Критерии за оценка

I. Група
Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции и дейности;
Да
2.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (ако е приложимо);
Не
3.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо);
Не
4.
Формуляр за мониторинг
Да
5.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата;
Не
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини;
Да
7.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) - (Приложение № 3.1 и Приложение 3.2.);
Да
8.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
Не
9.
Решение на общинския съвет – за кандидати общини, и решение на компетентния орган юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване към СВОМР по процедурата;
Да
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите;
Не
11.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията;
Да
12.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект" или „Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
Да
13.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
Да
14.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията;
Да
15.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък;
Не
16.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
Да
17.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС - важи за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи (Приложение № 14);
Да
18.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно приложение № 5 (важи в случаите, когато заявения за финансиране разход не е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител;
Да
19.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо);
Да
20.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител – важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора;
Да
21.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство;
Да
22.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ - в оригинал;
Не
23.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица с нестопанска цел, неприложимо за общини);
Не
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения;
Да
25.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
Да
26.
Запитване за оферта (когато е приложимо);
Не
27.
Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност (неприложимо за общини);
Да
28.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности);
Да
29.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (когато е приложимо);
Да
30.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях (когато е приложимо);
Не
31.
Декларация изкуствено създадени условия;
Да
32.
Декларация двойно финансиране;
Да
33.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни;
Да
34.
Декларация за нередности;
Да
35.
Декларация за липса на основания за отстраняване;
Да
36.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ
Да
37.
Декларация в свободен текст, че по проекта ще се финансират само нестопански дейности – във връзка с изискванията на т.16. Приложим режим на държавни/минимални помощи
Да
38.
Декларация за свързаност  съгласно Заповед № 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителят на ПРСР
Да
II. Група
Документи, доказващи изпълнение на критериите за оценка
Критерий Води до отхвърляне
1.
Анализ или обосновка, удостоверяващи подобряване на околната среда и постигащи екологичен ефект и въздействие, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област, в съответствие с критерий за подбор  4: Проекти, осигуряващи подобряване на околната среда и постигащи екологичен ефект и въздействие (ако е приложимо);
Не
2.
Сертификат, удостоверение, становище и др., доказващи, че с проекта се прилага интегриран подход към околната среда чрез съхраняване и опазване на компонентите на околната среда и насърчаване на ресурсната ефективност, вкл. дейности за превенция и управление на риска, издадени от съответна институция или правоспособно лице, , в съответствие с критерий за подбор  4: Проекти, осигуряващи подобряване на околната среда и постигащи екологичен ефект и въздействие (ако е приложимо).
Не
3.
Справка за заетите лица, част от Отчета за приходи и разходи към Годишния отчет за дейността Годишния отчет за дейността на кандидата в съответствие с критерий за подбор 3: Проекти, създаващи работни места при изпълнение на допустимите дейности.
Не
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНИ КРИТЕРИИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Да
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е 
изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от целите на мярка 5 от СВОМР на МИГ Поморие:
-	Развитие на туристическа инфраструктура за публично ползване
-	Разнообразяване и подобряване на туристическата инфраструктура, атракциите и съоръженията за посетители в селските райони
-	Опазване и популяризиране на културното, природно и историческо наследство и опазване на околната среда
Да
V. Група
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
-	Община Поморие;
-	Юридически лица с нестопанска цел
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица на територията на действие на МИГ Поморие
Да
3.
Инвестициите и дейностите са предвидени да се изпълняват на територията на МИГ Поморие
Да
4.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Равенство между половете и липса на дискриминация 2. Устойчиво развитие (защита на околната среда) 3. Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността
Да
5.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране. Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
VI. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
2.
Проектът включва поне една от следните дейности:
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителските центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Да
3.
За кандидатът не са налице обстоятелствата в Декларация № 8 Декларация за липса на основания за отстраняване, както и в Декларация за свързаност  съгласно Заповед № 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителят на УО на ПРСР -Приложение №11 (когато е приложимо). Обстоятелствата се проверяват чрез данните в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ/ Свидетелства за съдимост/ Удостоверения за липса на задължения към НАП и др.
Да
4.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
Не
5.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
Да
6.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Да
7.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
Да
VII. Група
ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите „а”,”б” и „г”:
а) Изграждането, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
б) Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
в) Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги; хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
г) Нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Да
2.
Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е не-по малък от 10 000 лв.
Да
3.
Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е не-по голям от 100 000 лв.
Да
4.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 от Условията за кандидатстване.
Да
5.
Разходите, включени в проектното предложение НЕ включват недопустими разходи, съгласно раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискването за максимален размер на общите допустими разходи за проект - в рамките на 391 166 лв.
Да
7.
В случай на разходи по т. „в” от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, са представили заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
Да
8.
Разходите по проектното предложение по т. „в“ са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Да
9.
В анализа "Разходи-ползи" (Финансов анализ) стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%.
Не
10.
Разходите по т. „в“ „Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги; хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост“ не надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. „а“, „б“ и „г“.
Да
11.
Разходите за разработване на анализ-разходи-ползи, предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта (част от подточка в) до изплащане на помощта и не надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ  ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
	
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него - оценка на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо) 
Да
2.
Представен е  Годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност (неприложимо за общини).
Не
3.
Декларация в свободен текст, че по проекта ще се финансират само нестопански дейности – във връзка с изискванията на т.16. Приложим режим на държавни/минимални помощи.
Да
4.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи.
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Да
X. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (АКО Е ПРИЛОЖИМО)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 дейностите за извършване на Строително-монтажни работи не са започнали
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.