Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език. 
В случаите, когато когато са приложени документи на чужд език, те са придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
4.
Документите са представени в изискуемия формат за съответния документ в зависимост от указанията в Условията за кандидатстване.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат, по образец на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomaganе-ISUN), в раздел Подмярка 19.2 Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР
Да
2.
Декларация по чл. 47, ал. 2, т.2 от Наредба № 22, Приложение №5 към Условията за кандидатстване
Да
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по Мярката
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидат община Марица
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
За кандидат община Марица, когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от Кмета на общината следва да се представи заповед на кмета, с която се определя лице, което да подаде формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
5.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор (не се изисква за кандидати община)
Да
6.
Декларация за липса на обстоятелствата за отстраняване Приложение 1.1 към Условията за кандидатстване
Да
7.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР, от кандидати, които не са публичноправни организации по смисъла на §2, т.43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки, Приложение №1.2 към Условията за кандидатстване
Да
8.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата 
/Необходимо е предоставеното свидетелство да е в шестмесечния срок на валидност и към датата на извършване на проверката за Административно съответствие и допустимост на проектното предложение. Кандидатите следва да имат предвид, че срокът за работа на Комисията за подбор на проектни предложения е тридесет работни дни от приключването на приема по процедурата./
Да
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);
Да
10.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване;
Да
11.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо)
Да
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо)
Да
13.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomaganе-ISUN), в раздел Подмярка 19.2
Да
14.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
Да
15.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по мярката или решение на Общинския съвет на община Марица за кандидатстване по мярката.
Да
16.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община „Марица“
Да
17.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период
Да
18.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо)
Да
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо)
Да
20.
Документ за правосубектност, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, съгласно националното им законодателство
Да
21.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора (когато е приложимо) или Решение на кандидата за избор на изпълнител (когато е приложимо)
Да
22.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки или по реда на ПМС №160 в случаите, когато проекта включва разходи по подточка Г от Раздел 14 Допустими разходи, извършени преди подаване на проектното предложение (когато е приложимо)
Да
23.
Декларация за дейността на кандидата (икономическа/ неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност
Да
24.
Формуляр за мониторинг по чл. 47, ал. 2, т.3 от Наредба № 22, Приложение №6 към Условията за кандидатстване
Да
25.
Декларация за минимални помощи, Приложение №2 към Условията за кандидатстване (когато е приложимо)
Да
26.
Декларация за неприложимост на документи по образец на Държавен фонд „Земеделие“, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomaganе-ISUN), в раздел Подмярка 19.2– във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
27.
Удостоверение от НАП за липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Да
28.
Удостоверение от община „Марица“ за липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Да
29.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
Да
30.
Удостоверение, потвърждаващо, че кандидата не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
Да
31.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
Да
32.
Декларация по чл.36, ал. 1, т.2 от Наредба №22, Приложение №7 към Условията за кандидатстване
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение-Специфични документи в случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към СВОМР, вписан в районната служба по вписванията (когато е учредено срочно право на строеж) – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията; 
или Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към СВОМР, вписан в районната служба по вписванията, в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които не се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Да
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти  или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ (когато е приложимо)
Да
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ (когато е приложимо)
Да
4.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство (когато е приложимо)
Да
5.
Количествено-стойностни сметки, включително и във формат „xls“  (когато е приложимо)
Да
6.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности)
Да
7.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване)
Да
8.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
Да
9.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо (когато е приложимо)
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение-Специфични документи в случай на проект с инвестиции свързани със строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ (когато е приложимо);
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение-Специфични документи в случай на проект с инвестиции свързани с изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга, подписана от кандидата/кмета на община „Марица“
Да
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията за социалните услуги, които ще се разкрият
Да
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
Да
VI. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение-Специфични документи в случай на проект с инвестиции свързани с реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община
Да
2.
Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Да
VII. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение-Специфични документи в случай на проект с инвестиции свързани с реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган
Да
2.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Да
VIII. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение-Специфични документи в случай на проект с инвестиции свързани с дейности по изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползане
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост, от който да е видно, че имота притежава статут на парк или градина или др. обект, представляващ площ за широко обществено ползване. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че имота притежава статут на обект, представляващ площ за широко обществено ползване се представя одобрен общ или подробен устройствен план на урбанизираната територия, от които да е видно, че имота/ите са със статут на обект, представляващ площ за широко обществено ползване.
Да
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти)
Да
IX. Група
Критерии за допустимост - Изисквания към кандидатите
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на община „Марица“ с изключение на кандидат   община „Марица“
Да
2.
Кандидатът е община „Марица“ или юридическо лице с нестопанска цел или читалище
Да
3.
За кандидатът не са налице обстоятелствата в Декларация Приложение №1.1  и в Декларация Приложение №1.2
Да
4.
Кандидатът е посочил, че е осигурил разликата между пълният размер на одобрените разходи и размера на финансовата помощ, като участието на кандидата може да бъде само в парична форма, определено въз основа на анализ „разходи – ползи“
Да
5.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента
Да
6.
Кандидатът не се явява възложител по чл. 5 от Закона за обществените поръчки.
Не
X. Група
Критерии за допустимост - Изисквания към проектните предложения
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на община „Марица“.
Да
2.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в СВОМР
Да
3.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката
Да
4.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на община „Марица“, удостоверено с решение на общинския съвет, в случай на проект с кандидат за подпомагане община „Марица“.
Да
5.
В случаи на проекти за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства,  се кандидатства за социални услуги;
Да
6.
При проекти  за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, когато проектното предложение предвижда закупуването на транспортни средства, транспортните средства се използват за целите на инвестицията.
Важно: Не се предоставя финансова помощ по финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР проект за закупуване на транспортни, включително превозни средства освен  когато са допустими за финансиране съгласно наредбите по прилагане на съответните мерки/подмерки на ПРСР 2014 – 2020 г. и са оборудвани за целите на инвестицията!
Да
7.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване и съответната целева стойност, която се очаква да бъде постигната с изпълнението на конкретното проектно предложение
Да
8.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейнип (когато е приложимо).
Да
9.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
Да
10.
Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите - недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Да
11.
Дейностите по проекта не се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи, и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
Да
12.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
13.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
Да
14.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестици, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/ инвестицията съгласно българското законодателство.
Да
15.
Банковата сметка е на името на кандидата, съгласно представения от кандидата  документ от банката за банковата сметка.
Да
16.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
17.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
Да
18.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Да
19.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Да
20.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно приложените оферти.
Да
21.
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи и размера на БФП
Да
22.
Кандидатът е посочил, че изпълнението на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане;
Да
23.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%
Да
24.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 75%
Да
25.
В случай, че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%)
Да
26.
СМР, в случай, че проектното предложение включва такива, не са  физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
Да
27.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности
Да
28.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три данъчни години
Не
29.
За проектното предложение няма необходимост от корекция на бюджета
Не
30.
За проектното предложение е налице необходимост от корекция на бюджета и такава е извършена от оценителната комисия
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.