Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока,
определен в поканата;
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец;
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен	подпис	(КЕП)	от	законния	представител на
кандидата;
Да
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в
изискуемия формат;
Да
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
Да
6.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи
разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО	СЪОТВЕТСТВИЕ	-	Комплектовка	на проектното предложение - Общи документи
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение № 1). Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf” и електронен вариант на документа във формат „.xls“ („.xlsx“); Таблицата се подписва и с КЕП на кандидата или упълномощеното лице, в случай, чие се предвижда такова.
Да
2.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 2). Подава се лично от кандидата и от упълномощеното лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ в някой от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z,
Да
3.
Декларация за свързаност. Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). /Приложение № 3 от документите за попълване/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”.; ”.; Документът се прикача в ИСУН към „Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР“;
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf“;
Не
5.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения и Удостоверение за липса на задължения към общината по регистрация на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол издадени не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните  формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
6.
Свидетелство за съдимост от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, .jpg, .jpeg;
Да
7.
Удостоверение за признаване на групата/организацията на производители (в случаите на кандидати признати групи/организации на производители). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”;
Не
8.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”;
Да
9.
Декларация за нерeдности, съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение № 5). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf”;
Да
10.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 6). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Да
11.
Декларация допълнителни условия по проектите /Приложение №7/. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf;
Да
12.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение № 8). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf”;
Да
13.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”;
Да
14.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерството на околната среда и водите, за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ, ведно с документа по т. 19 за проекти с включени инвестиции за напоителни системи). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”.;
Не
15.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
16.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
17.
Бизнес план, за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи за 10-годишен период, по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие" с подпис и печат на всяка страница (Приложение № 9 от документите за попълване). В ИСУН се прикачват - документ във формат ".doc" /".docx"/, сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf” и  таблиците от бизнес плана във формат „.xls”(„.xlsx“) по образец;
Да
18.
Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделските стопанства (Приложение № 10 от документите за попълване). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат “.xls” (“.xlsx”);
Да
19.
Оценка на капацитета на земеделска техника (Приложение № 11 от документите за попълване). Документа е наличен в ИСУН във формат “pdf” и електронен вариант на документа във формат „.xls”(“.xlsx”);
Не
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
21.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
22.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за кандидати юридически лица/. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
23.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
24.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година с подпис/и (Приложение № 12 от документите за попълване). Справка-декларацията се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”.
Не
25.
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП  по образец, утвърден от министъра на икономиката  (Приложение № 13 от документите за попълване ). Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf.
Не
26.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (Приложение № 14 от документите за попълване). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година. Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”.
Документът не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции. Изисква се за техните членове
Да
27.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията (Приложение № 15 от документите за попълване ). Справка-декларацията се попълва и подписва от кандидата. (Справка-декларацията е приложима за кандидати признати групи/организации на производители). Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”.
Да
28.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16 от документите за попълване (офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“);
Да
29.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16  от документите за попълване (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“);
Да
30.
В случай, че кандидатът предвижда провеждане на процедура по реда на ПМС 160 по реда на Постановление на Министерския съвет № 160 от 1 юли 2016 г., на етапа на кандидатстване се представят най – малко три индикативни съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16 (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции) или се представя  една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 16 (офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции).  В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „pdf”. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат ".xls" („.xlsx“);
Да
31.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (документът се прилага за всеки заявен за финансиране разход, който не е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи). Документа е наличен  в ИСУН във формат „.pdf”
Не
32.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. Документите са налични в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
34.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 18 от документите за попълване). Документа е наличен в ИСУН в “.pdf“ формат;
Да
35.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл.37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение по чл.8, ал.3 и когато съответствието с изискването по чл.8, ал.1, т.2 се доказва с документите по чл.8, ал.2, т.2. (в случай, че кандидатът няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година). Документа е наличен в  ИСУН във формат „.pdf”;
Не
36.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба на МЗХГ. Документа е наличев  ИСУН във формат „.pdf”;
Не
37.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е учредено срочно право на строеж). Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
38.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Инвестиционния проект е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
39.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”;
Не
40.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Документа е наличен в  ИСУН във формат „.pdf”.;
Не
41.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
42.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документа е наличен в  ИСУН във формат „.pdf”;
Не
43.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Количествените сметки са налични в ИСУН във формат „.pdf” и  „.xls” („.xlsx”).;
Не
44.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти). Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
45.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец). Договорите са налични в ИСУН във формат „pdf”, a количествено-стойностни сметки – във формат “.xls” (“.xlsx”);
Не
46.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (удостоверението е приложимо в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
47.
Удостоверение съгласно  чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър подпомагане (удостоверението е приложимо в случай, че се проектът включва разходи за производство на пчелни майки по реда на раздел 14.1, т. 4 от настоящите условия за кандидатстване). Документите са налични във формат „.pdf”;
Не
48.
Агроплан /технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, когато е приложимо. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”.;
Не
49.
Декларация за двойно финансиране / Приложение № 20 от документите за попълване /.В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”.;
Не
50.
Декларация за изкуствено създадени условия /Приложение № 4/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”.;
Да
51.
Декларация Допълнителните условия към проектите /Приложение № 7/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”.;
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи по вид дейност:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три години спрямо датата на подаване на проектното предложение, заверен от кандидата /Представя се в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий – „Проектът създава нови работни места с постоянна заетост/ За кандидати ЕТ и физически лица се предоставя справка за заети лица, заверена от кандидата и от НСИ, от която да са видни данните за средния списъчен брой на персонала за съответните години.; Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf”.;
Не
2.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел и/или документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) № 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB, L 193, 21 юли 2015 г.). Важи в случай, че кандидатът заявява по-висок размер на помощта за  разходи за иновации, опазване и възстановяване на околната среда, биологично производство, икономия на ресурса и адаптация към климатичните промениили внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013   - приложимо е когато се кандидатства за точки по критерий: „Иновативност – въвеждане на нови за територията практика, и/или услуга и/или продукт в предприятието”.  Удостоверението е налично в  ИСУН във формат „.pdf”;
Не
3.
Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената    система, съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) – приложимо е когато се кандидатства за точки по критерий „Минимум 10% от допустимите инвестиционни разходи са за подобряване на енергийната ефективност на предприятието”.; Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
4.
Декларация по чл. 33, ал. 6 от ЗЕЕ, придружена с доказателства за подаването й пред АУЕР – важи в случаите предвидени в ЗЕЕ– приложимо е когато се кандидатства за точки по критерий „Минимум 10% от допустимите инвестиционни разходи са за подобряване на енергийната ефективност на предприятието”; Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
5.
Декларация от която е видно, че бенефициента за пръв път кандидатства за такъв вид инвестиция. Попълва се когато се кандидатства за точки по критерий „Кандидатът не е получавал подкрепа от ЕС  за подобна инвестиция”(Декларация нов проект – Приложение № 19).Декларацията е налична в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
6.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда - приложимо е когато се кандидатства за точки по критерий „Проектът включва дейности с позитивен принос към околната среда”. Становището е налично в ИСУН във формат „.pdf”.;
Не
7.
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно  Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.) Предоставя се при заявени точки по критерий „Проектът включва дейности с позитивен принос към околната среда”.; Документа е наличен в ИСУН във формат „.pdf”;
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение попада в обхвата на мярка 4.1 „Инвестиции в земеделски стопанства“ от Стратегията за Водено от общностите местно развитие на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“
Да
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на Приоритет 1: Развитие на земеделски и неземеделски бизнес с висока добавена стойност, Специфична цел 1.1. Повишаване на конкурентоспособността на местното земеделие и добавяне на стойност към местните селскостопански продукти заложени и Специфична цел 1.2.  Подпомагане на производството и преработката на специфични за територията земеделски продукти с добавена стойност  в Стратегията  за Водено от общностите местно развити на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1.	Земеделски стопанин;
2.	Призната група производители и призната организация на производители на земеделски продукти или такъв, одобрен за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020г.;
3.	За подпомагане само за проекти за колективни инвестиции могат да кандидатстват и юридически лица, регистрирани по Търговския закон и/или Закона за кооперациите, които включват най-малко 6 лица и са извън посочените в т.1 и т.2.;
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на СНЦ „МИГ Възход - Ветрино, Вълчи дол, Провадия“.
Да
4.
Mинималният стандартен производствен обем на стопанството е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро;
Да
5.
Кандидатът отговаря на следните изисквания:
1. не са осъден/и с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не са осъден/и с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. нямат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6.не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7.  не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8.  не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не е в процедура по ликвидация, не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
 9. не е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
Посочените обстоятелства се декларират в декларация Приложение 6.
Да
6.
Кандидатът не е:
1. свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, член на управителния орган или контролния орган на Местна инициативна група Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия, или с кметовете на общините Ветрино, Вълчи дол или Провадия.
2. член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия или е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ Възход – Ветрино, Вълчи дол, Провадия и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Посочените обстоятелства се декларират в декларация Приложение 3
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ. Обща допустимост на проекта
Критерий Води до отхвърляне
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 29 337,00 лева.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е малък или равен на 391 160,00  лв.
Да
3.
Размерът на субсидията за един проект е по- малък или равен 100 000 лева.
Да
4.
Размерът на субсидията за един проект е по- голям или равен на 14 668,50 лева
Да
5.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване.
Да
6.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма .
Извършване на проверка за двойно финансиране: 
-	Съгласно Декларация - Приложение № 20 към Условията за кандидатстване.
-	Съгласно проверка на информация в публичния модул в ИСУН за двата програмни периода. „принт скрийн” на проверката. (http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx) (http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary)

Да
7.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22). Проверката включва и представена декларация съгласно Приложение № 4.
Да
VII. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Разходите се свеждат до:
1. строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда; 
2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция; 
3. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързо растящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия; 4. разходи за достигане съответствие с нововъведените стандарти на ЕС, включително чрез финансов лизинг; 
5. закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг; 
6. разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС; 
7. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване и/или пре засаждане на трайни насаждения; 
8. закупуване на сгради, помещения и друга недвижима собственост, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за земеделските производствени дейности на територията на селски район; 
9. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици; 
10. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация; 
11. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг; 
12. за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта; 
13. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т.1 – 12. 


Да
2.
Допустимите разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта не могат да превишават: 
1. едно на сто от допустимите разходи – за проекти с инвестиции само за земеделска техника и/или разходи по т. 10 – 12; 
2. пет на сто от допустимите разходи по т.1–12 – за проекти с включени инвестиции за създаване на трайни насаждения и/или строително-монтажни дейности и/или оборудване и/или машини, но не повече от левовата равностойност на 35 000 евро; 
Разходите за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т.1–6 и т.9–12.
Да
3.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Да
VIII. Група
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ НА БИЗНЕС ПЛАНА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP)е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.