Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Исперих.
Да
7.
Проектното предложение съдържа следните  две задължителни дейности от посочени в т. 13.2  на Условията за  кандидатстване: 
- Дейност 2, и 4.
Да
8.
Предвидено е задължителните дейности да се изпълняват самостоятелно от кандидата/партньора.
Да
9.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
10.
Целевата група е допустима.
Участниците (безработни или заети лица) не могат да бъдат физически лица, които са регистрирани земеделски производители или занаятчии, вкл. при желание за развитие на неземеделски дейности.
Да
11.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
12.
Попълнена е програма по Дейност 2 (секция. 11.4 от Формуляра за кандидатстване), която съдържа: учебно съдържание, под теми на обучението, брой часове – мин. 40 лекторски часа
Да
13.
Планираните консултации по Дейност 4 са не повече от 40 часа за всяко едно лице, участващо в дейността и срокът за изпълнение на дейността е в рамките на 6 месеца.
Да
14.
Планираните консултации по Дейност 5 са не повече от 20 часа за всяко едно лице и срокът за изпълнение на дейността е в рамките на 3 месеца.
Да
15.
Обучаемите групи по Дейност 2 са от 5 до 10 представители на целевата група.
Да
16.
Продължителността на дейностите по проекта не надвишава 24 месеца
Не
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА–
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение 1 - Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение 2 - Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в ТРРЮЛНЦ, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване, както и от упълномощеното лице за подаване на проекта с КЕП.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение 3 - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в  ТРРЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение 4 - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за   ТРРЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
6.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за  предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за периода от регистрацията на кандидата до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване през текущата година– сканирани и прикачени в ИСУН 2020.

Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочват имената на лицата, които са го подписали.
Да
7.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 – (ако е приложимо).
Да
8.
Документи доказващи опит на кандидата в обхвата на задължителните дейности, които ще изпълнява (договори, протоколи за изпълнение, референции и др.)
(Задължителни са дейности:  2 и 4)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ-
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение 2: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговски регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия отвсички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение 3 - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение 4 - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай, че партньорът е регистриран по Закона за   ТРРЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
5.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за периода от регистрацията на партньора до последната дата на месеца, предхождащ месеца на кандидатстване през текущата година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочват имената на лицата, които са го подписали.
Да
6.
Документи доказващи опит на партньора в обхвата на задължителните дейности, които ще изпълнява (договори, протоколи за изпълнение, референции и др.)
(Задължителни са дейности: 2 и 4)
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА–
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е център за развитие на предприемачеството. 

За целите на настоящата процедура, определянето на кандидата като подобен център следва да се основава на извършени дейности и доказан опит, насочени към подкрепа за развитие на предприемачески умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и подпомагане развитието на стартиращи предприятия, включително чрез провеждане на обучения по предприемачество или бизнес консултиране, в съответствие с описаните в т. 13.2 от Условията за кандидатстване дейности 2 и /или 4. Това обстоятелство се доказва чрез описване на опита на кандидата в т.11.1 във Формуляра за кандидатстване. Определянето на кандидата като подобен център не се обвързва с конкретна правна форма на кандидата – допустими са както търговски дружества, така и юридически лица по ЗЮЛНЦ.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Исперих и има право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
Кандидатът е пряко отговорен за управлението и изпълнението на дейностите по проекта, а не изпълнява ролята на посредник (видно от разпределението на дейностите и разпределението на средствата по бюджета на кандидата и на партньора).
Да
6.
Кандидатът доказва опит в сферата на задължителните дейности, заложени в проектното предложение, Задължително е организацията да има доказан опит спрямо задължителните дейности, които ще изпълнява.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньорът на кандидата е център за развитие на предприемачеството. 
За целите на настоящата процедура, определянето на кандидата като подобен център следва да се основава на извършени дейности и доказан опит, насочени към подкрепа за развитие на предприемачески умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и подпомагане развитието на стартиращи предприятия, включително чрез провеждане на обучения по предприемачество или бизнес консултиране, в съответствие с описаните в т. 13.2 от Условията за кандидатстване дейности 2 и /или 4. Това обстоятелство се доказва чрез описване на опита на кандидата в т.11.1 във Формуляра за кандидатстване. Определянето на кандидата като подобен център не се обвързва с конкретна правна форма на кандидата – допустими са както търговски дружества, така и юридически лица по ЗЮЛНЦ.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
5.
Партньора/-ите доказва/-т опит в сферата на задължителните дейности, заложени в проектното предложение, като е задължително всяка една организация да има доказан опит спрямо задължителните дейности, които ще изпълнява.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.