Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка за допустимостта, реалистичността и ефективността на всички предвидени разходи:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са допустими, съгласно утвърдените категории допустими разходи в раздел 9.2 от Условия за кандидатстване.
Не
2.
Разходите, включени в ПИИ, не попадат в някоя от следните категории недопустими разходи по процедурата:
•	разходи, които получават подкрепа по други програми и инструменти на ЕС и от периодични национални бюджетни разходи, които се извършват независимо от изпълнението на НПВУ, включително – структурни програми за цялостна подкрепа на дейността на кандидата от НФК, средства от държавния или общинския бюджет за дейност и издръжка;
•	разходи за закупуване на дълготрайни материални активи  и дълготрайни нематериални активи;
•	разходи по дейности за СМР;
•	разходи за възстановим ДДС;
•	представителни разходи;
•	разходи по създаване на културна продукция;
•	разходи за издаване на музика и литература;
•	всички разходи, които не са относими към допустимите по настоящата процедура дейности; 
•	разходите за вестници и списания, независимо от това дали те са в хартиен или електронен формат;
•	разходи за недопустими дейности;
•	всички разходи, извършени преди подаване на ПИИ; 
•	всички разходи за закупуване на материални активи втора употреба;
•	принос в натура;
•	разходи, за които се установи наличие на двойно финансиране. 
Не
3.
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение.
Не
4.
Проверка по същество на всички представени документи, доказващи направените пазарни проучвания, в т.ч. официални запитвания до и официални отговори от идентифицирани отворени пазари и/или получени реални оферти и/или други документи с доказателствена стойност, въз основа на които е направен бюджетът в  ПИИ.

Документите за направения избор на изпълнител се предоставят за съгласуване от НФК към датата на подаване на междинно/окончателно искане за плащане.
Не
5.
Преките разходи, за които е приложимо, са реални на пазара или са съпоставими с нормативно признати размери.
Не
6.
Всички непреки разходи са в размери, съответстващи на праговете/процентните съотношения, заложени в Условията за кандидатстване.
Не
7.
Изисквания, произтичащи от приложимия режим „Държавна помощ“ (за всички ПИИ извън областта на аудиовизуалните произведения):
Съгласно чл. 8, параграф 3, б. „а“ и „б“ от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 година, безвъзмездното финансиране по процедурата може да се натрупва с всякаква друга държавна и/или минимална помощ във връзка със същите допустими разходи , които се припокриват частично или напълно, само ако това натрупване не води до надхвърляне на най-високия размер или интензитет на помощта (съгласно чл. 53, параграф 8 от Регламент (ЕС) № 651/2014). 

Съгласно чл. 8, параграф 1 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 година, при определяне дали е спазен:
- максимално допустимият размер на помощ (съгласно чл. 4, параграф 1, б. „щ“ от Регламент (ЕС) № 651/2014) 
и
- максимално допустимият интензитет на помощта (съгласно чл. 53, параграф 8 от Регламент (ЕС) № 651/2014), 
ще се взема предвид както размера на държавната помощ, за която се кандидатства, така и общият размер на вече получена държавна/минимална помощ от кандидата (извън тези, за които се кандидатства), независимо от това дали тази подкрепа е финансирана от местни, регионални, национални или общностни източници.
При определяне дали се спазени по-горе описаните изисквания за натрупване по чл. 8 от Регламент (ЕС) № 651/2014  и максималния праг по чл. 4, параграф 1, буква „щ“ от ОРГО на държавните помощи се извършва проверка на ниво кандидат и на ниво група, т.е. за всички предприятия, с които кандидатът формира група предприятия (разгледани в цялост) съгласно Приложение I от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 година.
Не
8.
Изисквания, произтичащи от приложимия режим „минимална помощ“ (за всички ПИИ в областта на аудио – визуалните произведения):
Максималният размер на помощта за едно и също предприятие в режим „минимална помощ“, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи от кандидата не надхвърля левовата равностойност на 300 000 евро, в случай на едно и също предприятие, за период от три предходни години.
Размерът на получените минимални помощи се определя като сбор от помощта, за която се кандидатства и получената минимална помощ на територията на Република България от:
•предприятието-кандидат;
•предприятията, с които предприятието кандидат образува „едно и също предприятие“ по смисъла на чл. 2, пар. 2 на Регламент (ЕС) № 2023/2831;
•всички предприятия, които са се влели, слели с или са придобити от някое от предприятията,  образуващи „едно и също предприятие“ с предприятието кандидат, съгласно чл. 3, пар. 8 на Регламент (ЕС) № 2023/2831;
•предприятията, образуващи „едно и също предприятие“ с предприятието кандидат, които са се възползвали от помощ de minimis, получена преди разделяне или отделяне, съгласно чл. 3, пар. 9 от Регламент (ЕС) № 2023/2831.
Не
9.
За ПИИ в режим „държавни помощи“ максималният размер на безвъзмездното финансиране по всяка от сесиите не трябва да надвишава размера, посочен в т. 2 от раздел 12 от Условията за кандидатстване общо за всички предприятия, с които кандидатът формира група предприятия (разгледани в цялост) съгласно Приложение I от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 година.
За ПИИ в режим „минимална помощи“ максималният размер на безвъзмездното финансиране по всяка от сесиите не трябва да надвишава размера, посочен в т. 2 от раздел 12 от Условията за кандидатстване за „едно и също предприятие“  .
За ПИИ в режим „минимална помощи“ в рамките на максималния размер на безвъзмездното финансиране са налице и допълнителни  ограничения, следващи от правилата за минимални помощи и описани в Раздел 10 от Условията за кандидатстване.
Не
10.
Общият размер на одобреното от Оценителната комисия безвъзмездно финансиране е не по-нисък от 100 000 лева
Да
11.
ПИИ включва поне един допустим за финансиране разход, относим към дейност по т. 1 или т. 2 от раздел 8.2 Допустими категории дейности от Условията за кандидатстване
Да
II. Група Праг за преминаване
Качества на кандидата
0.00
Критерий Максимален праг
27.00
1.
Кандидатът има доказан професионален опит в сферата на културата от най-малко:
10 календарни години преди годината на кандидатстване - 5 т.
5 календарни години преди годината на кандидатстване - 3 т.

5.00
2.
Кандидатът има най-малко 10 публични прояви, свързани с представяне на продукция (собствена или чужда)
5.00
3.
Кандидатът е носител на миниум 3 международни награди извън България
5.00
4.
Кандидатът демонстрира предварителна подготовка за участието в културния форум
5.00
5.
Кандидатът демонстрира опит в участието на минимум 3 международни културни форуми
7.00
III. Група Праг за преминаване
Качества на културния продукт/ продукция
0.00
Критерий Максимален праг
30.00
1.
Културният продукт/продукция е носител на минимум 3 национални и/или международни награди
5.00
2.
Културният продукт е колаборация на международни участници
6.00
3.
Културният продукт представя българската култура и изкуство
13.00
4.
Културният продукт включва последваща реализация и след представянето му на конкретния форум
6.00
IV. Група Праг за преминаване
Качества на форума
0.00
Критерий Максимален праг
32.00
1.
Форумът, на който се представя продукцията, е с доказана и утвърдена история от най-малко:
15 календарни години преди годината на кандидатстване - 10 т.
10 календарни години преди годината на кандидатстване - 5 т.
5 календарни години преди годината на кандидатстване - 3 т.
10.00
2.
Форумът, на който се представя продукцията има медийно отразяване в чуждестранни национални и регионални медии
5.00
3.
Форумът е отправил официална покана към кандидата за представяне на продукцията/ кандидатът гарантира участие в официалната програма на форума чрез представяне на селекция, или получена акредитация
17.00
10.00
Праг за преминаване:
89.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.