Критерии за оценка

I. Група
ЗАКОНОСЪОБРАЗНО ВНАСЯНЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на прием по  процедурата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат рdf, jpg или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
Не
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение – по образец (Приложение №1) 
Документът се попълва, подписва, подпечатва и сканиран от кандидата и е представен във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции, (Приложение № 2)  Документът е попълнен, подписан и подпечатан, сканиран от кандидата и е представен във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg
Да
3.
Бизнес план по образец, (Приложение №3)  с подпис/и, печат на всяка страница. Както и Таблиците от Бизнес план по образец, (Приложение № 3 а) Представен във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg, .doc, .docx
Да
4.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване. Документът се предоставя само от кандидати - юридически лица.
Не
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно в случай че формуляра за кандидатстване не е подписан с КЕП от законовия представител на кандидата. Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
6.
Декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (Приложение №6) Представен е във формат .doc, .docx, .pdf, .jpg
Да
7.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. 
Представя се във формат .pdf, .jpg
Да
8.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година - за кандидати физически и юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване. - (Приложение № 12) 
Представя се във формат .doc, .docx, .pdf, .jpg
Да
9.
Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения  от което да е видно, кои от земеделските култури, към които е насочена инвестицията по проекта, съответстват на почвено-климатичните характеристики и агроекологичния потенциал на обработваемите площи. Към становището се прилага диплома за завършено образование на лицето, изготвило становището.
        Представя се във формат „pdf“.
Не
10.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни.  Представени са във формат .pdf, .jpg
Не
11.
Документи за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем.. (Представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година) Представени са във формат .pdf, .jpg
Не
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.(В случай, че е приложимо)
Представени са във формат .pdf, .jpg
Не
13.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. 
Представена е във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z 
Не
14.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за 
последния отчетен период  
Счетоводен  баланс и Отчет за приходи и разходи  за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Представя се, в случай че ОПР не е публикуван в Търговския регистър и ОПР за последен приключен междинен период от  кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване. )  (за юридически лица и еднолични търговци)
Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
15.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, че кандидатът не попада в някое от обстоятелствата за отстраняване - по образец (Приложение № 7 ) Предоставена е  във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx
Да
16.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. 
Предоставена е  във формат
.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
17.
Свидетелство за съдимост. Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. 
Предоставена е  във формат.pdf, .jpg
Да
18.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, (Приложение №8)  и справка (Приложение № 8 а) с подпис/и, печат и 
Декларацията е попълнена в съответствие с указанията за попълване и справките съгласно инструкция за попълване (Приложение № 21) от документи за информация при кандидатстване Предоставени са във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
19.
Декларация за изкуствено създадени условия по образец (Приложение №9) 
Представена е във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
20.
Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта - по образец (Приложение №10) 
Представена е във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
21.
Декларация за нередности – по образец (Приложение № 11) 
Представена във формат .pdf, .jpg
Да
22.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни – по образец (Приложение № 13). 
Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Да
23.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА по образец (Приложение №14). 
Представя се във формат .pdf, .jpg
Да
24.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. (Приложение №15). попълнена въз основа на калкулатор за земеделска техника  Приложение №30 а и Инструкция за ползване на калкулатора Приложение №30-а  от документи за информация). Представят се във формат .pdf, .jpg
Не
25.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски.,
(Представя се в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.) 
Представени са във формат .pdf, .jpg
Не
26.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо). Към договор за строително-монтажни работи се прилагат Количествено-стойностни сметки – (Приложение №5). Представят се във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip
Да
27.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, в случай че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ. 
(Представя се  за всеки заявен за финансиране разход от Списъка с наименованията на активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. 
Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
28.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите, когато се кандидатства за разходи, които не са от Списъка с референтни разходи съгласно  (Приложение № 25) и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси.).  
Представени са във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m
Не
29.
Запитване за оферти отправени от кандидата изготвени съобразно (Приложение №26)  Представени са във формат pdf, .jpg, .rar, .7z .zip
Не
30.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. 
В случаите  когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. 
Представено е във формат .pdf, .jpg
Не
31.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство (В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица)
(Когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
32.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота.
Вписан в районна служба по вписванията за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение. (важи в случай на разходи за СМР за които се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z
Не
33.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота, обект на инвестицията. Вписан в районна служба по вписванията за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение. (Важи в случай на разходи за: закупуване на машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/ или обновяване на сгради, и/или на сгради за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, създаване и/или презасаждане на трайни насаждения. Не важи за закупуване на земеделска техника и специализирани транспортни средства, които не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията, или породи своето естество и предназначение не се използват в затворени помещения). Представя се във формат.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip
Не
34.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. 
Представено е във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip
Не
35.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД) 
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи).
Представя се във формат .pdf, .jpg
Да
36.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). 
Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представен е във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
37.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). 
Представени са във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z, .zip
Не
38.
Разрешение за строеж. 
(важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представено е във формат .pdf, .jpg
Не
39.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. 
Представено е във формат .pdf, .jpg
Не
40.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения). 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. 
Представено е във формат .pdf, .jpg

Не
41.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (когато е приложимо) 
Представен е във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
42.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта - за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представено е във формат .pdf, .jpg
Не
43.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Представено е във формат .pdf, .jpg
Не
44.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"  (Приложение № 17) 
Представен е във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
45.
Форма за Наблюдение и оценка на проектите по мярка 4.1. (Приложение № 18) 
Представен е във формат .pdf,
Да
46.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР - (Приложение № 19). 
Представена е във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Да
47.
Декларация за липса на основания за отстраняване Приложение към заповед № РД09-359/27.04.2020г. (Приложение № 19A ) 
Предоставена е  във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx
Да
III. Група
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от писмено доказателство по чл. 29 от Регламент (EО) № 834/2007 за биологична продукция издаден от контролиращо лице (приложим за инвестиции, насочени към биологично производство. )
Представя се във формат .pdf, .jpg
Не
2.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо) (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). 
Представя се във формат.pdf, .jpg
Не
3.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване както и Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
4.
Документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти. 
Декларация за неподадени и нереализирани проекти (Приложение № 16). (Декларацията се представя, в случай че кандидата е заявил точки по критерий - Проектът е на стопани, които не са кандидатствали и/или  реализирали проекти до момента ). Представя се във формат „pdf“.
Не
5.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. (Приложение № 4). Представена е във формат „pdf“ (Декларацията се представя, в случай че кандидата предвижда  създаване на нови работни места). Представя се във формат.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
IV. Група
ОЦЕНКА  ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА И НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидата отговаря на критериите на видове допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.2. от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват поне една от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване.
Да
4.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, съответстват на условията за допустимост, описани в т.13.2. от  Условията за кандидатстване.
Да
5.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на критериите за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от Условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
Да
6.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в подраздел 13.3 от Условията за кандидатстване.
Да
7.
Включените в проектното предложение разходи са в съответствие с допустимите за финансиране категории разходи, описани в подраздел 14.1. от Условията за кандидатстване.
Да
8.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, които са недопустими съгласно раздел 14.3. от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Разходите по проектното предложение съответстват на условия за допустимост на разходите описани в т.14.2. от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Минималният и максималният   размер на общите допустими разходи по проекта са в съответствие с указанията посочени в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
11.
Минималният и максималният   размер на  безвъзмездната финансова помощ по проекта са в съответствие с указанията посочени в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
12.
Заявеният размер само на безвъзмездната финансова помощ /субсидията/е правилно изчислен и е в съответствие с условията  посочени в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
13.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 4.1. и не превишава 60 %.
Да
14.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и са основателни  за изпълнението на проекта, и са обосновани.
Да
15.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Да
16.
Разходите по т.7 от подраздел 14.1. на условията за кандидатстване, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в подраздел 14.1., т. 1-6 от Условията за кандидатстване.
Не
17.
В случай, че проектът включва разходи за създаване на трайни насаждения, са спазени изискванията за минимален брой на растенията на единица площ, съгласно Приложение №36 от документи за информация при кандидатстване към Условията за кандидатстване.
Не
18.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост, тези разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта и са до размера на представената данъчна оценка.
Не
19.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
Не
20.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №25от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
Не
21.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 25 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти.
Не
22.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Не
23.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Не
24.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т. 13 от раздел 14.2. „Видове допустими разходи“.
Не
25.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Не
26.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
Не
27.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за  производство  и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата.
Не
28.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Не
29.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Да
30.
Проектът е насочен към  поне една от целите:
•	Модернизиране на малките и средни земеделски  стопанства, произвеждащи зърнени и технически култури и превръщането им в устойчиви земеделски производители.
•	Запазване и развитие на животновъдните ферми и пчелини, работещи в съответствие със  стандартите на Общността. 
•	Подкрепа за алтернативното за територията земеделие, за което има подходящи условия: овощарство, зеленчукопроизводство, етерично-маслени култури и биоземеделие.
Да
31.
Кандидатства се с проектно предложение, което води до подобряване на цялостната дейност на предприятието поне по един от следните дейности:
•	Модернизиране на машинния парк за обработка на земята и прибиране на реколтата; 
•	Обновяване и разширяване на сградния фонд за съхранение и преработка на земеделската продукция; 
•	Разширяване на площите заети с трайни насаждения: овощни градини, производство на зеленчуци оранжерийно и на открито;
•	Подобряване на условията за труд,  ветеринарното обслужване, хигиената и хуманното отношение към животните в животновъдните ферми;
•	Подобряване на условията и модернизиране на стопанствата за производство на пчелен мед .
Да
32.
Проектът се изпълнява на територията на МИГ Тервел-Крушари.
Да
V. Група
V.	ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
VII. Група
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по голяма от 0  (NPV>0)  
Посочва се конкретния показател за проекта:
Да
2.
Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %)
Посочва се конкретния показател за проекта:
Да
3.
Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1. (PI>1)   
Посочва се конкретния показател за проекта:
Да
4.
Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Посочва се конкретния показател за проекта:
Да
5.
Разработеният бизнес план е реалистичен и отговаря на пазарната конюнктура и тенденции.
Да
6.
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
7.
Изпълнението на заложените дейности ще доведе до успешно постигане на поставените цели.
Да
VIII. Група
VIII.	ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 34-2 към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
Контролният лист/Доклад от проверка на място се прилага към настоящия контролен лист за АСД
Не
IX. Група
IX.	ПРЕЦЕНКА ЗА НЕОБХОДИМОСТ ОТ КОРЕКЦИЯ НА БЮДЖЕТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Установено  е: 
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
Не
2.
Корекциите не водят до:
а) увеличаване на размера или на интензитета на безвъзмездната финансова помощ, предвидени в подаденото проектно предложение;
б) невъзможност за изпълнение на целите на проекта или на проектните дейности;
в) подобряване на качеството на проектното предложение и нарушаване на принципите по чл. 29, ал. 1, т. 1 и 2 ЗУСЕСИФ.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.