Критерии за оценка

I. Група
Административно съответствие – общи критерии.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/ и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Не
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
II. Група
Административно съответствие - придружаващи общи документи.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение подписана и сканирана от кандидата – по образец.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции подписана и сканирана от кандидата – по образец.
Да
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни.
Да
4.
Декларация за нередности.
Да
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидати общини.
Да
6.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по подмярка 7.2 от СВОМР на МИГ Високи Западни Родопи-Борино-Доспат-Сърница.Родопи-Борино-Доспат-Сърница.
Да
7.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор.
Да
8.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ дата на подаване на проектното предложение.
Да
9.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община.
Да
10.
Свидетелство за съдимост на законния представител на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му.
Да
11.
Удостоверения, издадени от Националната агенция по приходите и от Агенция Митници, че кандидатът няма просрочени задължения към тях. Удостоверенията следва да бъдат издадени не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Да
12.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти).
Да
13.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Обн., ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/ или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите.
Не
14.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата).
Да
15.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Да
16.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Да
17.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
Не
18.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи в случай, че проектът включва разходи за строително- монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).
Не
19.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице и подписани от кандидата (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация, количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство).
Да
20.
Влязло в сила разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Не
21.
Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ).
Не
22.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
Не
23.
Подписани технически спецификации за съоръжения и/или принадлежности, включени в проекта.
Да
24.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване).
Не
25.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
Не
26.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Не
27.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта. При извършени плащания преди датата на кандидатстване и след 1.01.214 г. се представят фактури, платежни нареждания и банкови извлечения за извършените разходи  (разходи за хонорари, архитекти, инженери и консултанти, свързани с проекта, извършени преди подаване на проектното предложение);
Не
28.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
Не
29.
Една независима оферта в случай че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени съгласно Приложение №10, чието минимално съдържание следва да включва - наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове с посочен ДДС.В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилага и количествено-стойностни сметки на електронен носител.
Да
30.
Най-малко три съпоставими независими оферти, чието минимално съдържание следва да включва -наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове с посочен ДДС. – за разходи, които не са включени в референтния списък, като офертите са събрани чрез прилагане на принципа на пазарни консултации. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилага и количествено-стойностни сметки на електронен носител.
Да
31.
Решение на кандидата за избора на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена се изисква и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Не
32.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Да
33.
Анализ за разходи-ползи (финансов анализ) по образец – Приложения № 9.1 и 9.2.
Да
34.
Декларация за липса на двойно финансиране по образец.
Да
35.
Декларация за неприложими документи по образец.
Не
36.
Декларация НСИ по образец.
Не
37.
Декларация за липса на обстоятелства по образец.
Да
38.
Декларация за минимални помощи по образец.
Да
39.
Декларация за изкуствено създадени условия по образец.
Да
40.
Формуляр за мониторинг по образец - приложение № 8.
Да
III. Група
Административно съответствие - придружаващи специфични документи за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години считано от датата на сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
Да
IV. Група
Административно съответствие - придружаващи специфични документи за дейности свързани с изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Становище от съответната басейнова дирекция, че обектите, предмет на инвестицията не противоречат на Плановете за управление на речните басейни.
Да
2.
Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор.
Да
3.
Съгласие от дружество, експлоатиращо/ стопанисващо ВиК мрежата, за приемане за бъдещата експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения.
Да
4.
Решение на общински съвет, с което съгласува проектът на ВиК оператора.
Да
5.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите /представя се само при ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите свързани с разширяване на ВиК мрежи.
Да
6.
Решение на общински съвет или ВиК оператора, с което кандидата се задължава да спазва законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
Да
7.
Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта.
Да
V. Група
Административно съответствие - придружаващи специфични документи за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Административно съответствие - придружаващи специфични документи за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга.
Да
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията, критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца.
Да
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно-делегирана дейност.
Да
VI. Група
Административно съответствие - придружаващи специфични документи за реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
Да
2.
Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност, съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
Да
VII. Група
VII.	Административно съответствие - придружаващи специфични документи за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заповед на министърът на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
Да
2.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министърът на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Да
VIII. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ ''Високи Западни Родопи-Борино-Доспат-Сърница".
Да
2.
Проверка на кандидата за получена помощ de minimis:
а) кандидата е получил помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че кандидата отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години.
Не
3.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Не
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговарят на следните изисквания:
1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Да
5.
Кандидатът е:
1. Община Борино, община Доспат или община Сърница за всички допустими дейности по под-мярката с изключение на дейности, свързани с доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони; 
2. Юридически лица с нестопанска цел за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот;
3. Читалища за дейности свързани с културния живот; 
4. ВиК оператори за дейности, свързани с изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони и дейности, свързани с доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони.
Да
IX. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът не оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
Да
2.
Проектът се изпълнява в имот - собственост на кандидата, или в случай на проект, изпълняван в имот, който не е собствен, кандидатът е представил документи за:
1. учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията;
2. ползване на имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Да
3.
Размерът на допустими разходи по проекта е не по-голям от левовата равностойност на 200 000 евро и не по-малък от левовата равностойност на 20 000 евро.
Да
4.
Проверка на Нетната настояща стойност (NPV) от анализа разходи – ползи на проекта и Финансовата вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията (FRR) в случаите когато NPV е със стойност по-голяма от нула.
Да
X. Група
Допустимост на дейностите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатства се за инвестиции в инфраструктура, обзавеждане и/или оборудване за поне една от допустимите дейности:
1.1. Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях;
1.2. Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение;
1.3. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
1.4. Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
1.5. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
1.6. Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
1.7. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони;
1.8. Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони;
1.9.	Инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони.
Да
2.
Дейностите, предмет на подпомагане се осъществят на територията на МИГ ''Високи Западни Родопи-Борино-Доспат-Сърница".
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община.
Да
4.
По заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия.
Да
XI. Група
Допустимост на разходите
Критерий Води до отхвърляне
1.
а) Изграждането, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
б) Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
в) Общи разходи, свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта;
г) Нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Разходите по буква „в“ не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по букви „а“, „б“ и „г“.
Да
2.
Общите разходи може да са възникнали не по – рано от 01.01.2014 г. Оперативните разходи, свързани с предоставянето на услугите са недопустими за подпомагане по подмярката. Разходи различни от посочените в буква „б“, свързани с договора за лизинг, например марж на лизингодателя, разходи за рефинансиране на лихви, административни разходи и разходи за застраховка са недопустими за подпомагане по подмярката.
Не
3.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Не
4.
Проектното предложение не включва следните разходи:
определя като недопустими разходи за следните инвестиции и дейности:
A) Разходите, посочени в чл. 21 на Наредба № 22, както следва:
•	за лихви по дългове;
•	за закупуването на незастроени и застроени земи на стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
•	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
•	за обикновена подмяна и поддръжка;
•	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
•	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
•	за режийни разходи;
•	за застраховки;
•	за закупуване на оборудване втора употреба;
•	извършени преди 1 януари 2014 г.;
•	за принос в натура;
•	за инвестиции в селското стопанство – закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
•	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
•	извършени преди подаването на проектното предложение на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
•	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
•	заявени за финансиране, когато надвишават определените по реда на чл. 22, ал. 4 от Наредба 22 референтни разходи;
Други разходи, недопустими по мерките от ПРСР:
•	оперативни разходи, вкл. разходи за поддръжка, наеми;
•	банкови такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви;
•	изследвания за разработване на нови продукти, процеси и технологии;
•	сертификация по НАССР (Анализ на опасностите и контрол на критичните точки) и по други международно признати стандарти;
•	закупуване на нови машини и оборудване, вкл. компютърен софтуер, над пазарната им стойност;
•	плащания в брой;
•	инвестиции, за които са установени изкуствено създадени условия за получаване на помощта, с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
Да
5.
Представената оферта/ти от кандидата съдържа следната информация:
наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове с посочен ДДС.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.