Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срока съгласно т. 25 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване (генерира се автоматично в ИСУН – Приложение № 1 към Условията) е попълнен и подписан с КЕП съгласно раздел 23 от условията за кандидатстване;
Да
3.
Описание на проектното предложение – Приложение №2;
Да
II. Група
Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf” .
Не
2.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата. Представя се във формат „pdf”.
Да
3.
Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“ или „xlsx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  и във формат „pdf”, подписанa и сканиранa от кандидата . (Приложение № 3)
Да
4.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година. Представя се във формат "pdf" . (Приложение № 8)
Не
5.
Копие от годишната данъчна декларация за предходната финансова година спрямо датата на кандидатстване, заверена от съответната ТД на НАП. Към ГДД се прилагат съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). Представя се във формат "pdf".
Не
6.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Документът се предоставя от всички кандидати. Представя се във формат „pdf“.
Не
7.
Декларация за изчисление на началния стандартен производствен обем на стопанството към датата на подаване на проектното предложение (по образец) - за юридически лица, кандидати за колективна инвестиция, декларацията се попълва от всеки един от членовете. Представя се във формат "pdf" . (Приложение № 12)
Да
8.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (подписана, подпечатана и сканирана от кандидата). Представя се във формат "pdf"(Приложение № 16)
Да
9.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни. Представя се във формат "pdf. (Приложение № 4)
Да
10.
Декларация за нередности. Представя се във формат pdf (Приложение № 6)
Да
11.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. Не се представя от кандидати, които са големи предприятия. (Приложение № 9)
Не
12.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази наредба. Представя се във фомат "pdf"
Не
13.
Бизнес план (по образец) в „xls”  и   „ pdf” . (Приложение № 7)
Да
14.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите насоки – документът се предоставя само от кандидати – юридически лица,  подписано, подпечатано  и сканирано от кандидата. Представя се във формат "pdf"
Да
15.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност за година, предхождаща годината на кандидатстването. Представя се във формат "pdf" .
Не
16.
Документ за собственост или ползване за цялата налична в земеделското стопанство земя. За земята, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем, кандидатът представя документи в съответствие с условията от Раздел 11„Допустимост на кандидатите“. Представя се във формат "pdf".
Не
17.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период - важи за кандидати юридически лица, с изключение на кандидатите физически лица , в случай че не са публикувани в търговския регистър към Агенцията по вписванията. Представя се във формат "pdf"
Не
18.
Приходни/разходни документи съгласно ЗСч, ЗДДФЛ и ЗКПО, свързани със земеделската дейност, от която са сформирани приходите/доходите за предходната календарна година от годината на кандидатстване - в случай че има издадени такива. Представя се във формат "pdf’.
Да
19.
Документи, доказващи правно основание за ползване на имотите, от които е произведена селскостопанската продукция, чрез чиято реализация са формирани приходите/доходите в ГДД за предходната календарна година спрямо годината на кандидатстване.Представя се във формат "pdf" .
Да
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат "pdf" .
Да
21.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. Представя се във формат "pdf" .
Да
22.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите от раздел 14 „Условия за допустимост на разходите“  и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). Представя се във формат„pdf” . В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls";
Да
23.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти . Представя се във формат "pdf". В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls" (Приложение № 10)

Да
24.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки или не попада в обхвата на Постановление № 160 на МС от 1.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове). Представя се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls"
Да
25.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“
Не
26.
Писмена обосновка за мотивите, обусловили избора, когато избраната оферта не е с най-ниска цена – важи в случаите когато за заявения за финансиране разход, кандидатът е представил съпоставими оферти, независимо че разходът е включен в списъка с референтни цени. Представя се във формат "pdf"
Не
27.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, когато такива документи са издадени преди подаване на проектното предложение. Предоставят се във формат "pdf"
Не
28.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат "pdf" .

Не
29.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието, храните и горите за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция (в случай, че към датата на кандидатстване е проведена такава), или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/ни - важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта при условията на чл. 14, ал. 3. Представя се във формат "pdf" .
Не
30.
Документ за професионални умения и компетентности – важи в случай, че проекта е  представен от млади земеделски стопанин и е заявен по-висок размер на помощта. Представя се във формат "pdf".
Не
31.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, подписана, подпечатана  и сканирана от кандидата, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. Представя се във формат "pdf" (Приложение № 17)
Не
32.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или договор за извършване на услуга "водоподаване за напояване" - за проекти с включени инвестиции за напоителни системи. Представя се във формат "pdf" .
Не
33.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите за съответствие на инвестиционното предложение с действащите план за управление на речните басейни и план за управление на риска от наводнения - предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ ведно с документа по т. 20 за проекти с включени инвестиции за напоителни системи и оборудване. Представя се във формат "pdf".
Не
34.
Декларация  НСИ (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба  № 22) Представя се във формат "pdf" (Приложение № 18).
Да
35.
Декларация несъстоятелност (Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба  № 22) Приложение № 5) Представя се във формат "pdf"
Да
36.
Декларация несъстоятелност (Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба  № 22) Приложение № 5) Представя се във формат "pdf"
Да
37.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта. Представя се във формат „pdf“(Приложение № 20).
Да
38.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР". Представя се във формат „pdf“  (Приложение № 15).

Да
39.
Декларация за липса на свързаност (Приложение № 21 от Документи кам УК)
Да
III. Група
Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти - обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) .Представя се във формат "pdf" .
Не
2.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти - обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба на МЗХ .Представя се във формат "pdf" .
Не
3.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“
Не
4.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“
Не
5.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ. Представя се във формат "pdf" .
Не
6.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице - важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. Представят се задължително в два формата - "pdf" и "xls".
Не
7.
Разрешение за строеж - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат "pdf" ;
Не
8.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат "pdf".
Не
9.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо;
Не
10.
Количествено стойностни  сметки във формат „pdf“ или "xls" към офертите и договорите за случаите, когато в проекта са заложени разходи за СМР;
Не
IV. Група
Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Критерий Води до отхвърляне
1.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице. Представя се във формат "pdf’ .
Не
2.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване - за проекти с включени инвестиции за напоителни системи. Представя се във формат "pdf".

Не
3.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел и/или документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) № 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB, L 193, 21 юли 2015 г.). Важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта за  разходи за иновации, опазване и възстановяване на околната среда, биологично производство, икономия на ресурса и адаптация към климатичните промени. Представя се във формат "pdf".

Не
V. Група
ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение отговаря на поне една от целите на мярката от стратегията за ВОМР.
Да
2.
Проектното предложение допринася за постигане на поне един от индикаторите по мярката от стратегията за ВОМР.
Да
3.
Кандидатът за подпомагане е регистриран земеделски производители в съответствие със Закона за подпомагане на земеделските производители.
Да
4.
Минималният стандартен производствен обем на стопанството на кандидата е от 6 000 до 7 999 евро.
Да
5.
Производството на кандидата е в един от секторите: „плодове и зеленчуци” и „етерично-маслени и медицински култури”.
Да
6.
Кандидатите трябва да са получили минимум 33 % от общия доход за преходната година от земеделски дейности.
Да
7.
Кандидатът не е бенефициент, одобрен по мярка 112 Създаване на млади фермери от ПРСР 2007-2013 г.
Да
8.
Кандидатът е представил бизнес план (БП), доказващ подобряване на дейността на ЗС чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности подробно описани в представения БП.
Да
9.
Кандидатът има седалище, съответно постоянен адрес за физическите лица на територията на МИГ.
Да
10.
Проектното предложение ще се реализира на територията на МИГ.
Да
11.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности съгласно стратегията за ВОМР.
Да
12.
Проектното предложение не включва недопустими дейности съгласно стратегията за ВОМР.
Да
13.
Всички разходи, включени в проектното предложение, са допустими съгласно стратегията за ВОМР.
Да
14.
В проектното предложение не са включени недопустими разходи съгласно стратегията за ВОМР.
Да
15.
Проектното предложение е съобразено с хоризонталните политики, залегнали в стратегията за ВОМР.
Да
16.
Срокът за изпълнение на проектното предложение е в съответствие със сроковете в стратегията за ВОМР.
Да
17.
Минималният и максималният размер на допустимите разходи по проектното предложение са в съответствие със заложените в стратегията за ВОМР.
Да
18.
Предложеният интензитет на финансовата помощ на проектното предложение е в съответствие със заложения в стратегията за ВОМР.
Да
19.
Режимът на държавни помощи е в съответствие със стратегията за ВОМР и Указанията за държавни помощи на УО на ПРСР.
Да
20.
Няма данни за наличие на двойно финансиране.
Да
21.
Няма данни за наличие на конфликт на интереси.
Да
22.
Според протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.