Критерии за оценка

I. Група
ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване
Да
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1
Не
2.
Декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Не
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази процедура.
Не
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета.
Не
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. (не се изисква за кандидати общини)
Не
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - МИГ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Не
7.
Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Не
8.
Декларация съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване (Приложение № 6 от Наредба № 22) от представляващия/те кандидата
Не
9.
Декларация за нередности с подпис/и, печат
Не
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Не
11.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо).
Не
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
Не
13.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване
Не
14.
Решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидати общини, и решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване по ПРСР.
Не
15.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община.
Не
16.
Декларация от председателя на колективния управителен орган на местната инициативна група и/или местна инициативна рибарска група, че дейностите, включени в проектите, са съгласувани с одобрената стратегия
Не
17.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо).
Не
18.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица).
Не
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо).
Не
20.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Не
21.
Оферта/и и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо):
a.	В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите по т. 7.1 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите. 
b.	В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите по т. 7.2 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“). Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение 13 към условията за кандидатстване - Документи за информация.
Не
22.
Декларация в оригинал по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката)
Не
23.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения).
Не
24.
Декларация за изкуствено създадени условия и функционална несамостоятелност Приложение №12
Не
25.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта Приложение № 13
Не
26.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ Приложение № 14
Не
27.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" – Приложение № 7
Не
28.
Декларация за неприложими документи – Приложение № 11
Не
III. Група
СПИСЪК С ДОКУМЕНТИ ПРИ СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ: СТРОИТЕЛСТВО, РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, РЕХАБИЛИТАЦИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Не
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Не
4.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице..
Не
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
Не
6.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 6. от 13.1
Не
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
Не
8.
Оферта/и с предложена цена от строителя с приложени количествено-стойностни сметки (важи в случаите по т. 7 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“).
Не
IV. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Специфични документи за дейността строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:

- Представена е декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
Не
2.
Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение;

1.	Документ за собственост от който да е видно, че обекта има статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта има статут на парк или градина се представя одобрен общи и подробни устройствен планове на урбанизираните територии и подробен устройствени планове за парковете и градините, в които са спазени правилата и нормативите съгласно глава седма от Наредба № 7 от 2003 г. за правилата и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони. 
2.	План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).  
Не
3.
За дейности. - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:

1.	Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
2.	Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
3.	Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност;
Не
4.
Специфични документи за дейността реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:

1.	Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. 
2.	Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.

Не
5.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:

Декларация за минимална помощ съгласно приложение № 8.
Не
6.
За дейности по - реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:

За основно общинско училище или средното общинско училище:
1.	Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. 
2.	За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование:
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура. (в случай, че е приложимо) 
3.	Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. (в случай, че е обекта е детска градина)
Не
7.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура:

Декларация за минимална помощ съгласно приложение № 88
Не
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели:
•	Насърчаване на социалното приобщаване, намаляване на бедността и икономическо развитие в селските райони
•	Стимулиране на местното развитие, на растежа и подобряване на екологичната и социално-икономическата устойчивост на селските райони чрез развитие на инфраструктурата и основни местни услуги в селските райони
•	Разнообразяване възможностите за заетост, обновяване и съхранение на населените места, подобряване качеството на живот и привлекателност на територията.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Извършва се проверка на Анализ разходи / ползи и в случай, че проектното предложение не показва необходимост от подкрепа, то се отхвърля.
Да
VI. Група
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1.	Общините от територията на МИГ  Аврен-Белослав за всички допустими дейности –община Аврен и община Белослав;
2.	 Юридически лица с нестопанска цел за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот;
3.	 Читалища за дейности, свързани с културния живот.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица на територията на действие на МИГ 
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
3.
Кандидатът отговаря на условията на чл. 18, ал. 4 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХГ за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР (2014–2020), като ал.  4, т. 1 на чл. 18 не се прилага, когато получател е община.
Обстоятелствата се проверят  с декларация Приложение 3, свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на 12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г., проектът се отхвърля.
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и в Приложение 1 към него на мястото на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
VII. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 9 779,00 лева.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по-малък или равен на  391 160 лева.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Аврен и/или Белослав.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
5.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ Аврен-Белослав и Условията за кандидатстване 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
VIII. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът включва поне една от следните дейности:
•	Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
•	Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства;
•	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
•	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
2.
В случай на проект на кандидат община, дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие (решение на съответния Общински съвет) (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
3.
Дейностите, включени в проектите са съгласувани с одобрената Стратегия и е представена декларация от председателя на колективния управителен орган на МИГ Аврен-Белослав.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
4.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
5.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата е приложено:
а) учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ;
б) ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
6.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията на дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
7.
В случай на проект дейности за  строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях, той отговаря на следните изисквания:
Подпомагат се проекти, ако под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор.
 (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Да
8.
В случай на проект за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства, той отговаря на следните изисквания:
Допустими за подпомагане са проекти за интервенция върху социална инфраструктура за предоставяне на социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.), за които Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията за социалните услуги, които ще се разкрият.  (когато е приложимо)
Дейностите са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга и инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
9.
В случай на проект по дейността изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение, той отговаря на следните изисквания:
Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта има статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта има статут на парк или градина е представен одобрен общи и подробни устройствен планове на урбанизираните територии и подробен устройствени планове за парковете и градините, в които са спазени правилата и нормативите съгласно глава седма от Наредба № 7 от 2003 г. за правилата и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони (ДВ, бр. 3 от 2004 г.);
Представен е план схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (когато е приложимо).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
10.
В случай на проект по дейността реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност, той отговаря на следните изисквания:
Представени са
1. решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община;
2. Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготве ни по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.);
2. Подпомагат се проекти, които отговорят на т.V  от т. 13.2 от УК :
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
11.
В случай на проект по дейността реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, той отговаря на следните изисквания:
Представена е  Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган;
Или Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
12.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности:
1. За дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.5. „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“;
2. За дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. За дейности в сгради за здравеопазване на територията на МИГ Аврен - Белослав;
5. За дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
6. За дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионалини училища на територията на МИГ Аврен - Белослав;
7. За дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура, които са финансирани по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“;
8. За дейности за създаване на информационни и комуникационни технологии в образователна инфраструктура.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
13.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. Има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. Се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон; 
3. дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5.  са за изграждане и/или реконструкция/рехабилитация на сградни водопроводни и канализационни отклонения в частта им, когато теренът е собственост на частни лица;
6.включват само принадлежности за дейности строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях или изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение, с изключение на енергозахранващите и осветителните съоръжения и тела. 
7. включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
8. включват изграждане или реконструкция на паркинг.
9. дейности за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
IX. Група
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ ПО ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение включва допустими разходи по мерки към стратегията за Водено от общностите местно развитие":
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (EC) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (EC) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
2.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите 1,2 и 3:
1. строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности, които са:
а) разходи, свързани с прякото изпълнение на строително-монтажните работи;
б) непредвидени разходи в размер до 5% от стойността на одобрените разходи по буква „а“.
2. закупуване на нови транспортни средства, оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности;
3. придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност;
4. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени, както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение,
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.

Не
3.
Разходите по т. 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Да
4.
Разходите свързани с проекта по т.4 от 14.1 от УК не  надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1, буква „а“, 2 и 3.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи по т.4 над 12 на сто от общия размер на допустимите разходи, Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Да
5.
Разходите по т. 4 от 14.1 от УК не надхвърлят следните стойности:
-за консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3;
-за консултантски услуги, свързани с управлението на проекта, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3;
-разходите за изготвяне на технически и/или работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 5 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3;
-разходите за строителен надзор, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 2 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3;
-разходите за авторски надзор, като част от разходите по т. 4, не могат да надхвърлят 1 на сто от допустимите разходи по т. 1, буква „а“, 2 и 3.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
6.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. Закупуване или наем на земя и сгради;
2. Закупуване на оборудване, обзавеждане и транспортни средства втора употреба;
3. Данък върху добавена стойност с изключение на невъзстановим ДДС, когато е поет действително и окончателно от кандидати, различни от лицата, освободени от данък съгласно чл. 3, ал. 5 от ЗДС;
4. Лизинг с изключение на финансов лизинг и спазване на изискването по т. 6 от Раздел 14.2. „Условия за допустимост на разходите“;
5. Оперативни разходи, включително разходи за поддръжка, наеми, застраховка, текущ ремонт;
6. Банкови и административни такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви, застраховки;
7. Обезщетения за отчуждаване на имоти;
8. Принос в натура;
9. Закупуване на нови транспортни средства и оборудване, включително компютърен софтуер, над пазарната им стойност; 
10. Едногодишни растения;
11. Плащания в брой;
12. Лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизинговия договор в случаите на финансов лизинг;
13. Инвестиции, за които РА или друг компетентен орган установи изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
14. Инвестиции, които представляват обикновена подмяна;
15. Инвестиции, за които се установи, че ще имат отрицателно въздействие върху околната среда;
16. Неустойки за неизпълнение по договорите с избраните доставчици/изпълнители;
17. Натрупани лихви върху изплатени авансови плащания;
18. Инвестиции в частта им, която надвишава референтните разходи.
19. Финансова помощ не се предоставя за разходи, за които кандидатът вече е получил публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на Европейския съюз за обекта/те, включени в дейностите.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Да
7.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Да
X. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране и Декларация за подадени проекти, ако има такива) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля. 
Да
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Да
XII. Група
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Извършва се проверка дали финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него и съгласно раздел 16 от Условията за кандидатстване. 
Оценката се извършва на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство.  (когато е приложимо)
Да
2.
В случай, че проектното предложение отговаря на условията на ІІ.2. Определяне на финансовото подпомагане като „помощ“ от Раздел 16 на Условията за кандидатстване, се извършва проверка за размера на помощта по режим de minimis: 
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три данъчни години. Определя се на базата на представената декларация за минимални помощи и от Информационна система „Регистър на минималните помощи“ (когато е приложимо) 
В случай, че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на безвъзмездната финансова помощ до максимално допустимия размер. Намаляването се прехвърля като сума в лева към собствения принос на кандидата.
Да
XIII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение №18 Протокол от посещение на място, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Да
XIV. Група
ОЦЕНКА НА СЪОТВЕТСТВИЕТО
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции
Да
2.
Проектът доказва икономическата жизнеспособност на кандидата за периода за който е изготвен
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.