Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Да
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан  с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата или упълномощено/ оправомощено лице
Да
3.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква информация  на  английски език
Да
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Да
5.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на СВОМР, целите на мярка 20 и на целите на процедурата за предоставяне на БФП
Не
6.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС: 1) Равенство между половете и липса на дискриминация; 2) Устойчиво развитие (защита на околната среда); 3) Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността.
Не
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се  осъществяват на територията на  МИГ “Струма - Симитли, Кресна и Струмяни”
Да
8.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30.06.2025 г.
Да
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи  по проекта. 

Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 5 000.00  лева и по-нисък или равен на 10 000,00 лв.
Не
10.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проект. Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ по проект не може да надхвърля 10 000,00 лв.
Не
11.
Таблица за допустими инвестиции и дейности подписана с КЕП от кандидата във формат „xls“ или „xlsx“ – по образец (Приложение № 1), както и сканирана във формат „pdf”, след като е подписна от кандидата на хартиен носител.
Не
12.
Декларация  оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“ (Приложение № 2). 

Документът задължително се предоставя от всички лица, представляващи или управляващи кандидата заедно и/или по друг начин, включително и от членовете на управителни и контролни органи. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него.
Не
13.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“ (Приложение № 3). 

Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Декларацията се подписва задължително от представляващия/ представляващите кандидата. В случай че кандидатът е община декларацията се подписва от кмета на общината.  Когато кандидат е ЮЛ,  същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация  се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Не
14.
Декларация за липса на основания за отстраняване в оригинал (Приложение към заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г., изменена със заповед №РД09-441/04.06.2020 г., кандидатът декларира липсата на обстоятелства от т. 1 до т.13, а кандидати публично правни организации декларират обстоятелствата от т.1 до т.10) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“- по образец (Приложение № 4). 

Документът задължително се предоставя в от всички кандидати.
Не
15.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидат община за подписване с КЕП на формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо) - във формат „pdf“. 

Представеното пълномощно следва да е изрично, да съдържа подпис на упълномощителя и нотариална заверка. За кандидати общини може да бъде предоставена заповед на кмета на общината.
Не
16.
Декларация за свързаност по образец (Приложение № 5) (съгласно Заповед № РД 09-647 ОТ 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г.). 

Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“. Представя се от всички кандидати, които не са публични органи по смисъла на §2, т. 43 от ДР на ЗОП. Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, включително членовете на членовете на управителни и контролни органи.
Не
17.
Годишен отчет за дейността (по образец на НСИ, заверен от НСИ) и годишна данъчна декларация по чл.92 от ЗКПО (заверена от ТД на НАП) за последната приключена финансова година, предхождаща годината на кандидатстване.

Ако е приложимо: за кандидат ЮЛНЦ или читалища – съгласно условията на раздел 16 на Условията за кандидатстване. Представя се сканиран оригинал във формат „.pdf“.
Не
18.
Регистрационна карта на земеделския стопанин, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея.

Документът е приложим за кандидати земеделски стопанин. Представя се сканиран оригинал във формат „pdf“.
Не
19.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране (Приложение № 6).

Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“. Декларацията се представя от представляващия/ управляващия кандидата/ кмета на общината.
Не
20.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност (Приложение № 7). 

Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“. Декларацията се представя от представляващия/ управляващия кандидата/ кмета на общината.
Не
21.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ (Приложение № 8). 

Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“. Декларацията се представя от представляващия/ управляващия кандидата/ кмета на общината.
Не
22.
Формуляр за мониторинг по образец (Приложение № 9). 

Представя се във формат „pdf“. Представя се от всички кандидати.
Не
23.
Декларация за минимални помощи по образец на МФ в оригинал (Приложение № 10). 

Документът се представя когато е приложим. Представя се датирана, подписана и подпечатана във формат „.pdf“, „.zip“ или „.rar“.
Не
24.
Декларация на бенефициента за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ по образец (Приложение № 11). 

Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“.
Не
25.
Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП (Приложение № 12,  Приложение № 12а Справка за обобщените параметри на предприятието – ЗМСП и Приложение № 12б Указания за попълване на Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП) по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката (когато е приложимо). 

Декларацията и Справката за обобщените параметри на предприятието се представят във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“.
Не
26.
Свидетелство за съдимост на представляващия/те кандидата, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, включително членовете на членовете на управителни и контролни органи издадено не по-късно от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение. 

Представя се във формат „pdf ”.
Не
27.
Копие от учредителен акт или устав, във формат „pdf“. 

Документът е приложим и се предоставя от всички кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или Закона за народните читалища (когато е приложимо). Документът не е приложим за кандидати общини.
Не
28.
Решение на компетентния орган за кандидатстване по реда на настоящата процедура: за кандидат община - решение на общинския съвет; за кандидат  юридическо лице – решение на компетентния орган на юридическото лице.  

Представя се сканиран оригинал във формат „pdf“.
Не
29.
Решение на общинския съвет (приложимо за кандидат община) или Решение на компетентния орган на юридическо лице (приложимо за кандидат ЮЛНЦ, читалища, юридически лица регистрирани по ТР), че целите и дейностите, включени в проектното предложение/проектните предложения, съответстват на приоритетите на плана за интегрирано развитие на съответната община или общинския план за развитие на съответната община. 

Представя се във формат „pdf“.
Не
30.
Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация и удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени от компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване.

Приложимо за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ и читалища, регистрирани по ЗНЧ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ (когато е приложимо). Представя се сканиран оригинал във формат „pdf“. Не се изисква от кандидати общини и юридически лица (вкл. ЮЛНЦ, регистрирани по реда на ЗЮЛНЦ и читалища, регистрирани по реда на ЗНЧ), регистрирани в Агенцията по вписванията.
Не
31.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК.

Документът се предоставя във формат „pdf“, за кандидати юридически лица от представляващ/и юридическото лице и за всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане, вкл. членове на управителни и контролни органи, а за кандидати общини се представя само за кмета като представляващ.
Не
32.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето.

Документът се предоставя във формат „pdf“, за кандидати юридически лица от представляващ/и юридическото лице и за всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане, вкл. членове на управителни и контролни органи, а за кандидати общини се представя само за кмета като представляващ.
Не
33.
Справка за дълготрайните активи (приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период, ако кандидатът е регистриран в годината на кандидатстване) и инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване.  

Представя се във формат „pdf“, с дата, име на съставител и ръководител, подписи и печат.
Не
34.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/ писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). 

Представя се във формат „pdf“. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
35.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност.

Важи само в случаите,  когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
36.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). 

Документа се изисква когато е приложим. Представят се сканирани във формат „.pdf“, „.zip“ или „.rar“.
Не
37.
Анализ разходи-ползи по образец (Приложение № 13а и 13б).  

Представя се във формат „pdf“ и "xls" или “xlsx”.
Не
38.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или документ за ползване на имота, валиден за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в Агенция по вписванията. 
Важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата или в случай на кандидатстване за разходи за съхраняване, възстановяване, почистване и поддържане на значими обекти от културно-историческото наследство на района, свързани с местния туристически продукт (в т.ч. археологически), както и на терените около тях, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията, както и в случай на кандидатстване за разходи за създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др. и за дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията.

 Документът се предоставя  във формат „pdf“.
Не
39.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.

Важи в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, свързани с допустимите дейности. Представя се във формат „pdf“.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
40.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски.

Важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“.
Не
41.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на оферента, ЕИК, седалище и адрес на управление, данни за контакт, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС.

Важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. Представят се във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/„xlsx“.
Не
42.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя.

Важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и в случай, че възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права. Представят се във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
Не
43.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/ услуга/  строителство, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, както и запитвания за представяне на оферти по образец (Приложение № 14). 

Важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП, ще провеждат процедура за избор на изпълнител  по ПМС № 160 и разходът, за който кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”. Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“  и „xls”/„xlsx“.
Не
44.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя.

Важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП,  ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който кандидатстват е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и  в случай, че възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права. Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ и „xls”/ „xlsx“.
Не
45.
Решение на кандидата за избор на доставчик/ изпълнител или решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена е необходима и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. 

Представя се във формат „pdf“.
Не
46.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.

Представя се във формат „pdf“.
Не
II. Група
Придружаващи специфични документи при проекти, включващи дейности по съхраняване, възстановяване, почистване и поддържане на значими обекти от културно-историческото наследство на района, свързани с местния туристически продукт (в т.ч. археологически), както и на терените около тях и/или дейности по създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др. и/или дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност.
Важи само в случаите, когато дейността включва реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване. Представя се във формат „pdf“.

Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
2.
Документ за собственост или друг вид официален документ, от който да е видно, какъв статут има обектът – предназначение и/или начин на трайно ползване. 

Представя се във формат „pdf“.
Не
3.
Когато в проект се предвиждат дейности върху терен, който не е собственост на кандидата, дори и да няма строително-монтажни работи и/или доставка на материални активи, се представя документ, уреждащ основанието и правото на кандидата да изпълни планираните по проекта дейности и да осигури устойчивостта на резултатите. 

Представя се във формат „pdf“.
Не
4.
Обосновка на включена дейност по създаване, съхраняване или обогатяване на сбирки - исторически, етнографски и др., което да включва следната информация: тематичния обхват на сбирката; наличие на движими културни ценности или на обособена група от предмети и образци, които нямат качества на движими културни ценности, но в съвкупност представляват научен, културен, обществен, религиозен или туристически интерес; помещение/я в което/ито ще бъде  разположена сбирката; кой ще отговаря за нея; за какви категории посетители е предназначена и как ще бъде организирано това; източници на финансиране; обществена значимост на сбирката. 

Представя се подписана и подпечатена от кандидата във формат „pdf“.
Не
5.
Писмено разрешение на Министъра на културата, издадено по реда на чл. 167, ал. 1 на Закона за културното наследство (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват дейности по съхраняване, възстановяване, почистване и поддържане на недвижими обекти от културно-историческото наследство на района, свързани с местния туристически продукт, в т.ч. археологически, както и на терените около тях). Представя се във формат „pdf“.

Когато тези документи не са представени към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да ги представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване. 
В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи  входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Да
III. Група
Придружаващи специфични документи при проекти, включващи дейности по подпомагане на провеждането на местни празници, обичаи и традиции:
Критерий Води до отхвърляне
1.
График или програма за провеждането на планираните фестивали, събори, празници, обичаи и други събития.  

Представя се подписан и подпечатен от кандидата във формат „pdf“.
Не
2.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (оборудване, обзавеждане, инвентар, облекла и др.) с посочени брой и прогнозна стойност. 

Представя се подписана и подпечатена от кандидата във формат „pdf“.
Не
3.
Писмено становище от етнограф/ културолог или еквивалентен специалист относно значимостта на събитието за местната културна идентичност (в случай на организиране на фестивали, събори, празници, обичаи и други подобни събития). 

Представя се подписано от лицето, изготвило становището във формат „pdf“.
Не
IV. Група
Придружаващи документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти
Критерий Води до отхвърляне
1.
Относно критерий 7: Декларация от кандидата и представляващият кандидата, че не са получавали подкрепа от ПРСР 2007 – 2013 и/или 2014 – 2020 г. или друг финансов инструмент на ЕС, независимо дали чрез кандидата или чрез друго юридическо лице, в което участват за подобна инвестиция (ако е приложимо). 

Представя се във формат „pdf“, „.zip“ или „.rar“. Декларацията е в свободен текст.
Не
V. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е община Симитли, община Кресна, община Струмяни, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, читалище, регистрирано по Закона за народните читалища, едноличен търговец или юридическо лице, регистрирано по Търговския закон на територията на общините Симитли, Кресна или Струмяни
Да
2.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на МИГ "Струма - Симитли, Кресна и Струмяни" и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Да
3.
Кандидатът и/или негов законен представител, отговаря/т на условията за липса на основания за отстраняване, определени в раздел 11. Допустими кандидати от Условията за кандидатстване
Не
4.
Кандидатите, които не са публични органи, отговарят на условията за несвързаност, описани в Декларация съгласно Приложение № 9
Не
VI. Група
КРИТЕРИИ ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности по процедурата, изброени в раздел 13 от Условията за кандидатстване
Не
2.
Дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на плана за интегрирано развитие на съответната община или общинския план за развитие на съответната община.
Не
3.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на проектните дейности,  посочени в раздел 13 от Условията за кандидатстване.
Не
4.
В проектното предложение не са включени дейности, посочени като недопустими съгласно Раздел 13. Дейности, допустими за финансиране от Условията за кандидатстване
Да
VII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
В проектното предложение са включени разходи, съгласно чл.20, ал. 1 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г., които са:
1)	разходи, които имат характера на инвестиционни по смисъла на чл.45 от Регламент (ЕС) 1305/2013;
2)	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (EC) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3)	съобразени с общите национални правила и детайлните правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), за програмен период 2014 - 2020 г и по-специално за разходите, съфинансирани от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР), определени в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 година (Обн. ДВ бр.61/2016).
Не
2.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в Раздел 14.1. Допустими разходи от Условията за кандидатстване.
Не
3.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на методите посочени в Раздел 14.1. Допустими разходи, т.6 от Условия за допустимост на разходите на Условията за кандидатстване.
Не
4.
Проектното предложение не включва разходи, посочени като недопустими съгласно Раздел 14.2. Недопустими разходи от Условията за кандидатстване.
Не
VIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.	
Да
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*

*“Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Да
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ/ ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „непомощ“, съгласно Указанията за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от ПРСР 2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него“. Кандидатстването с проектното предложение  е в режим „непомощ“ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%, за:
•	интервенциите са върху обекти, свързани с културния живот, които са общинска собственост, читалища, музеи и библиотеки, археологически обекти и др.;
•	интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
•	дейностите в тези културни обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество;
•	интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от територията на МИГ „Струма – Симитли, Кресна и Струмяни“.
Не
2.
С проектното предложение се кандидатства само за нестопански дейности от бенефициент регистриран по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. Кандидатстването е в режим „непомощ“ и е заявен интензитет на финансово подпомагате 100%.
Не
3.
За описаните дейности от 1 до 5 в т.16. Приложим режим на минимални/ държавни помощ (ако е приложимо) на Условията за кандидатстване се прилага  режим „помощ“ („минимална помощ“ по смисъла на Регламент (ЕС) № 1407/2013), когато кандидатът  действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности.

Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години. Периодът от три бюджетни години се отнася до текущата бюджетна година (годината на кандидатстването) и предходните две.
Не
XI. Група
ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:

• 100 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ; 

• до 70 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ; 

• до 60 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, получател е частно лице; 

• до 70% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи, когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза.

1) Размерът на финансовата помощ за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи се определя въз основа на анализ „разходи-ползи“;
2) Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“.
3) Проверката на анализ „разходи – ползи“ се извършва по показатели, определени от ДФЗ.
4) Разликата между пълния размер на допустимите за финансово подпомагане разходи и размера на финансовата помощ определен въз основа на анализ „разходи-ползи” се осигурява от кандидата, като участието на кандидата може да бъде само в парична форма.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.