Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ 
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице. 
В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ Раковски – община Раковски.
Да
7.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2023 г.
Да
8.
Проектното предложение съдържа задължителната дейност „Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца”, съгласно т. 12.2 от Условията за кандидатстване.
Да
9.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), то професиите и специалностите следва да са включени в СППОО. 
(ако е приложимо)
Не
10.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото обучение по ключови компетентности е от допустимите обучения по КК съгласно Условията за кандидастване.
(ако е приложимо)
Не
11.
В случай че в проектното предложение е предвидена дейност: „4. Подобряване на капацитета и човешките ресурси за ефективно управление на социалните предприятия и кооперациите на хора с увреждания чрез предоставяне на обучения“, са спазени изискванията за тази дейност, посочени в Условията за кандидатстване, а именно:
- Обученията по професионална квалификация и ключови компетентности са от допустимите обучения, посочени към тази дейност в Условията за кандидатстване.
Не
12.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
13.
Целевата група е допустима.
Да
14.
В проектното предложение кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
15.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – 
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 
2020.
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (ако е приложимо - само за КАНДИДАТИ общини). Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Приложение V - ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
7.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай че кандидатът е регистриран по Закона за търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
8.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за последната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо). 
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
•	Когато кандидатът е община, се извършва служебна проверка в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочват имената на лицата, които са го подписали.
Да
9.
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП - (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
Да
10.
Ако кандидатът е посочил, че е специализирано предприятие/кооперация на хора с увреждания, то организацията фигурира в Регистъра на АХУ (ако е приложимо).
Да
11.
Препис от Решение на ОбС Раковски за подаване на проектно предложение по конкретната процедура и одобряване на партньора/ите по проекта, съгл. ЗМСМА (в случай на партньорство), когато кандидат е Община Раковски и има партньор/и по проекта, сканирано и прикачено в ИСУН.
Да
12.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на Община Раковски) за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ/АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение ІІ: Декларацията на кандидата/партньора/Приложение ІІ Декларация на Партньор е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини). Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
6.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.  (ако е приложимо)
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
•	Когато партньорът е община, се извършва служебна проверка в Закона за държавния бюджет за текущата година.
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие.  Във финансовите отчети се посочват имената на лицата, които са го подписали.
Да
7.
Удостоверение за вписване в регистъра на АСП (ако е приложимо) – сканирано и прикачено в ИСУН 2020 и/или 
За партньора е посочен № на удостоверението от АСП в полето към съответната дейност във Формуляра за кандидатстване.
Да
8.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо) за участие на община като партньор в проектно предложение по конкретната процедура и за одобряване на партньорството за кандидатстването по проекта, съгласно ЗМСМА.
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.1 и 11.2 от Условията за кандидатстване) 
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица: 
•	Социални предприятия; 
•	Работодатели; 
•	Специализирани предприятия и кооперации на хора с увреждания; 
•	Неправителствени организации; 
•	Община Раковски
•	Доставчици на социални услуги
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие  с действащото българско законодателство, и има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Раковски.
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
•	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ –  КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ  (съгласно т. 12.1 и 12.2 от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица: 
- Община Раковски;
- Доставчици на социални услуги;
- Неправителствени организации.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет (съгласно приложен Счетоводен баланс за текущата финансова година), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.  
•	Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период; 
•	Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.