Критерии за оценка

I. Група
Изискване:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния/ните представител/и на кандидата е прикачено нотариално заверено пълномощно. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, са попълнени данните и пълномощното е подписано от всяко от тях От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП.
Да
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Да
6.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
7.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране.
Да
8.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия.
Да
9.
Проверка на кандидата за получена помощ de minimis:
а) кандидата е получил помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че кандидата отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години.
Да
10.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Да
II. Група
Общи документи:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представена е Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ във формат .pdf или .jpg  и  .xls. или.xlsx (Приложение № 1).
Да
2.
Представена е Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение № 2).
Да
3.
Представено е копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища.
Да
4.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Да
5.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 3).
Да
6.
Представена е Декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – датирана и подписана.
Да
7.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (представя , когато е приложимо).
Да
8.
Представени са Лицензи, разрешения и/или  друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случай на предвидени разходи за дейностите и инвестициите, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Да
9.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски  в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.
Не
10.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване. Приложение №5а се представя подписано, подпечатано и сканирано във формат „.pdf“, „.jpg“, „.rar” или „.zip”. Приложение №6б се представя във формат “.xls” или “.xlsx” и „.pdf“, „.jpg“, „.rar” или „.zip”.
Да
11.
Представено Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет (за кандидати общини), или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по Стратегията за ВОМР на МИГ, финансирана от ПРСР.
Да
12.
Представено е Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община.
Да
13.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение към  Стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Не
14.
Извършена е служебна проверка в Мониторстат на Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за Читалища/ЮЛНЦ/Общински предприятия/Търговски дружества по Търговския закон, чиито собственик на капитала е общината).
Не
15.
Извършена е служебна проверка в Мониторстат на Отчет за приходи и разходи (за Читалища/ЮЛНЦ/Общински предприятия/Търговски дружества по Търговския закон, чиито собственик на капитала е общината).
Не
16.
Представена е Декларация по чл. 3 и 4, от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията, когато е приложимо. Във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z (за декларацията) и  xls, .xlsx (за справката). (Приложение № 6а и Приложение № 6б).
Не
17.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 на Наредба № 22/14.12.2015 г., ведно с банкови извлечения.
Не
18.
Представена е Оферта/и и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи  - с предложена цена от производителя/доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо) . 
        а) В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи е представена Една независима оферта в ори-гинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС във формат „.pdf“ или „jpg“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите са приложени и количествено-стойностни сметки във формат „.xls” ; (не важи за кандидати възложители по ЗОП);
       б) В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи са представени Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал за възложители по ПМС 160 или проведени пазарни консултации за въз-ложители по ЗОП, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът е представил  запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 4 към Условията за кандидатстване – Документи за информация. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите са приложени и количествено-стойностни сметки във формат „.xls”. Кандидатът е представил решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Не
19.
Представена е сканирана от възложителя документация за провеждане на обществена поръчка в това число и договори от проведената съгласно изискванията по Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи, извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки)
Не
20.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.xls“.
Не
21.
Представен е Формуляр за мониторинг -Приложение № 7 от Условия за кандидатстване - Документи за попълване.
Да
22.
Попълнена е в секция "Е-декларации" Декларация, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения).
Да
23.
Представена е Декларация от Председателя на УС на СНЦ „МИГ Гълъбово – Опан, че дейностите включени в проектите са съгласувани с одобрената Стратегия за ВОМР.
Да
24.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ съгласно Приложение № 8 от Условия за кандидатстване – Документи  за попълване.
Да
25.
Представено е Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация и удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени ок компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване – за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ и читалища, регистрирани по ЗНЧ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.
Да
26.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране (Приложение № 9 от Условия за кандидатстване – Документи  за попълване).
Да
27.
Представена е Декларация за липса на  изкуствено създадени условия (Приложение № 10 от Условия за кандидатстване – Документи  за попълване).
Да
28.
Попълнена е в секция "Е-декларации"  Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР (Приложение № 11 от Условия за кандидатстване – Документи  за попълване).
Да
29.
Представено е Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата  или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен.
Да
30.
Представена е Декларация за минимални помощи – Приложение № 12 от Условия за кандидатстване – Документи  за попълване.
Да
31.
Представени са Допълнителни документи, доказващи съответствие с критериите за оценка (когато е приложимо)
Не
III. Група
Строително – монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по- малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж ) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по – малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР, вписан в Районната служба по вписванията, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Да
2.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“, в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/ съоръжението и/ или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Да
3.
Представено е Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква, съгласно Закона за устройство на територията или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Да
4.
Представени са Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице.
Да
5.
Представено е Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности).
Да
6.
Представено е Удостоверение от  Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т.6.
Да
7.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ за разходи за преместваеми обекти.
Да
8.
Представена е Количествено-стойностна сметка.
Да
IV. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ:
За реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представена е Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години считано от датата на сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
Да
V. Група
Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на подаване на заявление за плащане или датата на завършване на дейностите.
Да
VI. Група
За изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2000 е.ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационна мрежа(в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2000 е.ж. в селските райони:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на Плановете за управление на речните басейни.
Да
2.
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (изисква се от кандидат община).
Да
3.
Съгласие от дружеството, експлоатиращо/ стопанисващо ВиК мрежата, за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения
Да
4.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи).
Да
5.
Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което кандидатът се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
Да
6.
Попълнена в секция "Е-декларации" Декларация от кандидата, че консолидиран ВиК оператор е дал съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта (изисква се от кандидат община)
Да
VII. Група
Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк, градина или зелена площ. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк, градина или зелена площ се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк, градина или зелена площ.
Да
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
Да
VIII. Група
Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на    услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга.
Да
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността за социалните услуги, които ще се разкрият и спазването на изискването инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта да отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, в съответствие с действащите нормативни актове на социалните услуги, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите стандартите за и социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.).
Да
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
Да
IX. Група
Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на  тяхната енергийна ефективност:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
Да
2.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
Да
X. Група
Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
Да
2.
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура.
Да
3.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Да
XI. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът от територията на МИГ е: 
•  Община;
•  Юридическо лице с нестопанска цел;
•  Читалище;
•  Общинско предприятие;
• Търговско дружество по Търговския закон, чиито собственик на капитала е общината.
Да
2.
Кандидатът има седалище на територията на МИГ.
Да
3.
Кандидатът отговаря на условията съглас-но заповед № 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г.
Да
4.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител НЕ ПОПАДАТ в категорията на недопустими кандидати, определени в приложение към Заповед № РД-09-365/27.04.2020 г. на зам. министъра на МЗХГ и ръководител на УО на ПРСР 2014-2020., изменена със Заповед № РД 09-441/04.06.2020 г (т.е. не са констати-рани основания за отстраняване).
Да
XII. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Инвестициите са допустими за подпомагане, предвидените дейности се изпълняват в съответствие с общинския план за развитие на съответната община, да са съгласувани  със стратегия за местно развитие;
Да
2.
Доказано е, че инвестициите няма да имат отрицателно въздействие върху околната среда по смисъла на Закона за опазване на околната среда;
Да
3.
Доказано е, че инвестициите отговарят на изискванията на заповедите за определянето на местата по Натура 2000 и плановете за тяхното управление, Закона за защитените територии, Закона за биологичното разнообразие и съответните им подзаконови нормативни актове за тяхното прилагане;
Да
4.
Доказано е, че след изпълнението на проекта той ще се използва по предназначение;
Да
5.
Бенефициента е представил всички лицензи, разрешителни или регистрации, когато това се изисква съгласно националното законодателство или е представил писмено доказателство, че е направил всичко възможно за получаването им (само в случаите, когато съгласно законодателството лицензии, разрешителни или регистрации се изискват да са издадени преди подаването на проекта);
Да
6.
Изградени или реконструирани са ВиК системите или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години от датата на кандидатстване. За инвестиции за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, и улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях;
Да
7.
Инвестиции за изграждане, реконструкцията и/или рехабилитацията на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони и инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони съответстват на Плановете за управление на речните басейни;
Да
8.
Инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони налице е висока степен на изграденост на канализационната мрежа (между 90% и 100%) и/или отпадъчните води се заустват във водно тяло, определено за питейно-битово водоснабдяване или санитарно-охранителна зона, или е осигурено пречистване на отпадъчните води;
Да
9.
Инвестициите за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на отклонения на уличната ВИК мрежа, не са собственост на частни лица;
Да
10.
Доказано, че е наличен достатъчен дебит на водоизточниците на инвестициите за изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения;
Да
11.
Има необходимите разрешителни по закона за водите и/или за ползване на водния обект за заустване на отпадъчните води и се постигат целите, поставени в разрешението за заустване;
Да
12.
Представено е предпроектно проучване, придружено с анализ на икономическите и социалните ползи на инвестициите за строителство на нови пътища;
Да
13.
Инвестиции за изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на културни центрове, театри, читалища, библиотеки, музеи, галерии, изложбени зали и други обекти, свързани с културния живот, не са обявени за паметници на културата от национално и световно значение;
Да
14.
Инвестиции за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, съответстват на стратегия на МОН и не са държавна образователна инфраструктура.
Да
15.
Инвестицията отговаря на дребна по мащаб инфраструктура.
Да
16.
Размерът на  допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 19 558,00 лева.
Да
17.
Размерът на разходите  по проекта  е по-малък или равен на 293 370,00 лева.
Да
18.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Гълъбово и Опан.	
Да
XIII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите а, б и г:
a)Изграждане, придобиване, вкл. отпускане на лизинг, подобренията на недвижимо имущество;
б)Закупуване или вземане на лизинг на нови машини и оборудване, до пазарната цена на актива;
в)Общи разходи, свързани с разходите по букви „а“ и „б“, напр. хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, вкл. проучвания за техническа осъществимост. Проучванията за техническа осъществимост продължават да бъдат разход, който отговаря на условията дори когато на база на техните резултати не се правят разходи по букви „а“ и „б“;
г)Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Общи разходи са:
а) свързани с консултации; 
б) хонорари за правни услуги, архитекти, инженери;
в) разработване на продукти, разработване и въвеждане на системи за управление, разработване и разпространение на рекламни и информационни материали, придобиване на патентни права и лицензи, необходими за изготвяне и изпълнение на дейностите по проекта. Общите разходи не надвишават  12 на сто от стойността на допустимите инвестиционни разходи съгласно ПРСР.
Консултациите се състоят от попълване на анализ разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта и не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Да
2.
Проектното предложение не включва следните разходи: 
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 
декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
Да
3.
Проектното предложение не включва следните разходи:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за данък добавена стойност, освен невъзстановимия;
4. за обикновена подмяна и поддръжка;
5. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6. за лизинг, освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7. за режийни разходи;
8. за застраховки;
9. за закупуване на оборудване втора употреба;
10. извършени преди 1 януари 2014 г.;
11. за принос в натура;
12. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16. надвишаващи определените по реда на чл.41 от ПМС № 189 референтни разходи;
17. определени в мярка 7.2 от ПРСР 2014-2020, извън посочените в т.1 - 15
Да
XIV. Група
Резултати от проверката:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Извършена е оценката на анализ разходи – ползи ( финансов анализ);
Да
2.
Има необходимост от изпращане на уведомително писмо за непълноти и неясноти с цел установяване съответствието с критериите за допустимост
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.