Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Изискване:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване (генерира се автоматично в ИСУН) е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“, От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра кандидата.
Не
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение. (Приложение №1 и 1а)
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf” и във формат „xls“, „xlsx“ (Приложение № 18).
Да
3.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие".  Представя се във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“ . (Приложение № 1 и 2).
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf” .
Не
5.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата. Представя се във формат „pdf”.
Да
6.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година. Представя се във формат "pdf" . (Приложение № 3)
Не
7.
Копие от годишната данъчна декларация за предходната финансова година спрямо датата на кандидатстване, заверена от съответната ТД на НАП. Към ГДД се прилагат съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). Представя се във формат "pdf".
Не
8.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения и удостоверение за липса на задължения към общината, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Документите се предоставят от всички кандидати. Представя се във формат „pdf“.
Да
9.
Декларация за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложение (по образец) - за юридически лица, кандидати за колективна инвестиция, декларацията се попълва от всеки един от членовете. Представя се във формат "pdf". (Приложение № 5 и  Приложение № 4).
Да
10.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. Представя се във формат "pdf"(Приложение № 14).
Да
11.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни. Представя се във формат "pdf. (Приложение № 10)
Да
12.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо във формат „pdf“. (Приложение № 19)
Не
13.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите насоки – документът се предоставя само от кандидати – юридически лица,  подписано, подпечатано  и сканирано от кандидата. Представя се във формат "pdf".
Не
14.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представя се във формат „pdf“.
Не
15.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност за година, предхождаща годината на кандидатстването. Представя се във формат "pdf" .
Не
16.
Документ за собственост или ползване на земята /за срок не по-малък от 6 години/ или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем. Представя се във формат „pdf“.
- Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималния стандартен производствен обем се доказва с намерения за засаждане/засяване през текущата стопанска година, в декларацията за видовете култури задължително се посочва конкретен период, в рамките на който ще се извърши засаждането/засяването на културите. В този случай минималният стандартен производствен обем трябва да е достигнат и за предходната стопанска година. Важи в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година.
- Документът не се предоставя в случаите, при които земята, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем се доказва с анкетна карта или е заявена по схемите и мерките за подпомагане на площ.
- Когато кандидат е призната групи/организация на производители и юридическо лице кандидат за колективни инвестиции документите(ако е приложимо) се представят за всички лица, участващи в юридическото лице, както и за всички членове на признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани.
Не
17.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период - Документът трябва да съдържа всички необходими реквизити, съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат "pdf" , “xls” .
Не
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“.
Да
19.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
20.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат „pdf“.
Не
21.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
22.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Документа се представя се във формат „pdf“.
Не
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект“ (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ и „rar”;
Не
24.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат "pdf" .
Не
25.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат "pdf" .
Не
26.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представя се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“. (Приложение №21).
Не
27.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес); Представя се във формат „pdf“ .
Не
28.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство(когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ .
Не
29.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Представя се във формат „pdf“. Важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Не
30.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
31.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи за случаите когато има инвестиции с определени референтни разходи). Представя се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls"  или „xlsx“.
Не
32.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС  /важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени/. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Кандидатът представя запитване за оферта по образец. Документа се представя се във формат „pdf“. (Приложение №6)
Не
33.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (важи в случаите, когато разходите не попадат в обхвата на Постановление № 160 на МС от 1.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, във формат „pdf“ или "jpg" и "xls" или "xlsx“;
Не
34.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена в решението се включва и писмена обосновка за мотивите. обусловили избора. Документът се предоставя в случаите, при които кандидатът е избрал доставчик/изпълнител чрез подбор от най-малко три оферти. Представя се във формат „pdf“.
Не
35.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“. (ако е приложимо).
Не
36.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения. Представя се във формат "pdf". (ако е приложимо).
Не
37.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf“.
Не
38.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. Представя се във формат "pdf" (Приложение № 20) (ако е приложимо).
Не
39.
Декларация  НСИ (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба  № 22) Представя се във формат "pdf" (Приложение № 8  в УК).
Да
40.
Декларация  за липса на основание за отстраняване. Представя се във формат "pdf". (Приложение №12).
Да
41.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност. Представя се във формат „pdf“ (Приложение № 15).
Да
42.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 16).
Да
43.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР". Представя се във формат „pdf“  (Приложение № 17).
Да
44.
Декларация за свързаност на основание  Заповед РД09-647/03.07.2019г. на  Зам. Министъра и ръководител на УО на ПРСР 2014-2020г. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 9).
Да
45.
Декларация за нередности съгласно приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат. Представя се във формат „pdf“.  (Приложение № 7).
Да
46.
Оценка на капацитета на земеделската техника. Представя се във формат “pdf”. (Приложение № 23).
Да
III. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за професионални умения и компетентности – важи в случай, че проекта е  представен от млади земеделски стопанин и е заявен по-висок размер на помощта. Представя се във формат "pdf".
Не
2.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (ДВ, бр. 81 от 2016 г.), изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). Представя се във формат „pdf“.
Не
3.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013. Представя се във формат "pdf".
Не
4.
Декларация по чл. 57, ал. 5 от ЗЕЕ, придружена с доказателства за подаването й пред АУЕР – важи в случаите, предвидени в ЗЕЕ. Представя се във формат „pdf“.
Не
5.
Сертификат, издаден от контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието, храните и горите за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и . Представя се във формат „pdf“.
Не
6.
Декларация от  кандидата, че не е получавал подкрепа от европейската общност за подобна инвестиция. Представя се във формат "pdf". (Приложение № 22).
Не
7.
Справка – декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията Представя се във формат „pdf“ (ако е приложимо).  (Приложение № 13).
Не
8.
Копие от Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието, храните и горите за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция (в случай, че към датата на кандидатстване е проведена такава), или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/ни - важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта при условията на чл. 14, ал. 3. Представя се във формат "pdf" .
Не
9.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване – за проекти с включени инвестиции за напоителни системи. Представя се във формат "pdf" или "jpg".
Не
10.
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво /само за инсталации използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. Оценката следва да е в съответствие с Глава втора на Наредба за допълнителните мерки, свързани с прилагането на регламенти, приети съгласно чл. 15 от Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 21 октомври 2009 г. за създаване на рамка за определяне на изискванията за екодизайн към продуктите, свързани с енергопотреблението (ДВ, бр. 41 от 2010 г.). Представя се във формат "pdf" или "jpg".
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 4.1.2  и може да бъде включено за финансиране .
Да
2.
Проектното предложение допринася за постигане на общата цел за подобряване на цялостната дейност, 
1.	Инвестиции за модернизация или увеличаване на физическия капитал с оглед намаляване на преките разходи за производство, повишаване на производителността на труда и качеството или разширяване на производството;
2.	Инвестиции за подобряване на предпазарната подготовка или съхранение на продукцията (като оборудване за почистване, сортиране, пакетиране на продукцията и сгради за специализирано съхранение и обработка, осигуряване на вентилация, изолация и охлаждане);
3.	Инвестиции за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
Да
3.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Да
4.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.1.2
Да
5.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.1.2 и ще се изпълняват на територията на МИГ "Нови пазар - Каспичан"
Да
V. Група
Допустимост на кандидата
Кандидатът е:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Земеделски стопани, които имат икономически размер на стопанството от 6 000 до 7 999 евро, измерен в стандартен производствен обем. Кандидатите трябва да са получили минимум 33 % от общия доход за преходната година от земеделски дейности.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Да
3.
Декларация по образец  от кандидати, които не са публични органи, съгласно текста (Приложение № 9 от  УК) :
1. Не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна гpyпa или е кмета на съответната община на територията на МИГ.
2.Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и е съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган  на МИГ или  представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
4.
Към момента на кандидатстването кандидатите следва да не попадат в някое от следните обстоятелства за отстраняване: (Приложение № 12)
1.	не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. нямам задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) съм представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не съм предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. не съм обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. не съм свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. не съм член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
13. не съм общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
Липсата на обстоятелства по т.11, т.12 и т.13 се доказват с Декларация за свързаност (Приложение № 9 от Придружаващите общи документи на УК)
Да
VI. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер  е в размер до 60 %  от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи;
Да
2.
Минималния  размер на общите допустими разходи за проекта   2 445 лева
Да
3.
Максималния размер на общите допустими разходи проекта  е  48 896 лева.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и/или Каспичан.
Да
5.
Размерът на финансовата помощ се увеличава с 10 процентни пункта, като максималното комбинирано подпомагане не може да надхвърля 80% в следните случаи:
•	За проекти представени от млади селскостопански производители;
•	За колективни инвестиции или интегрирани проекти, които включват подпомагане в рамките на повече от една мярка;
•	За проекти с инвестиции в райони с природни и други специфични ограничения;
•	За проекти с дейности, подпомагани по линия на ЕПИ за селскостопанска производителност – 10 %;
•	За проекти с инвестиции за изпълнение на дейности по член 28 и член 29 – 15 % 
•	Проекти, интегриращи хоризонталните приоритети за иновации, опазване и възстановяване на околната среда, включително биологично производство, икономия на ресурси и адаптация към климатичните промени.
Да
VII. Група
Допустимост на  дейностите по проектa
Подпомагат се:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Инвестиции за модернизация или увеличаване на физическия капитал с оглед намаляване на преките разходи за производство, повишаване на производителността на труда и качеството или разширяване на производството;
Да
2.
Инвестиции за подобряване на предпазарната подготовка или съхранение на продукцията (като оборудване за почистване, сортиране, пакетиране на продукцията и сгради за специализирано съхранение и обработка, осигуряване на вентилация, изолация и охлаждане);
Да
3.
Инвестиции за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
Да
VIII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Изграждане, придобиване и подобряване на недвижимо имущество, включително чрез лизинг;
Не
2.
Закупуване на нови машини, съоръжения и оборудване, включително компютърен софтуер до пазарната стойност на активите, включително чрез лизинг;
Не
3.
Закупуване на косачки, закупуване на дробилки (прикачен инвентар), закупуване на преносими сушилни и др;
Не
4.
Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги.
Не
5.
Закупуване на ноу-хау, патенти права и лицензи, търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта .
Не
IX. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР  чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Да
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. 
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
3.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост
Да
4.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.