Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСУН и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на кандидата и е вписан като такъв в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява САМО ЗАЕДНО от няколко физически лица, проектното предложението е подписано с валиден КЕП от всяко от тях при подаването.
Да
2.
Изрично пълномощно за подаване на проектното предложение - попълнено по образец (Приложение 1), подписано от лице, което е официален представляващ на кандидата и е вписан като такъв в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ, и прикачено в ИСУН (ако е приложимо).
В случаите, когато кандидатът се представлява САМО ЗАЕДНО от няколко физически лица, пълномощното е подписано от всяко от тях.
Не
3.
Декларация при кандидатстване – попълнена по образец (Приложение 2) и прикачена в ИСУН, и/или обстоятелствата са декларирани в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
Декларацията се попълва и подписва от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на кандидата и са вписани като такива в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват предприятието заедно и/или поотделно, и/или по друг начин.
Да
4.
Декларация за държавни/минимални помощи и свързаните с нея приложения – попълнена по образец (Приложение 3) и прикачена в ИСУН, и/или са декларирани обстоятелствата в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
В случаите, когато кандидатът се представлява САМО ЗАЕДНО от няколко физически лица, Декларацията е попълнена и подписана от всяко от тях.
Да
5.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) и прикачена в ИСУН и/или са декларирани обстоятелствата в раздел „E-ДЕКЛАРАЦИИ” от Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
В случаите, когато кандидатът се представлява САМО ЗАЕДНО от няколко физически лица, Декларацията е попълнена и подписана от всяко от тях.
Да
6.
Справки за обобщените параметри на предприятието, което подава Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 на ЗМСП (Приложение 4.1), изготвени въз основа на данните на предприятието за последните 2 (две) приключени финансови години към датата на деклариране. В Справките следва да бъдат отразени годините, за които се отнасят вписаните данни.
В случай че данните в представените справки за последните две приключени финансови години не потвърждават статуса на микро, малко или средно предприятие, се представят и справки за предходните две последователни финансови години, в които предприятието запазва своите параметри по чл. 3 от ЗМСП без промяна. 
Справките не се изискват за независими предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 и ал. 4 от ЗМСП.
Не
7.
Таблица РП етапи, попълнена по образец (Приложение 4а) по работни пакети (РП), съответстващи на описаните работни пакети от проекта с „Печат за високи постижения“, одобрен от ЕК и прикачена в ИСУН.
Кандидатът може да раздели Работния пакет на части (етапи), обвързани с един или няколко 6-месечни отчетни периода, като попълни документа Работни задачи (task), описани в работния пакет, одобрен от ЕК.
Не
8.
Проект за научноизследователска и развойна дейност и/или на проучване за осъществимост според правилата на програма “Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“, придружен от сертификат „Печат за високи постижения“ на Европейската комисия, получен до 2024 г., по отношение на който се кандидатства за финансиране по настоящите Условия за кандидатстване, дигитално подписан включително с подробен бюджет, подаден заедно с проектното предложение и оценен от ЕК, във формат ексел.
Да
9.
Електронно подписана оценка на проектното предложение от ЕК (Evaluation Summary Report).
Да
10.
Разяснения в свободен текст относно наличие/липса на свързаност в случаите, когато физическите лица, притежаващи повече от 50% от капитала на кандидата или от капитала на свързаните предприятия и предприятията партньори (самостоятелно или с група от физически лица, които действат съвместно) имат и участие в капитала на трети юридически лица, извършващи своята дейност или част от нея на същия съответен пазар или вертикално свързани пазари, и биха могли да осъществяват някое от отношенията по чл. 4, ал. 8 от ЗМСП (ако е приложимо).
Разяснението се подписва с валиден КЕП от представляващия кандидата (вписан в ТР и регистъра на ЮЛНЦ). В случай че кандидатът се представлява само заедно от две или повече лица, разяснението следва да се подпише с валиден КЕП от всички лица, представляващи кандидата и вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ.
Не
11.
Документи, относими и отразяващи разпределението на капитала за периода, за който се декларират данни в Декларацията за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия:
- Справка за разпределение капитала на дружеството – приложимо за акционерните дружества.
- Книга за акционерите - приложимо за акционерните дружества с поименни акции;
- Дружествен договор - приложимо за дружествата с ограничена отговорност, едноличните дружества с ограничена отговорност (учредителен акт), събирателните дружества и командитните дружества;
- Книга за акционерите и устав - приложимо за командитните дружества с акции;
- Устав - приложимо за сдруженията. 
В случай че кандидатът е в отношения на свързаност и/или партньорство с трети предприятия, то (при условията на чл. 23, ал. 6 от Закона за ТР и регистъра на ЮЛНЦ) се представят документи по настоящата точка и за тези предприятия. За предприятията, с които кандидатите са в отношения на свързаност и/или партньорство и установени в държава, различна от Р. България, то изискуемите по настоящата точка документи се представят като еквивалентни на гореизброените и издавани съобразно съответното законодателство на държавата, в която предприятията са установени. 
Не
12.
Отчет за приходите и разходите, Счетоводен баланс и Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, във формат идентичен на този, в който са подадени към Националния статистически институт (НСИ) (ако е приложимо), за всички свързани предприятия и предприятия-партньори за последните 2 (две) приключени/последователни финансови години.
В случай че кандидатът е посочил наличие на свързани предприятия и предприятия-партньори в Справките за обобщените параметри на предприятието, което подава Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 на ЗМСП, то трябва да представи и отчети  за всички свързани предприятия и предприятия-партньори за последните 2 (две) приключени/последователни финансови години във формат идентичен на този, в който са подадени към НСИ. В случай че данните от представените отчети не потвърждават статуса на микро, малко или средно предприятие, се представят и отчети за предходните две последователни финансови години, в които предприятието запазва своите параметри по чл. 3 от ЗМСП без промяна. 
Посочените документи или еквивалентни на тях, съобразно законодателството на съответната държава, се представят за всички предприятия независимо от мястото, на което са установени. 
Не
13.
Консолидирани Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс (ако е приложимо), за последните 2 (две) приключени/последователни финансови години, в които предприятието запазва своите параметри по чл. 3 от ЗМСП без промяна.
Документите се представят в случай че кандидатът съставя консолидиран финансов отчет или е включено чрез консолидиране в консолидирания финансов отчет на друго предприятие.
Не
14.
Документи, удостоверяващи актуалното състояние и реалните собственици на съответното предприятие (ако е приложимо), в случай че някое от свързаните предприятия или предприятията – партньори е чуждестранно лице.
Не
15.
Справка-извлечение за последната приключила финансова година от счетоводните сметки на кандидата по индивидуалния сметкоплан, утвърден от ръководството на предприятието, отчитащи приходите от дейността в т.ч., отчитащи нетните приходи от продажби, включително и приходите от финансирания и субсидии от държавата, както и отсрочени и разсрочени публични вземания.
Да
16.
Счетоводен баланс за последната приключена финансова година по отношение на предприятията, с които кандидатът формира група (ако е приложимо).
Документите не следва да се представят, в случай че същите са оповестени в ТР и регистър на ЮЛНЦ.
Не
17.
Кандидати, чиито задължения, установени общо към НАП, общината по седалището на УО (Столична община) и по седалище на кандидата, по реда на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК, са повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или са повече от 50 000 лв., имат право да представят доказателства, че са предприели мерки, които гарантират тяхната надеждност. За тази цел кандидатът може да представи следните документи (ако е приложимо):
- документ за извършено плащане, или
- споразумение, издадено от оторизираните за това лица, изброени в чл. 184 от ДОПК (изискването е приложимо при задължения към НАП), от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения; 
- споразумение, издадено от оторизираните за това лица, изброени в чл. 4, ал. 7 от Закона за местните данъци и такси (изискването е приложимо при задължения към съответната община), от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
Не
18.
Свидетелство за съдимост на лица-чуждестранни граждани, които са официални представляващи на кандидата и са вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ, независимо от това дали представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, представено в срока си на валидност, а при липса на посочен такъв, в срок до 6 месеца от датата на издаването му (ако е приложимо).
Не
19.
Кандидати, които имат влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение за нарушение на обстоятелства по чл. 54, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, имат право да представят доказателства, че са предприели мерки, които гарантират тяхната надеждност, като са изяснили изчерпателно фактите и обстоятелствата, като активно са съдействали на компетентните органи, и са изпълнили конкретните предписания, технически, организационни и кадрови мерки, чрез които да се предотвратят нови престъпления или нарушения. За тази цел кандидатът може да представи документи, съгласно т. 11, раздел II на т. 21 „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“ от Условията за кандидатстване (ако е приложимо).
Не
II. Група
II. Критерии за оценка на допустимостта на конкретния бенефициент и проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът и подаденият от него проект за научноизследователска и развойна дейност и/или проучване за осъществимост, е отличен с „Печат за високи постижения“ от Европейския иновационен съвет вкл., в конкурсните сесии на програма „Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“.
Да
2.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите или е еквивалентно лице по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Да
3.
Кандидатът е микро, малко или средно предприятие по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия и Приложение I на Регламент (ЕС) № 651/2014.
Да
4.
Кандидатът посочва, че разполага с необходимите финансови ресурси и механизми за покриване на оперативните разходи и разходите за поддръжка по операциите, включващи инвестиции в инфраструктура или производствени инвестиции, за да се гарантира тяхната финансова устойчивост, в изпълнение на чл. 25, ал. 2 от ПМС 23/2023 г..
Да
5.
Кандидатите не могат да:
а) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община и към общината по седалището на кандидата, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, или е повече от 50 000 лева;
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата, са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;
н) лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
о) за лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
6.
Икономическата дейност, за която кандидатът заявява подкрепа, не е в областта на преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители;
Да
7.
Проектното предложение не съдържа дейности за улесняване на закриването на неконкурентоспособни въглищни мини в съответствие с Решение 2010/787/ЕС на Съвета.
Да
8.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
9.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни (национално произведени стоки и услуги) за сметка на вносни стоки.
Да
10.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар.
Да
11.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства: 
	В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
	 В случай на събирателно дружество или командитно дружество или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на друже¬ството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
	 Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите креди¬тори.
	Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
Да
12.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
13.
Кандидатът не попада в обхвата на член 5 л) от Регламент (ЕС) 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 година за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 относно ограничителни мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
Да
14.
Кандидатът не е подал с проект, отличен с „Печат за високи постижения“ идентичен с проект, за който е сключили договор за финансиране по процедура за директно предоставяне на средства за изпълнение на инвестиции от конкретни крайни получатели BG-RRP-2.006 „Подкрепа за иновативни МСП, отличени с Печат за високи постижения“, Програма за ускоряване на икономическото възстановяване и трансформация чрез научни изследвания и иновации (Инвестиция 1, К2.И1), Национален план за възстановяване и устойчивост за проект.
Да
15.
Проектното предложение съответства на предвидените мерки в Приоритетно направление 4 „Синергия с програми „Хоризонт Европа“ и „Цифрова Европа““ на Приоритет 1 на ПНИИДИТ, включително със стратегиите, залегнали в основата на програмата, и осигуряването на ефективен принос за постигането на нейните специфични цели и конкретната цел на настоящата процедурата.
Да
16.
Проектното предложение и проектът, получил „Печат за високи постижения“ по програма „Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“ са в обхвата на поне една от тематичните области на  Иновационната стратегия за интелигентна специализация 2021-2027 г. (ИСИС)
Да
17.
Проектното предложение и проектът, получил „Печат за високи постижения“ по програма „Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“, включва дейности, които попадат в обхвата на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), съгласно чл. 5 „Обхват на подкрепата от ЕФРР“ от Регламент (ЕС) 2021/1058 и се отнасят до някоя от изброените в Регламента видове допустими интервенции (дейности)
Да
18.
Проектното предложение е в съответствие с хоризонталните принципи, заложени в чл. 9 на Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета:
- зачитането на основните права и спазването на Хартата на основните права на Европейския съюз;
- равенството между мъжете и жените, интегрирането на принципа на равенство между половете и отчитането на социалните аспекти на пола;
- недопускане на всякаква дискриминация, основана на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация;
- целта за насърчаване на устойчивото развитие, посочена в член 11 от ДФЕС, като се отчитат целите на ООН за устойчиво развитие, Парижкото споразумение и принципа за „ненанасяне на значителни вреди“.
Принципът за „ненанасяне на значителни вреди“ изисква проектното предложение да НЕ води до значителни вреди за следните шест екологични цели:
1) смекчаване на изменението на климата;
2) адаптиране към изменението на климата;
3) устойчиво използване и опазване на водните и морските ресурси;
4) преход към кръгова икономика;
5) предотвратяване и контрол на замърсяването;
6) защита и възстановяване на биологичното разнообразие и екосистемите.
С цел гарантиране в максимална степен на спазването на принципа за „ненанасяне на значителни вреди“, по проектното предложения НЕ се подкрепят: 
i) дейностите и активите, свързани с изкопаеми горива, включително използване надолу по веригата; 
ii) дейностите и активите по схемата на ЕС за търговия с емисии; 
iii) дейностите и активите, свързани със сметища, инсталации за изгаряне на отпадъци и заводи за механично-биологично третиране;
iv) дейностите и активите, при които дългосрочното обезвреждане на отпадъци може да причини вреда на околната среда.
Да
19.
Дейностите по проектното предложение се изпълняват на територията на Република България и на територията посочена в проекта за научноизследователска и развойна дейност и/или на проучване за осъществимост според правилата на програма “Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“, придружен от сертификат „Печат за високи постижения“ от Европейския иновационен съвет, в конкурсните сесии на програма “Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“ на Европейската комисия.
Да
20.
Дейностите, включени в проекта, отличен с „Печат за високи постижения“ от програма „“Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа““ и обединени по работни пакети (work package) са предвидени в т. „План за изпълнение/Дейности по проекта“ на Формуляр за кандидатстване, като не са включени дейности, които излизат извън обхвата на действията за експериментално развитие.*
*Съгласно определението за „експериментално развитие“, посочено в Приложение 8 от Условията за кандидатстване.
Да
21.
Общият размер на заявената безвъзмездна финансова помощ:
‑	не надвишава на размера на одобреното публично финансиране по проекта на кандидата, отличен с „Печат за високи постижения“ от програма “Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“, и
‑	не надвишава 4 889 575 лв. (или 2 500 000 евро за МСП за проект).
Да
22.
Интензитетът на заявената безвъзмездна финансова помощ съответства на процента на публично финансиране, определен в проекта на кандидата, отличен с „Печат за високи постижения“ от програма “Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“ и е до 70% от допустимите разходи, като в публичното финансиране се включва и това получено от ЕК по програма „Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“.
Да
23.
Дейностите по проектното предложение не са извън периода на допустимост, който е от датата на подаване на проекта към Европейската комисия по програма „Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“, но не по-рано от 01.01.2021 г.  и до крайния срок за изпълнение на договора - датата на представяне на финален отчет, но не по-късно от 31.12.2029 г.
Да
24.
Разходите в секция. „Бюджет (в лева)“ от Формуляра за кандидатстване в ИСУН 2020 са планирани по работни пакети, като посоченият размер на безвъзмездната финансова помощ за всеки пакет не надвишава посочения размер на одобреното публично финансиране за същия работен пакет по проекта на кандидата, отличен с „Печат за високи постижения“ от програма “Хоризонт 2020“ или „Хоризонт Европа“, като не са включени разходи за дейности, които излизат извън обхвата на действията за експериментално развитие.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.