Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Да
2.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
3.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
4.
Представени са  декларации от законния представител на кандидата, от членовете на колективния управителен орган, контролния орган, ако такъв е предвиден в устава и от представляващите по закон и пълномощие членове, когато същите са юридически лица относно липсата на обстоятелства съгласно Приложение № 7.
Да
5.
Представено е споразумение за партньорство за създаване на МИГ, споразумение за партньорство между МИГ и местно партньорство или споразумение за партньорство между две или повече МИГ по образец съгласно Приложение № 2 от Условията за кандидатстване (когато е приложимо).
Да
6.
За кандидати местни партньорства е представено решение на общинския съвет от съответната/ите община/и, с което се дава съгласие за реализиране на проекта и включване в местно партньорство (когато е приложимо).
Да
7.
За кандидати МИГ е представено решение на колективният върховен орган на МИГ, с което се дава съгласие за реализиране на проекта и/или включване в партньорство.
Да
8.
Представена е декларация за изкуствено създадени условия съгласно Приложение № 8 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Представен е граждански договор за координатор (задължително условие за кандидати, които не изпълняват стратегии за ВОМР за периода 2014 - 2020 г.)
Да
10.
Представена е диплома/и за придобита образователна степен „бакалавър“ или по-висока степен за предложения координатор по проекта (когато е приложимо).
Не
11.
Представена е трудова/осигурителна книжка/и за предложения координатор по проекта, от която е видно наличието на общ професионален стаж най-малко 5 г., както и наличие на опит в разработване, изпълнение, мониторинг, контрол и/или реализиране на най-малко един проект, финансиран със средства от ЕС (когато е приложимо).
Не
12.
Представени са доказателства за наличието на помещение за офис за изпълнение на дейностите по подмярката и за изготвяне на стратегия за местно развитие (договор за наем или друг релевантен документ, доказващ наличие на правно основание за предоставяне на помещение).
Да
13.
За разходи, различни от тези, включени в Приложение № 3 (Списък с опростени разходи) са представени най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. (когато е приложимо).
Да
14.
Представена е декларация за нередности от представляващия кандидата и от всички членове на управителния и контролния орган на кандидата (когато такъв е предвиден в устава на МИГ) съгласно Приложение № 9 от Условията за кандидатстване.
Да
15.
Представени са списък на членовете на колективния върховен орган и списък на членовете на колективния управителен орган на МИГ, подписани от представляващия МИГ, които съдържат:
а) за юридическите лица: наименование на юридическото лице, седалище и адрес на управление, сектор, на който лицето е представител в публично-частното партньорство, най-малко две имена (име и фамилия) на представляващия юридическото лице, данни за контакт (телефон и/или електронен адрес);
б) за физическите лица: най-малко две имена (име и фамилия), данни за постоянен адрес или месторабота, сектор, на който лицето е представител в публично-частното партньорство, данни за контакт (телефон и/или електронен адрес);
в) дял на представителите на публичния сектор, на представителите на стопанския сектор и на представителите на нестопанския сектор в колективния върховен орган и в колективния управителен орган на сдружението.
Да
16.
Представени са документи, доказващи опит в изпълнението на проекти, финансирани със средства на ЕС на партньорите по проекта (ако е приложимо).
Не
17.
Представена е декларация от законния представляващ на кандидата за съгласие за предоставяне на данни за кандидата и партньорите на УО на ПРСР 2014 - 2020 г. и на ДФЗ от Националния статистически институт съгласно Приложение № 6 от Условията за кандидатстване.
Да
18.
Представени са документи за публичното и прозрачно определяне на партньорите, както следва:
1.	Покани за формиране на партньорството и начина на изпращане/публикуване;
2.	Протоколи от проведени срещи, снимки и други документи, доказващи публичността и прозрачността на избора на партньор;
3.	Решение на всеки от колективните върховни органи на всеки от партньорите за включване в местното партньорство (решение на общо събрание, или друг орган, който може да взима решение съобразно учредителния акт или устава на юридическото лице).
Да
19.
Представени са удостоверения за постоянен адрес за партньори - физически лица.
Да
20.
Представена е документация от проведените пазарни консултации, включително решение за обосноваността и определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП (когато е приложимо) във формат„pdf“.
Не
21.
Представено е решение на кандидата за избор на изпълнител (когато е приложимо) във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
22.
Представен е договор/и (предварителен/окончателен) за избор на изпълнител във формат „pdf“ или „jpg.
Не
23.
Представена е таблица за планирани дейности и разходи съгласно Приложение № 10.
Да
II. Група
ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
В територията на кандидата е включен селски район, посочен в Приложение № 1 към Условията за кандидатстване.
Да
2.
Територията, за която кандидатства едно местно партньорство или МИГ е включена само в едно проектно предложение.
Да
3.
Територията на кандидата е кохерентна, с непрекъснати граници и с население от 10 000 до 150 000 жители по данни от Националния статистически институт към 31 декември 2020 г.
Да
4.
Кандидатът е местна инициативна група (МИГ), регистрирана по Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
Не
5.
Кандидатът е МИГ, изпълняваща стратегия за ВОМР за периода 2014 – 2020 г.
Не
6.
Кандидатът е представител на публичния (общини), стопанския или нестопанския сектор, определен за водещ партньор в споразумението за местно партньорство.
Не
7.
Всеки партньор или кандидат МИГ, която не изпълнява стратегия за ВОМР през периода 2014 -2020 има седалище и адрес на управление или постоянен адрес на територията, на която се изпълнява подпомаганият проект (проверява се в регистър БУЛСТАТ и/или в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел). Представени са удостоверение/я за постоянен адрес за физическите лица, издадено/и от съответната община не по-рано от 6 месеца от датата на подаване на заявлението/уведомлението, или документи, доказващи заетост на територията (когато е приложимо).
Да
8.
Представените документи доказват, че партньорите в местното партньорство са публично и прозрачно определени (снимки, протоколи от проведени срещи и решение за избор на представители и други) (когато е приложимо).
Да
9.
Най-малко една община в партньорството е включена в Приложение № 1 и имат седалище в съответния областен град.
Да
10.
В партньорството са включени населените места без общинския център – град в строителните му граници за общините с население над 30 000 жители.
Да
11.
Максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за 1 проект за подготвителни дейности за местно партньорство, на територията на което не е прилаган подхода ЛИДЕР/ВОМР е до левовата равностойност на 30 000 евро - 58 674 лева (с ДДС) при валутен курс  1,9558 лева за 1 евро.
Да
12.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за подготвителни дейности за кандидат местно партньорство или МИГ, на  територията на което (цялата или част от територията, за която се кандидатства), е прилаган подхода ЛИДЕР/ВОМР   е до левовата равностойност на 25 000 евро – 48 895 лева (с ДДС) при валутен курс 1,9558 лева за 1 евро.
Да
13.
Проектът съдържа най-малко по една от дейностите по т. 1 – 5:
1. Учредяване на МИГ за кандидат местно партньорство, в което не участва МИГ;
2. Популяризиране на подхода ВОМР (само за общности, които не са прилагали подхода ЛИДЕР през програмни периоди 2007 – 2013 г. и 2014 – 2020 г. на териториите или част от териториите, за които се кандидатства) и процеса на разработка на СВОМР (за всички кандидати);
3. Обучение на местни лидери и заинтересовани страни;
4. Проучвания и анализи на територията;
5. Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията;
6. Координация на изпълнението на подготвителните дейности.
Да
14.
Кандидатът е подал само един проект за подготвителни дейности.
Да
15.
Максималната продължителност на проект за кандидати, на чиито територии не е прилаган подхода ЛИДЕР/ВОМР не надхвърля 9 месеца от сключване на договора (когато е приложимо)
Да
16.
Максималната продължителност на проект за кандидати, на чиито територии е прилаган подхода ЛИДЕР/ВОМР не надхвърля 6 месеца от сключване на договора(когато е приложимо).

Да
17.
По отношение на законния представляващ кандидата, членовете на колективния му управителен орган и членовете на контролния му орган, ако такъв е предвиден в устава, както и представляващите по закон и пълномощие членове когато член e юридическо лице, не е налице някое от следните основания за отстраняване:
1. е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, в процедура е по ликвидация, сключил е извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, преустановил е дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
10. е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
18.
Посоченото лице за координатор отговаря на условията за допустимост (когато е приложимо).
Да
19.
По отношение на кандидата е установено, че не е създал изкуствени условия, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване.
Да
20.
В точка „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от формуляра за кандидатстване е описано съответствието на проектното предложение с поне една от следните политики на ЕС:
1. Равенство между половете и липса на дискриминация;
2. Устойчиво развитие (защита на околната среда);
3. Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността.
Да
21.
В раздел „Индикатори“ и във формуляра за кандидатстване задължително са въведени стойности по индикаторите, които ще бъдат изпълнени с проектното предложение.
Не
22.
Представените три оферти от извършените пазарни консултации са независими и съпоставими.
Не
III. Група
ДОПУСТИМОСТ И ОБОСНОВАНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът съдържа всички или част от изброените допустими разходи, свързани с изпълнение на дейности за:
1.	Формиране и учредяване на публично-частно партньорство (само за общности, които не са прилагали подхода ЛИДЕР през програмни периоди 2007 – 2013 г. и 2014 – 2020 г. на териториите или част от териториите, за които се кандидатства), в т. ч. разходи за правни услуги и консултации, нотариални и държавни такси, партньорски срещи;
2.	Популяризиране на подхода ВОМР (само за общности, които не са прилагали подхода ЛИДЕР през програмни периоди 2007 – 2013 г. и 2014 – 2020 г. на териториите или част от териториите, за които се кандидатства) и процеса на разработка на СВОМР (за всички кандидати), като разходи за подготовка и провеждане на информационни кампании, изготвяне и разпространение на информационни материали, подготовка и провеждане на информационни семинари, конференции и срещи, създаване и поддържане на електронна страница, публикации в местната преса;
3.	Обучения за местните заинтересовани страни: екип на МИГ, местни лидери;
4.	Проучвания и анализи на територията;
5.	Разходи, свързани с подготовката на стратегия за водено от общностите местно развитие, вкл. разходи за консултиране и разходи за консултиране с местната общност във връзка с подготовката на стратегията;
6.	Административни разходи (оперативни разходи, разходи за възнаграждения и осигуровки и обезщетения за временна неработоспособност, дължими от работодателя, разходи за закупуване на офис техника, обзавеждане и оборудване, командировки, наем зали и др.).
Не
2.
Планираните разходи не водят до двойно финансиране на едни и същи дейности.
На база на декларирани данни от кандидата във формуляра за кандидатстване и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
3.
Планираните разходи не са необосновани и не надвишават нуждите на кандидата за изпълнение на дейностите по проекта.
Не
4.
Проектът не съдържа някой от изброените в раздел 14 на условията за кандидатстване недопустими разходи.
Да
5.
Възнагражденията на координатора не надвишават 10 на сто от бюджета по проекта
Не
6.
Оперативните разходи не надвишават 10 на сто от общите допустими разходи по проекта
Не
7.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията, а оферентите – чуждестранни лица, са представили документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Не
8.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14. „Категории разходи, допустими за финансиране” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи.
Не
9.
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
а) целите и дейностите по проекта;
б) реалната пазарна стойност на предложените разходи. 
Не
10.
Извършена е корекция в бюджета
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.