Критерии за оценка

I. Група
	
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат .pdf, .jpg
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Да
5.
Документите, качени в ИСУН, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а, когато документът е официален по смисъла на Граждански процесуален кодекс, той е легализиран с апостил.
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции във формат . .xls, .xlsx, .pdf, .jpg (Приложение № 2 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ).
Да
2.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение № 5 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc или  .docs.
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканиран във формат .pdf, или .jpg.
Не
4.
Свидетелство за съдимост от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му; когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. Представя се сканирано във формат .pdf, или .jpg.
Да
5.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s.
Да
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 7 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ). Представя се във формат  .pdf, .zip, .rar,или .7z.
Да
7.
Декларация за нередности (Приложение № 8 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата); когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат. Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s.
Да
8.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите. (Когато към датата на подаване на проектното предложение документът не е издаден, се представя входящ номер на искане за издаване от съответния орган). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
9.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията, за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
10.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите  вноски.  Важи  в  случай,  че  проектът  включва  разходи  за  закупуване на активи  чрез  финансов лизинг. Представя се сканирано във формат  .pdf, или .jpg.
Не
11.
Бизнес план - текстови вариант с подпис/и, печат на всяка страница, сканиран във формат .pdf, .jpg, .doc, docx (Приложение № 6 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване).
Да
12.
Бизнес_план_- табличен вариант във формат .xls, или .xlsx. (Приложение № 6а от Документи за попълване към Условията за кандидатстване ).
Да
13.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване  (в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или .7z.
Не
14.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
15.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара/ за физически лица/ в случай на кандидат регистриран по закона за занаятите / когато е условие за допустимост /.Задължително само за регистрирани по Закона за занаятите Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
16.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във  формат  .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или .7z., в случай че същата не е обявена в НСИ.
Не
17.
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава деклаraцията. - Приложение № 9 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване и справка за обобщените параметри на предприятието Приложение № 9а от Документи за попълване към Условията за кандидатстване. Представя се във формат .pdf, или .jpg. Не се представя от кандидати, които са големи предприятия.
Не
18.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. За разходи за пред проектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015г., ведно с банкови извлечения. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Не
19.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока както  и  за  разходи  за  извършени  услуги  от  държавни  или общински органи и институции. Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m.
Не
20.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 17 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване, протокол за избор на изпълнител/доставчик и предварителен/окончателен договор с изпълнителя/доставчика. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, за нормативно регламентирани такси, както и в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки, не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 50, а.л  2 от ЗУСЕСИФ и разходът не е включен в списъка с референтни цени на ДФЗ. Представя се във формат.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m .
Не
21.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z.
-          Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж). В случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. Важи в случаи по т. 8 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“. 
-          Документ за  ползване върху имота, за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж). Важи в случаи по т. 9 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“.
Да
22.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. (представя се когато за предвидените СМР се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,или  .7z.
Не
23.
Заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar,или  .7z.
Не
24.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
25.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи,Приложение № 13 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.
Не
26.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
27.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка  за обекти недвижими културни ценности. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.
Не
28.
Одобрен технически/ технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице, за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, кандидатът представя. Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.
Не
29.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z..
Не
30.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлена система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания. Представя се във формат .pdf, .jpg,
Не
31.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Удостоверява изпълнението на условията по т. 16-23,от подраздел 14.2 от Условия за кандидатстване.Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
32.
Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия  (Приложение №16 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg,
Не
33.
Декларация за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложениe. (Приложение № 11 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .doc, .docx, .pdf, .jpg.
Не
34.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
35.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z.
Не
36.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
37.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. (Приложение №3 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s .
Да
38.
Отчет за приходи и разходи (ЮЛНЦ). Представя се във формат .pdf.
Не
39.
Удостоверение за данъчна оценка. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
40.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
41.
Декларация за двойно финансиране. (Приложение № 12 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
42.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
43.
Формуляр за мониторинг. (Приложение №18 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
44.
Декларация за регистрация по ДДС. (Приложение № 20 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg.
Да
45.
Декларация за държавни или минимални помощи. (Приложение № 15 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
46.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Не
47.
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. Представя се във формат . pdf, .jpg.
Не
48.
Форма за наблюдение и оценка на проекти по подмярка  (Приложение №1 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf.
Да
49.
Справка за съществуващия и нает персонал, (Приложение №14 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
50.
Ведомост за заплати.Представя се във формат .pdf, .jpg.
Не
51.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР (Приложение №19 от  Документи за попълване към Условията за кандидатстване).
Да
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 1 „Проекти, включващи инвестиции за развитие на „зелената икономика “ от Критериите за оценка
Кандидатът представя:
1. Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.), и/или проектът включва мерки за оползотворяване на отпадъци за собствени енергийни нужди ( когато се  предвиждат инвестиции за въвеждане използването на енергия от оползотворяване на вторична биомаса от продукти, които не са включени в Анекс I от ДФЕС). 
Допълнително КППП ще разглежда и следните документи от раздел 24.1 от настоящите Условия, следователно кандидатът не ги прилага отново
2. Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност. 
3. Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. удостоверяващ изпълнението на условията по т. 16-23,от подраздел 14.2 от Условия за кандидатстване.
Не
2.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 2 Проекти, включващи иновации 
Допустимите инвестиционни разходи по проекта са свързани с въвеждането на иновации за самото предприятие/ стопанство
За присъждане на точки по критерия, комисията разглежда обосновка в раздел 11 „Допълнителна информация, необходима за оценката на проектното предложения“, поле „Проектът включва иновации“
Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 2
Не
3.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 3 „Проекти за развитие на селски, еко и културен туризъм и др. алтернативни форми на туризъм “ от Критериите за оценка
Бизнес планът и други представени от кандидата документи, свързани с дейностите и разходите, за чието подпомагане се кандидатства с проектното предложение.
За присъждане на точки по Критерия, КПП ще разглежда представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 3
Не
4.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 4 „Проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит или образование в сектора, за който кандидатстват”  от Критериите за оценка
Удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване.
За присъждане на точки по Критерия,
Кандидатите, притежаващи образование в сектора за който кандидатстват следва да приложат копие на един  или повече от следните документи:
- Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна);
- копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност;
- копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование).
за доказване на стаж - копие от трудова/осигурителна книжка, от която да е видно най-малко 1 година трудов/осигурителен стаж по професията в съответния сектор.
Не
5.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 5 „Кандидатът е осъществявал дейност на територията на МИГ Белене - Никопол най-малко 3 (три) години преди датата на кандидатстване“ от Критериите за оценка
КПП извършва  проверка на представената  Справка за дейността на предприятието на кандидат за всяка от предходните 3 финансови години, предхождащи кандидатстването.
Проверява се регистрацията на кандидата в Търговския регистър и на публикуваните Годишни отчети за дейността. Ако отчетите (някой/и от отчетите) не са публикувани в Търговски регистър на Агенция по вписванията, то е необходимо кандидатът да ги представи във формат .pdf,
Не
6.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 6 Проекти в секторите компютри, оптика и електроника; автомобили и други превозни средства; метални изделия; печатарска промишленост; информационни технологии” “ от Критериите за оценка
Формулярът за кандидатстване , Бизнес плана и други представени от кандидата документи, свързани с дейностите и разходите, за чието подпомагане се кандидатства с проектното предложение. Бизнес планът и планираните дейности и инвестиции трябва категорично да доказват, че проектното предложение предвижда създаване или подобряване на икономическа дейност, свързана с предоставяне на услуги за населението в съответните сектори:
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“;
С18 "Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители";
С20 „Производство на химични продукти“;
С25 "Производство на метални изделия, без машини и оборудване";
С26 „Производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“;
С27 „Производство на електрически съоръжения“;
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“;
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“;
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“;
За присъждане на точки по Критерия, КПП ще разглежда представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 6
Не
7.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 7 „Проекти, създаващи добавена стойност и нови работни места – проекти за производствени дейности и създаващи нови работни места “  от Критериите за оценка
Представени документи в раздел 24.1.
Таблица Б2 "Заетост" от Бизнес плана 
раздел „Индикатори” от електронния Формуляр за кандидатстване  и Формуляра за мониторинг
Да се представи още:
1. Справка за съществуващия и нает персонал (Приложение № 14);
2. Справка „Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година“, Ако отчетите не са публикувани в Търговски регистър на Агенция по вписванията, то е необходимо кандидатът да ги представи във формат .pdf,
ИЛИ
2. Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение.
Представя се в във формат .pdf, .jpg в случай на предприятие, което няма приключила финансова година.
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът отговаря на целите и приоритетите на СВОМР на МИГ Белене-Никопол
Да
2.
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Да
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.2. от Условията за кандидатстване
Да
4.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване
Да
5.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Белене - Никопол, съвпадаща с административно териториалните граници на общините  Белене и Никопол
Да
6.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на условията  за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност
Да
7.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3., т.1 ,т.2 и т. 3 от Условията за кандидатстване.
Да
8.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2025 г.
Да
9.
Минималният размер на общите допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  – 19. 558 00  лв.
Да
10.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 97 790 00  лв.
Да
11.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 6.4 . и не превишава 75  %.
Да
12.
Разходите по т.3 от подраздел 14.2. на условията за кандидатстване, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект,
Не
13.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, тези разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта и са до размера на представената данъчна оценка
Не
14.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
Не
15.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение № 3 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
Не
16.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и кандидатът не е възложител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ,  то той е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта (По образец Приложение № 17).
Не
17.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Да
18.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Да
19.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 3 от раздел 14.1. „Допустими видове разходи“.
Да
20.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: 
а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  
в) съвместно контролират пряко трето лице;
 г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; 
д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице; 
 е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо; 
 ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото
Да
21.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя,съгласно Закона за Камарата на строителите, и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал.2  от Закона за Камарата на 
строителите и за това е приложен документ
Не
22.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативната/ите оферта/и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
Не
23.
Ако са представени 3 оферти, изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката. Когато не е избрал икономически най-изгодна оферта, следва да представи  писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Не
24.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ .
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕТО НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКАЗА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
Да
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от Условията за кандидатстване.
Да
IX. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СМР И СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 8а към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
Не
X. Група
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕСПЛАНА.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представеният бизнес план е по образец съгласно Приложение № 6 и Приложение № 6а и съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период
Да
2.
Бизнес планът доказва икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10 годишен период
Да
3.
Бизнес планът трябва да води до подобряване на дейността на кандидата, както и постигането на посочените  в бизнес плана показатели.
Да
4.
Бизнес планът води до постигане на една или повече от целите на мярката и да e в съответствие с принципите на добро финансово управление, публичност и прозрачност.
Да
5.
Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по голяма
от О (NPV>0) Посочете конкретния показател за проекта.
Да
6.
Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %). Посочете конкретния показател за проекта
Да
7.
Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1. (PI>1) Посочете конкретния показател за проекта
Да
8.
Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. Посочете конкретния показател за проекта
Да
XI. Група
НАЛАГА СЕ КОРЕКЦИЯ В БЮДЖЕТА НА ПРОЕКТА. ПОРАЗДИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Наличие на недопустими дейности или разходи.
Не
2.
Несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи.
Не
3.
Дублиране на разходи.
Не
4.
Неспазване на заложените в Условията за кандидатстване правила за ограничения по отношение на заложените процентни съотношения/прагове
Не
5.
Несъответствие с правилата за държавните или минималните помощи.
Не
6.
Други (оценителят описва подробно обстоятелството)
Не
XII. Група
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Не
XIII. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Няма други причини, поради които проектът да е неизпълним - забрани за осъществяване на дейността, разрешителен режим или друга причина (ако има, да се опише подробно)
Да
2.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
3.
Допълнителен коментар/забележка:
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.