Критерии за оценка

I. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи по Елемент А „Разработване на продуктови и/или производствени иновации от предприятия“ на настоящата процедура
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Указанията за попълване на Електронен формуляр за кандидатстване (Приложение А) и Формулярът за кандидатстване е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден Квалифициран електронен подпис (КЕП) от кандидата, от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице, и е на български език,  с изключение на т.  1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат.
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице.
Да
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение I) към Условията за кандидатстване –прикачена в ИСУН; 
Декларацията се датира, попълва и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Да
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец (Приложение II) към Условията за кандидатстване – сканирана и прикачена в ИСУН. 
Декларацията се попълва, датира и подписва от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Да
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение III) към Условията за кандидатстване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 
Декларацията се попълва, датира и подписва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Да
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение IV) към Условията за кандидатстване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Да
7.
Декларация за ненарушаване на чужди права върху интелектуална собственост - попълнена по образец (Приложение VIII) към Условията за кандидатстване –  прикачена в ИСУН 2020;

ВАЖНО: Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Не
8.
Код на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година (2020 г.) – ще се проверява по служебен път.
За кандидати, които имат приключена финансова 2020 година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея и се установи, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация, съответно за 2020 г., изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
По отношение на кандидати, които нямат приключена финансова година (2020 г.) или не са осъществявали дейност през последната финансова година, съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване. В този случай съответствието с критерия ще бъде проследявано и на етап изпълнение - в края на периода включващ срока на изпълнение на проекта и първата приключена финансова година, следваща годината на приключване на проекта. В края на този период, Управляващият орган ще извършва служебна проверка на основа на данни, предоставени от НСИ дали основната икономическа дейност на бенефициента попада в допустимите по съответната процедура сектори съгласно, посоченото от МИГ в Условията за кандидатстване. При несъответствие на кода на основна икономическа дейност с допустимите по процедурата сектори, получената безвъзмездна финансова помощ подлежи на възстановяване.
Не
9.
Две оферти за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена  - прикачени в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация, цена на оборудването и вид на валутата. Офертата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път (в този случай разпечатката също следва да е прикачена в ИСУН 2020).
ВАЖНО: В случай на непредставяне на документите, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
Не
10.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение V) и прикачена в ИСУН 2020. 
Кандидатите следва да посочат минимални технически и/или функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи, без да указват марки, модели и други конкретни технически спецификации, които насочват към определени производители, марки и модели. В случаите на придобиване на софтуер, съдържанието на минималните характеристики, посочени в Техническата спецификация, следва задължително да включва описание на обхвата и основните модули на актива.
ВАЖНО: В случай че е приложимо и не е представена Техническа спецификация, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
В случай че Техническата спецификация не е представена или е представена но в нея не е посочен актив, заложен в бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), и/или не са посочени минимални технически и/или функционални характеристики на предвидения за закупуване актив, това няма да доведе до отхвърляне на проектното предложения на етап оценка на административно съответствие и допустимостта, като съответният/ите актив/и ще бъде/ат премахнат/и от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
Да
11.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното
Не
12.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50 и чл. 51 от ЗКПО.
Не
13.
Сравнителен анализ на разработваната иновация - Приложение VII-1 към Условията за кандидатстване, попълнен по образец и прикачен в ИСУН 2020. 
В случай че Сравнителен анализ на разработваната иновация (Приложение VII-1) не е представен в изискуемия образец, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
Да
14.
Документи, доказващи наличието на професионален опит на екипа на кандидата в изпълнението на договори за разработване на иновации, сходни с дейностите, за които се кандидатства (незадължителен документ, необходим за техническата и финансова оценка) - прикачени в ИСУН 2020.

ВАЖНО: Документите са незадължителни, но са необходими за техническата и финансова оценка на проектните предложения - непредставянето на съответните документ/и няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът може да получи по-малък брой точки или да не получи точки по съответния критерий. Документите включват: трудова книжка, служебна книжка, трудов договор, граждански договор, референции от работодател или други приложими документи, издавани от съответния работодател/организация. При представяне на референции/други приложими документи, кандидатите следва да представят трудова книжка/служебна книжка/граждански договор, от които е видно, че в посочения период лицето е имало отношения със съответния работодател/организация.
Не
15.
Документи, доказващи наличието на образователно-квалификационно ниво на екипа на кандидата в областта на разработваната иновация  (незадължителен документ, необходим за техническата и финансова оценка) - . прикачени в ИСУН 2020.

Документите включват:

- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“;
- диплома за придобита образователно-квалификационна степен „магистър“; 
- диплома за образователна и научна степен "доктор" (или по-висока степен);
 - документ от висше учебно заведение, удостоверяващ придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) - приложимо при завършено висше образование, но все още неиздадена диплома.
- уверение от висше учебно заведение, удостоверяващо че лицето-обект на оценка е студент в редовна или задочна форма на обучение през съответната учебна година;
- диплома за завършено средно или средно-специално образование


ВАЖНО! Документите са незадължителни, но са необходими за техническата и финансова оценка на проектните предложения - непредставянето на съответните документ/и няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът може да получи по-малък брой точки или да не получи точки по съответния критерий. 
Не
16.
Документи, доказващи наличието на придобити права по интелектуална собственост от кандидата, управителя и/или съдружниците  (валиден патент за изобретение или валидно свидетелство за регистрация на полезен модел) и прикачени в ИСУН 2020.
Документите са незадължителни, но са необходими за техническата и финансова оценка на проектните предложения - непредставянето на съответните документ/и няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът може да получи по-малък брой точки или да не получи точки по критерий „Придобити права по интелектуална собственост от кандидата, управителя и/или съдружниците“. Проверка за наличие на заявени права и валидност на представените документи на етап оценка ще се прави в портала за електронни услуги на Патентно ведомство и в аналогични бази данни поддържани от институции извън територията на Р. България.   
Не
17.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ по служебен път –задължителен документ.
Да
II. Група

Критерии за оценка на допустимостта на кандидата по Елемент А „Разработване на продуктови и/или производствени иновации от предприятия“ на настоящата процедура
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Поморие и осъществяват дейностите по проекта на територията на МИГ Поморие.

ВАЖНО: Клонове на юридически лица, регистрирани на територията на МИГ Поморие, не могат да участват в процедури за подбор на проекти поради липсата на самостоятелна правосубектност.
Да
2.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Да
3.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия
Да
4.
Кандидатът има по-малко от три приключени финансови години към датата на подаване на проектното предложение. Периодът от три приключени финансови години е 2018 г., 2019 г. и 2020 г.
Да
5.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
-	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели;
Да
6.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
7.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
8.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Да
9.
Кандидатът не е предприятиe, извършващo основната си икономическа дейност или кандидатстващo за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Да
10.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански  продукти  в  неселскостопански  продукти  извън  Приложение  №  I  от Договора за функциониране на ЕС, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на селските райони (Приложение С към Условията за кандидатстване).
Да
11.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение E към Условията за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”; 
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”; 
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”; 
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”; 
- 10.81. „Производство на захар”; 
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”; 
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“; 
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”; 
- 11.02. „Производство на вина от грозде”; 
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”; 
- 11.06. „Производство на малц”.
Да
12.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:

Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:

a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение до изтичане на срока по чл.57, ал.3, т.2, буква б) от ЗОП, нарушение на чл.61, ал.1, чл. 62, ал.1  или 3, чл.63, ал.1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал.3,чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал.1 от Закона за трудовата миграция или трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или размерът на неплатените дължими данъци или социално-осигурителните вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лв.; 
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация,
или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
р) е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
ii) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор..
Да
13.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
III. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта по Елемент А „Разработване на продуктови и/или производствени иновации от предприятия“ на настоящата процедура
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в т. 25 на Условията за кандидатстване.
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Да
3.
По проекта се подкрепя разработването на иновация - въвеждане в употреба на някакъв нов или значително подобрен продукт (стока или услуга) или производствен процес, които създават пазарни предимства и при това повишават конкурентоспособността на фирмите.
Да
4.
Проектното предложение се отнася за  Елемент А „Разработване на продуктови и/или производствени иновации от предприятия“  на обявената процедура за подбор на проекти.
Да
5.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
1. Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на продуктова и/или производствена иновация; 
2. Проучване, придобиване и прилагане на резултати от научни изследвания, технологии, know-how, непатентовани открития, права по интелектуална собственост; 
3. Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище; 
4. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии.
Да
6.
Изпълнението на проектите следва да води до разработване на продукт (стока или услуга) или процес, попадащи  в обхвата на изброените по-долу приоритетни направления на тематичните области на  Иновационната стратегия за интелигента специализация (ИСИС):
•	
ИКТ и информатика: 
−	производства, включително Fabless, особено на създадени в България продукти, устройства и системи; 
−	ИКТ подходи в машиностроене, медицина и творчески индустрии (във връзка с другите три тематични области), вкл. дигитализация на културно-историческо наследство, развлекателни и образователни игри, теле-медицина и теле-грижа и „имбедид” софтуер;
−	3D дигитализация, визуализация и прототипиране;
−	Big Data, Grid and Cloud Technologies;
−	безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление;
−	езикови технологии;
−	уеб, хибридни и „native“ приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
−	използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.
•	мехатроника и чисти технологии: 
−	производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат;
−	машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката;
−	инженеринг, реинженеринг и продължаване на жизнения цикъл на индустриални машини, уреди и системи;
−	системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството;
−	вграждане на ВЕИ в роботизирани системи с изкуствен интелект;
−	създаване на съвременни информационни комплекси за автономни енергийни системи;
−	роботика и автоматизация на процеси, в т.ч. 3-D моделиране на роботизирани автоматизирани системи;
−	проектиране и производство на високо-технологични продукти и/или участие в над-национална производствена верига, вкл. в аеро-космическата индустрия;
−	био-мехатроника;
−	интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“;
−	чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства).
•	индустрия за здравословен живот и биотехнологии :
−	методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти (вкл. кисело мляко, мед и пчелни продукти, хляб, вино, млечни и месни продукти, етерични масла, бира, билки и билкови продукти, козметични средства и продукти);
−	производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни);
−	производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига;
−	персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства;−	медицински и лечебен туризъм с акцент върху възможностите за персонализация (немасов, а персонален туризъм);
−	нано-технологии в услуга на медицината;
−	био-технологии с пряко приложение за здравословен начин на живот;
−	„сини“ технологии и приложение на нови методи и технологии в устойчивото ползване на речни и морски ресурси;
−	производство на инсталации за добиване на екологично чиста електроенергия и промишлена вода;
−	зелена икономика - биобазирана икономика (според обхвата на дефиницията за „Иновации за устойчив растеж: Биоикономика за Европа“). Биобазирани продукти са „продукти, които са изцяло или частично получени от материали от биологичен произход, с изключение на материали, вградени в геоложки формации и/или фосилизирани. 
•	нови технологии в креативните и рекреативните индустрии:
−	културните и творческите индустрии (според дефиниция на ЕК: архитектура, архивно дело и библиотекарство, артистични занаятчийство, аудио-визуални форми (филми, ТВ, видео игри и мултимедия), културно наследство, дизайн, вкл. моден дизайн, фестивали, музика, сценични и визуални изкуства, издателска дейност, радио;
−	компютърни и мобилни приложения и игри с образователен, маркетинг и/или развлекателен характер;
−	алтернативен (селски, еко-, културен и фестивален) и екстремен туризъм и спорт (за стимулиране на несезонен, немасов, а постоянен нишов туризъм);
−	производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери (напр. национални (регионални) носии, велосипеди, стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове, костюми, декори, материали за исторически възстановки, специализирана екипировка и оборудване, печатни издания).
Да
7.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
8.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи.
2. Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
9.
Минималният размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на  30 000 лв.
Да
10.
С цел определяне на реалистичността на предвидените разходи за закупуване на активи, кандидатът е приложил към Формуляра за кандидатстване две оферти за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА) с предложена цена. В случаите на придобиване на софтуер са представени две оферти, като съдържанието на офертите включва описание на обхвата и основните модули на актива. Не са представени оферти от лица и/или предприятия, пряко или косвено свързани както по между си, така и с кандидата по смисъла на § 1 от Допълнителните разпоредби на Търговския закон и/или които са в конфликт на интереси с него по смисъла на чл. 61 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 1046/2018.
Не
IV. Група
Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи по Елемент Б „Внедряване на продуктови и/или производствени иновации от предприятия“ на настоящата процедура
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Указанията за попълване на Електронен формуляр за кандидатстване (Приложение А) и Формулярът за кандидатстване е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с валиден Квалифициран електронен подпис (КЕП) от кандидата, от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице, и е на български език,  с изключение на т.  1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език.
Квалифицираният електронен подпис за подаване на проектното предложение е валиден към датата на кандидатстване и е с титуляр и автор - физическото лице, което е официален  представител на кандидата или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е официалния представител на предприятието-кандидат
или с титуляр и автор - упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е упълномощеното физическо лице или с титуляр юридическо лице, различно от кандидата, но изрично упоменато в представеното към проектното предложение пълномощно, като автор на подписа в този случай следва да е физическото лице-официален представител на упълномощеното юридическо лице
Да
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване и условията за изпълнение – попълнена по образец (Приложение I) към Условията за кандидатстване – сканирана и прикачена в ИСУН; 
Декларацията се датира, попълва и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Да
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове – попълнена по образец (Приложение II) към Условията за кандидатстване – прикачена в ИСУН. 
Декларацията се попълва, датира и подписва от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
ВАЖНО: С цел правилно определяне на лицата, които са длъжни да подпишат Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от ПМС 162/2016 г., Комисията за подбор може да изиска други официални документи, удостоверяващи статута на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Да
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение III) към Условията за кандидатстване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020 
Декларацията се датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Да
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение IV) към Условията за кандидатстване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Да
7.
Декларация за ненарушаване на чужди права върху интелектуална собственост - попълнена по образец (Приложение VIII) към  Условията за кандидатстване – прикачена в ИСУН 2020;
Не
8.
Бизнес план, по образец съгласно Приложение VI към Условията за кандидатстване - прикачен в ИСУН 2020. 

В случай че Бизнес планът не е представен, не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички таблици, същият не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ. 
В случай че не са попълнени всички данни в таблиците от Бизнес плана, там където не е възможно данните да се извлекат от приложените към проектното предложение Счетоводен баланс, Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности, Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Справката за нетекущите (дълготрайните) активи, съответните данни ще се приемат за попълнени с нулеви стойности, като на проектното предложение могат да бъдат присъдени по-малко точки по Критериите за техническа и финансова оценка, където данните участват като източник на информация или да се стигне до отхвърлянето му. В случай, че посочените в Бизнес плана данни се разминават с тези в Счетоводния баланс, Отчета за приходите и разходите, Справката за приходите и разходите по видове и икономически дейности, Отчета за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд и Справката за нетекущите (дълготрайните) активи за съответната година, Комисията за подбор ще извършва служебни корекции в съдържанието на Бизнес плана, съгласно данните в посочените документи и на тази база ще извършва оценката. 

При попълване на Бизнес планът, следва да се има предвид следното:
Периодът от три приключени финансови години е 2018 г., 2019 г. и 2020 г.
Да
9.
Код на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година (2020 г.) –ще се проверява по служебен път.

При кандидати, които имат приключена   финансова година и са осъществявали дейност през тази година, но нямат реализирани приходи през нея и се установи, че НСИ не може да определи код на основна икономическа дейност на кандидата въз основа на наличната информация за последната приключила финансова година, съответствието с изискването ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване.
Не
10.
Две оферти за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена  - прикачени в ИСУН 2020.
ВАЖНО: В случаите, когато инвестицията е в ДМА и ДНА, документите трябва да съдържат информация за: наименование на оферента; технически и/или функционални характеристики на оборудването, съответстващи на посочените минимални технически и/или функционални характеристики в Техническата спецификация, цена на оборудването и вид на валутата. Офертата задължително следва да съдържа и следните реквизити: имена на лицето, което я издава от името на оферента, дата, подпис/електронен подпис, както и разпечатка от електронно съобщение, ако е получена по електронен път (в този случай разпечатката също следва да е прикачена в ИСУН 2020).
ВАЖНО: В случай на непредставяне на документите, посоченото няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но съответният разход, за който се отнасят ще бъде премахнат от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор
Не
11.
Техническа спецификация на предвидените за закупуване ДМА и ДНА - попълнена по образец - прикачена в ИСУН 2020. 
Кандидатите следва да посочат минимални технически и/или функционални характеристики на предвидените за закупуване дълготрайни материални и нематериални активи, без да указват марки, модели и други конкретни технически спецификации, които насочват към определени производители, марки и модели. В случаите на придобиване на софтуер, съдържанието на минималните характеристики, посочени в Техническата спецификация, следва задължително да включва описание на обхвата и основните модули на актива.
ВАЖНО: В случай че е приложимо и не е представена Техническа спецификация, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
В случай че Техническата спецификация не е представена или е представена но в нея не е посочен актив, заложен в бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване), и/или не са посочени минимални технически и/или функционални характеристики на предвидения за закупуване актив, това няма да доведе до отхвърляне на проектното предложения на етап оценка на административно съответствие и допустимостта, като съответният/ите актив/и ще бъде/ат премахнат/и от бюджета на проекта (т. 5 от Формуляра за кандидатстване) служебно от Комисията за подбор.
Да
12.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) – прикачено в ИСУН 2020.
Пълномощното се попълва, датира и подписва на хартиен носител от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и пълномощното се подписва от всяко от тях. След попълването, подписването и поставянето на дата на хартиения носител, пълномощното следва да се сканира и да се прикачи в ИСУН 2020.
От пълномощното следва да е видно, че лицето е упълномощено да представлява кандидата към датата на кандидатстване за подаване на проектното предложение по процедурата.
Документът не е задължителен за всички кандидати, а се изисква в случай че кандидатите желаят да упълномощят лице, което не е официален представител на предприятието да подаде проектното предложение с КЕП.
Не
13.
Счетоводна политика на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен и непредставянето му няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но оценката на допустимостта на разходите за ДМА и ДНА ще бъде извършвана съгласно стойностния праг на същественост, определен съответно в чл. 50 и чл. 51 от ЗКПО.
Не
14.
Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности   за последните три приключени финансови години - това обстоятелство ще се проверява по служебен път.

Периодът от три приключени финансови години е 2018 г., 2019 г. и 2020 г.

Не
15.
Счетоводен баланс (индивидуален) за последните три приключени финансови години  - ще се проверява по служебен път.
 Периодът от три приключени финансови години е 2018 г., 2019 г. и 2020 г. 
Не
16.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три приключени финансови години  – ще се проверява по служебен път.
 Периодът от три приключени финансови години е 2018 г., 2019 г. и 2020 г.
Не
17.
Сравнителен анализ на внедряваната иновация - Приложение VII-2 към Условията за кандидатстване, попълнен по образец и прикачен в ИСУН 2020.
В случай че Сравнителен анализ на внедряваната иновация (Приложение VII-2) не е представен в изискуемия образец или не са попълнени всички раздели, документът не може да бъде допълнително изискван от кандидатите и проектното предложение ще бъде отхвърлено, тъй като допълнителното му представяне ще доведе до подобряване на качеството на проектното предложение и до нарушаване на принципите по чл. 29 от ЗУСЕСИФ.
Не
18.
Документи в подкрепа на иновативността на внедрявания продукт (стока или услуга) или процес, описан в Формуляра за кандидатстване и прикачени в ИСУН 2020:
- патент;
- свидетелство за регистрация на полезен модел за иновацията, внедрявана по проекта;
- свидетелство за регистрация на промишлен дизайн;
- заявка за патент за изобретение/свидетелство за регистрация на полезен модел/свидетелство за регистрация на промишлен дизайн или
- лицензионен договор, с който се разрешава използването на съответния обект на интелектуална собственост;
- договор за прехвърляне на ноу-хау;
- договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост;
- декларация за авторски права върху произведението предмет на внедряваната иновация;
- договор за придобиване на резултати от НИРД;
- техническа документация, публикации, доклади, резултати от проведени тестове, изследвания, независими становища/оценки от компетентни организации, упражняващи своята основна дейност в приоритетното направление на тематичната област на ИСИС, в рамките на което ще бъде реализирана иновацията;
-сключен договор за прехвърляне на права по интелектуална собственост, удостоверяващ, че за внедряването на определени продукти (стоки или услуги) или процеси, кандидатът ще придобие от трето лице чрез закупуване или по друг законосъобразен начин права по интелектуална собственост в рамките на проекта;

Договорът не следва да съдържа правнообвързващ ангажимент, който прави инвестицията (придобиването на правото по интелектуална собственост) преди подаване на проектното предложение необратима. Договорът не би съдържал описания правнообвързващ ангажимент, когато прекратяването на договора няма да доведе до значителни загуби за кандидата и когато съдържа клауза, съгласно която същият влиза в сила след и при условие на подаването/одобрението на проектното предложение по настоящата процедура.
Не
19.
Проучване/Удостоверение за правен статус, издадено от Патентно ведомство  – в случаите, когато кандидатът е представил документ в подкрепа на иновативността на внедрявания продукт (стока или услуга) или процес, описана във Формуляра за кандидатстване: патент за изобретение, свидетелство за регистрация на полезен модел, свидетелство за регистрация на промишлен дизайн или заявка за патент/полезен модел/промишлен дизайн и прикачен в ИСУН 2020
Не
20.
Документи, доказващи, че предлаганата по проекта иновация е резултат от съвместна дейност между кандидата и научна организация и прикачени в ИСУН 2020 - този документ се представя в случаите, в които е приложим:
- Писмо от ръководителя на научна организация, с което се потвърждава, че предлаганата за внедряване иновация е съвместна разработка между кандидата и съответната научна организация;
Или
- Договор между предприятието-кандидат и научна организация за съвместна разработка на предлаганата за внедряване иновация.
Документите са незадължителни, но приложимия от тях към проектното предложение е необходим за техническата и финансова оценка - непредставянето на съответния документ няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът няма да получи точки по съответния критерий.
Не
21.
Справка за иновационната дейност на предприятието през периода 2018-2020 г. , прикачена в ИСУН 2020
Документът е незадължителен, но е необходим за техническата и финансова оценка - непредставянето на съответния документ няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът няма да получи точки по съответния критерий.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
22.
Справка за научноизследователска и развойна дейност на предприятието  за последните три финансови години, прикачена в ИСУН 2020.
Документът е незадължителен, но е необходим за техническата и финансова оценка - непредставянето на съответния документ няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът няма да получи точки по съответния критерий.
В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър.
Не
23.
Документи, доказващи наличието на придобити права по интелектуална собственост от кандидата, управителя и/или съдружниците (валиден патент за изобретение или валидно свидетелство за регистрация на полезен модел) и прикачени в ИСУН 2020.

Документите са незадължителни, но са необходими за техническата и финансова оценка на проектните предложения - непредставянето на съответните документ/и няма да доведе до отхвърляне на проектното предложение, но кандидатът може да получи по-малък брой точки. Проверка за наличие на заявени права и валидност на представените документи на етап оценка ще се прави в портала за електронни услуги на Патентно ведомство и в аналогични бази данни поддържани от институции извън територията на Р. България.
Не
24.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ по служебен път –задължителен документ.
Да
V. Група
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата по Елемент Б „Внедряване на продуктови и/или производствени иновации от предприятия“ на настоящата процедура
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Поморие и осъществяват дейностите по проекта на територията на МИГ Поморие.

ВАЖНО: Клонове на юридически лица, регистрирани на територията на МИГ Поморие, не могат да участват в процедури за подбор на проекти поради липсата на самостоятелна правосубектност.
Да
2.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Да
3.
Кандидатът е малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия
Да
4.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години 
Периодът от три приключени финансови години е 2018 г., 2019 г. и 2020 г.
Да
5.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Периодът от три приключени финансови години е 2018 г., 2019 г. и 2020 г.

Да
6.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие е реализирал общо през последните три приключени финансови години нетни приходи от продажби, равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Периодът от три приключени финансови години е 2018 г., 2019 г. и 2020 г.
Да
7.
Основната дейност на кандидата или дейността, за която кандидатства за финансиране, не е в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи:
−	когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
-	когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производи¬тели;
Да
8.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа.
Да
9.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки.
Да
10.
Проектното предложение не съдържа дейности за придобиването на товарни автомобили от предприятия, които осъществяват сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение.
Да
11.
Кандидатът не е предприятиe, извършващo основната си икономическа дейност или кандидатстващo за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти.
Да
12.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански  продукти  в  неселскостопански  продукти  извън  Приложение  №  I  от Договора за функциониране на ЕС, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на селските райони съгласно Списъка на селските райони (Приложение С към Условията за кандидатстване).
Да
13.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 /КИД 2008 – Приложение E към Условията за кандидатстване/ в сектор С, код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и 11 „Производство на напитки”, както следва: 
- 10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”; 
- 10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”; 
- 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”; 
- 10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”; 
- 10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
- 10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”; 
- 10.81. „Производство на захар”; 
- 10.83. „Преработка на кафе и чай”; 
- 10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители“; 
- 10.91. „Производство на готови храни за животни”; 
- 11.02. „Производство на вина от грозде”; 
- 11.03. „Производство на други ферментирали напитки”; 
- 11.06. „Производство на малц”.
Да
14.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:

a) е обявен в несъстоятелност; 
б) е в производство по несъстоятелност; 
в) е в процедура по ликвидация; 
г) е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон; 
д) е преустановил дейността си; 
е) се намира в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която е установени; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение до изтичане на срока по чл.57, ал.3, т.2, буква б) от ЗОП, нарушение на чл.61, ал.1, чл. 62, ал.1  или 3, чл.63, ал.1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал.3,чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал.1 от Закона за трудовата миграция или трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
з) е лишен от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; 
и) е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или размерът на неплатените дължими данъци или социално-осигурителните вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лв.; 
л) е изпаднал в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
м) лицата, които представляват кандидата са правили опит да: 
1) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, 
или 
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 
н) лицата, които представляват кандидата са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за: 
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна.
o) лицата, които представляват кандидата е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); 
р) е установено, че: 
1) е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
2) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Да
15.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е налице недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
VI. Група
Критерии за оценка на допустимостта на проекта по Елемент Б „Внедряване на продуктови и/или производствени иновации от предприятия“ на настоящата процедура
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в т. 25 на Условията за кандидатстване.
Да
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 18 (осемнадесет) месеца.
Да
3.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на Община Поморие.
Да
4.
Проектното предложение се отнася за Елемент Б „Внедряване на продуктови и/или производствени иновации от предприятия“ на обявената процедура за подбор на проекти.
Да
5.
Изпълнението на проекта следва да води до пазарна реализация на продукт (стока или услуга) или внедряване на процес, представляващи съответно внедряване на продуктова или производствена иновация.
Да
6.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
1. Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативната продуктова и/или производствена иновация.
2. Придобиване на права на интелектуална собственост върху иновациите, които ще бъдат подкрепяни по процедурата.
3. Придобиване/разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативната продуктова и/или производствена иновация.
Да
7.
Изпълнението на проектите следва да води до пазарна реализация на продукт (стока или услуга) или внедряване на процес, попадащи  в обхвата на изброените по-долу приоритетни направления на тематичните области на  Иновационната стратегия за интелигента специализация (ИСИС):

•	ИКТ и информатика: 
−	производства, включително Fabless, особено на създадени в България продукти, устройства и системи;
−	ИКТ подходи в машиностроене, медицина и творчески индустрии (във връзка с другите три тематични области), вкл. дигитализация на културно-историческо наследство, развлекателни и образователни игри, теле-медицина и теле-грижа и „инбедид“ софтуер;
−	3D дигитализация, визуализация и прототипиране;
−	Big Data, Grid and Cloud Technologies;
−	безжични сензорни мрежи и безжична комуникация/управление;
−	езикови технологии;
−	уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
−	използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.

•	мехатроника и чисти технологии: 
−	производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат;
−	машиностроене и уредостроене, вкл. части, компоненти и системи, с акцент върху транспорта и енергетиката;
−	инженеринг, реинженеринг и продължаване на жизнения цикъл на индустриални машини, уреди и системи;
−	системи за автоматизирано и софтуерно подпомагано управление с приложение в производството;
−	роботизирани системи и автоматизация на процеси, в т.ч. вграждане на ВЕИ, 3-D моделиране, системи за инструментална екипировка;
−	създаване на съвременни информационни комплекси за автономни енергийни системи;
−	проектиране и производство на високо-технологични продукти и/или участие в над-национална производствена верига, вкл. в аеро-космическата индустрия;
−	био-мехатроника;
−	интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“;
− синя икономика – технологии за развитие;
−	чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства).

•	индустрия за здравословен живот и биотехнологии:
−	методи за чисто производство, съхранение, преработка и достигане до крайния потребител на специфични български съставки, средства и продукти (вкл. кисело мляко, мед и пчелни продукти, хляб, вино, млечни и месни продукти, етерични масла, бира, билки и билкови продукти, козметични средства и продукти);
−	производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни);
−	производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига;
−	персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства;
−	медицински и лечебен туризъм с акцент върху възможностите за персонализация (немасов, а персонален туризъм);
−	нано-технологии в услуга на медицината;
−	био-технологии с пряко приложение за здравословен начин на живот;
−приложение на нови методи и технологии в устойчивото ползване на речни и морски ресурси;
−	производство на инсталации за добиване на екологично чиста електроенергия и промишлена вода;
−	зелена икономика. 

•	нови технологии в креативните и рекреативните индустрии:
−	културните и творческите индустрии (според дефиниция на ЕК: архитектура, архивно дело и библиотекарство, артистични занаятчийство, аудио-визуални форми (филми, ТВ, видео игри и мултимедия), културно наследство, дизайн, вкл. моден дизайн, фестивали, музика, сценични и визуални изкуства, издателска дейност, радио;
−	компютърни и мобилни приложения и игри с образователен, маркетинг и/или развлекателен характер;
−	алтернативен (селски, еко-, културен и фестивален) и екстремен туризъм и спорт (за стимулиране на несезонен, немасов, а постоянен нишов туризъм);
−	производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери (напр. национални (регионални) носии, велосипеди, стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове, костюми, декори, материали за исторически възстановки, специализирана екипировка и оборудване, печатни издания).
Да
8.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.:
1. Равнопоставеност и недопускане на дискриминация – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Проектът не съдържа дейности водещи до неравнопоставеност както между мъжете и жените, така и между представителите на различните малцинствени групи.
2. Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Да
9.
Минималният размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 30 000 лв.
Да
10.
Проектът не се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Да
11.
С цел определяне на реалистичността на предвидените разходи за закупуване на активи, кандидатът е приложил към Формуляра за кандидатстване две оферти за всяка отделна инвестиция в активи (ДМА и ДНА) с предложена цена. В случаите на придобиване на софтуер са представени две оферти, като съдържанието на офертите включва описание на обхвата и основните модули на актива. Не са представени оферти от лица и/или предприятия, пряко или косвено свързани както по между си, така и с кандидата по смисъла на § 1 от Допълнителните разпоредби на Търговския закон и/или които са в конфликт на интереси с него по смисъла на чл. 61 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 1046/2018.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.