Критерии за оценка

I. Група
ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подписан от представляващия конкретния бенефициент или упълномощено лице
Не
2.
ПРИЛОЖЕНИЕ I: Декларация на кандидата/партньора (приложимо за общини)
Не
3.
ПРИЛОЖЕНИЕ Ia: Декларация на партньора (приложимо за партньори различни от общини)
Не
4.
ПРИЛОЖЕНИЕ II: Декларация на асоциирания партньор (ако е приложимо)
Не
5.
ПРИЛОЖЕНИЕ III: Декларация за минимални и държавни помощи, подписана от представляващия партньора/ите (ако е приложимо)
Не
6.
Заповед/акт за упълномощаване на лицето/та, което/които ще представлява/т конкретния бенефициент по конкретния проект, ще подава проектното предложение и ще подписва/т всички документи, свързани с изпълнението на проекта (ако е приложимо);
Не
7.
Доказателства, че всеки партньор е избран на база публична и прозрачна процедура за избор, гарантираща свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недискриминация на всички организации, които биха желали да участват в изпълнението на проекта като партньори (напр. обява във вестник, на интернет страницата на кандидата и др. по преценка на кандидата) (ако е приложимо)
Не
8.
Удостоверение за актуално състояние, издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - копие, заверено от кандидата за безвъзмездна финансова помощ/ партньора с подпис и текст „Вярно с оригинала”
(приложимо само за партньори, които не са общини)
Не
9.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за текущата финансова година – 2018, подписани съгласно Закона за счетоводството. Документите обхващат периода от началото на 2018 г. до последната датата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване
В случай, че проектното предложение се подава през месец януари 2018 г., финансовите документи следва да са за предходната 2017 г.

Приложимо само за партньори, различни от общини.
Не
10.
Удостоверение за кодовете на икономическа дейност на предприятието (партньор) (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност), издадено от Националния статистически институт по данни за предходната година. Неприложимо за общини, новорегистрираните/новосъздадените организации, както и за партньори, които не разходват средства по проекта).
Не
11.
Препис от Решение на Общинския съвет за:
-подаване на проектно предложение по конкретната процедура 
-одобряване на партньорство съгласно ЗМСМА (в случай на партньорство);
-предоставяне на сграда/помещение/я за времето на изпълнение на проекта и със срок не по-малко от 6 месеца след приключване на проекта (в случай че сградата/помещението/ята са общинска собственост и са предвидени ремонти дейности). за срока на изпълнение на проекта (в случай че сградата/помещението/ята са общинска собственост).
- създаване на функциониращ Център за подкрепа на лица с увреждания, вкл. с тежки множествени увреждания; 
- поддържане на подкрепящи услуги, в т.ч. интегрирани междусекторни услуги в общността за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване, след приключване на проекта.
Не
II. Група
ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Конкретният бенефициент по процедурата е Община Плевен/Русе/Варна/Бургас/Столична/Пловдив в съответствие с посоченото в т. 9 от Условията за кандидатстване
Да
2.
Партньорът/-ите по процедурата е/са доставчици на социални услуги/неправителствени организации
 в съответствие с посочените в т. 10 от Условията за кандидатстване (ако е приложимо)
Не
3.
Асоциираният/ите партньор/-ите е/са Министерството на труда и социалната политика/Агенция за социално подпомагане/Министерството на здравеопазването в съответствие с посочените в т. 10.1 от Условията за кандидатстване (ако е приложимо)
Не
4.
Продължителността на проекта не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване
Не
5.
Целите на проекта са допустими
Не
6.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват
Не
7.
В проектното предложение са включени дейностите, изброени в т.11 от Условията за кандидатстване
Не
8.
Целевата група е допустима
Не
9.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е допустима
Не
10.
Заложени са целеви стойности за всички индикатори, съгласно Условията за кандидатстване
Не
11.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано в съответствие с българско законодателство и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България
Не
12.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
1. Дейността, за която партньорът ще се финансира, не е в някоя от следните области:
а) областта на рибарството и аквакултурите
б) областта на първичното производство на селскостопански продукти.

2. Максималният размер на средствата, получени от кандидата/партньора/ите под формата на минимална помощ за период от три бюджет ни години на „едно и също предприятия“ НЕ надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка. 
Обстоятелства, свързани с изискванията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 се приемат на етап оценка на декларативен принцип. Подробната проверка на декларираните обстоятелства ще се извършва преди сключването на административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, съгласно т. 22.1. от Условията за кандидатстване.

Приложимо само за партньори, които разходват средства по проекта, различни от общини.
Не
13.
В случай, че партньорът е доставчик на социални услуги за възрастни, то той е вписан в регистъра на Агенция за социално подпомагане (АСП) като такъв. Проверката се извършва по служебен път.
Не
14.
Изборът на партньора/ите е публичен и прозрачен, гарантиращ свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недискриминация на всички организации, които биха желали да участват в изпълнението на проекта като партньори, като е описан и обоснован в секция 11.6 от Формуляра за кандидатстване.
Не
III. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Капацитет
Кандидатът/партнъорът  разполага с достатъчен капацитет  за изпълнение на проекта, в съответствие с т. 9 от Условията за кандидатстване
Критерий Води до отхвърляне
1.
Административен  – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема на заложените дейности  по проекта.
Не
2.
Финансов  - 
- Кандидатът разполага с финансов капацитет (служебна проверка в ЗДБ за 2018 г.)
- Партньорът/-ите отговарят на изискванията за финансов капацитет съгласно Методологията за оценка на финансовия капацитет. За партньори- общини проверката се извършва служебно в ЗДБ 2018
Да
3.
Оперативен  – Кандидатът/партньорът има поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
Не
IV. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Описание и обосновка на целите на проекта
- Формулирани са обща и специфична цел на проекта и е описано съответствието на проекта с целите и приоритетите на процедурата и програмата; 
- Целите са насочени към решаване проблемите на целевите групи, съобразно идентифицираните нужди; 
- Връзката между целите и предвидените резултати е аргументирана.
Не
2.
Описание на целевите групи по проекта и техните нужди
- Целевите групи са конкретизирани – посочени са специфичните им характеристики  съгласно Насоките за кандидатстване;
- Целевите групи са количествено определени;
- Нуждите на целевите групи са идентифицирани.
Не
V. Група
ЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Методика и организация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съответствие на дейностите с целите и очакваните резултати
- Дейностите са  насочени към постигане на целите; 
- Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта показатели;
- Описани са детайлно дейностите, начините и етапите за изпълнението им и в случай на приложимост е обоснована нуждата от закупуване на оборудване/извършване на ремонт (ако е приложимо).
Не
2.
Яснота на изпълнение на дейностите
- В описанието на дейностите са посочени начало и продължителност за изпълнение на всяка дейност;
- Времевият обхват на всяка дейност е реалистичен;
- Има логическа последователност в изпълнението на дейностите.
Не
3.
Готовност за стартиране на проекта
- Изпълнени са всички предпоставки за стартиране на проекта; 
- Идентифицирани са ключовите рискове, които биха повлияли върху изпълнението на проекта и са описани мерките, които ще бъдат предприети за намаляване или преодоляване на тяхното въздействие.
Не
4.
Устойчивост на резултатите от проекта
- Предвидено е резултатите от изпълнението на проектното предложение да окажат трайно въздействие върху целевата група.
Не
VI. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Бюджет и ефективност на разходите - Ефективност, ефикасност и икономичност на разходите и структурираност на бюджета
Критерий Води до отхвърляне
1.
-  Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи като всички разходи съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнението им.
- Предвидените разходи водят до своевременното, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати по проекта.
- Заложените ограничения на разходите по схемата са спазени при формиране на бюджета. 
- Заложените стойности са планирани в съответствие с разходите, предвидени по дейности. 
-В проектното предложение не са заложени недопустими разходи, както и дублиране на разходи.
	(Ако е приложимо: Правилно са разпределени разходите по заложените в проекта области на интервенция)
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.