Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 1) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец (Приложение 2) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020.
ВАЖНО: С цел правилно определяне на лицата, които са длъжни да подпишат Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., Комисията за подбор може да изиска други официални документи, удостоверяващи статута на  всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Да
3.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Бизнес план, по образец одобрен по настоящата процедура, съгласно Приложение 5 с попълнени всички раздели, за които е указано и прикачен в ИСУН 2020.

ВАЖНО: В случай че Бизнес планът не е представен, не е представен  в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. В случай че не са попълнени всички данни в таблиците от Бизнес плана, съответните данни ще се приемат за попълнени с нулеви стойности, в резултат на което проектното предложение може да получи по-малък брой точки или да не получи точки по критериите за техническа и финансова оценка, за които данните от Бизнес плана са източник на информация. 
Да
6.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ) относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за  последната приключила финансова година (2018 г.)- прикачено в ИСУН 2020.
Да
7.
7.Оферта от производител или първи доставчик   за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/първия доставчик  - прикачени в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите по т. 7 трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация, цена на оборудването и вид на валутата.
В случай че кандидатът представя оферта - същата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път (в този случай разпечатката също следва да е прикачена в ИСУН 2020). .

7.1. Декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик или друг относим документ, от който да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случай на непредставяне на документите по т.7 и/или т. 7.1, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Оценителната комисия.
В случай на представяне на декларация от производител/оторизационно писмо от първи доставчик/договор за търговско представителство между производител и първи доставчик, документите трябва да бъдат подписани от лице с представителна власт по отношение на производителя и/или първия доставчик в зависимост от спецификата на документа, като осигуряването на съответствие с това изискване е отговорност на кандидата.
В случаите на по-специфична организация на търговска/дистрибуторска дейност, в резултат на която продуктите на даден производител се предлагат на територията на България чрез официални представители/оторизирани дистрибутори/оторизирани партньори, които нямат право на продажба на краен клиент, е допустимо оторизиращият документ или договора за търговско представителство да е издаден от тези официални представители/оторизирани дистрибутори/оторизирани партньори.

Не
8.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА - попълнена по образец (Приложение 6) и прикачена в ИСУН 2020. 

Да
9.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020. 
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител,  пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Да
10.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти - прикачена в ИСУН 2020.

ВАЖНО! Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50 и чл. 51 от ЗКПО.“:
Не
11.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последните три приключени финансови години  2016, 2017 и 2018г. – прикачени в ИСУН 2020.
 (В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
Да
12.
Счетоводен баланс за последните три приключени финансови години  - 2016, 2017 и 2018г. – прикачен в ИСУН. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Да
13.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години -2016, 2017 и 2018г. - прикачен в ИСУН. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Да
14.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години - 2016, 2017 и 2018г.– прикачена в ИСУН. В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
15.
В случаите когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи  - прикачена в ИСУН 2020:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
Общите ръководства описващи какво представлява компютъризираната система и какви са нейните функционални възможности не следва да се считат за документ, удостоверяващ наличието на въведена такава система при конкретния кандидат
Не
16.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Да
17.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език  - подписан с КЕП и прикачена в ИСУН 2020
Да
II. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има постоянен адрес, седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Тутракан-Сливо поле.
Да
2.
Кандидатът осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Тутракан-Сливо поле.
Да
3.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.
Да
4.
Кандидатът е  малко или средно предприятие  съгласно Закона за малките и средни предприятия.
Да
5.
Кандидатът оперира в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва: 
Високотехнологични и средно високотехнологични  промишлени производства:
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“
 Интензивни на знание услуги:
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
 Нискотехнологични и средно нискотехнологични  промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С11 „Производство на напитки“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
ВАЖНО: Производството на пелети (което е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура, с изключение на пелети получени от индустриалната преработка на дървесина. Производството на дърва за горене, изделия от корк, слама и материали за плетене (което също е част от код С16.29) е недопустимо по настоящата процедура.
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“
Да
6.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години-2016, 2017 и 2018г. 
Да
7.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Да
8.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Да
9.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност; 
б) са в производство по несъстоятелност; 
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон; 
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; 
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора; 
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социално осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година; 
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ; 
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да: 
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или 
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
 н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за: 
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
о) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); 
р) е установено, че: 
1) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.

Да
10.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти
Да
11.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3–4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ Тутракан-Сливо поле
Да
12.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
13.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
14.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 (КИД 2008) попадат в Сектор C - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код на икономическа дейност 11 „Производство на напитки”, както следва: 
•	10.1. „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3. „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83. „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
•	10.91.„Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Да
15.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области 
a.	сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент  (ЕС) № 1379/2013 ; 
b.	сектора на първичното производство на селскостопански продукти; 
c.	сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи: 
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или 
−	когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители. 
Да
16.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
17.
Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът съответства на целите на настоящата процедура
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Да
3.
Проектът се изпълнява само на територията на МИГ Тутракан-Сливо поле
Да
4.
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените в одобрената стратегия цели :
-	подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията.
Да
5.
Дейностите по проектите попадат в обхвата на определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 сектори по Инвестиционен приоритет 2.2 „Капацитет за растеж на МСП, посочени в т,11, 1 от Условията за кандидатстване
Да
6.
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
7.
Проектът включва минимум една от следните дейности  
1.	повишаване на производителността; 
2.	ефективното и ефикасно използване на факторите на производство (човешки капитал, природни ресурси и технологии) чрез внедряване на нови технологии/практики/методи/системи за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес; 
3.	подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални и нематериални активи; 
4.	въвеждане на водещи технологични решения и/или реинженеринг на процеси, вкл. чрез въвеждане на добри практики/технологични методи/технологии/процеси за намаляване консумацията на природни ресурси, безотпадни технологии, оползотворяване на вторични суровини и производствените отпадъци, регенериране и др; 
5.	разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги; 
6.	диверсификация на дейността чрез разнообразяване на портфолиото на предприятията и достъп до пазари.

Да
8.
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
Да
9.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е не по-малко от 30 000 лева.
Да
10.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
•	Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.