Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подаден в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване
Не
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Не
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Да
7.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1  и подписана и подпечатана от кандидата във формат„pdf“ или „jpg“
Да
8.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Да
9.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата
Не
10.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му
Да
11.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Да
12.
Представени са удостоверения от община Дряново и община Трявна за наличие или липса на публични задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Да
13.
Представена е декларация съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване (по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г) от представляващия/те кандидата;
Да
14.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата;
Да
15.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите
Да
16.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
Не
17.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
Не
18.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
Не
19.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Да
20.
Представено е решение на компетентния орган на кандидата-юридическо лице за кандидатстване по реда на настоящата процедура .
Да
21.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо).
Не
22.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и ЕТ).
Не
23.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 12 и справка за обобщените параметри на предприятието - Приложение № 12а
Не
24.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения  (когато е приложимо)
Не
25.
Представени са изискуемите съгласно точка 5 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи:
В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите по т.5.1 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“
В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертата се прилагат и количествено-стойностни сметки, сканирани във формат „pdf или „jpg” “ и във формат „xls” или „xlsx”
Не
26.
Представено е Решение на кандидата за избор на оферта с най- ниска цена.                             В случай, че избраната оферта не е с най – ниска цена в решението е дадена обосновка на мотивите за този избор, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки ( важи във всички случаи на направено пазарно проучване с три оферти)
Не
27.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят  сканирани във формат „pdf“ или „jpg”  и  във формат „xls” или “xlsx”.
Не
28.
Представена е	Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 6 от указанията за кандидатстване.
Да
29.
Представена е	Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване
Да
30.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 8 в изискуемите формати.
Да
31.
Представена е	Декларация НСИ  - Приложение № 9
Да
32.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (когато е приложимо).
Не
33.
Представена е Декларация за държавни помощи - по образец, Приложение №14. (когато е приложимо)
Не
34.
Представена е Декларация за отсъствието на обстоятелства по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от ЕСИФ -  по образец, Приложение № 13.
Да
35.
Представена е Декларация по образец от Заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020. Приложение № 15 от документи за попълване
Да
36.
В т .11 на формуляра за кандидатстване е  попълнена информацията  съгласно чл. 46, ал. 6 от Наредба № 22 от 2015 г
Не
37.
За кандидати земеделски стопани: Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни .
Не
38.
За кандидати по т.2 от раздел 11 - признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители” от ПРСР 2014 - 2020 г., които преработват собствена суровина са  представени Регистрационни карти, издадени по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към тях на всички членове
Не
39.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Не
40.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Не
41.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
Не
42.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - в изискуемите формати: „xls”или„xlsx” и  сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
43.
Представена е подробна количествено стойностна сметка за предвидените строително-монтажни работи съгласно  Приложение № 11 от Документи за попълване в изискуемите формати: формат „xls“ или “xlsx” и сканирани във формат „pdf“ или „jpg“
Не
44.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Не
45.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес, включително за инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
Не
46.
Представена е техническа спецификация за съответните машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане (когато е приложимо).
Не
47.
Представен е анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието и/или изпълнението на условията по т. ІІ. от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията).
Не
48.
Представен е Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията)
Не
49.
Представен е документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
Не
50.
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година -по образец, Приложение №16 от документи   за  попълване (когато е приложимо).
Не
51.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и другите разходи за труд от Годишния отчет за дейността (ГОД) за последната приключена  финансова  година, заверен от НСИ (за нефинансовите предприятия, представящи ГОД в НСИ). (когато е приложимо).
Не
52.
Представена е декларация за видовете и количества суровини собствена продукция, когато кандидатът е регистриран ЗП или група или организация на производители (съгласно т.2 от раздел 11.1 от УК) по образец -Приложение № 10 – Декларация за видовете и количества суровини собствена продукция,  от документи за попълване (когато е приложимо).
Не
53.
Представено е резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване, съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 08.09. 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания., изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). (когато е приложимо).
Не
54.
Представен е договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция, или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и. ( в случаите на  преработка/маркетинг на собствена селскостопанска  продукция).  (когато е приложимо).
Не
55.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. (когато е приложимо).
Не
56.
Представени са предварителни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец (Приложение № 10 от Документи за попълване) от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) показващи, че са осигурени суровини за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма от бизнес плана за срок минимум три години за МСП и минимум пет години за големи предприятия след изплащане на финансовата помощ  от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г(когато е приложимо).
Не
II. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проекта се осъществява на територията на общините Дряново и Трявна, формиращи територията на  „МИГ  Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана”.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи
Да
2.
Проектното предложение е за инвестиции, свързани с преработката на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
3.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
4.
В случай, че проектът е представен от признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, той е  пряко свързан с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Да
5.
Проектното предложение  предвижда инвестиции за производство на енергия чрез преработка на първична и вторична биомаса от растителни и животински продукти с изключение на биомаса от рибни продукти , като е  спазено  условието, че енергията ще се използва за собствено потребление, свързано с дейностите, попадащи в някои от секторите, изброени в УК и при спазване на  изискванията, посочени в т. ІІ на раздел 13.2 от УК
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие,  планираните дейности се отхвърлят. Ако това са единствени дейности, предвидени в проекта се отхвърля проектното предложение
Не
III. Група
ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:                                                                                                                       1. Земеделски производители регистрирани съгласно Закона за подпомагане на земеделските производители.).
2. Предприятия /физически и юридически лица/, включително пазари на производители регистрирани съгласно Закона за стоковите борси и тържища. 

Кандидатите следва да са физически или юридически лица, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите, които са микро, малки, средни и големи предприятия, дефинирани съгласно Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията. 
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля. 
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление –за юридическите лица, или постоянен адрес - за физически лица – на територията на МИГ  „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.1. Условия за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване 
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи и проверка в публични регистри.
Да
4.
Кандидатът отговаря на изискванията на чл.12 ал.3 и ал.10 от Наредба № 22/2015 и на  условията, посочени в  Декларация по образец от Заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 15 от документи за попълване).   описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение № 4, декларация - Приложение № 15 свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК, Удостоверения от общините Дряново и Трявна. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация.  В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на чл.12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г. и декларираните обстоятелства в Декларация по образец от Заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г. на Ръководителя на УО Приложение № 15, проектът се отхвърля.
Да
IV. Група
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца за  проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения и до 24 месеца за всички  останали проекти.
Крайният срок по т. 1 е не по-късно от 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
2.
Минималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение е 15000,00 лева.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
3.
Максимален размер на общите допустими разходи за  проектното предложение е до 100 000,00 лв.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
4.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е:
-	- за проекти, представени от микро, малки или средни предприятия:   7 500,00 лв.
-	за проекти, представени от големи предприятия:
– минимален:    6 000,00 лв.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
5.
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ (БФП) за  проект  е:
-	За проекти, представени от микро, малки или средни предприятия:  50 000,00 лв.
-	за проекти, представени от големи предприятия:
 40 000,00 лв.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
6.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР  на МИГ „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана“ и Насоките за кандидатстване- финансовата помощ за одобрени проекти е в размер 50 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия, а за проекти, представени от големи предприятия, финансовата помощ е в размер на 40 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в проектното предложение, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
Да
7.
Във формуляра за кандидатстване са  въведени  индикаторите по процедурата и те са количествено определени, когато съответния индикатор е приложим.  Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на необходимите корекции.
В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
Да
8.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
Инвестициите, обект на подкрепа следва да са свързани с: 
• Преработка и/или маркетинг на продукти в обхвата на Приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или на памук, с изключение на рибни продукти; 
• Развитие на нови продукти, процеси и технологии за продукти в обхвата на Приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или на памук, с изключение на рибни продукти; 
Подкрепата ще бъде насочена към закупуване и изграждане на инвестиции, свързани с: 
- Инвестиции в процеси и технологии за производство на продукти, включително такива свързани с къси вериги на доставка; 
- Инвестиции свързани с изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи необходими за производството и маркетинга; 
- Инвестиции в инсталиране на нови машини и оборудване за подобряване на производствения процес и маркетинга; 
- Инвестиции в активи за съхранение, преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване и сушене с цел запазване качеството на продукцията и суровината; 
- Инвестиции в специализирани транспортни средства за превоз на суровини и/или готова продукция, включително хладилни транспортни средства; 
- Инвестиции свързани с внедряването на системи за управление на качеството; 
- Инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление; 
- Инвестиции за постигане съответствие със стандартите на Общността, включително пречиствателни съоръжения. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
9.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. В случай, че се установи нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
10.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Дряново и Трявна, формиращи територията на  „МИГ „Дряново – Трявна – в сърцето на Балкана”
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и на мястото на изпълнение на проекта и на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
11.
Инвестициите по проекта са свързани с преработката на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и документите, приложени към него.
В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
12.
В случай на проект, представен от призната група или организация на производители, инвестициите са пряко свързани с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
13.
Проектът се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата,  да е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (в случай на проект със СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години (в случай на проект с дейности, свързани със закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Да
14.
За проекти, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения, кандидатът е предоставил  документ за собственост или документ, доказващ правно основание за ползване за не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, на сградите или помещенията, където новите машини, оборудване и съоръжения ще бъдат поставени или монтирани
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Да
15.
За проектно предложение  предвиждащо инвестиции за производство на енергия чрез преработка на първична и вторична биомаса от растителни и животински продукти с изключение на биомаса от рибни продукти  е  спазено  условието, че енергията ще се използва за собствено потребление, свързано с дейностите, попадащи в някои от секторите, изброени в УК и при спазване на  изискванията, посочени в т. ІІ на раздел 13.2 от УК
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
16.
За проектното предложение НЕ са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1. Проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. Проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
3. Дейности, разходите за които са включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
4. Дейности, допустими за подпомагане по чл. 1 от Наредба № 2 от 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 – 2018 г. (ДВ, бр. 34 от 2014 г.; изм. бр.60 и 89 от 2014 т) за производството на лозаро-винарски продукти по приложение № 1 от Закона за виното и спиртните напитки;
5. Дейности, свързани с производството и съхранението на маслиново масло и трапезни маслини;
6. Дейности, подпомагани по чл. 6 от Регламент (ЕО) № 1952/2005 на Съвета от 23.11.2005 г. относно общата организация на пазара на хмел и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 1696/71, (ЕИО) № 1037/72, (ЕИО) № 879/73 и (ЕИО) 1981/82 (OB L 314, 30.11.2005 г.);
7.	Дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на риба и рибни продукти;
8.	Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които 
не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока,условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за наличие или липса на  двойно финансиране –Приложение № 6) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля. 
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Да
VII. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ(когато е приложимо)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 6 Протокол от посещение на място, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Да
VIII. Група
ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, Комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или несъответствие с изискването, проектът се отхвърля.
Не
2.
Проектното предложение включва някои от следните разходи: 
Разходи за материални инвестиции: 
1. Разходи за изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи необходими за производството и маркетинга; 
2. Разходи за закупуване и инсталиране на нови машини и оборудване за подобряване на производствения процес и маркетинга в т.ч. за преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване, сушене и съхраняване, за производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси, за опазване на околната среда, за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително чрез преработка на растителна и животинска първична и вторична биомаса, за подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните; 
3. Разходи закупуване на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините и/или на готовата продукция използвани и произвеждани от предприятието; 
4. Разходи за изграждане и/или модернизиране на лаборатории за нуждите на предприятието; 
5. Разходи за инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Общността; 
6. Разходи закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за производствена дейност /до 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи. 

Разходи за нематериални инвестиции: 
1. Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта. Общите разходи по проекта не могат да надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите инвестиции по проекта. /Съгласно Раздел 8.1/; 
2. Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта”; 
3. Закупуване на софтуер; 
4. Разходите свързани за достигане съответствие с международни признати стандарти, само в случаите, в които същите част от общ проект на кандидата: 
5. Разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията.
 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай, че нередовностите и несъответствията не са отстранени и/или не могат да се извършат промени в бюджета на проекта, които да позволяват неговото изпълнение, проектът се отхвърля. 
Не
3.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на земя, те не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 и2  и т. 5 – 10.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
4.
Разходите по т. 11 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
5.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието, те отговарят на определението за специализирани  транспортни средства.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи или включени недопустими разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
6.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
7.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
8.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи,  определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Не
IX. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.5 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. 
Не
X. Група
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът доказва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
Показателите за оценка доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта чрез прилагане на планираните инвестиции
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Да
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
В случай, че Финансово подпомагане е за „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС кандидатът е представил Декларация за размера на получените държавни помощи – По образец Приложение № 13.
 Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията извършва проверка на декларираните обстоятелства в публично достъпни регистри. 
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.