Критерии за оценка

I. Група
	
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата, като е избрал един от двата компонента
Не
3.
Кандидатът/партньорът/ите не са държавна/централна и/или териториална и/или общинска администрация
Да
4.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено.
Да
5.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език
Да
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България
Да
8.
Проектното предложение съдържа допустими дейности
Да
9.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК) са спазени минималните изисквания към обучението за ПК, съгласно Условията за кандидатстване:
•	Професиите и специалностите са включени в актуалният Списък на професиите за професионално образование и обучение (СППОО)
Да
10.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), са спазени минималните изисквания към обучението за ключови компетентности, съгласно Условията за кандидатстване:
•	Предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК 2 и 4 
Да
11.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
12.
Целевата група е допустима
Да
13.
Обученията в проектното предложение се реализират в приоритетните сектори на икономиката, посочени в т. 16 от Условията за кандидатстване 
или
минимум 50% от лицата включени в обучения отговарят най-малко на едно от изискванията посочени в т. 16 от Условията за кандидатстване
Да
14.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи
Да
15.
Кандидатът/партньорът/ите не са предприятия (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Да
16.
Кандидатът/паргньорът/ите не са предприятия (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на тях не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
16.1. В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
16.2 В случай на събирателно дружество или командитно дружество, или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
16.3. Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите кредитори.
16.4. Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
16.5. Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
а) съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7; и
б) съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
Да
17.
Безвъзмездната финансова помощ в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 651/2014, посочена в т. 10 в Условията за кандидатстване не надвишава:
За големи предприятия - 50% от общата стойност на допустимите разходи по проекта.
За средни предприятия - 60% от общата стойност на допустимите разходи по проекта.
За малки/микро предприятия - 70% от общата стойност на допустимите разходи по проекта.
ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Не
18.
Кандидатът е предвидил собствено участие в съответствие с категорията на предприятието, което е от най-голяма категория - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Да
19.
Дейността/ите, за които кандидатстват за финансиране кандидатът/партньорът/ите не са в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти.
ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 2
Да
20.
Максималният размер на средствата, получени от кандидата/партньора/ите под формата на минимална помощ за период от три бюджет ни години на „едно и също предприятия“ НЕ надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка. 
ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 2
Да
21.
Кандидат/партньор/и, които развиват основната си икономическа дейност или допълнителна дейност в целия Сектор A не са предвидили да предоставят обучения по професионална квалификация в следните професионални направления: 621 „Растениевъдство и животновъдство”, код 623 ”Горско стопанство”, 541 „Хранителни технологии” и 640 „Ветеринарна медицина”.
ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Да
22.
Кандидат/партньор/и, които развиват основната си икономическа дейност или допълнителна дейност в целия Сектор A не са предвидили да предоставят обучения по настоящата процедура за тези дейности.
ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 2
Да
23.
По проектното предложение са включени не повече от двама партньори
Да
24.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по Компонент I – 15 000 лв. 
ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Да
25.
Спазено е  ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не са по-малко от 13 636,36 лв. по Компонент II /ако е приложимо/

Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреки разходи.
Да
26.
Спазено е ограничението при формиране на бюджета относно планирането на преките разходи да не са по – малко от 15 000 лв. по Компонент II /ако е приложимо/				 

Прилага се в случаите, когато кандидата декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
Да
27.
Спазено е  ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 355 605,45 лв. по Компонент II /ако е приложимо/				

Прилага се в случаите, в които УО ще начислява служебно непреки разходи
Не
28.
Спазено е  ограничението при формиране на бюджета относно планираните преки разходи да не превишават сумата от 391 166 лв. по Компонент II /ако е приложимо/				

Прилага се в случаите, когато кандидата декларира, че не желае да му се отразяват служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи в бюджета.
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020
Да
2.
	
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение III - Декларация за държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Да
4.
Приложение III - Декларация за минималните помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 2
Да
5.
Приложение IV - Декларацията за обстоятелствата по чл. 3 и чл.4 от Закона за малките и средните предприятия - по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо) - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Да
6.
Приложение V - Заявка – декларация за целевата група към проектно предложение - по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
7.
Приложение VI - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Не
8.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.

В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър
Да
9.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за предходната приключила финансова година на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020
Да
10.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за 2016 г. – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път.
Да
11.
Лицензия, издадена от НАПОО – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (приложимо за работодатели, които имат собствен ЦПО и по проекта предвиждат сами да извършат обучението на заетите лица в предприятието-кандидат/партньор/ите по професионална квалификация по проекта)
и/или
Кандидатът е посочил № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
Да
12.
Нотариално заверено пълномощно с дата преди подаване на проектното предложение на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо) - сканирани и прикачени в ИСУН
Да
13.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на кандидата (ако е приложимо)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение II - Декларация на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Членовете на управителни и надзорни органи попълват декларацията, като декларират единствено обстоятелствата по т. 2 от нея. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение III - Декларация за държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се попълва и подава от партьор/и, които разходват средства по проекта - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Да
3.
Приложение III - Декларация за минималните помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се попълва и подава от партьор/и, които разходват средства по проекта - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 2
Да
4.
Приложение IV - Декларацията за обстоятелствата по чл. 3 и чл.4 от Закона за малките и средните предприятия - по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо) - ПРИЛОЖИМО САМО ЗА КОМПОНЕНТ 1
Да
5.
Приложение V - Заявка – декларация за целевата група към проектно предложение - по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Да
6.
Приложение VI - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020
Не
7.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за търговския регистър
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за предходната приключила финансова година на ПАРТНЬОРА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020
Да
9.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА/ТЕ за 2016г. – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
В случай, че посочените документи са оповестени в ТР ще бъде извършена проверка по служебен път
Да
10.
Лицензия, издадена от НАПОО – сканирана и прикачена в ИСУН 2020, приложимо за партньор ЦПО, създаден към юридическо лице 100% собственост на кандидата или за партньор - работодател, към когото има открит ЦПО (работодателят и ЦПО са едно и също лице) и по проекта партньора – ЦПО или партньора – работодател с ЦПО към него предвижда да извърши обучение по професионална квалификация на заетите лица в предприятието-кандидат и/или на заетите лица в предприятието-партньор по проекта.
и/или
За партньора е посочен № на лицензията от НАПОО в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване
Да
11.
Устав и/или друг еквивалентен документ, от който/които да са видни поименно членовете на управителните и надзорни органи на партньора (ако е приложимо)
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
•	Работодател;
•	Социален партньор - в качеството на работодател .
Допустимите социални партньори са:
	Асоциацията на индустриалния капитал в България; 
	Българската стопанска камара;
	Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България; 
	Българската търговско-промишлена палата;
	Съюзът за стопанска инициатива;
	Конфедерацията на независимите синдикати в България; 
	КТ „Подкрепа“.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът не е организация от системата на предучилищното и училищното образование и/или от системата на висшето образование, както следва:
	институциите в системата на предучилищното и училищното образование са: детските градини, училищата, центровете за подкрепа за личностно развитие и специализираните обслужващи звена;
	висшите училища са: университети, изследователски университети, специализирани висши училища и самостоятелни колежи, в това число Българската академия на науките, Селскостопанската академия, националните центрове по проблемите на общественото здраве и други научни организации
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за 2016г.), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
В случай, че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване. Информацията е описана в т. 11.2 във Формуляра за кандидатстване
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
•	Работодател
•	социален партньор - в качеството на работодател
Допустимите социални партньори са:
	Асоциацията на индустриалния капитал в България; 
	Българската стопанска камара;
	Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България; 
	Българската търговско-промишлена палата;
	Съюзът за стопанска инициатива;
	Конфедерацията на независимите синдикати в България; 
	КТ „Подкрепа“

•	Центрове за професионално обучение (ЦПО) – в случаите когато те са 100 % собственост на кандидата.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът не е организация от системата на предучилищното и училищното образование и/или от системата на висшето образование, както следва:
	институциите в системата на предучилищното и училищното образование са: детските градини, училищата, центровете за подкрепа за личностно развитие и специализираните обслужващи звена;
	висшите училища са: университети, изследователски университети, специализирани висши училища и самостоятелни колежи, в това число Българската академия на науките, Селскостопанската академия, националните центрове по проблемите на общественото здраве и други научни организации
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите за 2016г.), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
В случай, че партньор ще предоставя обучение по ключови компетентности, то той има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване. Информацията е описана в т. 11.2 във Формуляра за кандидатстване
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.