Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено лице (въз основа на приложено нотариално заверено пълномощно за упълномощаване на лице, представляващо кандидата).
В случай че кандидатът се представлява само заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено от тях лице.

Да
2.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
3.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват*

* Дейностите се изпълняват на територията само на един тип регион - регион в преход или по-слабо развити региони или на територията на два или повече по-слабо развити региона, на територията на Република България.
Да
4.
Проектното предложение съдържа допустими дейности.
Да
5.
Проектното предложение съдържа задължителната дейност „Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (УСТОЙЧИВОСТ ПО ПРОЕКТА)“, съгл. точка 13.2 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
В секция „Индикатори“ на Формуляра за кандидатстване са заложени задължителните индикатори за изпълнение и за резултат вкл. и специфичният индикатор за резултат. Индикаторите са количествено определени, с положителна целева стойност различна от нула, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване. Налице е съответствие на заложените целеви стойности на индикаторите с информацията в останалите секции на Формуляра за кандидатстване.
Присъединените индикатори отговарят на вида регион, избран от кандидата за реализиране на проектните дейности -  регион в преход или слабо развит регион.
Не
7.
Целевата група е допустима.
Да
8.
Дейностите, които ще се финансират с настоящия проект, попадат в приложното поле на Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията.
Да
9.
Безвъзмездната финансова помощ в режим „помощ за обучение“ по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014, не надвишава посочения в т. 10 от Условията за кандидатстване интензитет:
За големи предприятия - 50% от общите допустими разходи по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014.
За средни предприятия - 60% от  общите допустими разходи по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014.
За малки/микро предприятия - 70% от общите допустими разходи по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014.
Да
10.
Помощта не се предоставя за обучения, които се провеждат от кандидата с цел да спазят задължителните национални стандарти за обучения.
Да
11.
Общият размер на държавната помощ, представляваща „помощ за обучение“ по правилата на  Регламент (ЕС) № 651/2014, за подпомагания проект не надхвърля сумата от 5 867 400 лева, включително чрез правилата за натрупване, посочени в чл. 8 от Регламент (ЕС) № 651/2014.
Да
12.
Помощта има „стимулиращ ефект“, съгласно разпоредбата на чл. 6 от Регламент (ЕС) № 651/2014 - Кандидатът е подал формуляра за кандидатстване преди работата по проекта или изпълнението на предвидените в проекта дейности да е започнало.
Да
13.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
14.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
15.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар .
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства: 
- В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал.  За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, всякакви премии от емисии.
- В случай на дружество, в което поне някои от съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството (което не е МСП, което съществува от по-малко от три години или, за целите на допустимостта за помощите за рисково финансиране, МСП, което отговаря на условието по член 21, параграф 3, буква б) и на условията за инвестиции за рисково финансиране въз основа на извършен от избрания финансов посредник финансов и правен анализ), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
- Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите кредитори.
-  Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
-  Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
а) съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7; и
б) съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
Да
16.
Приложение І - Декларация на кандидата -  обстоятелствата се декларират в раздел „E-Декларации” от Формуляра за кандидатстване (ФК) и/или Декларацията се попълва по образец и подписва с КЕП от всички лица, които са овластени да представляват кандидата, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
В т. 22. „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“ от Условията за кандидатстване е посочено в кои случаи се попълва Е-Декларация на кандидата и в кои  Декларацията се попълва по образец и подписва с КЕП.
Упълномощеното за подаване на проектното предложение с КЕП лице декларира приложимите за него обстоятелства в Е-Декларация упълномощено лице в секция „Е-Декларации“ от Формуляра за кандидатстване.
Да
17.
Приложение ІІ – Декларация за държавни помощи - Декларацията се попълва по образец и подписва от поне едно от лицата, вписани като представляващи кандидата в Търговския регистър и РЮЛНЦ или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. В случаите, в които кандидатът се представлява само заедно от няколко лица, декларацията се представя подписана от всички представляващи.
В т. 22. „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“ от Условията за кандидатстване е посочено в кои случаи се попълва Е-Декларация за държавни помощи и в кои  Декларацията се попълва по образец и подписва с КЕП и прилага в раздел „Прикачени документи“ на ФК.
Да
18.
Приложение ІІІ - Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) (ако е приложимо) - Декларацията се попълва по образец и подписва от поне едно от лицата, вписани като представляващи кандидата в Търговския регистър и РЮЛНЦ или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. В случаите, в които кандидатът се представлява само заедно от няколко лица, декларацията се представя подписана от всички представляващи.
В т. 22. „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“ от Условията за кандидатстване е посочено в кои случаи се попълва Е-Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия (ЗМСП) и в кои  Декларацията се попълва по образец и подписва с КЕП и прилага в раздел „Прикачени документи“ на ФК.
Да
19.
Удостоверение за актуално състояние или еквивалентен документ, преведен на български език, в който се съдържа информация за представляващия/ите го лице/а (приложимо за кандидат - еквивалентно лице на търговец по смисъла на Търговския закон, съгласно законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство) на кандидата, издадено не по-рано от 3 месеца преди представянето му. 
В случай че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
20.
2 съпоставими оферти/принт скрийн на цени от интернет (приложимо, в случай че кандидатът е предвидил да изпълнява дейност „Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др.“).
Не
21.
Кандидатът е търговец по смисъла на чл. 1 от Търговския закон или е еквивалентно лице на търговец по смисъла на Търговския закон, съгласно законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Да
22.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство или да е еквивалентно лице на търговец по смисъла на Търговския закон, съгласно законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Да
23.
Кандидатът не е бюджетна  организация, разпоредител с държавен/общински бюджет.
Да
24.
Кандидатът е организация, регистрирана в ТРРЮЛНЦ  не по-късно от 30 септември на предходната финансова година (2023 г.). В случай че организацията не подлежи на регистрация в ТРРЮЛНЦ, кандидатът следва да представи доказателства, че организацията е създадена/учредена не по-късно от 30 септември на предходната финансова година. Организацията е осъществявала дейност най-малко 3 месеца през последната приключила финансова година.
Да
25.
В случай че кандидатът развива основната или допълнителна си икономическа дейност в целия Сектор A (съгласно Класификация на икономическите дейности КИД-2008), проектното предложение не съдържа обучение/я по професионална квалификация в следните професионални направления: 62 „Селско, горско и рибно стопанство” и 640 „Ветеринарна медицина”.
Да
26.
Кандидатът е организация от системата на предучилищното, училищното и висшeто образование и в проектното предложение не са предвидени обучение/я за повишаване на квалификацията, професионалните умения и компетенции на педагогическия персонал от системата на предучилищното, училищното и висшeто образование.
Да
27.
Кандидатът не е дружество – оператор на ТЕЦ/концесионер на находище в областите Перник, Кюстендил и Стара Загора, заедно с 10 прилежащи общини, и по-специално:
За Област Стара Загора и допълнителни общини, свързани с Маришкия басейн:
1. ТЕЦ AES (Марица Изток I) - оператор „ЕЙ И ЕС - ЗС МАРИЦА ИЗТОК I“ ЕООД
2. ТЕЦ Брикел - оператор „БРИКЕЛ“ ЕАД
3. Находище „Източномаришки въглищен басейн“ – концесионер „Мини Марица-изток“ ЕАД
4. ТЕЦ Марица изток 2 – оператор „ТЕЦ МАРИЦА ИЗТОК 2“ ЕАД
5. ТЕЦ Контур Глобал Марица Изток 3 - оператор „КОНТУРГЛОБАЛ МАРИЦА ИЗТОК 3“ АД
6. ТЕЦ Сливен - оператор "Топлофикация-Сливен-инж.Ангел Ангелов" ЕАД
За Област Перник:
7. ТЕЦ Република- оператор Топлофикация „Перник“ АД
8. Находище Пернишки въглищен басейн – концесионер "МИН ИНДЪСТРИ" ЕООД, гр. Перник
9. Находище Пернишки въглищен басейн, у-к „Бела вода” - концесионер "Комет инвест" ООД, с. Одраница, област Перник
За Област Кюстендил:
10. ТЕЦ Бобов дол - оператор „ТЕЦ-БОБОВ ДОЛ“ АД 
11. Находище Бобов долски въглищен басейн – у-к „Миньор” - концесионер "ТРАШ ЕНЕРДЖИ" ЕООД, гр. Сливен
 12. Находище Бобов долски въглищен басейн, у-к „Бобов дол” - концесионер "КОУЛ ЕНЕРДЖИ" ЕООД, гр. София.
Да
28.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на държавни помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 651/2014.
Да
29.
Кандидатът, към който има лицензиран център за професионално обучение (ЦПО е създаден към юридическото лице - кандидат), е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението/ята (приложимо, в случай че кандидатът извършва самостоятелно обучение/я по професионална квалификация по проекта).
Кандидатът е посочил в дейността  наименование на обучаващата организация и/или номер на лицензията от НАПОО.
Да
30.
В случай че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, той има опит в предоставянето на най-малко две подобни обучение през последните три години към датата на кандидатстване (информацията се посочва в Е-Декларация за оперативен капацитет).
Да
31.
Кандидатът е предвидил да запази заетостта за период от 6 месеца на поне 50 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в приложимите дейности от 1 до 3 включително, след приключването на всички обучения за конкретното лице.
Да
32.
Кандидатът разполага с оперативен капацитет за изпълнение на проектното предложение:
- Кандидатът има опит в изпълнението на поне една от дейностите, включени в проект-ното предложение, посочен във формуляра за кандидатстване;
или
- Кандидатът има приключил поне един проект, финансиран със средства от ЕС, нацио-налния бюджет или други донори, в който е участвал в ролята на кандидат или партньор, посочен във формуляра за кандидатстване.
Да
II. Група Праг за преминаване
ОЦЕНКА НА ФИНАНСОВИЯ КАПАЦИТЕТ
11.00
Критерий Максимален праг
20.00
1.
Коефициент на обща ликвидност =
(краткотрайни активи)(код 03000 )/(краткосрочни задължения)(код 07001)
5.00
2.
Коефициент на незабавна ликвидност (НЛ)= ((краткотрайни активи) (код 03000) - Материални запаси (код 03100) - Инвестиции (код 03300))/(Краткосрочни задължения) (код 07001)
5.00
3.
Коефициент на покритие на БФП с приходи за търговски дружества = Приходи от оперативна дейност (код 15000 от ОПР)/ сума на БФП (за кандидатите сумата на БФП е цялата БФП по проекта, за партньори - сумата на БФП е БФП, която ще разходва партньорът)
10.00
11.00
Праг за преминаване:
20.00
Максимален праг:
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.