Критерии за оценка

I. Група
Административно съответствие и допустимост
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, проектното предложение се подписва от всяко от тях при подаването.
Да
2.
Изрично пълномощно за подаване на проектното предложение и за подписване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ - попълнено по образец (Приложение 3.1).
Не
3.
Декларация за финансовите данни - попълнена по образец (Приложение 2).
Да
4.
Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение 2.1).
Декларацията се попълва и подписва от всички лица с право да представляват кандидата, независимо дали представляват заедно или поотделно.
Да
5.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НАП на УО по служебен път – попълнена по образец (Приложение 2.2).
Да
6.
Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедурата - попълнен по образец (Приложение 3), подписан с валиден КЕП от лицето/лицата с право да представлява/т кандидата или от упълномощено лице, и прикачен в ИСУН 2020.
Да
7.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата (извършва се служебна проверка от УО на ПМДР 2014-2020 г.);
или
Удостоверение от община по седалище на кандидата, от което да е видно, че размерът на неплатените задължения е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот на предприятието-кандидат за последната приключена финансова година.
или
Документ за извършено плащане или споразумение, или друг документ, от който да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения или е в процес на изплащане на дължимо обезщетение.
Да
8.
Удостоверение от Националната агенция за приходите за липса на задължения на кандидата (извършва се служебна проверка от УО на ПМДР 2014-2020 г.);
или
Удостоверение от Националната агенция за приходите за наличие на задължения на кандидата, от което да е видно че размерът на неплатените задължения е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот на предприятието-кандидат за последната приключена финансова година.
или
Споразумение с НАП от което да е видно, че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Да
9.
Удостоверение за регистрация по реда на чл. 25 от Закон за рибарството и аквакултурите.
Да
10.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект от БАБХ (от съответната ОДБХ), съгласно чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност.
Да
11.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата, независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин (извършва се служебна проверка от УО на ПМДР 2014-2020 г.).
Да
12.
Документ, издаден от органите на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда", във връзка с обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП (извършва се служебна проверка от УО на ПМДР 2014-2020 г.).
Да
13.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.
Да
14.
Кандидатът е регистриран преди 01.01.2019 г. и е осъществявал стопанска дейност през 2019 г.
Да
15.
Кандидатът е заявил, че е предприятие регистрирало спад поне 20% в оборота за месец септември или октомври или ноември, 2020 г. спрямо средно аритметичния оборот през 2019 г. или средноаритметичния оборот от 2019, 2018 и 2017 г.
Да
16.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура
Да
17.
Кандидатът е предприятие, извършващо дейност рибовъдство или еквивалентен в областта на производството на аквакултури;
Да
18.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 2 000 лева.
Да
19.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ на проекта е по-нисък или равен на 80 000 лева.
Да
20.
Общият размер на заявената безвъзмездна помощ не надвишава 20% от Нетните приходи от продажби на ред „Продукция“ (код 15110) от приходната част на Отчета за приходи и разходи (ОПР) за 2019 г.), но не повече от 80 000 лева.
В случай, че предприятието има приходи от дейност, различна от производство на аквакултура, безвъзмездна финансова помощ не надвишава 20% от Нетните приходи от продажби на ред в Раздел VI Нетни приходи от продажби по икономически дейности с код по КИД 2008 - код 03 „Рибно стопанство“ и не е повече от 80 000 лева.
Да
21.
В Декларация, че кандидатът е запознат с Условията за кандидатстване и Условията за изпълнение (Приложение 2.1), е посочена банкова сметка на кандидата.
Да
22.
Кандидатите са подали Годишна данъчна декларация за 2019 г. пред Националната агенция по приходите, съобразно разпоредбите на ЗКПО/ЗДДФЛ, към датата на подаване на проектното предложение.
Да
23.
Отчет за приходите и разходите за избрания от кандидата календарен месец (септември или октомври или ноември от 2020 г.), спрямо който се отчита спад в нетните приходи от продажби спрямо средноаритметичния месечен оборот през 2019 г. или средноаритметичния оборот за месец за последните 3 години (2019 г., 2018 г. и 2017 г.) – подписан от главния счетоводител и собственика/управителя на предприятието и прикачен в ИСУН 2020.
Да
24.
Разходите, декларирани в проектното предложение не се застъпват с тези от отчетния период за бенефициенти със сключени АДБФП по процедура чрез подбор на проекти BG14MFOP001-2.014 „Подкрепа за производители на риба и други водни организми за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“.
Не
25.
Кандидатът не е получили подпомагане по други процедури на оперативни програми, включително ПМДР 2014 -2020 или национални мерки или донорски програми на ЕС вследствие от временните противоепидемични мерки.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.