Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване по процедурата за подбор на проектни предложения е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния/те представител/и на кандидатаили от упълномощено лице.
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че:
-	 лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение иго подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
Не
4.
Текстът на проектното предложение във формуляра за кандидатстване е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Във формуляра за кандидатстване са попълнени всички  секции, информацията в които е задължително изискуема.
Не
II. Група
ПРЕДСДТАВЕНИ СА ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение по образец. (Приложение №1 към Документи за попълване).
Не
2.
Таблица за допустими инвестиции в ДВА формата:  електронен  формат „xls“ или “xlsx”, както и във формат „pdf”. (Приложение № 2 от Документи за попълване)
Не
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец  подписана от кандидата (Приложение № 3 от Документи за попълване)
Не
4.
Свидетелство за съдимост на представляващия/те кандидата издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение;
Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния управителен орган на ЮЛ, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ.
Не
5.
Удостоверение от НАП за липса на публични задължения по смисъла на чл. 87 от ДОПК, издадено от Националната агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Не
6.
Удостоверение за липса на задължения към община Исперих, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на представянето.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Не
7.
Декларация за липса на основание за отстраняване (Приложение 4) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Не
8.
Декларация за нередности, (Приложение №5 към Документи за попълване) от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Не
9.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, Приложение № 13а и Справка Приложение № 13б от документи за попълване).  				
Не
10.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране   по проекта от представляващия/те кандидата (Приложение №15 към Документи за попълване).
Не
11.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение №6 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване.
Не
12.
Формуляр за мониторинг по образец (Приложение № 11 към Документи за попълване).
Не
13.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от статистическите изследвания, провеждани от НСИ  - Приложение № 8 от Документи за попълване  към  Условия за кандидатстване.
Не
14.
Бизнес план (по образец) с подпис/и, печат на всяка страница (Приложение № 9а към Документи за попълване).
Да
15.
Бизнес план - таблици (по образец) плана във формат „xls”/ „xlsx” (Приложение № 9б към Документи за попълване).
Да
16.
Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура (приложимо само за кандидати - юридически лица, подписано, подпечатано от кандидата)
Не
17.
Декларация за минимални/държавни помощи (по образец, Приложение № 18 от документи за попълване).
Не
18.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). (когато е приложимо).
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган ).
Не
19.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
Не
20.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния приключен междинен период - важи за кандидати юридически лица.
Не
21.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо).
Не
22.
Справка за дълготрайни материални активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния приключен междинен период (за юридически лица и еднолични търговци)
Не
23.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, извършени след 1 януари 2014 г. , ведно с банкови извлечения (когато е приложимо).
Не
24.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски  (в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
Не
25.
Предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (важи в случаите, при които кандидатът/ бенефициентът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и попада извън обхвата на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕФСУ, респективно на Постановление № 160 на МС от 1.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове).
Не
26.
Декларация във връзка със Заповед № 09-647/03.07.2019г на Ръководителя на УО на ПРСР (по образец приложение № 14 от документи за попълване).
Не
27.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (което е приложимо), в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение.
Не
28.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - Приложение № 19 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представят се в два формата:  „xls”/„xlsх” и във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
29.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ .
Не
30.
Влязло в сила разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Не
31.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти.
Не
32.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес (важи за дейности свързани с производство и инвестицията  в нови машини, оборудване и съоръжения, е част от технологичен процес).
Не
33.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура и НЕ СЕ отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
Не
34.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение 16 от Документи за попълване. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. (Пазарно проучване – изисква се във всички случаи, когато разходите, за които кандидатства не са включени в списък с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“. Не се изисква при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).
Не
35.
Оферта от доставчик/предварителен или окончателен договор за услуги и доставки – обект на инвестицията (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи, но възлагането на друго лице би довело до нарушаване на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт).
Не
36.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай, че избраната оферта не е с най – ниска цена с вкл. обосновка на мотивите за избор на оферта, която не е с най-ниска цена, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки. Важи за всички кандидати, заявили инвестиционни разходи, които са извън списъка с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2  и е направено пазарно проучване с три оферти.
Не
37.
Избраната оферта не е с най-ниска цена и е приложена и писмена обосновка/прокол за мотивите за този избор на оферта, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство / услуги /доставки.) Изборът на икономически най-изгодна оферта се основава на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: 
а) най-ниска предложена цена,
б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл,
в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Не
38.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане. (когато е приложимо). 
(За признати групи/организации на производители се изискват на всички членове)

Не
39.
Копие от удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г.; Условието се счита за изпълнено, ако всички членове на групата/организацията отговарят на изискването за допустимост. Прилага се в случай, че групата/организацията кандидатства за колективна инвестиция чрез фирма/търговското дружество/ кооперация регистрирани по Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ или ЗК.
Не
40.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията (по образец приложение № 7 от документи за попълване).
Не
41.
Документ за регистрация на физическо лице по Закона за занаятите (когато е приложимо).
Не
42.
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява.
Не
43.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
44.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота, обект на инвестицията, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията (важи при закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Не
45.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
Не
46.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници).
Не
47.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, изготвен съгласно указанията по т.23. от Условията за кандидатстване.
Не
48.
Удостоверение от Главна Инспекция по труда, във връзка с доказване на наличие или липса на обстоятелствата по чл. 12, ал. 3, т. 8 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г.
Не
III. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ в съответствие с КРИТЕРИИТЕ ЗА ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Учредителен акт/ Дружествен договор или удостоверение за признаване на групата/организацията на производители  (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.4. Колективни инвестиции на група производители или сдружения“).
Не
2.
Валидно експертно решение от ТЕЛК или Справка от ДБТ, за кандидат който е бил със статут на „безработно лице“ над 1 г. преди датата на кандидатстване, представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий 2.2.  Проекти на представители от уязвими групи (хора с увреждания или безработни с регистрация над 1 година в ДБТ).
Не
3.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение № 12 от документи за попълване) (когато е приложимо). Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий  2.3. Проекти при които изпълнението на одобрените инвестиции и дейности води до осигуряване на допълнителна заетост.
Не
4.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (когато е приложимо). Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.3. Проектът създава нова заетост в стопанството“.
Не
5.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда. (когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий 2.5.	Проекти водещи до опазване на околната среда и биоразнообразието, и /или повишаване ресурсната ефективност чрез спестяване на енергия и намаляване емисиите и парниковите газове, и/или смекчаване последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Не
6.
Документ, издаден от производител, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.)/само за инсталации използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/.(когато е приложимо).
(представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий 2.5.	Проекти водещи до опазване на околната среда и биоразнообразието, и /или повишаване ресурсната ефективност чрез спестяване на енергия и намаляване емисиите и парниковите газове, и/или смекчаване последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Не
7.
Декларация от кандидат с проект за туристически услуги на територията на МИГ Исперих. (по образец, Приложение № 10 от документи за попълване).
Не
8.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност. (Приложимо е за проекти, включващи инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
Не
9.
Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия. (по образец, Приложение № 20 от документи за попълване).
Не
10.
Удостоверение/ справка за дейността/ издадено от НСИ за код по КИД-2008 на основната и/или допълнителните икономически дейности. (важи за кандидати заявили по- висок интензитет по раздел 10.1. от Условията за кандидатстване за проекти за инвестиции в секторите, които са в определените от:
-	Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 г. сектори и в
-	тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация 2014-2020 г.;
-	за развитие на продукти и услуги, свързани със застаряването на населението, полагане на грижи и здравеопазване, социално предприемачество.)
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Допустимоста на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Исперих и ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ
Да
2.
Кандидатът отговаря на критериите за видовете допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Кандидатът е декларирал обстоятелствата по чл. 4 а, ал. 1 по смисъла на Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) – Приложение 13 към  и Приложение 13А към Документи за информация и  е:
-	независимо предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 от ЗМСП.
-	Дейността му не попада в забранителните режими на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г.
Не
4.
Кандидатът е занаятчия и към датата на подаване на проектното предложение е: 
а) регистриран по Закона за занаятите в Регионалната занаятчийска камара ; 
б) отговаря на изискването на чл.4 на Закона за занаятите (чл.4 Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица.)
в) представил е Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява.
Не
5.
Кандидатът е регистриран като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители  и е :
-	Юридическо лице е регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за вероизповеданията или създадени по Закона за Селскостопанската академия;
-	 Дружество получател на финансова помощ за проекти за колективни инвестиции, регистрирано съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, като изискванията посочени по – горе се отнасят за земеделските производители участващи в това дружество;
Да
6.
В случай че кандидатът е юридическо лице – кандидат за колективни инвестиции;
1. Всички ЗП, участващи в дружеството отговарят на критериите за допустимост по мярката и нямат доминиращо влияние в управлението на дружеството кандидат.  
2. Помежду си не са свързани предприятия или предприятия партньори по смисъла на Закона за малките и средните предприятия.
Да
7.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11.3 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в  ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по съответната покана/ обява за кандидатстване.
Не
3.
Продължителността на проекта не надхвърля: 24 месеца за проекти без строително – монтажни работи; 36 месеца за проекти, включващи разходи за строително – монтажни работи. Крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Не
4.
Целите на проектното предложение са в съответствие и допринасят за постигане на поне една отцелите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
 „Разнообразяване на икономическите дейности чрез развитие на предприемачеството и разширяване на производството и конкурентоспособността на МСП извън земеделието“  
Конкретните цели на мярка 6.4: Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности са: 
„Диверсификация  на икономиката на територията на МИГ Исперих, чрез насърчаване инвестиции за развитие на неземеделските сектори на територията“
Да
5.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики, описани в раздел 17 „Хоризонтални политики” от Условията за кандидатстване.
Не
6.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикатори за изпълнение и резултат, съгласно Раздел 7 „Индикатори” от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
7.
Проектът включва  инвестиции в  една или повече от изброените по-долу дейности за:
-	Развитие туристически услуги;
-	Развитие или подобряване на услуги за населението;
-	развитие или подобряване на производства, включени в определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 групи сектори;
-	Развитие на производства в областта на „зелената икономика“, включително на производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, ако не надхвърлят необходимото количество енергия за покриване на потребностите на предприятието;
Да
8.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Минималният размер на Общите допустими разходи по проекта Е НЕ ПО- МАЛКО от 10 000,00 лв.
Да
11.
Максималният размер на Общите допустими разходи по проекта Е НЕ ПОВЕЧЕ от 100 000,00 лв.,
Да
12.
Проектът включва дейности за туристически услуги,съгласно т.10.2. от Условията за кандидатстване и заявената финансова помощ не надвишава 5 на сто от общите допустими разходи за проекта.
Да
13.
Заявеният интензитет на помощта е в размер 60% от допустимите разходи по проекта
Не
14.
Интензитетът на помощта (базовата ставка от 60% )се увеличава, съгласно т. 10.1 от УК с:
a.	допълнителни 15 процентни пункта за проекти на:
-	хора с увреждания и безработни с регистрация в ДБТ над 1 година или младежи от 18 до ненавършени 40 години;   
b. допълнителни 15 процентни пункта за проекти за инвестиции в секторите, които са в определените от:
-	Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 г. сектори
-	и в тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация 2014-2020 г.;
-	за развитие напродукти и услуги, свързани със застаряването на населението, полагане на грижи и здравеопазване, социално предприемачество.
Не
15.
Размерът на максималното комбинирано подпомагане по мярката не надхвърля 90 %  безвъзмездна финансова помощ за  проекта
Не
16.
Разходите за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, а разходите само за консултации не надхвърлят 5 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект.
Не
17.
Всички представени оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение съдържан минимум следната  информация:
-	Наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
и са:
-	независими оферти, съгласно определението от Условията за кандидатстване.
Не
18.
Оферентите:
-	когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, 
-	чуждестранни лица, са представили документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
-	на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионаленрегистър на строителя, съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл.3,ал. 2 от Закона за Камарата на строителите.
Не
19.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕФСУ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка, ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договоритее описан ДДС.
Не
20.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Не
21.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е дадено пояснение в този смисъл във  Формуляра за кандидатстване, а оферентите са декларирали, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
Не
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН, и в публичните Регистри за получено финансиране на МИГ-Исперих и на ДФЗ липсват данни за двойно финансиране. 
/проверката обхваща програмен период 2007-2013 година и програмен период 2014-2020 година/.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯИ/ИЛИФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”
Да
VIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложим)
Критерий Води до отхвърляне
1.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи, стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Да
2.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Проектното предложение включва допустими разходи, съгласно условията за допустимост посочени в т. 14.2 като: 
1.	Изграждане, придобиване или подобренията на недвижимо имущество;
2.	Закупуване, включително чрез финансов лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
3.	Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
4.	Общи разходи, 
5.	Разходите са допустими само ако са извършени след подаване на проектното предложение, с изключение на общите разходи по т.4.
 И/или специфичен допустим разход:
Невъзстановимт данък добавена стойност, който е включен към съответното бюджетно перо по проекта.
Да
3.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.4. от Условията за кандидатстване.
Да
4.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни  за изпълнението на проекта, и са обосновани, съгласно изискванията на раздел 14 от Условията за кандидатстване.
Не
5.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Не
6.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Не
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
-	Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ.
Да
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от условията за кандидатстване.
Да
XI. Група
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта. Стойностите по показатели са:
1. „Нетна настояща стойност“ (NPV) е по-голяма от "0"
2. Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) е по-голяма от "6%"
3. Индексът на рентабилност PI е по-голям от "1"
4. Срокът на откупуване на инвестицията (РВР) е в рамките на периода, за който е разработен Бизнес плана.
Да
XII. Група
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
От кандидата е изискана допълнителна информация /пояснения/ документи, които са представени в определения срок за отговор. Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение.
Не
XIII. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.