Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата;
Да
2.
Проектното предложение е подписано с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Да
3.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ „Момчилград - Крумовград“;
Да
4.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език;
Да
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ, съгласно Условията за кандидатстване;
Да
II. Група
Придружаващи общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение,  в един от следните формати .xls, .xlsx, .pdf, .jpg, подписан и сканиран от кандидата – Приложение 1 към Условията за кандидатстване;
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец в един от следните формати .xls, .xlsx, .pdf, .jpg, подписан и сканиран от кандидата – Приложение 2 към Условията за кандидатстване;
Да
3.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни с подпис/и, печат и сканирана в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z - Приложение 3 към Условията за кандидатстване;
Не
4.
Декларация за нередности с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“-  Приложение 4 към Условията за кандидатстване.
Не
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
6.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
7.
Справка-декларация за обработваната земя /отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/ организацията с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ - Приложение 6 към Условията за кандидатстване (представя се за кандидати групи/организации на производители).
Не
8.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана в един от следните формати .pdf, .jpg, .doc, .docx – Приложение 7 към Условията за кандидатстване Декларацията се подписва задължително от представляващия кандидата, от представляващия и управляващия кандидата ЕТ, търговско дружество или юридическо лице, собствениците на предприятието/капитала на кандидати ЕООД и ООД. Когато управляващите кандидата/ползвателя са повече от едно лице, декларацията се попълва от всички лица – членове на управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен орган, както и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива.
Да
9.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
10.
Декларация в оригинал по чл.4а, ал.1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката - Приложение 8 към Условията за кандидатстване) с подпис/и, печат и сканирана в един от следните формати .pdf, .xlsx  .xls, .xlsx,  .jpg.
Не
11.
Бизнес план (по образец) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран в един от следните формати .pdf, .jpg, .doc,  .docx и таблиците от бизнес плана в „xls“ или „xlsx“ по образец - Приложение 9 и Приложение 9А към Условията за кандидатстване.
Да
12.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. Представя се и от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване.
Не
13.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z..
Не
14.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg,  .xls, .xlsx.
Не
15.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация от кандидата (Приложение 15А към Условията за кандидатстване) с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция), че са осигурени най-малко 50 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, от които най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първата прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта, трябва да е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г. (представя се и в случаите, когато суровините се закупуват от кланични пунктове). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
16.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100 % от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
17.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
18.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
19.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ), или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
20.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z, .zip - Приложение 10  към Условията за кандидатстване.
Да
21.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
22.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
23.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
24.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
25.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
26.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).  Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z..
Не
27.
Предварителни договори с описани количества и цени на биологични суровини (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции по т. 3 от Раздел 13.2 „Допустими дейности“). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
28.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представят се в един от следните формати .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip.
Да
29.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
30.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите по т. 12 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“  и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). Представя се в един от следните формати .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m.
Да
31.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти - Приложение 11 към Условията за кандидатстване (важи в случаите по т. 13 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).  В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се в един от следните формати .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m /ако е приложимо/.
Да
32.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (важи в случаите по т. 13 от Раздел 14.1 „Условия за допустимост на разходите“ ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
33.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Не
34.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи по т. 11 от раздел 14.1„Условия за допустимост на разходите“ , извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се в един от следните формати .pdf,.jpg, .zip,.rar, .7z.
Не
35.
Декларация за държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец - Приложение 12 към Условията за кандидатстване (важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или памук). Представя се с подпис/и, печат и сканирана в един от следните формати .doc  .docx, .pdf,  .jpg.
Не
36.
Декларация за двойно финансиране – Приложение 13 от Условията за кандидатстване Представя се с подпис/и, печат и сканирана в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
37.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност – Приложение 14 от Условията за кандидатстване. Представя се с подпис/и, печат и сканирана в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
38.
Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия – Приложение 15 към Условията за кандидатстване. Декларацията се представя от предприятието-кандидат и/или от членовете на групата/организацията на производители. Декларацията се попълва в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. Представя се с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
39.
Формуляр за мониторинг - Приложение 16 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат в един от следните формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
40.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА - Приложение 18 към Условията за кандидатстване. Представя се с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
41.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf” или „jpg“.
Не
42.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
43.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР - Приложение № 19 към Условията за кандидатстване. Представя се с подпис/и, печат и сканирана в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
44.
Декларация за липса на основания за отстраняване - Приложение 20 към Условията за кандидатстване. Представя се с подпис/и, печат и сканирана в един от следните формати .pdf, .zip, .rar,.7z.
Не
III. Група
Придружаващи специфични документи, необходими за ТФО
Критерий Води до отхвърляне
1.
Справка за съществуващия и нает персонал и или отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. Представя се в един от следните формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. - Приложение 21 към Условията за кандидатстване.
Не
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Целите на проектното предложение  са в съответствие с целите на съответната процедура;
Да
2.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в процедура BG06RDNP001-19.374  „МИГ Момчилград - Крумовград - инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти”;
Да
3.
Допустимите разходи за проекта съответстват на обявените в процедура BG06RDNP001-19.374  „МИГ Момчилград - Крумовград - инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти”;
Да
4.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на Формуляра за кандидатстване;
Да
5.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
6.
По проекта липсват изкуствено създадени условия.
Да
7.
Проектното предложение, включващо строително – монтажни работи, не предвижда извършване на дейности преди посещението на място от КППП;
Да
8.
Във Формуляра за кандидатстване са включени всички или тези от индикаторите за резултат и въздействие, съгласно Раздел 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретния проект;
Да
9.
Икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството за периода, и постигане на показателите, посочени в Приложение 28 към документите за информация към Условията за кандидатстване.
Да
V. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът/получателят на финансова помощ е:
1.1. Земеделски стопанин 
1.2. Призната група или организация на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители” от ПРСР 2014-2020 г.;
1.3. Едноличен търговец и юридическо лице, различно от кандидатите по т. 1.1 и 1.2;
Да
2.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец или ЮЛ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ „Момчилград - Крумовград“;
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ и/или негов законен или упълномощен представител, отговаря на условията на определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ.
Да
VI. Група
КРИТЕРИИ ЗА ПРОВЕРКА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Подаденото проектно предложение е за инвестиция на стойност по-малка или равна на 240 000 лева
Да
2.
Подаденото проектно предложение е за инвестиция на стойност по-голяма или равна на 50 000 лева
Да
3.
Видовете заложени разходи съответстват на предвидените дейности по проекта.
Не
4.
Спазени са заложените ограничения по отношение на заложени процентни съотношения /прагове на разходите:
- Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти по т.3 и 4 не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т.1 и 2 и т.5 - 10.;
- Общите разходи, свързани с преките разходи по проекта: хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, вкл. проучвания за техническа осъществимост, заложени в Бюджета под т.11, не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на преките допустими разходи по проекта. 
Допустимите разходи по т.11 не може да превишават следните стойности:
- за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т.11 не могат да превишават 5 на сто от допустимите разходи по т.1 - 10, но не повече от левовата равностойност на 35 000 евро;
- разходите за изготвяне на технически и работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите т.11 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т.1 - 10;
- разходите за изготвяне на технологичен проект, когато не е включен в разходите по т.2, като част от разходите по т.11 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т.1 - 10;
- разходите за строителен надзор като част от разходите по т.11 не могат да превишават едно на сто от допустимите разходи по т.1 - 10;
- разходите за пред проектни проучвания, правни услуги и хонорари за архитекти и инженери, извън тези по т.1, 2, 3 и 4, като част от разходите по т.11 не могат да превишават 1,5 на сто от допустимите разходи по т.1 - 10.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.