Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ 
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Исперих.
Да
7.
Проектното предложение съдържа задължително дейности по Направление 3 и дейности от поне още едно направление по преценка на кандидата.
Да
8.
Всички дейности са в съответствие с Плана за действие на Община Исперих за интеграция на ромите 2015-2020 г. и Общинска стратегия за развитие на социалните услуги (2016-2020  г.)
Не
9.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК),то професиите и специалностите следва да са включени в СППОО. (ако е приложимо) 
Не
10.
В случай, че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК. (ако е приложимо) 
Не
11.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
12.
Целевата група е допустима.
Да
13.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
14.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
15.
Продължителността на дейностите не   надвишава 24 месеца и приключва не по-късно от 31.12.2023 г.
Не
16.
Спазено е задължителното изискване проекта ще се изпълнява съвместно с партньор.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА 
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията е попълнена и от лицето, упълномощено за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо).
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 
2020.
2.1. Декларация на кандидата/партньора (община) – попълнена по образец (Приложение ІІ-1), към Условията за кандидатстване. Подписва се на хартия, сканира се и се прикачва в ИСУН 2020.
Декларацията е попълнена и от лицето, оправомощено за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо)
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. (не е приложимо за община)
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
6.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за предходната  финансовa година, подписан и подпечатан съгласно ЗСч – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. /неприложимо за кандидати-общини/
-  В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
- За новорегистрираните/новосъздадените организации – счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала – сканиран и прикачен в ИСУН
 - Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка в Закона за държавния бюджет за текущата година. 
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. 
Да
7.
Копие от Решение на ОБС, за подаване на проектно предложение по настоящата процедура и/или одобряване на партньорство по проекта, съгл.ЗМСМА (в случай на партньорство) когато кандидат е община и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН;
Приложимо само за кандидат община!
Не
8.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване с КЕП при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
9.
Писмо за подкрепа от Общинския съвет по етнически и интеграционни въпроси
Да
10.
Бюджет (Приложение IX).
Да
11.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в план-сметките към проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.). (ако е приложимо)
Да
12.
Представен е План за действие на Община Исперих за интеграция на ромите 2015-2020 г. и Общинска стратегия за развитие на социалните услуги (2016-2020  г.) – в случай че същият не е публично достъпен.
Не
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ/АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора, попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
1.1. Декларация на кандидат/партньора (за общини) – попълнена по образец (Приложение ІІ-1), към Условията за кандидатстване. Подписва се на хартия, сканира се и се прикачва в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
4.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020(не е приложимо за общини).  
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
5.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година (ако е приложимо), подписан съгласно ЗСч  – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (не е приложимо за общини). 
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
За новорегистрираните/новосъздадените организации – счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала – сканиран и прикачен в ИСУН
 - Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. 
Да
6.
Препис  от Решение на ОБС (ако е приложимо) за участие на община като партньор в проектно предложение по конкретната процедура и за одобряване на партньорството за кандидатстването по проекта, съгласно ЗМСМА.
Приложимо само за партньор община!
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица: 
- доставчици на социални и здравни услуги; 
- работодатели; 
- община Исперих;
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на МИГ Исперих в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
•	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги (ако е приложимо). 
В случай че кандидатът ще предоставя социална услуга, регламентирана в ППЗСП – кандидатът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга.
*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на  ДАЗД/АСП като доставчик на социални услуги за деца въз основа на издаден лиценз от 
ДАЗД (ако е приложимо и в случай, че по проекта ще се предоставя услуга на деца). 
Ако е приложимо и в случай, че кандидатът ще предоставя социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП –кандидатът е вписан в регистъра на  ДАЗД/АСП  са за съответната социална услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Кандидатът притежава ЦПО, което е регистрирано в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо е, в случай че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта)
*Извършва се служебна проверка
Не
8.
Кандидатът/партньорът е предвидил да назначи всички лица от целевата група, които ще обучи по професионална квалификация. Приложимо за случаите, в които кандидатът/партньорът ще проведе самостоятелно обучението по професионална квалификация.
Не
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –  
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица: 
- Община Исперих
- доставчици на социални и здравни услуги;
- работодатели; 
- читалища; 
- неправителствени организации; 
- социални предприятия и кооперации за хора с увреждания
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини)
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
•	Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период;
•	Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година. 
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги (в случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга) 
В случай, че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга, регламентирана в ППЗСП – партньорът е вписан в регистъра на АСП за съответната социална услуга. 
*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на ДАЗД/АСП като доставчик на социални услуги за деца 
Ако е приложимо и в случай че партньорът ще участва в предоставяне на социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП – регистрацията в ДАЗД е за съответната социална услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Партньорът, в случай че е кооперация на хора с увреждания, фигурира в Регистъра на АХУ (ако е приложимо).
Да
8.
Партньорът, в случай че е социално предприятие, отговаря на посоченото определение в УК.
Да
9.
Партньорът притежава ЦПО, което е регистрирано в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо е, в случай че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
*Извършва се служебна проверка
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.