Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица - от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език   .
Кандидатът е подписал формуляра с валиден КЕП към датата на кандидатстване с титуляр и автор - физическото лице, което е законен представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е законен представител на предприятието - кандидат. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява от няколко лица ЗАЕДНО, формулярът се подписва от всяко от тях с КЕП. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на кандидата.
Да
2.
Във Формуляра за кандидатстване и/или Таблица за допустими инвестиции и дейности (Приложение №2) се съдържа следната информация: 
 1. Наименование на проектното предложение; 
 2. Данни за кандидата: ЕИК, ЕГН, банкова сметка, правно-организационна форма на лицето, пол на собственика/управителя, възраст на собственика/управителя, брой на работните места, които ще бъдат осигурени чрез осъществяването на проекта, сектор на основната дейност по Класификацията на икономическите дейности (КИД) на юридическото лице; 
 3. Място на извършване на инвестицията (област, община, УПИ, имот, парцел, отдел, подотдел и др.); 
 4. Стойност на разходите, за които се кандидатства; 
 5. Стойност на субсидията, за която се кандидатства;
 6. Стойност на разходите и субсидията на междинното плащане, в случай че се кандидатства за такова; 
 7. Сектор на дейността, за която се кандидатства по КИД; 
 8. Код на референтен разход, за който се кандидатства.
Не
3.
Проектът е в съответствие с поне един от  следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Подобряване условията на живот в селския район посредством формулирани конкретни цели на проектното предложение в контекста на общите цели и приоритети на местно ниво;
2. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Европейският съюз насърчава равнопоставеността както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност. В този контекст, настоящата процедура е отворена за всички кандидати, които отговарят на изискванията, посочени в Условията за кандидатстване, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане.
3. Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях. 
Не
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово
Да
5.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не 36 (тридесет и шест) месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30.06.2025 г.
Не
6.
В проектното предложение са включени приложимите за проектното предложение индикатори за резултат и е налице съответствие относно представената информация за индикаторите/показателите, включени в проектното предложение в различните части на ПП.
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 39 116,00  лева и по-нисък или равен на  391 160,00 лева
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, подписан от представляващия кандидата/кмета на общината, сканиран във формат „pdf” или „jpg“, по образец Приложение № 1 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване.
Не
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2. Представя се във формат „xls“/„xlsx“, по образец Приложение №2 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване, както и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“, след като е подписна от кандидата на хартиен носител.
Не
3.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни с подпис, сканирана във формат „pdf“ или „jpg“, по образец Приложение № 3 и Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец Приложение №3-А (към Документи за попълване).
Декларациите се подписват от всички лица, представляващи или управляващи кандидата. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него.
Не
4.
Декларация за липса на основания за отстраняване по образец Приложение № 4, подписана лично от представляващия/представляващите кандидата, подписана лично от представляващия/представляващите кандидата, сканирана/и във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
5.
Свидетелство за съдимост, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на подаване на проектното предложение - на представляващия/представляващите кандидата/кмета на общината - сканирано във формат „pdf“ или „jpg“

Не
6.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им за кандидата. Представят се сканирани във формат „pdf“ или „jpg“. (Документите са относими единствено за кандидата и са неприложими за кандидат община).
Не
7.
Декларация за свързаност, по образец Приложение № 12 (към Документи за попълване). Декларацията е приложима за кандидати, които не са публично правни организации по смисъла на & 2, т.43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки.
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.

Не
8.
Декларация за нередности - подписана, сканирана във формат „pdf“ или „jpg“, по образец Приложение № 5 (Документи за попълване).


Не
9.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета на общината за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо). Представя се в случай, че документите не се подават лично от кандидата. Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
10.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището или ВиК оператора за кандидатстване по реда на настоящата процедура, във формат „pdf“ или „jpg“ (приложимо за кандидати - ЮЛНЦ,  Читалища и ВиК оператор).
Не
11.
Копие от учредителен акт или устав, във формат „pdf“ или „jpg“ (приложимо за кандидати - ЮЛНЦ,  Читалища и ВиК оператор, в случай че същите не са налични в ТРРЮЛТЦ или друг публичен регистър).
Не
12.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение, във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложимо за кандидати - ЮЛНЦ, Читалища и ВиК оператор, в случай, че същите не са регистрирани в  Търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията.)
Не
13.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване (приложимо за кандидат община). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 

Не
14.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение/проектните предложения, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община (приложимо за всички кандидати). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
15.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката) с подпис/и, печат, във формат „pdf“ или „jpg“ (Приложение №7 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представя се от кандидати  - Читалища и ЮЛНЦ и ВиК оператор, и в случай, че е приложимо.
Не
16.
Декларация за дейността на кандидата за определяне на съответния режим на държавна/минимална помощ, както и  годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност на кандидата. Представя се с подпис и печат, във формат „pdf“ или „jpg“. Декларацията е изискуема единствено  в случай че дейността за която се кандидатства попада в режим на държавна/минимална помощ, кандидатът действа като предприятие извършващо икономическа дейност. (Неприложимо за проекти с режим на „непомощ“).
Не
17.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение, с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обект).  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
18.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган).
Не
19.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
20.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
21.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (важи, в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище). 
Не
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.) Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Когато към датата на кандидатстване инвестиционният проект не е одобрен, следва да се представи проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение от съответния орган. 
Не
24.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването и/или обзавеждането/
транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта - представени във формат „pdf“ или „jpg“, подписани от правоспособни лица, като и във формат „xls“/„xlsx“.
Не
25.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“, както и във формат „xls“/„xlsx“.“.
Не
26.
Влязло в сила Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
27.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган..
Не
29.
Количествено - стойностни сметки - подписани от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“. Същите се представят и във формат „xls“ или  „xlsx“.
Не
30.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
31.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
32.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
33.
Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ) - Приложение № 6 и 6А към Условията за кандидатстване. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“, а таблиците от анализа се представят във формат „xls“/„xlsx“. Законният представител на кандидата задължително подписва собственоръчно всяка страница на Анализа, след което се същият се сканира във формат „pdf“ или „jpg“ и прикачва в ИСУН 2020.
Не
34.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж"2014 -2020, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 - 2020 (само в случаите на подадени проектни предложения). Представя се във формат „pdf“ или „jpg““.
Не
35.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране, по образец Приложение №9 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.  
Не
36.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност, по образец Приложение №10 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.  
Не
37.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ - Приложение №11 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Декларацията се представя от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.  
Не
38.
Минимум една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. 
Кандидатите могат да представят повече от 1 оферта за определяне на пазарната стойност на активите за разходи, които са включени в списъка с референтни цени на ДФЗ, които следва да са съпоставими и независими.
Представят се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls“/“xlsх“. (Представят се  в случаите, когато разходът е включен в списъка с референтни цени, публикуван към настоящата процедура, като приложение към документите за информация).
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство - за оференти - чуждестранни лица. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (ако е приложимо).

Не
39.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат минимум наименование, адрес и ЕИК на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти с минимално съдържание, определено в Приложение № 13. Представят се във формат „pdf“ или електронно подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП) на издателя. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. За оференти-чуждестранни лица  се представя документ за правосубектност съгласно националното законодателство на  оферента,  във формат „pdf“ или „jpg“ (ако е приложимо).

(Представят се в случаите, когато разходът не е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура.)
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство - за оференти - чуждестранни лица. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (ако е приложимо).

Не
40.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най-ниска цена, с включена обосновка на мотивите за избор на офертата. Представя се във формат „pdf“. 
(Представя се в случай че разходите не са включени в списъка с референтни цени, кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП  или кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. за съответния разход след одобрение на проекта).
Не
41.
Предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. Представят се във формат „pdf”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ (подписани от страните) и „xls”/“xlsх”.
(Представя се в случай че разходите не са включени в списъка с референтни цени и кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП или кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. за съответния разход след одобрение на проекта).
КСС като част от документите се предоставят разделени по подобекти, съответстващи на описаните в „Таблицата за допустимите инвестиции и дейности“. КСС следва да съответстват на количествените сметки (КС) в проектната документация, изготвена съгласно ЗУТ. 
Не
42.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (прилага се в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг и закупуването на актива няма да се възлага по реда на ЗОП или ПМС 160/2016г.). Представя се във формат „pdf. 

Не
43.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта и/или сключените договори с изпълнители (прилага се в случай че проектът включва разходи, възложени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“.
Не
44.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение (представят се в случаите на общи разходи, свързани с проекта, в т.ч. хонорари на архитекти, инженери, консултант и др., извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение).  Представят се във формат „pdf“.
Не
45.
За дейност „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на административния договор. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
46.
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
Документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
47.
За дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
48.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга - подписана от кандидата/кмета на общината. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ (представя се в  свободна форма).
Не
49.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
/Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган./
Не
50.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. /Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган./
Не
51.
За дейност „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
52.
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
Декларация за минимална помощ съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
53.
За дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган (Представя се в случай че обектът не фигурира в някой от регистрите по чл. 345 и 346 от ЗПУО). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
54.
За дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина(Представя се в случай че обектът не фигурира в някой от регистрите по чл. 345 и 346 от ЗПУО). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
55.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Становище на Басейнова дирекция, че инвестициите по проекта не противоречат на плановете за управление на речните басейни. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 

Не
56.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Съгласувателно писмо от съответния консолидиран ВиК оператор - в случай на кандидати общини. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Не
57.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Решение на общински съвет за съгласуване на проекта и инвестицията - в случай на кандидат ВиК оператор. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
58.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което се задължават да спазват законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
Не
59.
За дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Съгласие на ВиК оператора за участие във всеки етап на изпълнението на одобрения инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта - за кандидати общини.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
60.
Декларация, че всяко новосъздадено работно място след изпълнение на инвестициите по проекта ще бъде запазено за период не по-малко от 5 години/3 години, считано от датата на окончателно плащане по проекта. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
61.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал за последния отчетен период за предприятия, създадени през текущата стопанска година (когато е приложимо). Представя се подписана от представляващия кандидата, във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
62.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, заверена от кандидата и НСИ за предходните три финансови години към датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
63.
Декларация, с описание на предвидените в проектното предложение допълнителни съоръжения за хора с увреждания, извън законово изискуемите съгласно вида на строежа. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
64.
Документите, приложени към формуляра за кандидатстване, са представени на български език. В случаите, в които  е представен документ изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален по смисъла на Гражданския процесуален кодекс - да бъде легализиран или с апостил. Когато държавата, от която произхожда документът, е страна по Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, ратифицирана със закон (обн., ДВ, бр. 47 от 2000 г.), и има договор за правна помощ с Република България, освобождаващ документите от легализация, документът трябва да е представен съгласно режима на двустранния договор.
Не
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е Община Гоце Делчев, Община Гърмен, Община Хаджидимово, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или Читалище, регистрирано по Закона за народните читалища на територията на общините Гоце Делчев, Гърмен или Хаджидимово или ВиК оператор.
Да
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на МИГ -  Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Да
3.
В случай че кандидатът е ЮЛНЦ, същият кандидатства с проектно предложение, което включва инвестиции в дейност 3, свързана със социална инфраструктура или дейност 5 свързана със спортна инфраструктура или дейност 6  свързана с културния живот;
За инвестиции в дейност 3 и дейност 6, не са допустими кандидати - ЮЛНЦ, които осъществяват дейност в рамките на административния център на община Гоце Делчев. Извън строителните граници на административния център на община Гоце Делчев, ЮЛНЦ са допустими кандидати,  в случай че не са включени в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях към Интегрирания план за градско развитие, финансиран по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на ОПРР 2014 – 2020  (приложимо за ЮЛНЦ).
Да
4.
В случай че кандидатът е Читалище, същото кандидатства за допустима дейност 6, свързана с културния живот и не осъществява дейност в рамките на административния център на община Гоце Делчев, както и извън него в случай, че обектът е включен в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях, към Интегрирания план за градско развитие, финансиран по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ (ОПРР 2014 - 2020) - (приложимо за кандидати - Читалища).
Да
5.
В случай че кандидат е Община Гоце Делчев, същата е допустим кандидат в рамките на административния център на общината единствено за дейност 5 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“. 
Извън строителните граници на административния център Община Гоце Делчев е допустим кандидат в случай че обектите, включени в проектното предложение не са включени в списъка на основните и резервни проекти и обекти към тях към Интегрирания план за градско развитие, финансиран по  Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на ОПРР  2014 – 2020 г. (ако е приложимо).
Да
6.
В случай че кандидатът е община или ВиК оператор, които кандидатстват за допустима дейност 8 за агломерации под 2 000 е.ж., на територията е налице консолидиран ВиК оператор (ако е приложимо).
Да
7.
В случай че кандидатът е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен – Хаджидимово и осъществява дейност на територията на действие на МИГ (ако е приложимо).
Да
8.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, свързани с отстраняване от участие в процедурата, посочени в Декларация (Приложение № 4).
Да
9.
В случай че кандидатът не е публично правна организация по смисъла на & 2, т. 43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки, неговите собственици и представляващи по закон или пълномощие, неговите управители (за юридическите лица), всеки от съдружниците в търговското дружество, не са :
•	Свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово.
•	Член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ – Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово и не са свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
•	Свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово и/или на контролния орган на МИГ - Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ - Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово.
Да
IV. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата, изброени в раздел 13.1. от Условията за кандидатстване -  дейност от №1 до №8.
Не
2.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, удостоверено с решение на общинския съвет.
Да
3.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  раздел 13.2 от Условията за кандидатстване, т. II. Общи условия за допустимост на проектните дейности, т. 3 – т. 12.

Не
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 
1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях /;
 2. Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръженията и принадлежностите към тях/; 
3. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/.
Не
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обектът притежава статут на парк или градина. В случай че в документа за собственост не е посочено, че обектът притежава статут на парк или градина е представен одобрен общ или подробни устройствени планови на урбанизираните територии от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
2. Представена е план схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (ако е приложимо).
Не
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 3 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. Кандидатства се за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 (отм. с ДВ, бр. 98 от 2020) от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.) до 1 януари на годината, следваща приемането на Националната карта на социалните услуги, дейностите трябва да са в обхвата на чл. 15 от Закона за социалните услуги (ДВ, бр. 24 от 22 Март 2019 г.) и да са включени в Националната карта на социалните услуги за съответната община или в решение на Общинския съвет за създаване на социалната услуга, финансирана от общинския бюджет.
2. Дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за съответните услуги, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията, критериите и стандартите за социални услуги за деца;
4. Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият.
5. Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство до пазарната им стойност и транспортните средства са оборудвани за целите на инвестицията.
Не
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: 
Представено е обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
Не
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 6 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: 
Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията.
Не
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината: 
1. Дейностите са допустими ако обектът от общинската образователна инфраструктура е предназначен за функционирането на институция от системата на училищното или предучилищното образование по ЗПУО,  финансирани чрез общинския бюджет. 
2. Институцията следва да е включена в публичен регистър на институциите в системата на предучилищното и училищното образование по чл. 345 или чл. 346 от Закона за предучилищното и училищното образование, от който да е видно видът и начинът на финансирането ѝ. 
В случай че обектът не фигурира в някой от регистрите по чл. 345 и 346 от ЗПУО, за да е допустима дейността е необходимо да се представят: 
1) Заповед на министъра на образованието и науката  или за откриване, преобразуване или промяна училището или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
2) Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или център за подкрепа за личностно развитие  или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Не
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 8 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“, съгласно точка IX, от Раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите.
Не
11.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно раздел 13.3 Недопустими дейности/Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране.
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в раздел 14.1. от Условията за кандидатстване.
Не
2.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост, посочени в раздел 14.2. „Условия за допустимост на разходите“ от Условията за кандидатстване, т. 1 - т. 7.
Не
3.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими съгласно раздел 14.3. „Недопустими разходи“ от Условията за кандидатстване.
Не
4.
Разходите, включени в проектното предложение са необходими и основателни за изпълнението на проекта, същите са в съответствие с раздел 14.2. „Условия за допустимост на разходите“, т. 8. Планираните разходи са обосновани или за проектното предложение е налице необходимост от корекция/редукция на бюджета.

Не
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Инвестицията, включена в проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проект, включващи СМР).
Не
2.
Дейностите по проекта не са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*
* “Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ С ИЗИСКВАНИЯТА НА РЕГЛАМЕНТ 1407/2013
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът отговаря на изискванията за минимални помощи по Регламент (ЕС) №1407/2013 и финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013 (ако е приложимо).
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо).
Не
IX. Група
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ  –  ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения Анализ „Разходи – ползи“:
1. За всички допустими кандидати – общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта е до 97 790 лв. /или до 50 000 евро/.
2. В случай че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта е над 97 790 лв. /или над 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на Анализ „Разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“/.
4. Проверката на Анализ „Разходи – ползи“ се извършва по показатели, определени от ДФЗ.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.