Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции (Приложение № 1 от Условията за кандидатстване) във формат „pdf”, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“.
Да
3.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от Изпълнителния директор на ДФЗ, представен във формат „pdf“– Приложение № 2 от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Формуляр за мониторинг към чл.47, ал.2, т.3 от Наредба № 22, представен във формат „pdf“ (Приложение № 3 от Условията за кандидатстване).
Да
5.
Декларация за минимални/държавни помощи по образец когато е приложимо, представена във формат „pdf“– Приложение № 4 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП
Да
7.
Справка за дейността на предприятието (икономическа/ неикономическа) и Годишен финансово-счетоводен отчет  за предходна финансова година и/или за последния отчетен период, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност
Да
8.
Декларация за лични данни по Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22, представена във формат „pdf“ – Приложение № 7 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата, представена е във формат „pdf“- Приложение № 8 от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Копие от учредителен акт или устав или дружествен договор, представено във формат „pdf“. (Не се изисква за кандидат Община Раковски).
Да
11.
Решение на компетентния орган на юридическото лице или на Общински съвет Раковски за кандидатстване по реда на настоящата процедура, представено във формат „pdf“.
Да
12.
Решение на Общински съвет Раковски, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на Общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Раковски.
Да
13.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Да
14.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци)
Да
15.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата по чл. 12, ал. 3, т.8 от Наредба 22
Да
16.
Удостоверение, издадено от Националната агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски)
Да
17.
Удостоверение от Община Раковски, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски)
Да
18.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).
Да
19.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидатът не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ)
Да
20.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от кандидат Община Раковски. Не се представя от кандидати, за които това обстоятелство е проверимо в Търговския регистър и РЮЛНЦ).
Да
21.
Документ за собственост на недвижим имот или документ за ползване на/върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване на оборудване и/или обзавеждане.(не важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни дейности)
Да
22.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни съоръжения, без интервенции, свързани с движимо материално културно наследство)
Да
23.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите.
Да
24.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
Да
25.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
Да
26.
Оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства, е включен в списъка с референтни цени, Приложение 17 от Документи за информация и когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
Да
27.
Три съпоставими оферти за всяка отделна инвестиция, в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е включен в списъка с референтни цени, Приложение 17 от Документи за информация и  когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
Да
28.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
Да
29.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
Да
30.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо).
Да
31.
Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта – Приложение № 9 от Условията за кандидатстване.
Да
32.
Декларация за обработване на данни от НСИ – Приложение № 10 от Условията за кандидатстване
Да
33.
Декларация за наличие или липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 11 от Условията за кандидатстване.
Да
34.
Декларация за липса на основания за отстраняване – Приложение № 12 от Условията за кандидатстване.
Да
II. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ В СЛУЧАЙ НА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ: СТРОИТЕЛСТВО, РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, РЕХАБИЛИТАЦИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота.
Да
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Да
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Да
4.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.
Да
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
Да
6.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност.
Да
III. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ИНВЕСТИЦИИ В СТРОИТЕЛСТВО, РЕКОНСТРУКЦИЯ И/ИЛИ РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА НОВИ И СЪЩЕСТВУВАЩИ УЛИЦИ И ТРОТОАРИ И СЪОРЪЖЕНИЯТА КЪМ ТЯХ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ.
Да
IV. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ДЕЙНОСТИ ПО ИЗГРАЖДАНЕ И/ИЛИ ОБНОВЯВАНЕ НА ПЛОЩИ ЗА ШИРОКО ОБЩЕСТВЕНО ПОЛЗВАНЕ, ПРЕДНАЗНАЧЕНИ ЗА ТРАЙНО ЗАДОВОЛЯВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОТРЕБНОСТИ ОТ ОБЩИНСКО ЗНАЧЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост, от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина.
Да
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
Да
V. Група
СПИСЪК СЪС СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ДЕЙНОСТ ИЗГРАЖДАНЕ, РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, ОБОРУДВАНЕ И/ИЛИ ОБЗАВЕЖДАНЕ НА СОЦИАЛНА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ, КОИТО НЕ СА ЧАСТ ОТ ПРОЦЕСА НА ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА ДЕЦА И ВЪЗРАСТНИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ТРАНСПОРТНИ СРЕДСТВА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга.
Да
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият.
Да
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
Да
VI. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ДЕЙНОСТ РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, ОБОРУДВАНЕ И/ИЛИ ОБЗАВЕЖДАНЕ НА ОБЩИНСКИ СГРАДИ, В КОИТО СЕ ПРЕДОСТАВЯТ ОБЩЕСТВЕНИ УСЛУГИ, С ЦЕЛ ПОДОБРЯВАНЕ НА ТЯХНАТА ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на община Раковски.
Да
2.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
Да
VII. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ДЕЙНОСТ РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, ОБОРУДВАНЕ И/ИЛИ ОБЗАВЕЖДАНЕ НА ОБЩИНСКА ОБРАЗОВАТЕЛНА ИНФРАСТРУКТУРА С МЕСТНО ЗНАЧЕНИЕ В СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
За основно общинско училище или средно общинско училище: Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
Да
2.
За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищното образование: Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на община Раковски.
Да
3.
За детски градини: Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Да
VIII. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ ЗА ДЕЙНОСТ ИЗГРАЖДАНЕ, РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, ОБОРУДВАНЕ И/ИЛИ ОБЗАВЕЖДАНЕ НА СПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Подписани технически спецификации за оборудването и/или обзавеждането включени в проектното предложение.
Да
IX. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация в свободен текст от кандида, че ще бъдат създадени работни места по проекта.
Да
X. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или упълномощено лице, а в случаите когато кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено лице.
Да
3.
Всички полета във формуляра за кандидатстване са попълнени и документите са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване.
Да
4.
Кандидатът е някое от изброените лица:
а) Община Раковски за всички допустими дейности
б) Юридически лица, регистрирани по ЗЮЛНЦ, включително МИГ-Раковски, за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот
в) Читалища за дейности свързани с културния живот
Да
5.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Раковски и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Раковски.
Да
6.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност: 
а) Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
б) Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение;
в) Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
г) Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
д) Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
е) Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот (без интервенции, свързани с движимо материално културно наследство), вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
ж) Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони.
Да
7.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката съгласно т. 6 от Условията за кандидатстване.
Да
8.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на Община Раковски, удостоверено с решение на Общински съвет Раковски, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община Раковски.
Да
9.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
10.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
11.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Да
12.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
13.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Да
14.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата.
Да
15.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Да
16.
Кандидатът не е в производство по ликвидация
(Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци)
Да
17.
Кандидатът не е получил за същите инвестиционни разходи публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на Европейския съюз.
Да
18.
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи и размера на БФП
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък от 9 700 лв.
Максималният размер на общите допустими разходи не надвишава 391 000 лв.
Да
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Не е установено наличие на двойно финансиране
Да
XII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Не са установени изкуствено създадени условия за получаване на подкрепа в противоречие с целите на мярката.
Да
XIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът е в съответствие с приложимите правила за държавните/минималните помощи
Да
XIV. Група
ПРОВЕРКА ЗА РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ), ИЗГОТВЕН ПО ОБРАЗЕЦ, УТВЪРДЕН ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА ДФЗ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%
Да
2.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 70%
Да
3.
В случай че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%).
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.