Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден КЕП от лице с право да представлява кандидата  или упълномощено лице.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат,
или 
с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Да
2.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо)  -  попълнено, датирано и подписано на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Да
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение Б) – датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г.  – попълнена по образец (Приложение В) – датирана и подписана на хартиен носител от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Декларация за осъществяване на научно-изследователска дейност на висшето учебно заведение/научноизследователската организация или техните звена/институти в района, в който ще се осъществява проекта – попълнена по образец (Приложение Г) – датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява члена на кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Декларация за държавни/минимални помощи – попълнена по образец (Приложение Д) – датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
7.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия (ако е приложимо) – попълнена по образец (Приложение Е) – датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
8.
Декларация за съгласие данните от статистическите изследвания да бъдат  предоставяни от НСИ на Управляващия орган – попълнена по образец (Приложение Ж) – датирана и подписана на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
9.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение Ж) – прикачена в ИСУН 2020
Да
10.
Oфертa от производител или първи доставчик за всяка отделна инвестиция на кандидата в активи (ДМА и ДНА) с предложена цена от производителя/първия доставчик , придружена от Декларация от производител/оторизиращ документ, издаден от производителя на първия доставчик /договор за търговско представителство между производител и първи доставчик, от които да е видно, че е спазено изискването за предоставяне на оферта от производител или първи доставчик – прикачени в ИСУН 2020.
Да
11.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите  по видове икономически дейности за 2017 г. и 2018 г. на фирмите  членове на обединението-кандидат, посочени в т.11.5. и 11.6 от Фомруляра за кандидатстване – прикачени в ИСУН 2020.
Не
12.
Справка за иновационната дейност на фирмите членове на обединението-кандидат през периода 2016-2018 година – прикачени в ИСУН 2020.
Не
13.
Справка за местните единици на фирмите членове на обединението-кандидат за 2017 и 2018 години – прикачени в ИСУН 2020.
Да
14.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за 2017 г. и 2018 г. на фирмата/ите член/ове на обединението-кандидат, посочена/и в т. 11.4 от Формуляра за кандидатстване – прикачени в ИСУН 2020
Не
15.
Учредителни документи на обединението-кандидат, вкл. протоколи/решения от заседания на ОС/УС, на които са приети нови членове или изключени стари членове – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Учредителните документи трябва да съдържат задължителната информация, посочена в буква н/ на т. 24 на Условията за кандидатстване.
Да
16.
Бизнес стратегия, разработена по образец (Приложение И) – прикачена в ИСУН 2020.
Да
17.
Сключен договор по Рамкова програма на ЕС (вкл. ECSEL Joint Undertaking), изпълняван от член на обединението-кандидат и документ за финално плащане по съответния проект – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Не
18.
Получен печат за качество (seal of excellence) по програма Хоризонт 2020 от член на обединението-кандидат и проектното предложение към него – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Не
19.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020
Не
II. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е обединение под формата на :
- сдружение по смисъла на Закона за юридическите лица с нестопанска цел или еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство или 
- дружество по смисъла на Търговския закон или еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Да
2.
Кандидатът е регистриран (вписан/ оповестен в съответния регистър) като обединение след 31.12.2018 г.
Да
3.
Кандидатът включва минимум 3 (три) юридически лица, регистрирани по Търговския закон или еквивалентни лица по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство, които развиват икономическата си дейност на територията на дадения район на ниво NUTS 2 през 2017 и 2018 г.
Да
4.
Кандидатът включва не повече от едно юридическо лице, което осъществява дейност в друг район на планиране, което ще започне да осъществява икономическа/производствена дейност в района на РИЦ.
Да
5.
Юридическите лица по т. 3 и т. 4 (членове на РИЦ) не са свързани предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средни предприятия.
Да
6.
Юридическите лица по т. 3 и т. 4 (членове на РИЦ), които развиват дейност в няколко района за планиране, участват само в едно обединение в един от районите за планиране на територията на страната.
Да
7.
Кандидатът включва минимум 1 (едно) висше учебно заведение/научноизследователска организация или техни звена/институти, посочени в букви а/ до г/ по-долу, които разполагат с капацитет в дадения район на ниво NUTS 2:
а) акредитирани български висши училища  и основни звена по смисъла на чл. 25, ал. 2 от Закона за висшето образование към акредитираните български висши училища; 
б) Българска академия на науките и нейни академични институти и специализирани академични звена;
в) Селскостопанска академия и научните институти към нея;
г) експериментални лаборатории и изследователски институти по смисъла на чл. 60 от Закона за администрацията.
Да
8.
Висшето учебно заведение /научноизследователската организация или техните звена/институти по т. 7 участват само в едно обединение на територията на страната .
Да
9.
Кандидатът (обединението) включва не повече от едно висше учебно заведение/ научноизследователска организация или техни звена/институти от друг район на планиране, което ще започне да осъществява научноизследователска дейност в района на РИЦ.
Да
10.
Кандидатът  (обединението) е пряко отговорен за изпълнението на дейностите по проекта, а не действа в качеството на посредник.
Да
11.
Основната икономическа дейност на кандидата  (обединението) и дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
Да
12.
По отношение на „инвестиционни помощи за научноизследователски инфраструктури“, проектното предложение не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
Да
13.
В случай на минимална помощ проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Да
14.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
15.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
16.
Кандидатът (обединението) не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар (с оглед  „инвестиционни помощи за научноизследователски инфраструктури“ съгласно Регламент (ЕС) № 651/2014) .
Да
17.
Кандидатът (обединението) не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение (с оглед  „инвестиционни помощи за научноизследователски инфраструктури“ съгласно Регламент (ЕС) № 651/2014) и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства   : 
•	В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
•	В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на друже-ството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
•	Когато предприятието (обединението) е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
•	Когато предприятието (обединението) е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
•	Когато предприятието (обединението) не е МСП и през последната година:
-	съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7,5; и
-	съотношението за лихвено покритие на предприятието (обединението), изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
•	Изчисляването на съотношението задължения/собствен капитал се извършва съгласно следната формула: От пасива на баланса  раздел В. „Задължения“,  ред „Облигационни заеми“  (код 07100) плюс „Задължения към финансови предприятия“  (код 07200) делено на раздел А. „Общо за раздел А“ (код 05000). 
•	Съотношението за лихвено покритие на предприятието (обединението), изчислено на основата на EBITDA се преценява съгласно следната формула: (код 15000, ред „Общо за група I“, от Раздел Б „Приходи“ на ОПР  минус код 10000, ред „Общо за група I“ от Раздел А „Разходи“ на ОПР плюс код 10410, ред „Разходи за амортизация и обезценка на дълготрайни материални и нематериални активи“) делено на код 11 200, ред „Разходи за лихви и други финансови разходи“ от Раздел А „Разходи“ на ОПР.
Да
18.
Кандидатът (обединението) не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, което има седалище или клон със седалище на територията на селски район, съгласно определението в т. 8.1. Описание на общите условия от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. и не е заявил за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България.
Да
19.
Кандидатът (обединението) не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Да
20.
Кандидатът (обединението) не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение К), или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони в Република България.
Да
21.
Кандидатът (обединението)  не е малко и средно предприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност (Приложение К), или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони в Република България.
Да
22.
Кандидатът (обединението) не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност и кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно КИД 2008 (Приложение Н) попадат в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код 11 „Производство на напитки”, както следва:
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
- 10.81. „Производство на захар”;
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”;
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”;
- 11.02. „Производство на вина от грозде”;
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
- 11.06. „Производство на малц”.
Да
23.
Кандидатът (обединението) не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите/партньорите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социално-осигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
o) за лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
24.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с инвестиции за постигане на намаляване на емисиите на парникови газове от дейности, изброени в приложение I към Директива 2003/87/ЕО.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 (тридесет и шест) месеца
Да
2.
Проектът се изпълнява на територията на Република България, с изключение на BG411 област София (столица).
Да
3.
Изпълнението на проектите следва да води до реализиране на дейности в изброените по-долу приоритетни направления на тематичните области на ИСИС:
Информатика и ИКТ
•	производства, включително Fabless, особено на създадени в България продукти, устройства и системи;
•	ИКТ подходи в машиностроене, медицина и творчески индустрии (във връзка с другите три тематични области), вкл. дигитализация на културно-историческо наследство, развлекателни и образователни игри, теле-медицина и теле-грижа и „инбедид“ софтуер; 3D дигитализация, визуализация и прототипиране;
•	Big Data, Grid and Cloud Technologies;    
•	безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление;
•	езикови технологии;
•	уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
•	използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.
Мехатроника и чисти технологии
•	производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат;
•	машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката;
•	инженеринг, реинженеринг и продължаване на жизнения цикъл на индустриални машини, уреди и системи;
•	системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството;
•	роботизирани системи и автоматизация на процеси, в т.ч. вграждане на ВЕИ, 3-D моделиране, системи за инструментална екипировка;
•	проектиране и производство на високо-технологични продукти и/или участие в над-национална производствена верига, вкл.  в аеро-космическата индустрия;
•	био-мехатроника;
•	интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“;
•	чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства);
•	синя икономика – технологии за развитие.
Индустрия за здравословен живот и био-технологии 
•	методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти (вкл. кисело мляко, мед и пчелни продукти, хляб, вино, млечни и месни продукти, етерични масла, бира, билки и билкови продукти, козметични средства и продукти);
•	производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни);
•	производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига;
•	персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства;
•	медицински и лечебен туризъм с акцент върху възможностите за персонализация (немасов, а персонален туризъм);
•	нано-технологии в услуга на медицината;
•	био-технологии с пряко приложение за здравословен начин на живот; 
•	приложение на нови методи и технологии в устойчивото ползване на речни и морски ресурси;
•	производство на инсталации за добиване на екологично чиста електроенергия и промишлена вода;
•	зелена/био-базирана икономика.
Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии
•	културните и творческите индустрии (според дефиниция на ЕК: архитектура, архивно дело и библиотекарство, артистично занаятчийство, аудио-визуални форми (филми, ТВ, видео игри и мултимедия), културно наследство, дизайн, вкл. моден дизайн, фестивали, музика, сценични и визуални изкуства, издателска дейност, радио;
•	компютърни и мобилни приложения и игри с образователен, маркетинг и/или развлекателен характер;
•	алтернативен (селски, еко-, културен и фестивален) и екстремен туризъм и спорт (за стимулиране на несезонен, немасов, а постоянен нишов туризъм);
•	производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери (напр. национални (регионални) носии, велосипеди, стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове, костюми, декори, материали за исторически възстановки, специализирана екипировка и оборудване, печатни издания).
Да
4.
Проектът води до постигане целта на процедурата.
Да
5.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
6.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
•	Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, вкл. възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
•	Устойчиво развитие – опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
7.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 1 500 000 лева.
Да
8.
Проектът включва подкрепа за дейности по Елемент А по режим „инвестиционни помощи за научноизследователски инфраструктури“ съгласно чл. 26 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и: 
- достъпът до инфраструктурата на РИЦ е отворен за няколко ползватели и се предоставя на прозрачна и недискриминационна основа; 
- цената за експлоатацията или използването на инфраструктурата отговаря на пазарната цена;
- предприятията, които са финансирали поне 10 % от инвестиционните разходи за инфраструктурата на РИЦ могат да получат преференциален достъп при по-изгодни условия. За да бъде избегната свръхкомпенсация, този достъп е пропорционален на приноса на предприятието към инвестиционните разходи и условията се оповестяват публично.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.