Критерии за оценка

I. Група
ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е представено чрез ИСУН 2020 и Формулярът за кандидатстване е подписан от представляващия конкретния бенефициент или упълномощено лице с КЕП.
Не
2.
ПРИЛОЖЕНИЕ І-а: Декларация на кандидата е подписана от лицето, овластено да представлява кандидата. 
В случаите на упълномощаване, Декларацията на кандидата се попълва и от лицето, упълномощено за подаване на проектното предложение с КЕП, само по отношение на обстоятелствата в т. 1, 2 и 3 от нея, съгласно чл. 54, ал. 3 от ЗОП; 
Да
3.
ПРИЛОЖЕНИЕ I: Декларация на партньора, подписана и представена от всички лица, които са овластени да представляват партньора (приложимо само за партньори, различни от държавните администрации, първостепенните и второстепенните разпоредители с бюджетни средства);
Не
4.
ПРИЛОЖЕНИЕ II: Декларация на партньора, подписана и представена от лицето, което е овластено да представлява партньора (приложимо само за партньори държавна институция, първостепенни и второстепенни разпоредители с бюджетни средства);
Не
5.
ПРИЛОЖЕНИЕ III: Декларацията за минимални и държавни помощи е подписана от поне едно от лицата, представляващи партньора/ите и е представена от всеки партньор по проекта (не е приложимо за партньори първостепенни и второстепенни разпоредители с бюджетни средства);
Не
6.
ПРИЛОЖЕНИЕ IV: Декларация за предоставяне на данни от НСИ - е подписана и представена от кандидата и всички партньори;
Не
7.
Наличен е инвестиционен проект в случаите, когато строително-монтажните работи в сградата/помещенията, в които ще бъде разкрит центъра за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и лица с интелектуални затруднения, изискват технически/работен проект съгласно ЗУТ;
Не
8.
Кандидатът ОБЩИНА при подаване на проектното предложение е представил препис от Решение на Общинския съвет за:
-	подаване на проектно предложение по конкретната процедура;
-	одобряване на партньорство с партньора/ите по проекта, съгл. чл. 59 и сл. от ЗМСМА;
-	спазване на ангажимента за минимум 6 месечна устойчивост на изпълнените дейности, след края на проекта;
-	предоставяне на сграда/помещение/я за времето на изпълнение на проекта и със срок не по-малко от 6 месеца след приключване на проекта (в случай че сградата/помещението/ята са общинска собственост и са предвидени ремонти дейности); 
-	създаване на функциониращ Център за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и лица с интелектуални затруднения и поддържане на услугите за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване, след приключване на проекта.
В случаите, в които сградата/помещението е публична/частна държавна собственост: Бенефициентът трябва да представи Заповед на Областен управител/Договор/Акт за публична/частна държавна собственост или еквивалентен документ, от които е видно, че сградата/помещението са предоставени за управление/ползване на общината за времето на изпълнение на проекта и със срок не по-малко от 6 месеца след приключване на проекта.
Преписът на решението е сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Не
9.
Приложено е заверено копие на заповед за упълномощаване на лицето, което ще представлява конкретния бенефициент по конкретния проект и ще подписва всички документи, свързани с подаването на проекта (ако е приложимо);
Не
10.
Представено и писмо за подкрепа или друг документ от първостепенния разпоредител с бюджетни средства – Министерство на здравеопазването за потвърждаване/доказване на финансовия капацитет на задължителния партньор – Държавна психиатрична болница (второстепенен разпоредител с бюджетни средства);
Не
11.
Приложени са документи доказващи, че всеки от партньорите е избран на база публична и прозрачна процедура (Напр. обява във вестник, на интернет страницата на кандидата, покана и др. по преценка на кандидата. Такива доказателства не трябва да се представят единствено за партньори - МЗ и ДПБ);
Не
12.
Приложение VIII: Информация пазарни цени е прикачено в ИСУН 2020;
Не
13.
Оферти, доказващи съответствието на заложените в бюджета разходи с пазарните цени. За всеки тип разход се прилагат по 3 оферти в секция 12 на формуляра за кандидатстване от производители, доставчици или вносители за всеки разход (приложимо само в случай, че не са посочени линкове в Приложение VІІІ „Информация пазарни цени“). В случай че за заложените разходи общината има сключени и действащи договори по реда на Закона за обществените поръчки, може да бъде посочен активен линк към съответната процедура за избор на изпълнител проведена от съответната община по разпоредбите на ЗОП. Кандидатите следва, задължително, да посочат в Приложение VIII, освен линка към тръжната процедура и позицията/номера на съответния разход в нея.
Не
II. Група
ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Конкретният бенефициент по процедурата е една от допустимите общини  в съответствие с посоченото в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Партньорът/-ите по процедурата е/са в съответствие с посоченото в т. 10 от Условията за кандидатстване:
•	Доставчици на социални услуги ; 
•	Неправителствени организации; 
•	Публични лечебни и здравни заведения ; 
•	Министерство на здравеопазването.
Не
3.
В рамките на всяко проектно предложение е предвидено участието на задължителния партньор - Държавна психиатрична болница;
Не
4.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за първостепенни и второстепенни разпоредители с бюджет);
Не
5.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (неприложимо за партньори, първостепенни и второстепенни разпоредители с бюджет);
Не
6.
Партньорът е доставчик на социални услуги – ако е приложимо;
Не
7.
Партньорът е неправителствена организация - ако е приложимо;
Не
8.
В случай че някой от допустимите партньори участва в повече от едно проектно предложение, задължително е описан капацитета му за изпълнение на заложените дейности за всяко едно от тях. Тези обстоятелства следва да се удостоверят с декларацията на партньора.
Не
9.
Продължителността на проекта не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване.
Не
10.
Целите на проекта са допустими.
Не
11.
Дейностите са допустими и са в съответствие с т. 11 от Условията за кандидатстване.
Не
12.
Целевата група е допустима.
Не
13.
Заложени са целеви стойности за индикаторите за изпълнение и резултат, различни от „0“.
Не
14.
Кандидатът е включил в секция 8 „Индикатори“ от Формуляра за кандидатстване, задължителният индикатор за изпълнение „Лица над 18 г.“ и индикатор за резултат „Участници над 18 г., получаващи социални услуги в общността“, които ще постигне с изпълнението на конкретния проект.
Не
15.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е в рамките на допустимия максимален праг за финансиране.
Не
16.
Подадено за финансиране е само едно проектно предложение в рамките на настоящата процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от всеки един от допустимите кандидати.
Не
17.
Предвидена е минимум 6 месечна устойчивост на дейностите, след края на проекта.
Не
18.
КБ/партньорите нямат задължения по програма ФАР, ОП РЧР 2007-2013 и ОП РЧР 2014-2020 (прави се служебна проверка).
Да
19.
Минималният период за предоставяне на услугите от центровете за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и лица с интелектуални затруднения в общността е 12 месеца.
Не
20.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (приложимо само за партньори различни от бюджетни организации) или друг еквивалентен документ според правно-организационната форма на партньора (когато удостоверение за актуално състояние не се издава) - издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (ЗТРРЮЛНЦ), това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (ЗТРРЮЛНЦ).

Удостоверение не трябва да се представя за партньори – бюджетни организации.
Не
21.
Счетоводен баланс (СБ) за предходната финансова година – изготвен и подписан, съгласно изискванията на Закона за счетоводството, сканиран и прикачен в ИСУН. В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива. 
За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
СБ не се изисква от партньори - държавни администрации – първостепенни и второстепенни разпоредители с бюджет. Когато партньорът е второстепенен разпоредител с бюджетни средства -  следва да представи писмо за подкрепа (в свободна форма) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, от който се потвърждава/доказва, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година, са по-високи от размера на исканата БФП, която ще разходва партньора.
Не
22.
В случаите, в които се предвижда предоставяне на социална услуга, партньорът следва да предостави
Удостоверение за вписване в регистъра на Агенция за социално подпомагане (АСП). Информацията ще бъде проверена по служебен път.
Не
III. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО
Капацитет. Кандидатът разполага с достатъчен капацитет  за изпълнение на проекта, в съответствие с т. 9 от Условията за кандидатстване.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Административен  – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема на заложените дейности  по проекта.
Предвидена е минимум една година опит за ръководител и опит в организация и управление/изпълнение на сходен тип дейности и/или проекти за останалите членове на екипа.
За доказване на административен капацитет, конкретният бенефициент следва да посочи информация в т. 11.1 от Формуляра за кандидатстване. Точка 9 „Екип“ от Формуляра за кандидатстване не се попълва към момента на кандидатстване по настоящата процедура.
Не
2.
Финансов  капацитет:
-  Конкретният бенефициент може да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта. Това обстоятелство се проверява служебно от оценителния екип към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че кандидатът разполага с необходимия финансов капацитет ако утвърдените разходи по бюджета на общината за текущата финансова година са по-високи от 20% от размера на исканата БФП;
-  Всеки един от партньорите може да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта, в които участва. В случай в който партньор/и са различни от държавните администрации - първостепенни и второстепенни разпоредители с бюджет, се оценява финансов капацитет за всеки партньор поотделно, съгласно Методика за оценка на финансовия капацитет на партньорите по процедура BG05M9OP001-2.062 „Социално включване на лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения“ (папка „Приложение за информация“ към Условията за кандидатстване);
-   Когато партньорът е второстепенен разпоредител с бюджет -  следва да представи писмо за подкрепа (в свободна форма) от съответния първостепенен разпоредител или друг документ, от който се потвърждава/доказва, че  утвърдените им разходи по бюджета за текущата година, са по-високи от размера на исканата БФП, която ще разходва партньора. Счита се, че организацията разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета на второстепенния разпоредител за текущата година са по високи от размера на исканата БФП, която ще разходва партньора.
Да
3.
Оперативен   – Кандидатът има поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
Не
4.
Партньор/-и притежават поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
Не
IV. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО
Съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Описание и обосновка на целите на проекта
	Формулирани са обща и специфична цел на проекта и е описано съответствието на проекта с целите и приоритетите на процедурата и програмата; 
	Целите са насочени към решаване проблемите на целевите групи, съобразно идентифицираните нужди; 
	Връзката между целите и предвидените резултати е аргументирана.
Не
2.
Описание на целевите групи по проекта и техните нужди
	Целевите групи са конкретизирани – посочени са специфичните им характеристики  съгласно Насоките за кандидатстване;
	Целевите групи са количествено определени;
	Нуждите на целевите групи са идентифицирани.
Не
V. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО
Методика и организация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съответствие на дейностите с целите и очакваните резултати:
	Дейностите са  насочени към постигане на целите; 
	Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта показатели;
	Описани са детайлно дейностите, начините и етапите за изпълнението им и в случай на приложимост е обоснована нуждата от закупуване на оборудване/извършване на ремонт (ако е приложимо).
Не
2.
Яснота на изпълнение на дейностите:
	В описанието на дейностите са посочени начало и продължителност за изпълнение на всяка дейност;
	Времевият обхват на всяка дейност е реалистичен;
	Има логическа последователност в изпълнението на дейностите.
Не
3.
Готовност за стартиране на проекта:
	Изпълнени са всички предпоставки за стартиране на проекта; 
	Идентифицирани са ключовите рискове, които биха повлияли върху изпълнението на проекта и са описани мерките, които ще бъдат предприети за намаляване или преодоляване на тяхното въздействие.
Не
4.
Устойчивост на резултатите от проекта:
	Предвидено е резултатите от изпълнението на проектното предложение да окажат трайно въздействие върху целевата група;.
	Предвидено е да се запази функционирането на центъра и предоставянето на услугите за срок не по-кратък от 6 месеца след приключване на дейностите по проекта.
Не
VI. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО
Бюджет и ефективност на разходите - Ефективност, ефикасност и икономичност на разходите и структурираност на бюджета
Критерий Води до отхвърляне
1.
-  Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи като всички разходи съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнението им;
- Предвидените разходи водят до своевременното, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати по проекта;
- Заложените ограничения на разходите по схемата са спазени при формиране на бюджета; 
- Заложените стойности са планирани в съответствие с разходите, предвидени по дейности и в съответствие с пазарните цени /когато е приложимо/; 
- В проектното предложение не са заложени недопустими разходи, както и дублиране на разходи.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.