Критерии за оценка

I. Група
Проверка за окомплектованост на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявени точки по критерии за оценка на проектното предложение
(Приложение № 1 от документи за попълване)
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции
(Приложение № 2 от документи за попълване)
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно
Не
4.
Решение на компетентния орган на юридическото лице (включително ЕТ) за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване
Не
5.
Решение на общинския съвет за кандидатстване
Не
6.
Свидетелство за съдимост от бенефициента на представляващия бенефициента едноличен търговец, търговско дружество или юридическо лице и член/ове на управителния им орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Да
7.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение
Да
8.
Удостоверение/я от общината/ите (Берковица и/или Годеч) по седалище и адрес на управление или постоянен адрес на кандидата, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение
Да
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите
Да
10.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие". 
(Приложение № 3 а от документите за попълване)
Да
11.
Таблиците от бизнес плана в „xls” или „xlsx“. 
(Приложение № 3 б от документите за попълване).
Да
12.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период (представя се в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър).
Не
13.
Инвентарна книга и/или Справка за дълготрайни материални активи към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
Не
14.
Справка за дълготрайни материални активи – за предходната финансова година и/или последния отчетен период.
Не
15.
Декларация данни НСИ 
(Приложение № 4 от документи за попълване)
Да
16.
Декларация от представляващия/те кандидата за липса на основания за отстраняване с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение № 5 от документи за попълване)
Да
17.
Декларация за свързаност съгласно заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г (Приложение № 12 от документи за попълване)
Да
18.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
(Приложение № 6 от документи за попълване)
Да
19.
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник 
(Приложение № 7 от документи за попълване)
Да
20.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справка
(Приложение № 8 и Приложение № 8a от документи за попълване)
Да
21.
Декларация за нередности 
(Приложение № 9 от документи за попълване)
Да
22.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта 
(Приложение № 10 от документи за попълване)
Да
23.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност
(Приложение № 11 от документи за попълване)
Да
24.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 
(Приложение № 13 от документи за попълване)
Да
25.
Справка за съществуващия и нает персонал 
(Приложение № 14 от документи за попълване) 
Не
26.
Запитване за оферта 
(Приложение № 15 от документи за попълване)
Да
27.
Документ за собственост или ползване на имота 
(за кандидати микро, малки или средни предприятия)
Не
28.
Документ за ползване на сградата/помещението 
(за кандидати микро, малки или средни предприятия)
Не
29.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти
Не
30.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
Не
31.
Влязло в сила Разрешение за строеж
Не
32.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж
Не
33.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ
Не
34.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години
(за кандидати микро, малки или средни предприятия)
Не
35.
Заснемане на обекта/съоръжението или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява.
Не
36.
Документ за собственост върху за горите с приложени скици на поземлените имоти
Да
37.
Копие на сключени договори за добив на дървесина или за покупко-продажба на стояща дървесина на корен
Не
38.
Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице
Не
39.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение
Не
40.
Предварителен договор за покупко-продажба на земя и/или сгради и други недвижими активи
Не
41.
Сканирано копие на документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта 
(за кандидат, който се явява възложител по ЗОП) 
Не
42.
Една независима оферта, съдържаща наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС
Не
43.
Най-малко три съпоставими независими оферти, съдържащи наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС, ведно с направените от кандидата  запитвания за оферти, съгласно Приложение № 15 от документи за попълване
Не
44.
Документ за правосубектност, съгласно националното законодателство за оферент чуждестранно лице
Не
45.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки, с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение
Не
46.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски
Не
47.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител
(за кандидат, който не се явява възложител по ЗОП)
Не
48.
Документация от проведените пазарни консултации, включително решение за обосноваността и определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП  (важи в случаите, когато кандидатът се явява възложител по ЗОП).
Не
49.
Копие от утвърден горскостопански план или програма,  или лесоустройствен проект, план или програма за горите, включително частта с таксационните описания на горите, планираното средногодишно ползване на дървесина от тях и горскостопанските карти
Не
50.
Годишна данъчна декларация за годината предхождаща годината на кандидатстване
(за кандидати физически лица) 
Не
51.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на суровините
Не
52.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите получени в резултат на първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи индустриалната преработка на дървесина
Не
53.
Лицензи, разрешения или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите
Не
54.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени преди подаване на проектното предложение разходи за подготовката му, ведно с банкови извлечения
Не
55.
Решение на компетентния орган за кандидатстване по реда на настоящите условия
Не
56.
Документ доказващ легитимността на органа за управление
Не
57.
Удостоверение от съответния окръжен съд
Не
58.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година
Не
II. Група
Оценка за допустимост на проектното предложение и на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН в срок
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата е прикачено/и нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „pdf“ или друг формат, подписано с КЕП от упълномощеното/ите лице/а.
Не
4.
Декларациите, приложени към проекта са попълнени по образец/и, приложен/и към условията за кандидатстване и подписани лицето/лицата с право да представляват кандидата
Да
5.
Приложени са всички изискуеми документи, съгласно група І от контролен лист за АСД на проектното предложение
Да
6.
Кандидатът има седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на МИГ – Берковица и Годеч
Да
7.
Кандидатът е лице, регистрирано по Търговския закон или Закона за кооперациите и са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията
Не
8.
Кандидатът е микро, малко или средно предприятие
Не
9.
Кандидатът е местно поделение на вероизповеданията
Не
10.
Кандидатът е частен собственик, който притежават минимум 0.5 ха горски територии, попадащи в териториалния обхват на МИГ – Берковица и Годеч
Не
11.
Кандидатът е Сдружение на частните собственици и притежават горски територии с площ минимум 1.0 ха, попадащи в териториалния обхват на МИГ – Берковица и Годеч
Не
12.
Кандидатът е Община и притежават минимум 10 ха гори, попадащи в териториалния обхват на МИГ – Берковица и Годеч
Не
13.
Не е установено несъответствие с разпоредбите на чл. 18, ал. 4, т. 1 от Наредба № 22/14.12.2015 г.
Да
14.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ – Берковица и Годеч.
Да
15.
Целите на проекта съответстват на поне една от целите на мярката от СВОМР
Да
16.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярката от СВОМР
Да
17.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Да
18.
Проектното предложение е с финансови параметри на допустимите разходи съгласно СВОМР
Да
19.
Проектът съответства с изискването за минимален/максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката
Да
20.
Интензитетът на помощта е правилно определен и е в  съответствие с Условията за кандидатстване и СВОМР
Да
21.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а при инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10 годишен период.
Да
22.
Кандидатът не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012"
Да
III. Група
Проверка на предложените за финансиране разходи и бизнес плана
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1, 14.3 и 14.4 от Условията за кандидатстване
Да
2.
Планираните разходи са необходими, основателни и обосновани за постигането целите на проекта/ мярката и са в съответствие с предвидените дейности. 
За всеки заявен за финансиране разход са представени три съпоставими независими оферти, придружени от:
-	Запитване за оферта по образец, 
-	Решение за избор на доставчика/изпълнителя, 
Когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Да
3.
Проектното предложение НЕ включва недопустими разходи
Да
4.
Не е установено дублиране на разходи
Да
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите
Да
6.
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Да
IV. Група
Проверка за липса на двойно финансиране
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Да
2.
За дейностите/ разходите по проекта липсва двойно финансиране в публичния модул на ИСУН (за двата програмни периода 2007-2013 и 2014-2020)
Да
V. Група
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация за липса на изкуствено създадени условия
Да
2.
По проекта липсват данни за наличие на изкуствено създадени условия
Да
3.
По проекта липсват данни за наличие на „функционална несамостоятелност“
Да
VI. Група
Проверка за държавни помощи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация за държавни помощи
Да
2.
Проверка за държавни помощи
Да
VII. Група
Проверка от посещение на място за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокол от посещение на място съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.