Критерии за оценка

I. Група
Критерии за административно съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срока съгласно т. 25 от Условията за кандидатстване
Да
2.
Формулярът за кандидатстване (генерира се автоматично в ИСУН е попълнен и подписан с КЕП съгласно раздел 23 от условията за кандидатстване
Да
3.
Таблица за допустими инвестиции – Приложение № 2
Да
4.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни – Приложение № 3
Да
5.
Декларация за нередности с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf”- Приложение № 4
Да
6.
Декларация съгласно чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ с подпис , печат и сканирана във формат „pdf”- Приложение № 5
Да
7.
Декларация приложение към заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г. на МЗХГ за липса на основания за остраняване, изм. със заповед № РД 09-441 от 04.06.2020 г. на РУО- Приложение № 6;
Да
8.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата
Не
9.
Свидетелство за съдимост
Не
10.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат – община – заповед на кмета, прикачено в ИСУН 2020 и подписано с КЕП (когато е приложимо);
Не
11.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища
Не
12.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо)
Да
13.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване
Не
14.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо)
Не
15.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията – Приложение № 7
Да
16.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) – Приложение № 8, изготвено по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо
Да
17.
Справка за дълготрайни активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
Не
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР
Не
19.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община
Не
20.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения
Не
21.

Когато разходът е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени рефернтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът е подал:
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). За получаване на оферти може да се използва Приложение № 9 – образец за запитване за оферта.
Не
22.
Когато разходът не е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени рефернтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът е подал:
Най-малко три съпоставими оферти, които имат следното съдържание – наименование на оферента, валидност на офертата, дата на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в лева с ДДС. За получаване на оферти може да се използва Приложение № 9 – образец за запитване за оферта.
Не
23.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо)
Не
24.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията
Не
25.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията
Да
26.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията
Не
27.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице
Не
28.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности)
Не
29.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност
Не
30.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти
Не
31.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
Не
32.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо
Не
33.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях
Не
34.
Формуляр за мониторинг съгласно Наредба № 22 от 2015 година- Приложение № 15
Не
II. Група
Критерии за допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение отговаря на поне една от целите на мярката от стратегията за ВОМР
Не
2.
Проектното предложение допринася за постигане на поне един от индикаторите по мярката от стратегията за ВОМР
Не
3.
Кандидатът за подпомагане е община Костинброд или Своге за всички дейности
Не
4.
Дейностите, за които кандидатства община Костинброд или Своге се изпълняват в съответствие със съответния общински план за развитие и програмата за развитие на територията на съответната община и да са съгласувани със Стратегията за местно развитие
Не
5.
Кандидатът е ЮЛНЦ - за дейности, свързани с социална и спортна инфраструктура , и културния живот, които имат седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ и осъществява дейностите по проект на територията на действие на МИГ
Не
6.
Обекти, предмет на проектното предложение не са обявени за недвижима културна ценност от национално и световно значение
Не
7.
Кандидатът е ВиК оператор за дейности, свързани с изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2000 е.ж. в селските райони
Не
8.
Проектното предложение е придружено с анализ на икономическите и социалните ползи (Приложение №7), вкл. анализ разходи и ползи (Приложение №8), в който е доказано, че инвестицията ще доведе до социално–икономическо развитие на територията на МИГ
Не
9.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ "разходи-ползи"
Не
10.
Проектното предложение съдържа аргументация за устойчивостта на инвестицията
Не
11.
Кандидатът има седалище, съответно постоянен адрес за физическите лица на територията на МИГ
Да
12.
Проектното предложение ще се реализира на територията на МИГ
Да
13.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности съгласно стартегията за ВОМР
Не
14.
В проектното предложение не са включени недопустими разходи съгласно стратегията за ВОМР
Не
15.
Всички разходи, включени в проектното предложение, са допустими съгласно стратегията за ВОМР
Не
16.
В проектното предложение не са включени недопустими разходи, съгласно стратегията за ВОМР и съгласно чл.21, ал.2 от Наредба № 22 от 2015 и чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ
Не
17.
Проверка на обоснователността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидата оферти и /или други документи
Не
18.
Проектното предложение е съобразено с хоризонталните политики, залегнали в стратегията за ВОМР
Не
19.
Срокът за изпълнение на проектното предложение е в съответствие със сроковете в стратегията за ВОМР и приложимото законодателство
Не
20.
Минималният и максималният размер на допустимите разходи по проектното предложение са в съответствие със заложените в стратегията за ВОМР
Не
21.
Предложеният интензитет на финансовата помощ на проектното предложение е в съответствие със заложения в стратегията за ВОМР
Не
22.
Няма данни за наличие на двойно финансиране
Не
23.
Няма данни за наличие на конфликт на интереси
Не
24.
Финансовото подпомагане представлява"минимална помощ" по смисъла на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансират с настоящия проект, попада/т в приложното поле ан Регламент № 1407/2013 (ако е приложимо)
Не
25.
Финансовата помощ на един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за периодот три последователни години, включително текущата
Не
26.
По проекта липсват изкуствено създадени условия
*изкуствено създадени условия са инвестиции за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.