Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
 а)Община Чирпан; 
б)Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирани по ЗЮЛНЦ, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот и със седалище на територията на МИГ
в)Читалища на територията на МИГ, регистрирани по Закона за народните читалища за дейности свързани с културния живот,
Да
2.
Кандидатът/получателят или клон на Кандидатът/получателят на финансова помощ има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ – Чирпан (територията на община Чирпан) и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ – Чирпан (територията на община Чирпан).
Да
3.
Кандидатът отговаря на условията посочени в Приложение към Заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г.
Да
4.
Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или 
упълномощен представител трябва да отговаря на следните 
условия:
1.Не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните 
разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон 
и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган 
местната инициативна група или с кмета на съответната община 
на територията на МИГ.
2.Не е член на колективния управителен орган или на 
контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на 
колективния управителен орган или на контролния орган 
на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на 
Търговския закон.
3.Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните 
разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния
 управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ 
по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
II. Група
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение се отнася  за обявената процедура за подбор на проекти
Да
2.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока , определен в обявата за откриване на процедурата.
Да
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
4.
формулярът за кандидатстване отговаря  на всички изисквания и на одобрения образец в системата ИСУН 2020 и в него е попълнена цялата изискуема информация
Да
5.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
6.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Община Чирпан.
Да
9.
Проектното предложение включва допустими дейности и разходи за финансиране   по настоящата процедура.
Да
10.
Минималният размер на допустимите разходи за един проект е не по-малко от  20 000,00 лева. Максималният размер на допустимите разходи за един проект е  не повече от 391 000,00 лева
Да
11.
Минималният и максимален размер на общите допустими разходи и безвъзмездната финансова помощ е в съответствие с определения в т.9 от Условията за кандидатстване.
Да
12.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 от Условията за кандидатстване.
Да
III. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ.ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.	Таблица за допустими инвестиции подписана от кандидата, по образец на ДФЗ (Приложение № 1 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване ).Представя се във формат .pdf или .jpg,   както и във формат .xls или .xlsx;
Да
2.
2.	Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
Не
3.
3.	Учредителен акт или устав, или дружествен договор, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; (когато е приложимо)Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
Не
4.
4.	Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение(Удостоверение от НАП и удостоверение от община Чирпан по адрес на кандидата).Когато кандидат е ЮЛНЦили Читалище, документи се представят и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, документ се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата .Удостоверението за липса на задължения по смисъла на чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК към община за данъци и/или аналогични задължения е приложимо само за кандидати читалища и ЮЛНЦ.Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Да
5.
5.	Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически и юридически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел.(не се отнася за кандидати общини) Представя се във формат .pdf или .jpg;
Не
6.
6.	Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛНЦ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му –Представя се във формат .pdf  или .jpg ;
Да
7.
7.	Декларация за нередности от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата с подпис/и, печат и сканирана. (Приложение № 4 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
Да
8.
8.	Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата с подпис/и, печат и сканирана. (Приложение № 3 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване и съгласно Приложение към заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г. и заменяща Декларация съгласно Приложение № 6 от Наредба 22). Представя се във формат .pdf, .zip, .rar или.7z;
Да
9.
9.	Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата с подпис/и, печат и сканирана (Приложение № 2 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc или .docs;
Да
10.
10.	Декларация по чл. 4а, ал. 1  Закона за малките и средните предприятия по образец, когато е приложимо. Декларацията се попълва само от кандидати НПО и читалища,с подпис/и, печат и сканирана, 12, 12а и 12б от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Представя се във формат .pdf  или .jpg;
Не
11.
11.	Декларация за двойно финансиране. (Приложение № 7 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
12.
12.	Декларации държавни и минимални помощи помощи, с подпис/и, печат и сканирана когато е приложимо. (Приложение № 11 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване )Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Да
13.
13.	Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА с подпис/и, печат . (Приложение № 10 от Документи за попълване Условия за кандидатстване). Представя се във формат .pdf или .jpg;
Да
14.
14.	Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелностс подпис/и, печат и сканирана.(Приложение № 8 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Да
15.
15.	Декларация за свързаност от представляващия/те кандидата; когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.(Приложение 13 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Декларацията се попълва от юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирани по ЗЮЛНЦ, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот и със седалище на територията на МИГ, Читалища на територията на МИГ, регистрирани по Закона за народните читалища за дейности свързани с културния живот, с подпис/и, печат и сканирана.Декларацията се попълва от кандидати, които не са публични органи. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или.7z;
Да
16.
16.	Декларация за неикономически дейности Декларация за дейността на кандидата (икономическа/неикономическа), в свободен текст и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност (когато е приложимо) . Представя се във формат .pdf;
Не
17.
17.	Решение на компетентния орган (за кандидати читалища или юридически лица с нестопанска цел), за кондидатстване по СВОМР на МИГ финансирана от ПРСР. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Да
18.
18.	Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване (за кандидати общини), за кандидатстване по СВОМР на МИГ финансирана от ПРСР. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Да
19.
19.	Декларация от председателя на колективния управителен орган на местната инициативна група, че дейностите включени в проектите са съгласувани с одобрената стратегия за ВОМР. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Да
20.
20.	Решение на общинския съвет, че дейностите , включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие и Декларация от кмета на общината, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие. Представят се сканирани във формат .pdf, .jpg .Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Да
21.
21.	Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо);Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Да
22.
22.	Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване; (когато е приложимо);Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или.7z.;
Не
23.
23.	Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или.7z;
Не
24.
24.	Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо. Представя се във формат .pdf, или л.jpg;
Не
25.
25.	Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг; (когато е приложимо);Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
26.
26.	Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството; (когато е приложимо.)Представя се във формат.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, или .7z;
Не
27.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица); Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Не
28.
28.	Анализ разходи –ползи/ финансов анализ/, (когато е приложимо),  съгласно (Приложение № 5 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване ).Представя се във формат.xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z
Да
29.
29.	Анализ разходи ползи. Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията (Приложение № 6 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване).(когато е приложимо). Представя се във формат..pdf,  .jpg;
Да
30.
30.	Формуляр за мониторинг съгласно(Приложение № 9 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване ). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Да
31.
31.	Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения; Представя се във формат. .pdf или .jpg, (важи в случаите , когато бенефециентът не се явява възложител по ЗОП)
Не
32.
32.	Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо);Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z;
Не
33.
33.	В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи се представя една независима оферта в оригинал, която съдържа наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спесификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно (Приложение № 1 от Документи за информация към Условия за кандидатстване). Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m. В случай настроително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представят се във формат.xls. или .xlsx ;
Не
34.
34.	В случаите на разходи, които не савключени в списъка с референтни разходи се представят най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, , които съдържа наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спесификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно (Приложение №  1 от Документи за информация към Условия за кандидатстване). Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m. В случай настроително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат.xls. или .xlsx ;Кандидатите представят решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатстват, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му . Представя се във формат .pdf или .jpg;
Не
35.
35.	Предварителни или окончателни договори за всеки обект на инвестицията/предмет   на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове, количество и начин на доставка в едно с подробно количествено – стойностната сметка с описано ДДС – важи, в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП и ПМС 160/2016 г., Представя се във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z или .zip;
Не
36.
36.	Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на      инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за СВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) - в случай на кандидатстване за разходи за СМР , за възстановяване, реставрация, ремонт или/и  реконструкция на сграда и/или помещения, дейности по вертикална планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост) Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или  .7z;
Не
37.
37.	Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.Представят се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
Не
38.
38.	Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности);Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
39.
39.	Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство), /когато е приложимо/. Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
40.
40.	Разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
41.
41.	Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
42.
42.	Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти. (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
43.
43.	Подробни количествени сметки, заверени от  правоспособно лице, а когато включват обекти недвижими културни ценности , за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица вписани в регистъра  по чл.165 от Закон аза културното наследство. (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи).Представя се във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.;
Не
44.
44.	Количествено-стойностни сметки. Представя се във формат .pdf, .jpg, както и във формат  .xlsx или  .xls;
Не
45.
45.	Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции,( когато е приложимо); Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
46.
46.	Документи за проведен избор на изпълнител по ЗОП за кандидати, които са възложители по ЗОП/когато е приложимо/. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
Не
47.
47.	Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се сканиран във формат.pdf, .jpg, .zip, .rar.
Да
IV. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ.Специфични документи за  Дейност 1 Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансова помощ. Представя се във формат .pdf или .jpg;
Не
V. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ.Специфични  документи за  Дейност 2  Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2000 е.ж. в селските райони
Критерий Води до отхвърляне
1.
Декларация от  Консолидиран ВиК оператор за съгласие за извършване на мониторинг – наблюдение и оценка при реализиране на проекта. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
2.
Становище и съгласувана техническа документация от съответния ВиК оператор. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
3.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова, или договор за извършване на услуга "водоподаване за напояване". Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
VI. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ. Специфични документи  Дейност 3 Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение.
За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са предвидени специфични документи. Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
VII. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ. Специфични документи  Дейност 4 Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
2.
Положително становище от МТСП за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията, критериите и стандартите за местоположение и материална база. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
3.
Положително становище  от Агенция за социално подпомагане за бъдещото финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
VIII. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ. Специфични документи за  Дейност 5 реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на ЕЕ, отговарят на общинската програма за ЕЕ. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
2.
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради./.Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
IX. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ. Специфични документи за  Дейност 6 Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
В случай, че допустимите инвестиции в открита и/или закрита спортна инфраструктура се извършват в общинска образователна инфраструктура:
Критерий Води до отхвърляне
1.
За инвестиции в основно общинско училище или средно общинско училище:

Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
2.
За инвестиции в професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за 
предучилищното и училищно образование:
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
3.
За инвестиции в детски градини:

Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
4.
За инвестиции в спортна инфраструктура в общински паркове:

Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
Не
X. Група
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ. Специфични документи за  Дейност 8  Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
Критерий Води до отхвърляне
1.
За основно общинско училище или средно общинско училище:
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган../Представя се във формат .pdf, или .jpg.; 
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
2.
За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и 
училищното образование:
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община. Представя се във формат .pdf, или .jpg.
Не
XI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Заявеният за финансиране разход е обоснован по някой от следните начини: 

1/ Една независима оферта, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи;
 2/Най-малко три съпоставими независими оферти,когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение НЕ Е ВКЛЮЧЕН в списък с референтни разходи;
 3/Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки
4/Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения; Представя се във формат. .pdf, .jpg, .rar или .zip (важи в случаите, когато бенефециентът не се явява възложител по ЗОП)
Да
2.
Установено е, че разходите са необходими, обосновани  и основателни за изпълнение на проекта
Да
3.
За проектното предложение е/не е  направена корекция в бюджета. Попълва се Таблица 1 - одобрен размер на допустимите разходи. Приложение 8 от Документи за информация към условия за кандидатстване
Не
XII. Група
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или наличие на функционална несамостоятелност.
Да
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Да
XIII. Група
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Да
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Да
XIV. Група
ПРИЛОЖИМ РЕЖИМ НА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е попълнил и представил Декларация за минимални и държавни помощи.
Да
2.
Финансовото подпомагане представлява „минимална помощ“ при условията на Регламент 1407/2013.Кандидатите и 
дейностите, които ще се финансират, попадат в приложното поле на чл.1 на Регламент 1407/2013/ако е приложимо/.
В случай, че кандидатите и дейностите не попадат в приложното поле на чл.1 на  Регламент 1407/2013, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
Не
3.
Проектното предложение съответства на изискванията на Регламент 1407/2013. 
Проверява се прагът на помощта  в: Информационната система "Регистър на минималните помощи", Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България 2007-2013 (ИСУН), Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), Търговския регистър и чрез Декларацията за минимални помощи
Не
4.
Финансовата помощ за един кандидат в условията на чл.2, пар.2 на Регламент 1407/2013(едно и също предприятие), 
заедно с другите получени минимални помощи и съгласно изискванията на  чл.5 на Регламент 1407/2013, не надхвърлят левовата равностойност на 200 000 евро (100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка) за период от три последователни години, включително текущата.
В случай , че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на БФП до максимално допустимия размер. 
Не
XV. Група
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО - когато е приложимо
Критерий Води до отхвърляне
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно контролен лист от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.