Критерии за оценка

I. Група
I.ОБЩИ  КРИТЕРИИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Да
4.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква информация  на  английски език
Да
5.
Проектното предложение отнася ли се за обявената процедура за подбор на проекти
Да
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура и приоритетите на СВОМР
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на  МИГ
Да
8.
1. Одобреният проект се изпълнява в срок до 24 месеца. 

2. Крайният срок за изпълнение на проекти е до 30 юни 2023 г.
Да
9.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС:
Да
10.
Налице е съответствие относно представената информацията за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат в проектното предложение.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ: ДОКУМЕНТИ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение  (Приложение №1) във формат „doc“ или „docx“, както и във формат „pdf”, подписана от кандидата и сканирана;
Да
2.
Таблица за допустимите инвестиции, подписана от кандидата и сканирана, както и във формат „xls“ или „xlsх“ (по образец, Приложение № 1а от документи за попълване). 
Представя се във формат „pdf” и „xls“ или „xlsx”.
Да
3.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (по образец, Приложение №13 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
4.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22 (по образец, Приложение №3 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“
Да
5.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. 
Представя се във формат „pdf”.
Да
6.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 6 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“
Да
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Да
8.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ (Приложения № 4 а от Документи за кандидатстване/Документи за попълване) и Декларация към чл.24, ал.1, т.8  от Наредба №22/2015 г. (Приложение 4 от Документи за кандидатстване/Документи за попълване) подписани, подпечатани от кандидата и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата и сканирани.Представят се във формат "pdf".
Да
9.
Свидетелство за съдимост,  издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите кандидата – сканирано във формат „pdf“.
Да
10.
Удостоверение издадено от Национална агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения и Удостоверения за липса на задължения към общини Родопи и Перущица,  издадени не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта. Представят се във формат „pdf”
Да
11.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 5 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
12.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата (по образец, Приложение № 9 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
13.
Декларация данни НСИ  съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22 (по образец, Приложение №2 от документи за попълване). 
Представя се във формат „pdf“ .
Да
14.
Решение или друг приложим документ, издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите. Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, но само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. (когато е приложимо).
Да
15.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представени са във формат „pdf“ . 
(когато е приложимо).
Да
16.
Бизнес план (по образец Приложение № 7 и 7а ) във формат във формат „pdf” с подпис/и от кандидата на всяка страница, както и във формат „xls“ или „xlsx“
Да
17.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат „pdf“.
Да
18.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Представя се, ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представя се във формат „pdf“.
Да
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представена е във формат „pdf“
Да
20.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. (Представя се, ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представена е във формат „pdf“.
Да
21.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и талоните за регистрация на техника, която е  не по-стара от 7 годинни– приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение №17 от документи за попълване). Представят се във формат „pdf“.
За проекти, включващи машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо)
Да
22.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност . Представя се във формат "pdf“.
За проекти в сектор „Животновъдство“ .
Да
23.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат на кандидата,  сканирани във формат „pdf“. (Приложение № 8 и № 8а).
Да
24.
Удостоверение за вписване в Регистъра на вероизповеданията - изисква се само за юридическите лица, регистрирани по Закона за вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“.
Да
25.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх” (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
Не
26.
Оферта от доставчик/предварителен или окончателен договор за услуги и доставки – обект на инвестицията (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи, но възлагането на друго лице би довело до нарушаване на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт). Представя се във формат „pdf“.
Не
27.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16. Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”- Приложение № 7б. (важи в случаите, в които кандидатът следва да извършва избор на изпълнител по реда на ЗОП или ПМС 160, и разходите, за които кандидатства не са включени в списък с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).
Не
28.
Предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел,  цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и начин на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. Представят се във формат „pdf”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (важи в случаите, когато разходите не попадат в обхвата на Постановление № 160 на МС от 1.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове).
Не
29.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf.
Не
30.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител или определяне размера на разходите (когато е приложимо), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – се прилага и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора (когато е приложимо). Представя/т се във формат „pdf“.
Не
31.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя/т се във формат „pdf“.
Не
32.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър – (важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки и закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг).
Не
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР – важи в случаите на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат „pdf“. (Важи в случай, че проектът включва разходи преди подаване на проектното предложение).
Не
34.
Декларация за неприложимост на документ/и (по образец Приложение №19 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Да
35.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията, с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ (Приложение № 12)  - представят се от кандидати ГП/ОП) за доказване на съответствие с изискването по т.3 от раздел 11. Допустими  кандидати
Да
36.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по Наредба №3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея. Към анкетните карти  се прилага опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (за доказване на съответствие с изискването по т.1-а от раздел 11.Допустими  кандидати. За признати групи/организации на производители се изискват на всички членове) – сканирани във формат „pdf“
Да
37.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година (Приложение №11), във формат „pdf“, подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата. (Попълва се от кандидати юридически лица).
Да
38.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) – важи в случаите, когато проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Не
39.
Документ за собственост или документ за ползване на имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти – обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие – важи в случаите на засаждане на трайни насаждения, закупуване на машини/оборудване /съоръжения или проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).   Представя се във формат „pdf“.
Не
40.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Не
41.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
(Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение на инвестиционния проект от съответния орган. Одобреният инвестиционен проект трябва да се представи най-късно в срока в срока за представяне на допълнителни документи).
Не
42.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се задължително в два  формата - „pdf“ и „xls”/„xlsх”- Приложение № 7 б.
Не
43.
Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
44.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
Не
45.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти, разрешението за поставяне  от което да е видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на МИГ Перущица-Родопи) Представя се във формат „pdf“.
Не
46.
Анализ, удостоверяващ  изпълнението на условията по т.15 – 23 от Раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). Представят се във формат „pdf“.
Не
47.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване,  изготвен и съгласувани от правоспособно лице (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). Представя се във формат „pdf“.
Не
48.
Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвена и заверена от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за създаване и отглеждане на трайни насаждения). Представя се във формат „pdf“.
Не
49.
Технологичен проект, изготвен и заверен от правоспособно лице, ведно със схема и описание на технологичния процес (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Не
50.
Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които се кандидатства по проектното предложение, са в процес на преход към биологични или са сертифицирани като биологични.
Представя се във формат "pdf". (важи в случай че кандидатът заявява по-висок размер на помощта на основание инвестиции, изцяло свързани с изпълнявани от кандидата ангажименти по мярка 11 „Биологично земеделие" от ПРСР 2014 - 2020 г. или сходни ангажименти по мярка 214 "Агроекологични плащания", направление "Биологично земеделие" от ПРСР 2007 - 2013г./по-висок размер на помощта за разходи по  проекти, интегриращи хоризонталните приоритети за иновации, опазване и възстановяване на околната среда, включително биологично производство, икономия на ресурси и адаптация към климатичните промени, както и в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий № 2. Подпомагане на биологичното производство“.
Не
51.
Документ за професионални умения и компетентности в областта на селското стопанство. Представя се във формат „pdf“. (Представят се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №5 и по-висок размер на помощта за проекти, представени от млади земеделски стопани и е заявил, че притежава професионални умения и компетентности в областта на селското стопанство към датата на подаване на проектното предложение).
Не
52.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ или Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение за новорегистрирани предприятия. Представя се във формат "pdf". (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий № 3. Подпомагане на проекти, осигуряващи допълнителна устойчива заетост:
Не
53.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №15 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Не
54.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел в рамките на две години преди датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“. (представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 4.. Проекти с инвестиции в иновации в стопанствата, съгласно определението за иновации в ПРСР 2014-2020
Не
55.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три години спрямо датата на подаване на заявление за подпомагане, заверена от кандидата и НСИ(представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 3. Проекти, представени от кандидати, които извършват земеделска дейност от най – малко 3 год. към момента на кандидатстване, имат средносписъчен състав от 5 раб. места и те ще бъдат запазени с изпълнение на инвестициите по проекта)
Не
56.
Приложение № 20 -  Декларация по Заповед РД 09-647 от 03.07.2019 г.
Да
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.	Кандидатът е някое от изброените лица:
а) Земеделски стопанин, регистриран по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел. Закона за вероизповеданията  или Закона за кооперациите (които не отговарят на определението малки стопанства)
б) Призната група или организация на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г. и е регистриран по ЗТРРЮЛНЦ или ЗК
в) Едноличен търговец или юридическо лице, различно от кандидат по т. а) и б) и е регистриран по ЗТРРЮЛНЦ или ЗК
Да
2.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ.
Да
3.
Допустимите разходи се свеждат до:
1. строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда; закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
2. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия;
3. достигане съответствие с нововъведените стандарти на Европейския съюз;
4. закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
5. достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС - за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6;
6. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
7. достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация;
8. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
9. за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
10. предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение.
Да
4.
Проектното предложение включва поне един от категорията разходи, допустими за финансиране съгласно раздел 14 от Условията за кандидатстване.
1. разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
2. разходи за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия;
3. достигане съответствие с нововъведените стандарти на Европейския съюз;
4. разходи за закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
5. разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС - за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6;
6. разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
7. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация;
8. разходи за закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
9. разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
10. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
Да
5.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
а) за лихви по дългове;	
б) за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
в) за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
г) за обикновена подмяна и поддръжка;
д) за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
е) за лизинг;
ж) за режийни разходи;
з) за застраховки;
и) за закупуване на оборудване втора употреба;
й) извършени преди 1 януари 2014 г.;
к) за принос в натура;
л) за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
м) за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
н) извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
о) за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
п) надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи.
Да
6.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията.
Да
7.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Да
8.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Не
9.
Приложеният технологичен проект е придружен със схема и описание на технологичния процес и заверен от правоспособно лице.(ако е приложимо)
Не
10.
За проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, кандидатът представя Одобрен технически/ технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице и са изпълнени условията по т. 16-24 от Условията за допустимост на дейностите
Да
11.
Кандидатът няма изискуеми и ликвидни задължения към Държавен фонд "Земеделие".
Да
12.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата и общини Родопи и Перущица.
Да
13.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Да
14.
Кандидатът не е в производство по ликвидация
(Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци.)
Да
15.
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък и не по-голям от определения в т.9 от Условията за кандидатстване.
Да
16.
Кандидатите не попадат в хипотезата на независими предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия, за които се установява, че са учредени или преобразувани след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целта на подмярката по ПРСР 2014 – 2020 г., включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените максимални размери в Условията за кандидатстване.
Да
17.
Проектното предложение не предвижда разходи, които са  самостоятелен проект: 
-за събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
-за инвестициите в нематериални активи.
Да
18.
Във формуляра за кандидатстване задължително са въведени приложимите индикатори;
Да
19.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/ и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/.
Не
20.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/ чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
Не
21.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Не
22.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Не
23.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Не
24.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за  производство  и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата.
Не
25.
Оферентите за създаване на трайни насаждения за дървесни видове за производство на биоенергия са вписани в публичните регистри съгласно чл. 235 и 241 от Закона за горите.
Не
26.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
Не
27.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Не
28.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
Да
IV. Група
РЕЗУЛТАТ ОТ  ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта, и са обосновани.
Не
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Не
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Не
4.
Не е установено дублиране на разходи.
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по мярката няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Да
VIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 9а към Условията за каниддатстване – документи за попълване. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
Не
IX. Група
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продажните цени са обосновани, включително е предоставена информация за използваните източници по видове продукция/услуги.
В случай че кандидатът не е представил информация или представената е некоректна, следва да бъде изискана от кандидата като пояснителна информация.
Информацията следва да се представи в срока, определен от оценителната комисия.
Отговор „ДА“ се нанася при обоснованост.
Отговор „НЕ” се нанася при необоснованост.
Не
2.
Кандидатът е обосновал начина на формиране на прираста на животните, включително и в табличен вид (оборот на стадото), където е приложимо. Когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес, естественият прираст следва да е в съответствие с технологичния проект.
В случай че кандидатът не е представил информация или представената е некоректна, следва да бъде изискана от кандидата като пояснителна информация.
Информацията следва да се представи в срока, определен от оценителната комисия.
Отговор „ДА“ се нанася при обоснованост.
Отговор „НЕ” се нанася при необоснованост.
Не
3.
Кандидатът е обосновал капацитета на машините, в т.ч. специализиран транспорт, съоръженията (в т.ч. за съхранение на продукция) и оборудването в случаите когато се изисква да се произвежда и/или съхранява и/или подготвя за продажба само собствена земеделска продукция.
В случай че кандидатът не е представил информация или представената е некоректна, следва да бъде изискана от кандидата като пояснителна информация.
Информацията следва да се представи в срока, определен от оценителната комисия.
Отговор „ДА“ се нанася при обоснованост.
Отговор „НЕ” се нанася при необоснованост.
Не
4.
Кандидатът е обосновал капацитета на земеделската техниката. Обосновката съпоставя размера на обработваемата земя, сроковете за прибиране на реколтата и други показатели от значение при обработка на почвата и прибиране на реколтата с техническите показатели на селскостопанските машини, производителност на ден (моточаса, дка/ден, т/ден) и др., включително за нуждите на животновъдна ферма
В случай че кандидатът не е представил информация или представената е некоректна, следва да бъде изискана от кандидата като пояснителна информация.
Информацията следва да се представи в срока, определен от оценителната комисия.
Отговор „ДА“ се нанася при обоснованост.
Отговор „НЕ” се нанася при необоснованост.
Не
5.
Средните добиви са обосновани, включително е предоставена информация за използваните източници по видове продукция.
В случай че кандидатът не е представил информация или представената е некоректна, следва да бъде изискана от кандидата като пояснителна информация.
Информацията следва да се представи в срока, определен от оценителната комисия.
Отговор „ДА“ се нанася при обоснованост.
Отговор „НЕ” се нанася при необоснованост.
Не
6.
6.	Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №7 и 7а като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Да
X. Група
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Да
XI. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.