1. |
І. Списък общи документи:
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.Представя се във формат „pdf”;
|
Да
|
2. |
Таблица за допустими инвестиции и дейности по образец на ДФЗ във формат „pdf“ и във формат „xls“ или „xlsx“ Приложение №1;
|
Да
|
3. |
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл.47,ал-2, т.2 от Н-ба 22, подписана от кандидата -Приложение № 12 от УК; Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
4. |
Свидетелство за съдимост издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му, от което да е видно, че кандидатът (вкл. собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата) не е осъждан валидно към момента на извършване на проверката за АСД;
|
Да
|
5. |
Декларация за липса на основания за отстраняване по образец (Приложение № 7 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и и печат (за обстоятелствата по чл.12, ал.3 от Наредба№22/2015г.) за условията за допустимост на кандидата по т.11.1, подточка 4 от настоящите УК.Приложение №7 се представя във формат „pdf“;
|
Да
|
6. |
Декларация нередности от представляващия/те кандидата по образец.Приложение №6. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
7. |
Бизнес план по образец за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за строително-монтажни работи - за 10-годишен период, задължително се подписва собственоръчно и подпечатва всяка страница от бизнес плана (за физически лица подпечатването не важи)и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls” или „xlsx“; Приложение №5 и Приложение №5 а;
|
Да
|
8. |
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (което е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
|
Да
|
9. |
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски,( в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг); Представя се във формат „pdf“ .
|
Да
|
10. |
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период.
(Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представя се във формат „pdf“.
|
Не
|
11. |
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване, подписана от кандидата - Представя се във формат „pdf“
|
Да
|
12. |
Справка за дълготрайните активи-приложение към счетоводния баланс към датата на подаване на проектното предложение Представя се сканирана във формат „pdf“;
|
Да
|
13. |
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване с проектно предложение по процедурата (или на физческото лице, регистрирано по Закона за занаятите).Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
14. |
Документи за проведен избор за изпълнител за разходите преди подаване на проектното предложение за
възложителите по реда на ПМС 160/2016 г Представят се във формат „pdf .
|
Да
|
15. |
Договор за изпълнение на дейностите по проекта, извършени преди подаване на проектното предложение /важи за
кандидати, които не са възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и кандидатите, които няма да провеждат избор за изпълнител по реда на ПМС 160/2016 г;
|
Да
|
16. |
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за пред проектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения; Представят се във формат „pdf“.(когато е приложимо;)
|
Да
|
17. |
.Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката, по образец и Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 3 и чл. 4 на ЗМСП .Приложение №10 и 10 а, с подпис/и, печат, сканирани. Представят се във формат „pdf;
|
Да
|
18. |
Една независима оферта, за всеки заявен за финансиране разход по т.14.1„Допустими разходи“, който към датата на подаване на формуляра за кандидатстване е включен в списъците за референтните разходи, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове с посочен ДДС, ведно с направено от кандидата запитване за оферта съгласно Приложение № 18 към УК и /или извлечение от каталог на производител/ доставчик/ строител и /или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи с предложена цена производител/ доставчик/ строител ( не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.)
- Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП или не провежда процедура за избор наизпълнител по реда на ПМС 160/2016 г.;
- Важи в случаите, когато кандидатът провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016- за определяне стойността на разхода , за който се кандидатства с проектното предложение /не се прилагат запитвания за оферти/ .
|
Да
|
19. |
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 18 към УК:
- Важи за всеки заявен за финансиране разход, който към датата на подаване на формуляра за кадидатстване, не е включен в списъка за референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
-Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП или не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016 г. за избор на изпълнител и сключване предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията.
-Важи в случаите, когато кандидатът провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016- за определяне стойността на разхода , за който се кандидатства с проектното предложение /не се прилагат запитвания за оферти/ .
-Важи за всички кандидати при определяне на изпълнител на разходите преди подаване на проектното предложение.
|
Да
|
20. |
Решение за определяне стойността на разхода , за който се кандидатства с включена обосновка за мотивите обосновали разхода- важи в случаите , когато кандидатите ще проведат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
|
Да
|
21. |
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител
Приложимо за:
• Кандидати, които не са възложители по ЗОП и не са задължени да прилагат разпоредбите на ПМС 160 , за всички разходи, които ще се извършват след подаване на проектното предложение;
• Разходите извършени преди подаване на проектното предложение.
|
Да
|
22. |
. Предварителни или окончателни договори –важи за:
• Кандидатите, които не провеждат избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016 за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, подписани, във „pdf“ и във формат „xls“ или „xlsx“, по образец- Приложение № 13 към УК.
|
Да
|
23. |
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите по чл.162,ал.2,т.1 от ДОПК че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Важи за кандидати физически лица.За кандидатите, различни от физическите лица се извършва служебна проверка.; Представя се във формат „pdf”.
|
Да
|
24. |
Удостоверение за липса на задължения към община Средец (издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение- да е валидно към датата на проверка по АСД; Представя се във формат „pdf”.
|
Да
|
25. |
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" съгласно Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗ, подписан от кандидата (по образец, Приложение № 4 от документи за попълване).Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
26. |
Удостоверение за постоянен адрес,/ приложимо за физическите лица/
|
Да
|
27. |
Декларация ДДС. Приложение №9; Представя се във формат „pdf, от кандидати не регистрирани по ДДС.
|
Не
|
28. |
Декларация за липса на изкуствено създадени условия за получаване на безвъзмездна помощ. и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата (по образец, Приложение № 16 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
29. |
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата (по образец, – Приложение №11; Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
30. |
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата
че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения; Важи за кандидатите физически лица. За кандидати, различни от физическите лица се извършва служебна проверка. Представя се във формат „pdf“.
|
Да
|
31. |
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското(когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“;
|
Да
|
32. |
Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба № 22 (по образец, Приложение №17 от документи за попълване).Представя се във формат „pdf“ .
|
Да
|
33. |
Декларация за минимални и държавни помощи
по образец Приложение № 8 от документи за попълване. Представя се във формат „pdf;
|
Да
|
34. |
ІІ.Специфични документи за проект, включващ строително-монтажни работи: строителство,реконструкция, ремонт:
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидат важи в случай по подточка 6. от т.14.5 „Изисквания към проектите“ към УК). Представя се във формат „pdf“;
|
Да
|
35. |
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж (важи в случай по подточка 6. от т.14.5 „Изисквания към проектите“ към УК). Представя се в случай, че в проектното предложение кандидатът заявява разходи за СМР и е приложимо съгласно националното законодателство. Представя се във формат „pdf“;
|
Да
|
36. |
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (важи в случаите по подточка 7. от т. 14.5„Изисквания към проектите“ към УК). Представя се във формат „pdf“;
|
Да
|
37. |
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.); Представят се във формат „pdf“;
|
Да
|
38. |
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ - важи в случаите подточка 8. „а“. от т.14.5 „Изисквания към проектите“към УК; Представят се във формат „pdf“;
|
Да
|
39. |
Разрешение за строеж,/ важи в случай, че проектът включва разходи за СМР/, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Представят се във формат „pdf“;
|
Да
|
40. |
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му
не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Представят се във формат „pdf“.
|
Да
|
41. |
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
Представят се във формат „pdf“.
|
Да
|
42. |
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти;
|
Да
|
43. |
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на формуляра за кандидатстване - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост; Представят се във формат „pdf“;
|
Да
|
44. |
III. Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане:
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Представя се в случай на производствени дейности.) Представя се във формат „pdf“; (когато е приложимо);
|
Да
|
45. |
Техническа спецификация за: машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане; Представят се във формат „pdf
“ (когато е приложимо и не е приложена по т. 18 и т.19 от настоящия списък);
|
Не
|
46. |
IV. Документи, които се представят при инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (когато е приложимо):
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от пред проектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници(когато е приложимо);
|
Да
|
47. |
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не
се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец (Приложение № 14) от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди). Представя се във формат „pdf; (когато е приложимо);
|
Да
|
48. |
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса); Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо);
|
Да
|
49. |
V.Списък със специфични документи в зависимост от кандидата и вида на инвестициите:/ земеделски стопани и др
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни;
Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година /важи за земеделските стопани./; Представя /т се във формат „pdf“(когато е приложимо).
|
Да
|
50. |
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец Приложение
№3). Представя се във формат „pdf“(когато е приложимо);
|
Да
|
51. |
Документ за собственост или документ/и за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид
недвижими имоти, или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ -обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба на МЗ - важи в случаите при изчисляване на минималния стандартен производствен обем.
|
Да
|
52. |
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионална занаятчийска камара (за физически лица), в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите. Представя се във формат„pdf“.
|
Да
|
53. |
VІ.Документи доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение № 19 от документи за попълване) (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
|
Не
|
54. |
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната финансова година, предхождаща годината на кандидатстването, заверен от кандидата и от НСИ. Представя се във формат "pdf.
Важно! Отчета се прикачва в ИСУН на позиция Справка за съществуващия и нает персонал.
|
Да
|
55. |
Документ, доказващ,че хората с увреждания доказват принадлежността към съответната група инвалидност/Експертно решение на ТЕЛК/.
Декларация от представителите на ромската общност, че се самоопределят, като такива; Представят се във формат "pdf.
|
Да
|
56. |
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации, за създаване на нов продукт или услуга- проучвания, сертификати, и други приложими документи.Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо)
|
Да
|
57. |
VІІ.Други документи:
Декларация за информираност на оферента. Представя се във формат „pdf“.Приложение № 20.
|
Да
|
58. |
Декларация за свързаност, Приложение № 15 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) подписана, подпечатана и сканирана във формат „pdf
|
Да
|