Критерии за оценка

I. Група
Изискване:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Да
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат
Да
6.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил
Да
7.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране
Да
8.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия
Да
9.
Проверка на кандидата за получена помощ de minimis:
а) кандидата е получил помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че кандидата отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години.
Да
II. Група
Общи документи:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение. (Приложение № 1).
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат  по образец на ДФЗ. (Приложение № 2).
Да
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно Приложение № 3.
Да
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата.
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.
Не
6.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища.
Да
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди предоставянето му. (Необходимо е предоставеното свидетелство да е в шест месечния срок на валидност и към датата на извършване на проверката за Административното съответствие и допустимост на проектното предложение. Кандидатите следва да имат в предвид, че срока за работа на Комисията за подбор на проектни предложения е тридесет работни дни от приключването на приема по процедурата.)
Да
8.
Декларация в оригинал (съгласно Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 на Наредба №22/ 14.12.2015 г., от представляващия/те кандидата). (Приложение № 5).
Да
9.
Декларация за нередности, съгласно Приложение №10 към чл. 36, ал.1, т. 2 на Наредба №22/14.12.2015г. (Приложение № 4).
Да
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/ решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително от-рицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИ-ОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя , когато е приложимо).
Не
11.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък.
Не
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Не
13.
Анализ   разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ.  
(Приложение № 10) и ((Приложение № 10а)
Да
14.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение  към Стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случаи на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Не
15.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводен баланс за предходната финансова година и/или за 
последния отчетен период.
Да
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел или народното читалище за кандидатстване към стратегията за ВОМР по настоящата процедура .
Да
17.
Декларация в оригинал по чл.3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия  по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката , когато е приложимо.
Не
18.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения.

Не
19.
Номерирано в долния десен ъгъл сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията  по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи, извършени преди подаване на проектното предложение и бенефициентът се явява възложител по ЗОП).
Не
20.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). 
-	Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, към датата на подаване на проектното предложение, има определени референтни стойности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ .
-Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на проектното предложение няма определени референтни разходи.
Кандидатите – възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП.  
В случаите, когато изпълнителят се определя по реда на ПМС № 160 от 1 юли 2016, оферента задължително декларира, че е запознат с това обстоятелство и че не ползва никакво предимство или друг вид предпочитание при избора на изпълнител по реда на ПМС 160 от 1 юли 2016; 
Оферентите, когато са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията за вписване, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 13 към Насоките за кандидатстване.
Не
21.
Решение на кандидата за избор на оферта, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.Представя се  сканиран оригинал във формат „pdf“или „jpg“. Цената на избраната оферта служи като индикативна стойност за определяне на разхода, когато изпълнител  следва да бъде избран  по реда на ЗОП или ПМС № 160/2016 г.
Не
22.
Документ за собственост и/или ползване, договор за наем на сгради, помещения и/или друга  недвижима собственост, за реализиране дейностите по проекта, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията.
Не
23.
Годишен отчет за дейността ( по образец на НСИ)  и годишна данъчна декларация по чл.92 от ЗКПО за последната приключена финансова година, предхождаща годината на кандидатстване (ако е приложимо – съгласно условията на т. 16).  
Не
24.
Формуляр за мониторинг по образец - Приложение №7
Да
25.
Декларация за минимални и държавни помощи  по образец МФ – в оригинал съгласно Приложение №9.
Да
26.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта - Приложение №11
Да
27.
Декларация за неприложими документи в оригинал съгласно Приложение № 12   
(Декларацията се подава в случаите, когато документите, включени в „Списък с общи документи от Насоките за кандидатстване“ не са приложими за проектното предложение).
Да
28.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ - Приложение № 14
Да
29.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 17.
Да
30.
Удостоверение за актуално  състояние и Удостоверение за ликвидация и несъстоятелност за кандидати читалища и ЮЛНЦ, чиито данни не подлежат на вписване в ТР или Булстат, издадено не по – рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение.
Не
31.
Удостоверение от  НАП, че кандидата няма просрочени задължения,  издадено не  по - рано от един месец преди подаване на проектното предложение. 
Да
32.
Удостоверение  за липса на задължение към общината по седалището на  кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане,  издадено не  по - рано от един месец преди подаване на проектното предложение. 
Да
33.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” във връзка с удостоверяване на обстоятелствата по чл. 12, ал. 3, т. 8 от Наредба № 22 от 2015 г. 
Да
34.
Декларация от кандидати, които не са публични органи.
Да
35.
Споразумение за партньорство – Приложение № 8
Не
III. Група
Народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки, спортни прояви  и др.
Критерий Води до отхвърляне
1.
График за провеждане на планираните дейности
Не
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност)
Не
3.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник
Не
4.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност
Не
IV. Група
Обучения, курсове, информационни дейности
Критерий Води до отхвърляне
1.
Учебна програма за всеки курс или информационна дейност. 
Не
2.
График за провеждане на планираните дейности за всеки курс/информационна дейност по проекта и общ за целия проект. 
Не
3.
Копие от документи за наем или други документи, доказващи правото на ползване на материално-техническата база, в която ще се проведе теоретичното и/или практическото обучение за периода на провеждането на кур-са/информационната дейност
Не
4.
Документи, доказващи професионална компетентност на лицата, провеждащи обучението в областта на провежданото обучение. 
Не
V. Група
Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е: 
•	Юридическо лице с нестопанска цел регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел;
•	Читалище, регистрирано по Закона за народните читалища;

Да
2.
Кандидатът за подпомагане е регистриран на територията на МИГ.
Да
3.
Кандидатът отговаря на условията съгласно заповед № 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г.
Да
4.
Не е установено несъответствие с разпоредбата на чл.18, ал.4, т.1 от Наредба 22/14.12.2015 г.
Да
VI. Група
Допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
За ЮЛНЦ и читалища е в размер на 100% финансиране в случай, че не е налично генериране на приходи.
Да
2.
За ЮЛНЦ и читалища, когато се установи потенциал за генериране на приходи - 70% финансиране.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 1 955,80 лева.
Да
4.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по-малък или равен на 19 558,00 лева.
Да
5.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Гълъбово и Опан.
Да
6.
Съответствие с минимален размер на собствено участие по мярката, по която се кандидатства (ако е приложимо)
Не
VII. Група
Допустимост на дейностите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът включва поне една от следните допустими дейности:
•	Проучвания и информационни дейности, свързани с популяризиране на нематериалното културно наследство;
•	Проучвания и изработване на материали във връзка с документиране и/или изследване, и/или промотиране на нематериалното културно наследство;
•	Дейности, свързани със съхранение и популяризиране на местния фолклор, на историческото и културното наследство на района/територията в т.ч. опазване на природните пространства и на мемориалните места, чието съществуване е необходимо за изразяване на нематериалното културно наследство;
•	Дейности, свързани със съхранение и популяризиране на местния фолклор - и/или различни мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции - /фестивали, събори, празници, обичаи/ и други събития, свързани с местното културно наследство и разнообразяването на културния живот на населението;
•	Насърчаване на екологичната култура за опазване на природното наследство на селата;
•	Популяризиране, насърчаване и организиране на различни спортни прояви и създаване спортна култура, посредством провеждането на спортни мероприятия, състезания, демонстрации или участие в различни спортни дейности за укрепване на здравето и борбата със стреса.
Да
2.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от стратегията.

Да
VIII. Група
Допустимост на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите:
•	Разходи за проучвания и информационни дейности, свързани с популяризиране на допустимите дейности: изработка на рекламни материали, промоционални клипове в т.ч. краеведски изследвания и отпечатване на материали (дипляни, книги) и други рекламни дейности. 
•	Разходи за организация и  провеждане на различни мероприятия/ събития във връзка с местни културни обичаи и традиции, опазване на природното наследство и спортни инициативи - /фестивали, събори, празници, обичаи, състезания, турнири/ и други. 
•	Разходи за закупуване на традиционни фолклорни костюми за самодейни колективи към читалищата, работещи в сферата на съхраняване на местните традиции и обичаи.
•	Разходи за материално техническото обезпечаване – спортна екипировка, необходима за реализиране на проекта.
•	Закупуване на оборудване (вкл. озвучителна и др.техника), свързано с предвидените в проектите събития.
•	Разходи за опазване на природното наследство – меки мерки, свързани с насърчаване на екологичната култура за опазване на природното наследство – информационни кампании сред населението, организиране и провеждане на открити уроци за деца и ученици, екоизлети, конкурси други дейности, насочени към младите хора за повишаване на тяхната екологична култура за опазване на природното наследство, информационни и рекламни материали, семинари, изследвания за биоразнообразието и др.
•	Проучвания и изработване на материали във връзка с идентификация и/или 
документиране и/или изследване, и/или съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство;
•	Популяризиране, предаване и възраждане на различните аспекти на културното наследство (например провеждане на различни мероприятия във връзка с местни културни обичаи и традиции - фестивали, събори и други събития, свързани с местното културно наследство, организиране на изложби, семинари, създаване на мрежа от присъединени към проекта институции – музеи, музейни сбирки, читалища, Общини, неправителствени организации, както и частни лица/обекти, които подкрепят идеята за утвърждаването на селското наследство като определена културна ценност и др.);
•	Осигуряване на признаване, уважение и популяризиране на нематериалното културно наследство сред обществеността посредством:  
		 - информационни дейности като реклама, плакати, статии, радио и ТВ предавания за нематериалното културно наследство; 
		- програми за повишаване на заинтересоваността и информираността на обществото и по-специално на младежта за опазване на природните пространства и на мемориалните места, чието съществуване е необходимо за изразяване на нематериалното културно наследство;  
		- неформални способи за предаване на знанията и информацията за местното културно наследство (напр. предаване на знания и умения, техники и технологии, свързани с опазването и развитието на традиционните занаяти и др.);  
•	Разходи за консултантски услуги – до 5% от общата стойност на допустимите разходи.
Да
2.
Проектното предложение не включва следните разходи посочени в чл. 21, ал. 1 – 3  от Наредба №22/ 2015г.: 
1.	определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2.	за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3.	определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
4.	за лихви по дългове;
5.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на   сто от общите допустими разходи за съответната операция;
6.	за обикновена подмяна и поддръжка;
7.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
8.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
9.	за режийни разходи;
10.	за застраховки;
11.	за закупуване на оборудване втора употреба;
12.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
13.	за принос в натура;
14.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
15.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
16.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни   проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги,  извършени след 1 януари 2014 г.;
17.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
18.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
19.	определените в мерките от ПРСР 2014-2020 г., извън посочените в т. 4-17.
Да
IX. Група
Резултати от проверката
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съществува съответствие с критериите за допустимост.
Да
2.
Има необходимост от изпращане на уведомително писмо за непълноти и неясноти с цел установяване съответствието с критериите за допустимост .
Не
3.
Извършена е оценката за анализ разходи – ползи  (финансов анализ);
Да
4.
Има необходимост от посещение на място.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.