Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие на кандидата и проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСУН и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на конкретния бенефициент (координатор) и е вписан като такъв в ТР и регистър на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, Формулярът за кандидатстване се подписва от всяко от тях при подаването.
Да
2.
Представено е пълномощно за подаване на проектното предложение, попълнено по образец (Приложение 1) и прикачено в ИСУН (в случай, че е необходимо/приложимо).
Не
3.
Декларация при кандидатстване (Координатор) - попълнена по образец (Приложение 2 към Условията за кандидатстване), подписана с валиден КЕП от лицето/ата, с право да представлява/т координатора, и е прикачена в ИСУН и/или са декларирани обстоятелствата в т. „E-ДЕКЛАРАЦИИ“ на Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).

Декларацията при кандидатстване (Координатор) се попълва и подписва от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на Конкретния бенефициент (Координатор) и са вписани като такива в ТР и регистър на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали се представляват заедно и/или поотделно.
Да
4.
Декларация при кандидатстване (Партньор) –попълнена от всеки отделен партньор (бенефициент по ПЦЕ) по образец (Приложение 3 към Условията за кандидатстване), подписана с валиден КЕП от лице, с право да представлява съответното юридическо лице-партньор, и прикачена в ИСУН. 

Декларацията при кандидатстване (Партньор) се подава и подписва с валиден КЕП от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на партньора и са вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват юридическото лице заедно и/или поотделно.
Да
5.
Декларация на асоциирания партньор – Приложение 4 е попълнена от всеки отделен асоцииран партньор по образец и е подписана с валиден КЕП от лице с право да представлява съответното юридическо лице.
Декларацията на асоциирания партньор се подава и подписва с валиден КЕП от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на партньора и са вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват юридическото лице заедно и/или поотделно.
Не
6.
Споразумение за партньорство, – Приложение 5, подписано от Кандидата (Координатор) и всички партньори по договора с ЕК, вкл. Асоциирани партньори, и прикачено в ИСУН.
Да
7.
Подписан договор с ЕК и всички приложения към договора по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01-European Digital Innovation Hubs по Програма „Цифрова Европа“, приложени към Формуляра за кандидатстване в ИСУН.
Да
8.
Представени са документи, удостоверяващи актуалното състояние и реалните собственици на кандидата/партньора (ако е приложимо), в случай че кандидатът/партньорът е чуждестранно лице.
Да
9.
Свидетелство за съдимост на лица-чуждестранни граждани, които са официални представляващи на кандидата/партньора и са вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ, независимо от това дали представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, представено в срока си на валидност, а при липса на посочен такъв, в срок до 6 месеца от датата на издаването му (ако е приложимо).
Да
10.
Кандидати/партньори, чиито задължения, установени общо към НАП, общината по седалището на УО (Столична община) и по седалище на кандидата, по реда на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК, са повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или са повече от 50 000 лв., имат право да представят доказателства, че са предприели мерки, които гарантират тяхната надеждност. За тази цел кандидатът/партньорът може да представи следните документи (ако е приложимо):
- документ за извършено плащане, или
- споразумение, издадено от оторизираните за това лица, изброени в чл. 184 от ДОПК (изискването е приложимо при задължения към НАП), от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения; 
- споразумение, издадено от оторизираните за това лица, изброени в чл. 4, ал. 7 от Закона за местните данъци и такси (изискването е приложимо при задължения към съответната община), от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Не
11.
Кандидати/партньори, които имат влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение за нарушение на обстоятелства по чл. 54, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, имат право да представят доказателства, че са предприели мерки, които гарантират тяхната надеждност, като са изяснили изчерпателно фактите и обстоятелствата, като активно са съдействали на компетентните органи, и са изпълнили конкретните предписания, технически, организационни и кадрови мерки, чрез които да се предотвратят нови престъпления или нарушения. За тази цел кандидатът/партньорът може да представи документи, съгласно т. 4, раздел II на т. 22 „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“ от Условията за кандидатстване (ако е приложимо).
Не
II. Група
Критерии за допустимост на кандидата и проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Конкретният бенефициент (координатор на проекта по ПЦЕ) е допустим по настоящата процедура, като кумулативно отговаря на следните условия:
-	е юридическо лицe (публични или частни организации);
-	е установен на територията на България;
-	има сключен договор с ЕК;
-	е посочен като координатор  в договора, подписан от ЕК по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на ПЦЕ.
Да
2.
Партньорът/ите и асоциирания/ите партньор/и (ако е приложимо) е/са посочени поименно като такива в договора за финансиране с ЕК по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на програма „Цифрова Европа“.
Да
3.
Кандидатът не попада в някое от следните условия за недопустимост:
Кандидатът не е:
-	Физическо лице с изключение на самонаетите лица, т.е. едноличните търговци, без правосубектност, отделна от тази на физическото лице;
-	Международна организация, освен ако не е международна организация от европейски интерес по смисъла на член 2 от Регламента за ПЦЕ (т.е. международна организация, мнозинството от чиито членове са държави-членки или чиито седалища са в държава-членка);
-	Субект без юридическа правосубектност (Субект, който няма юридическа правосубектност съгласно неговото национално законодателство, може да участва по изключение, при условие че неговите представители имат капацитета да поемат правни задължения от тяхно име и предлагат гаранции за защита на финансовите интереси на ЕС, еквивалентни на предлаганите от юридическите лица ;
-	Орган на ЕС – органите на ЕС (с изключение на Съвместния изследователски център на ЕК) НЕ могат да бъдат част от консорциума;
-	Асоциации и групи по интереси — образувания, съставени от членове, могат да участват като „единствени бенефициенти“ или „бенефициенти без правосубектност“. В случай че е предвидено изпълнението на дейности от членовете на асоциация или група по интереси, е предвидено същите да участват или като бенефициенти, или като свързани лица, или за тях не са предвидени да разходи в бюджета на проекта.
Да
4.
Кандидатът и партньорите не попадат, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите/партньорите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените по букви от а) до д) процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в случай че кандидатът е чуждестранно лице);
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община и към общината по седалището на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът/партньорът е установен или е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
л) не могат да участват в процедурата и да получат безвъзмездно финансиране кандидати, за които имат публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 8 от ДОПК за:
1/ недължимо платени и надплатени суми, както и за неправомерно получени или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от средства на Европейския съюз, включително свързаното с тях национално съфинансиране, които възникват въз основа на административен акт, включително финансови корекции, надплатен аванс, надхвърлени процентни ограничения, превишени позиции по бюджета на проекта, кръстосано финансиране, както и глобите и другите парични санкции, предвидени в националното законодателство и в правото на Европейския съюз или
2/ недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по предложения за изпълнение на инвестиции, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране;
м) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
н) лицата, които представляват кандидата/партньора са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
о) лицата, които представляват кандидата/партньора са осъждани с влязла в сила присъда за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
п) за лицата, които представляват кандидата/партньора е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
р) По отношение на представляващите кандидата/партньора не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
с) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
т) не са изпълнили решение на Европейската комисия с разпореждане за възстановяване и влязъл в сила акт за установяване на публично вземане, когато това е приложимо, по смисъла на чл. 44 от Закона за държавните помощи и не е възстановило изцяло неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ.
Да
5.
Кандидатът и партньора/ите не попада/т в обхвата на член 5 л) от Регламент (ЕС) 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 година за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 относно ограничителни мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
Да
6.
Дейностите по проектното предложение водят до постигането на целите на настоящата процедура, посочени в т.6 от Условията за кандидатстване и съответстват на предвидената подкрепа по приоритетно направление 4 „Синергия с програми Хоризонт Европа и Цифрова Европа“ на програма „Научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“ 2021-2027 г. по отношение на допълващото финансиране по линия на Програма „Цифрова Европа“.
Да
7.
Дейностите по проектното предложение имат принос към тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация 2021-2027 г. (ИСИС) и Национална програма „Цифрова България 2025“.
Да
8.
Дейностите по проектното предложение се изпълняват на територията на Република България и на територията посочена в договора с ЕК по програма „Цифрова Европа“. Част от дейностите може да се изпълняват извън територията на България, включително извън територията на Съюза, при условие че допринасят за целите на процедурата и са в съответствие с териториалния обхват, определен в  договора с ЕК по Програма „Цифрова Европа“.
Да
9.
Дейностите по проектното предложение са в съответствие с хоризонталните принципи, съгласно чл. 9 от Регламент (ЕС) 2021/1060, включително с принципа за „ненанасяне на значителни вреди“  и условията посочени в т. 17 „Хоризонтални политики“ от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Дейностите по проектното предложение не попадат в някоя от категориите недопустими дейности, съгласно т. 13.2 от Условията за кандидатстване.
Да
11.
Заложените дейности и предвидените за тях разходи в бюджета на проекта съответстват на дейностите и категориите разходи, включени в Договора между конкретния бенефициент и ЕК процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на програма „Цифрова Европа“ и са допустими по ПНИИДИТ, съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
Да
12.
Общите допустими разходи по проекта съответстват на стойността на общия договорен бюджет между Конкретния бенефициент (ЕЦИХ) и ПЦЕ, съгласно сключения договор по програма „Цифрова Европа“, като размерът на безвъзмездната финансова помощ не надвишава 50% от договорения бюджет по програма „Цифрова Европа“ и не надвишава определения максимален размер на безвъзмездно финансиране по съответния проект на конкретния бенефициент, съгласно т. 9. „Минимален (ако е приложимо) и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект“ от Условията за кандидатстване.
Да
13.
Разходите в бюджета на проекта са коректно отнесени към категорията регион на планиране, съобразно Териториален обхват на Европейските цифрови иновационни хъбове (ЕЦИХ), определени от ЕК за съвместно финансиране, посочен в т. 5 „Териториален обхват“ от Условията за кандидатстване.
Да
14.
Във Формуляра за кандидатстване са посочени приложимите за процедурата индикатори съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, за които са определени целеви стойности,.
Да
15.
Екипът за организация, изпълнение и управление на проекта съответства на одобрения екип в сключено споразумение между конкретния бенефициент и ЕК по програма „Цифрова Европа“.
Да
16.
Кандидатът предвижда изпълнението на дейности за Видимост, прозрачност и комуникация, съгласно разпоредбите на чл. 50 от Регламент (ЕС) 2021/1060, при изпълнението на проекта, като ще прилага Наръчник за визуализация на подкрепата от ЕС  2021-2027. Брандбук за бенефициенти - Приложение 20 от Условията за изпълнение.
Да
17.
Срокът на изпълнение на проектното предложение не надвишава 36 (тридесет и шест) месеца.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.