите и ползите ( финансов анализ)  обекти и източници за финансиране на проекта  и показатели на анализа  и Представения бизнес план - което от двете е приложимо за съответния проект
Yes
3.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
4.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.	Равенство между половете и липса на дискриминация, 
2.	Устойчиво развитие (защита на околната среда), 
3.	Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността,
4.	Съответствие с програмите на ЕСИФ.
Кандидатът е предоставил информация във Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“

Yes
5.
Кандидатът е:
1.	Община Тунджа
2.	 Юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано по ЗЮЛНЦ
3.   Читалище;
4. Стопански субекти от територията на МИГ, в т.ч. регистрирани земеделски стопани,  стопански субекти по Търговския закон, Закона за кооперациите,   физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
Проверка за регистрацията на ЮЛНЦ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в ТРРЮЛНЦ в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията, 
Представено е Удостоверение за регистрация по Закона за занаятите ( ако има Регионална занаятчийска камара) – за кандидат физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите и Регистрационна карта за земеделски стопани.
Yes
6.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ-Тунджа
Изискването за седалище  и адрес на управление не се прилага по отношение на  кандидат - община Тунджа , която е  включена в приложение № 3 от Постановление № 161.
Проверка за седалището и адреса на управление на ЮЛНЦ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Yes
7.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ-Тунджа
(Обстоятелството следва да е посочено във Формуляра за кандидатстване)
Yes
8.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с приложените документи: декларация за липса на основания за отстраняване- Приложение № 4, Удостоверение от НАП, Свидетелство за съдимост, Удостоверение от община Тунджа, Удостоверение от  ИА ГИТ и др.
Yes
9.
Кандидатът не е клон на ЮЛНЦ
Проверка се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Yes
10.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца.
Крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване

Yes
11.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по -малък от 1000 евро при курс 1,9558 лева за 1 евро  (1 955,80 лева);
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване.
Yes
12.
Максималният  размер на допустимите разходи на проектното предложение е до левовата равностойност на  15 000 евро при курс 1,9558 лева за 1 евро (29337,00лева) ;
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
Yes
13.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ –Тунджа  и Насоките за кандидатстване.
	Финансова помощ до 100 на сто - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен  по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ.  - Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване;
	Финансовата помощ е  до 70 на сто - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен в по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ -  Приложение № 6а и 6б от Документи за попълване;
	Финансовата помощ е  до 60 на сто - когато получател е частно  лице
	Финансовата помощ е до 70 на сто - когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване

В случай, че интензитет надхвърля максимално допустимия за съответния вид кандидат и проект същият се коригира от КППП до размера на допустимия.
No
14.
Във формуляра за кандидатстване е въведен и количествено определен, приложим  за конкретния проект  индикатор/и.
Заложеният/те индикатор/  съответства на описанието на включените в проекта дейности и кореспондиращите им разходи
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.

No
15.
Проектът включва поне една от следните дейности: 
1.	Проучвания, свързани със създаването на нов местен туристически продукт / регионална колективна марка, обединяващ местното културно наследство, местните изделия и храни; 
2.	Дейности, свързани със сертифицирането на типични местни продукти и услуги;
3.	Съхраняване, възстановяване и поддържане на  обекти  с  местно значение от културно-историческото наследство на района, свързани с местната памет и  териториална идентичност, както и на терените около тях;
4.	Маркетингови, промоционални и информационни дейности, свързани със създаването и популяризиране на местен туристически продукт  и местни, свързани с традициите, народния бит и културно-историческото наследство  на територията изделия, услуги и занаяти, включително, но не изчерпателно:
	Регистрация и сертификация на регионална колективна марка
	Подпомагане на провеждането на местни празници, обичаи и традиции;
	Създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др.;
	Провеждане на специални промоционални и информационни кампании за нов туристически продукт/регионална колективна марка/изделия/традиция/занаят и др.подобни;
	Дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване, дигитализиране и обновяване на природното и културно наследство на територията
Аргументирано е посочено в описанието на проекта как предвидените в проекта дейности ще допринесат за  развитието на териториална идентичност, маркетинг и позициониране на база на специфичния  и неизползван потенциал за развитие  на територията на МИГ-Тунджа.

Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него

Yes
16.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на актуалния към момента на кандидатстване документ на  Общински план за развитие на  община Тунджа за периода 2014-2020  - в случаите, когато кандидат е община Тунджа
 Представено е решение на  Общински съвет Тунджа, в което е  посочено  точно с  кои, цели, приоритети, мерки от ОПР кореспондира представеното проектно предложение.
Yes
17.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство. ( когато е приложимо за съответния вид съгласувателна  процедура)
Yes
18.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Представени са съответни становища/документи от компетентните органи, когато такива се изискват. 

Yes
19.
В представения проект, когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
•Интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост; 
• интервенциите са върху обекти, свързани с културния живот, които са общинска собственост, читалища, музеи, и библиотеки, археологически обекти и др.
• дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество 
•  и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ. 
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване, Анализа „Разходи-ползи” (финансов анализ)  и съотносимите приложени документи
Yes
20.
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел или НЧ кандидатства само за нестопански дейности  - когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
Изискването се проверява в представения Анализ за „Разходи-ползи” (Финансов анализ)
Yes
21.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон; 
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 6а и 6б  ч (когато това е приложимо за съответния проект и кандидат)
6.  включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.

Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
В противен случай, води до отпадане

Yes
22.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности: 
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. 
„Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.2. „Инвестиции  в създаването,подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“; подмярка 7.5 ” Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура”, подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.;                                                                              2. дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
5. дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България

Попълва се отговор „ДА“ в случай, че нито едно от изброените обстоятелства не е налице.
В противен случай води до отпадане.
Yes
23.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
24.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
25.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение  и представена декларация от кандидата. 
В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1 т.5  от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.- "Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
26.
В представения анализ "Разходи-Ползи" стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула  и  кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%. ( когато  анализ Разходи-ползи е приложим документ)
No
27.
В представения анализ "Разходи-Ползи"сСтойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е   по-голяма от нула  и кандидатът  е заявил интензитет на подпомагане 100%.  (когато  анализ Разходи-ползи е приложим документ)
При отговор ДА – води до редукция на помощта в съответствие с правилата съгласно чл. 9, ал. 2, т. 2, буква б). от Наредба № 22 от 14.12.2015 г.
No
28.
В представения анализ "Разходи-Ползи" стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е  по-голяма от нула  и кандидатът е заявил и обосновал интензитет на подпомагане по-нисък от  100%., като са приложени и правилата съгласно чл. 9, ал. 2, т. 2, букви а). и б). от Наредба № 22 от 14.12.2015 г.  ( когато  анализ Разходи-ползи е приложим документ)
No
29.
В представения анализ "Разходи-Ползи" в случай че проектът  генерира печалба, стойността на показателя „Финансова вътрешна норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%)  -счита се, че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране. ( когато  анализ Разходи-ползи е приложим документ)
При отговор ДА – води до отхвърляне.
Yes
30.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „непомощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него  
В представения проект, когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
•Интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост; 
• интервенциите са върху обекти, свързани с културния живот, които са общинска собственост, читалища, музеи, и библиотеки, археологически обекти и др.
• дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество 
•  и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ. 
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване, Анализа „Разходи-ползи” и съотносимите приложени документи.
 Констатацията се прави  на основа на информацията в проектното предложение и приложените документи и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство. 
Yes
31.
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел или НЧ кандидатства само за нестопански дейности  - когато кандидатстването е в режим непомощ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%:
Изискването се проверява в представения, Анализа „Разходи-ползи”.
No
32.
В случаите, когато кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности:
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро по централен курс на БНБ и съответно левовата равностойност на 100 000 евро по централен курс на БНБ, в случай на едно и също предприятие, което осъществява сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години. Периодът от три бюджетни години се отнася до текущата бюджетна година ( годината на кандидатстването и предходните две)
Проверката се прави на база представената от кандидата Декларация за минимални помощи и Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия, както и в  Регистъра за минимални помощи към МФ, както и представените Годишен отчет за дейността и ГДД по чл.92 от ЗКПО за годината, предшестваща годината на кандидатстване

Когато се установи надхвърляне на допустимите прагове КППП, попълва НП и редуцира размера на БФП до допустимия праг.
No
33.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
 Проверката се прави на база Бюджета на проекта във Формуляра за кандидатстване и ТДИД
Неспазването води до отхвърляне, в случай, че никой от разходите не попада сред изброените.
Yes
34.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите от т.1 до т.8
1.	Разходи, свързани с регистрацията, сертифицирането, прилагането и популяризирането на регионална марка за продукти и услуги от територията на МИГ – Тунджа, включително за проучвания, обучения, такси за регистрация и др.
2.	 Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане във връзка с  маркетинг, популяризиране и сертифициране на местното наследство, изделия и храни;
3.	 Закупуване и реставрация на експонати и оборудване за етнографски, исторически и други експозиции;
4.	Разходи за закупуване на материали, консумативи, оборудване, обзавеждане, инвентар, инструменти и облекла за местните фолклорни състави;
5.	Разходи, свързани със  проучване, съхраняване, дигитализиране,   идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията  (паметници на културата с местно значение).
6.	Разходи за организация и провеждане на различни събития, популяризиращи и утвърждаващи местната териториална идентичност, във връзка с местни обичаи и традиции - провеждане на фестивали, събори, празници, обичаи и други събития, свързани с местното наследство. 
7.	Разходи за, маркетингови и информационни дейности, свързани с популяризиране на местното наследство, фолклор, изделия и храни  (проучвания, издаване на брошури, дипляни, публикации, филми, семинари, и др.) 
8.	Разходи за външни услуги; 
•	наем на помещения и апаратура;
•	други разходи за външни услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта 
Проверката се прави на база Бюджета на проекта във Формуляра за кандидатстване и ТДИД
Неспазването води до отхвърляне.
Yes
35.
В случай на заявено междинно плащане то е само едно за периода на изпълнение на проекта.
Констатацията се прави  на основа на информацията в проектното предложение - ТДИД
В случай, че е заявено повече от едно междинно плащане КППП отправя питане до кандидата, кое от двете плащания да остави в ТДИД
No
36.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените референтни разходи (ако е приложимо);
Отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета 
йно финансиране
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
No
37.
Проектното предложение не включва и следните разходи: 
1.	Закупуване или наем на земя и сгради;
2.	Закупуване на оборудване и обзавеждане втора употреба;
3.	Данък върху добавена стойност с изключение на невъзстановим ДДС, когато е поет действително и окончателно от кандидати, различни от лицата, освободени от данък съгласно чл. 3, ал. 5 от Закона за данък върху добавената стойност;
4.	Оперативни разходи, включително разходи за поддръжка, наеми, застраховка, текущ ремонт;
5.	Банкови и административни такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви, застраховки;
6.	Обезщетения за отчуждаване на имоти; 
7.	Закупуване на оборудване, включително компютърен софтуер, над пазарната им стойност; 
8.	Плащания в брой;
9.	Инвестиции, за които ДФЗ-РА или друг компетентен орган установи изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
10.	Неустойки за неизпълнение по договорите с избраните доставчици/изпълнители;
11.	Натрупани лихви върху изплатени авансови плащания;
12.	Инвестиции, за които е установено двойно финансиране
Попълва се отговор „ДА“ в случай, че проектът не съдържа нито един от изброените разходи.
В случай, че се установи наличие на недопустим/и разход/и, се попълва „НП“ и се извършва корекция на бюджета
No
38.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
No
39.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
No
40.
Предложените за финансиране разходи  от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
No
41.
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАН ( за кандидати, за които документът е приложим)
Показателите за оценка на бизнес плана показват подобряване на  дейността на предприятието, доказват икономическата жизнеспособност на проекта и предприятието и постигане целта на процедурата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №12а и 2б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.

Проверката се прави само по отношение на кандидати, за които Бизнес план е приложим документ - кандидати по чл. 9, ал. 2, т. 2, подточки в). и г)  на Наредба № 22 от 14.12.2015


Несъответствието с това условие за допустимост води до отхвърляне на проекта
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021