Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Да
2.
Документите, качени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
4.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020.
(В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всеки от тях и прикачено в ИСУН 2020).
Да
5.
Представена е Таблицата за допустимите инвестиции във формати “pdf” и „xls“ / „xlsx” в изискуемия образец съгласно Приложение № 1.
Да
6.
Представена е Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР", сканирана във формат: „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“, „.doc“ или „.docs“.
Да
7.
Представено е Свидетелство за съдимост, от което да е видно, че кандидатът (вкл. собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата) не е осъждан, освен ако не е реабилитиран за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс.
Да
8.
Представени са следните документи:
1. Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение  във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“    И

2. Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, в някой от следните  формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z     И

3. Удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата в някой от следните  формати: „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“. 
Удостоверение за липса на задължения към общината по регистрация на кандидата се представя и за физическото лице, представляващ кандидата, включително съдружници и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол издадени не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. 
Да
9.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата (по образец, Приложение № 3 от документи за попълване)  в един от следните формати: „.pdf“, „.zip“, „.rar,.7z“.
Когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
10.
Представена е Декларация за свързаност от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, попълнена и подписана от: собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговското дружество  (по образец, Приложение № 4 от Документи за попълване) - с подпис/и и сканирана във формат: „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“ или „.7z“. 
Когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
11.
Представена е Декларация за нередности съгласно Приложение № 5 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата - с подпис/и  и сканирана в един от следните формати „.pdf“, „.jpg“, „.doc“, „.docx“ или „.p7s“. 
Когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
12.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо) във формат  „.jpg“ или „.pdf“.
В случай, че за проектните дейности не е необходимо провеждането на процедура по реда на глава VI от ЗООС и не попадат в обхвата на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие и не подлежат на оценка за съвместимост с предмета и целите на опазване на защитени зони от мрежата Натура 2000, кандидатът следва да представи документ удостоверяващ тези обстоятелства от компетентния орган по околна среда.
Да
13.
Представено е Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се сканирано във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
14.
Представено е Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
15.
Представени са Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „.pdf“ или „.jpg“.
Да
16.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). ППредставя се във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“, „.xls” или „.xlsx".
Да
17.
Представен е Бизнес План (по образец, Приложение № 6а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран.  Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.doc“,  „.docx“;
Да
18.
Представени са Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 6б от документите за попълване). Представят се във формат „xls” или „xlsx”.
Да
19.
Представен е Отчет за приходи и разходи (важи за кандидати юридически лица и еднолични търговци). Представя се сканирана във формат „.pdf“.
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на отчета за приходи и разходи  чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Отчет за приходи и разходи за приключена предходна финансова година.  В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя отчет за приходи и разходи за последния приключен междинен период. 
Да
20.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се сканирана в някой от следните формати: „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на справката за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година.  В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за последния отчетен период.
Да
21.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо). Представя се сканирана във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
22.
Представена е Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 11а и Справка за обобщените параметри на предприятието - Приложение № 11б. Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
23.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Представят се сканирани във формат „.pdf“ или  „.jpg“;
Да
24.
Представена е Една независима оферта.
Кандидатът представя една независима оферта от производител/доставчик, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списъка с референтни разходи, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика.
Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.rar“, „.7z“, „.zip“, „.xls“, „.xlsx“, „.p7s“, „.p7m“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.pdf“, „.jpg“,  „.xls“, „.xlsx“.
Да
25.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти.
Кандидатът представя най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът, за който се кандидатства не е включен в списъка с референтни разходи на ДФ „Земеделие“, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 12 към Условията за кандидатстване.. Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.rar“, „.7z“, „.zip“, „.xls“, „.xlsx“, „.p7s“,“.p7m“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „.pdf“, „.jpg“,  „.xls“, „.xlsx“.
Да
26.
Представени са Предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо). Представят се във формат: „.pdf“, „.jpg“, „.xlsx“, „.xls“,“.rar“, „.7z“ или  „.zip“.
Да
27.
Представен е един от следните документи:
1. Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – се прилага и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора (когато е приложимо). Представя/т се във формат „.pdf“ или „.jpg“.
2. Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора (когато е приложимо). Представя/т се във формат „.pdf“ или „.jpg“.
Да
28.
Представено е Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители);
Да
29.
Представена е  Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
30.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия, съгласно Приложение № 8 от указанията за кандидатстване - Документи за попълване. Представя се във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
31.
Представен е Формуляр за мониторинг, съгласно Приложение № 9 от Документи за попълване. Представя се във формат  „. xlsx", „.xls“, „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
32.
Представена е Декларация НСИ, съгласно Приложение № 10 от Документи за попълване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22). Представя се във формат: „.pdf“, „.jpg“, „.doc“, „.docx“ или „.p7s“;
Да
33.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива (когато е приложимо). Представя се във формат: „.pdf“ или „.jpg“.
Да
34.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (по образец, Приложение № 13 от документи за попълване). Представя се във формат „.doc“, „.docx“, „.pdf“, „.jpg“.
Да
35.
Представена е Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (по образец, Приложение № 14 от документи за попълване) (когато е приложимо). Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.doc“, „.docx“;
Да
36.
Представени са:
1.  Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (когато е приложимо)
2. Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137, ал. 6 от Закона за ветеринарно медицинската дейност.(когато е приложимо). 
Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
Да
37.
Представен е Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (когато е приложимо). Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
38.
Представена е Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност, производство на преработена земеделска продукция и услуги, директно свързани със земеделската дейност (по образец, Приложение № 15 от документи за попълване). Представя се във формат „.doc“,  „.docx“, „.pdf“, „.jpg“.
Да
39.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
40.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение. Представя се във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
41.
Представено е Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“;
Да
42.
Представени са Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице, съгласно Приложение № 16 от Документи за попълване. Представят се във формат „xls“ и сканирани във формат „.pdf“, „.jpg“, „.xlsx“, „.xls“, „.rar“, „.7z“, „.zip“;
Да
43.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти). Представя се във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“.
Да
44.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес).  Представя се във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
45.
Представена е Техническа спецификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство,  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане. Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.xls“, „.xlsx“.
Да
46.
Представена е Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение № 17 и Приложение № 17а от документи за попълване). Представят се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.doc“, „.docx“.
Да
47.
Представен е Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „.jpg“, „.jpeg“, „.pdf“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
48.
Представени са Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване (важи в случаите на инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията). Представят се във формат „.pdf“ или „.jpg“;
Да
49.
Представено е Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията ) Представя се във формат „.pdf“ или „.jpg“;
Да
50.
Представен е Документ за собственост или за ползване на земята (договор за аренда или за наем за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията). Представя се във формат „.pdf“, „.jpg“, „.zip“, „.rar“, „.7z“;
Да
51.
Представено е Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения. Представя се във формат „.pdf“ или „.jpg“.
Да
52.
Представено е Копие от документ за собственост на животновъден обект и/или копие на документ за ползване на животновъдния обект или на земята, върху която са разположени пчелините (в случай на пчеларство). Представя се във формат .pdf или .jpg.
Не
53.
Представен е Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС/. Представя се във формат „.pdf“ или  „.jpg“;
Не
54.
Представено е  Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента, засегнат от инвестицията (когато е приложимо). Представя се във формат „.pdf“ или  „.jpg“;
Не
55.
Представен е Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция, или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и или уведомление до министъра на земеделието и храните в срок един месец от датата на сключване на договор за контрол и сертификация с контролиращо лице за преминаване към биологично производство. Представят се във формат „.pdf“ или „.jpg“;
Не
56.
Представена е Справка-декларация за съществуващия и нает персонал (когато е приложимо) (Приложение № 18 от документи за попълване);
Не
57.
Представена е Ведомост за заплати (за новосъздадени предприятия, когато е приложимо). Представя се във формат „.pdf“ или „.jpg“;
Не
58.
Представен е Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (за юридически лица и еднолични търговци).
В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на Отчета за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не го представя. 
В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя Отчета за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година.
Не
59.
Представено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел, или внедряване на инвестиции. Представя се във формат „.pdf“ или „.jpg“.
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица и седалище и адрес на управление – за едноличните търговци и юридическите лица, на територията на МИГ Завет - Кубрат.
Да
2.
Кандидатът е някое от изброените лица:
1. Регистриран земеделски стопанин, съгласно Наредба № 3 от 1999 г., чийто минимален стандартен производствен обем (СПО) на земеделското му стопанство е по-голям от левовата равностойност на 8000 евро;
2. Юридическо лице, което може да докаже доход от земеделска дейност и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ;
3. Призната група производители и призната организация на производители на земеделски продукти или такива, одобрена за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014 – 2020 г.;
4. Юридически лице, регистрирано по Търговския закон и/или Закона за кооперациите, което включва най-малко 6 лица и е извън посочените по-горе - само за проекти за колективни инвестиции.
Да
3.
Кандидатът отговаря на условията за допустимост на кандидатите, посочени в раздел 11 „Допустими кандидати“ от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Да
4.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.
Да
III. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ - ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПРОЕКТНИТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по м.4.1 в СВОМР на МИГ Завет - Кубрат, посочени в раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, т. 13.1. от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, т. 13.2. от Условията за кандидатстване.
Да
3.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, т. 13.3. от Условията за кандидатстване.
Да
4.
Включените в проектното предложение дейности водят до постигане целите на мярката съгласно раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна финансова помощ по процедурата и очаквани резултати" от Условията за кандидатстване.
Да
5.
Проектното предложение съдържа допустими разходи съгласно раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост на разходите посочени в раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
Да
7.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Да
8.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта.
Да
9.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проекта съответства на стойността на разходите в описанието на дейностите по проекта във Формуляра за кандидатстване, на стойността на разходите в Таблицата за допустими инвестиции и на стойността в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Да
10.
Във формуляра за кандидатстване са включени съответните индикатори, съгласно раздел 7 от Условията за кандидатстване и съответната целева стойност, която се очаква да бъде постигната с конкретното проектно предложение.
Да
11.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Да
12.
Проектът е в съответствие с поне един от принципите на хоризонталните политики на ЕС, посочени в Условията за кандидатстване.
Да
13.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Да
14.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно приложените оферти.
Да
15.
Спазени са изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи, размера на БФП и интензитета на подпомагане.
Да
16.
Кандидатът е посочил, че изпълнението на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане.
Да
17.
Бизнеспланът отговаря на критериите за допустимост. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта. Стойностите по показатели са:
1. „Нетна настояща стойност“ (NPV) е по-голяма от "0"
2. Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) е по-голяма от "6%"
3. Индексът на рентабилност PI е по-голям от "1"
4. Срокът на откупуване на инвестицията (РВР) е в рамките на периода, за който е разработен Бизнес плана.

Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Да
18.
За проектното предложение е налице необходимост от корекция на бюджета и такава е извършена от КППП.
Да
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности.
Да
V. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО - МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (КОГАТО Е ПРИЛОЖИМО)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22  съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Да
VI. Група
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Представеното проектно предложение отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.