Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е представено чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) – https://eumis2020.government.bg
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или упълномощено за целите на подаването на проектното предложение лице.
Да
3.
Заповед за упълномощаване на лице, което да представлява конкретния бенефициент по конкретния проект и да подписва всички документи, свързани с подаването, оценката на подаденото проектно предложение, предоставянето на документи, необходими за подписването на административния договор за предоставяне на БФП и изпълнението на проекта, прикачена в ИСУН 2020.                
Прилага се, в случай че проектното предложение е подадено от лице, различно от официалния представител на кандидата.
Не
4.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Електронния формуляр за кандидатстване.
Да
5.
Декларация на представляващия кандидата, попълнена по образец към Условията за кандидатстване (Приложение I към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
6.
Декларация от кандидата относно задължението да представя оригинали на УО, попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
7.
Декларация за съгласие на кандидата за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от УО и от НСИ,  попълнена по образец (Приложение III към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
8.
Декларация за липса на двойно финансиране и за завършеност, попълнена по образец (Приложение IV към Условията за кандидатстване) и прикачена в ИСУН 2020.
Да
9.
Оферти за услуги и/или проучвания в интернет за услуги – с предложени цени от доставчика на услугата от минимум два източника за доказване на планиран разход, прикачени в ИСУН 2020. (ако е приложимо)
Не
10.
Автобиографии на най-малко 5 основни позиции на членове на екипа за управление на проекта на централно ниво (ръководител на проекта; заместник-ръководител на проекта или водещ координатор; счетоводител на проекта или финансов координатор;  координатор на териториалните екипи; експерт информация и комуникация), попълнени по образец (Приложение V към Условията за кандидатстване) и придружени от документ/и относно извършения подбор на членовете на екипа, прикачени в ИСУН 2020.
Да
11.
Представен е Механизъм за подбор на  училища да основна степен на образование и детски градини, който включва обективни изисквания за подбор на детски градини и училища, гарантиращи балансирано териториално разпределение на средствата по процедурата.
Документът следва да бъде подписан от официалния представител на Конкретния бенефициент.
Да
12.
Кандидатът е допустим, съгласно т. 11 от Условията за кандидатстване.
Да
13.
Кандидатът е пряко отговорен за подготовката, управлението и изпълнението на дейностите по проекта, а не изпълнява ролята на посредник. 
В съответствие с §6 от Допълнителните разпоредби на ЗУСЕСИФ, регионалните управления по образованието, държавните и общинските детски градини и училища, центровете за подкрепа за личностно развитие, центровете за специална образователна подкрепа, регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, Държавния логопедичен център, Националния дворец на децата участват в техническото и/или финансовото изпълнение, включително извършват разходи по проекта.
Да
14.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват, съгласно т. 5 от Условията за кандидатстване.
Да
15.
Продължителността на проекта е в съответствие с т. 18 от Условията за кандидатстване.
Да
16.
Дейностите са допустими съгласно т. 13 от Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение не съдържа всички допустими дейности, посочени в т. 13 от Условията за кандидатстване, то ще бъде отхвърлено.
В случай че проектното предложение съдържа една или повече недопустими дейности, тези дейности следва да  бъдат отстранени, както и предвидените за тях разходи.
Да
17.
Дейностите по проекта НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от бенефициента или не.
Проверява се въз основа на декларация – Приложение IV към Условията за кандидатстване.
Да
18.
Планираните разходи са допустими съгласно т. 14 от Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени.
Да
19.
В проектното предложение са заложени стойности на индикаторите за изпълнение и резултат, които съответстват като минимум на посочените в т. 7 от Условията за кандидатстване.
Да
20.
Планираните процедури за външно възлагане са описани в секция 10. План за външно възлагане и съответстват на описаното в секция 5 и секция 7 от Формуляра за кандидатстване.
Да
21.
Финансов капацитет: 
Кандидатът има стабилни и достатъчни източници на финансиране, позволяващи да се изпълнят предложените дейности.
Това обстоятелство се проверява служебно от оценителната комисия към момента на кандидатстване в Закона за държавния бюджет. Счита се, че кандидатът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета за текущата финансова година на бенефициента са по-високи от размера на исканата БФП.
Да
22.
Оперативен капацитет:
Кандидатът има успешно реализиран поне един проект през последните три години, който е от типа или с финансовите особености или с обхват като настоящия проект или по-голям; и/или има поне 1 година опит в изпълнението на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение.
Да
23.
Административен капацитет:
Изборът на експерти в екипа за управление на проекта на централно ниво е в съответствие с Указанието на УО на ОПНОИР за конкретни бенефициенти относно изискванията за сформиране на екипите за организация и управление на проекти. Членовете на екипа за управление на проекта на централно ниво имат опит в управлението и/или изпълнението на проекти и/или сходни дейности. 
Кандидатът следва да опише минималните изисквания за заемане на длъжността на всички членове на екипа на централно ниво.
В случай че числеността на екипа за организация и управление на проекта не съответства на Указанието на УО на ОП НОИР за конкретни бенефициенти, оценителната комисия следва да го редуцира като не взема предвид в процеса на оценка административния капацитет на съответните лица.
Да
24.
Формулирани са конкретни и реалистични цели, които съответстват на целите на процедурата. Налице е връзка между целите и предвидените дейности и резултати.
Да
25.
Целевите групи са описани и са количествено определени.  Нуждите им са ясно идентифицирани.
Да
26.
Дейностите са описани детайлно, включително начините за изпълнението им и резултатите от тях.
Да
27.
Заложените дейности допринасят за постигане на индикаторите за изпълнение и резултат на процедурата.
Да
28.
Кандидатът е предоставил информация относно начина и методите за идентифициране на целевата група, която ще бъде включена в дейностите по проекта.
Да
29.
Представеният към проектното предложение механизъм включва обективни изисквания за подбор на детски градини и училища до основна степен на образование, гарантиращи балансирано териториално разпределение на средствата по процедурата и предвижда следното: 
•	Покана към всички държавни и общински детски градини,  и училища,  обучаващо ди основна степен на образование.
 Поканата може да включва повече от един краен срок за подаване на заявления, с оглед включване на максимален брой детски градини и училища и постигане най-малко на посочените в критериите целеви стойности на индикаторите. 
•	Функциите на РУО и конкретния бенефициент в процеса на подбор на училища.  
•	Процеса на подбор на детски градини и  училища (до основна степен на образование), който  включва представяне на заявление от детска градина/училище, придружено от съответната обосновка на нуждите за осъществяване на дейностите по процедурата, в т.ч. дейности в подкрепа на детските градини и училищата; дейности в подкрепа на децата и учениците и дейности в подкрепа на родителите, вкл.:
	броя на децата/учениците със СОП, в риск, с хронични заболявания, с изявени дарби в съответната детска градина/училище;
	броя на учителите и непедагогическия персонал, ангажиран с тяхното обучение;
	обосновка за необходимостта от назначаване на допълнителен персонал;
	обосновка за необходимостта от осъществяване на дейности за допълнителна подкрепа на деца/ученици със СОП, с хронични заболявания, в риск, с изявени дарби;
	обосновка за необходимостта от закупуване на оборудване за допълнителна подкрепа на деца/ученици;
	обосновка за необходимостта от осъществяване на дейности за превенция на насилието и други дейности с родители, които могат да имат единствено допълващ ефект към изпълнението на основните дейности за допълнителна подкрепа за личностно развитие на деца и ученици;
	обосновка за необходимостта от обучение на предложения брой специалисти от детската градина/училището.
	обосновка относно подхода за споделяне на ресурси и сътрудничество с други образователни институции от системата на предучилищното и училищното (до основно) образование.
	анализ на образователните резултати на включените деца/ученици и план за подобряването им на годишна база в рамките на изпълнение на проекта, както и 6 месеца след приключване на операцията.
•	Изисквания за формиране на бюджета на съответното училище/детска градина за изпълнение на дейности по процедурата. Изискванията гарантират прозрачност при разпределянето на бюджетите за участващите училища/детски градини. Бюджетът за дейности, изпълнявани от съответното училище/детска градина се базира на броя ученици/деца от конкретното училище/детска градина, включени в проекта и да съответства на представената обосновка за нуждите на училището/детската градина.
Да
30.
Планът за действие е съобразен със спецификата на дейностите и продължителността на проекта и отразява логическата връзка на целите и дейностите.
Да
31.
Кандидатът е предвидил балансирано разпределение на дейностите, като е осигурил възможност за паралелно изпълнение на дейностите, съобразно идентифицираните нужди.
Да
32.
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на ОПНОИР (устойчиво развитие; равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете).
Да
33.
Проектът създава модел, който може да бъде мултиплициран.
Да
34.
Предвидена е възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането.
Да
35.
Кандидатът e посочил потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
Да
36.
В проектното предложение е описан механизъм, посредством който разработените продукти ще бъдат интегрирани в националното законодателство и политиките в областта на приобщаващото образование.
Да
37.
Кандидатът е посочил по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо разработените по предходни проекти продукти.
Да
38.
Кандидатът е поел ангажимент в проектното предложение за запазване на работните места на назначения допълнителен персонал след приключване на финансирането по проекта.
Да
39.
Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи (всички предвидени разходи съответстват на планираните дейности).
Да
40.
Заложените суми са съобразени с наложилите се в страната пазарни цени (ако е приложимо) и/или заложените ограничения на разходите по процедурата са спазени при формиране на бюджета. Разходите не се дублират.
Да
41.
Предвидените разходи са необходими за изпълнение на проекта и за постигане на заложените индикатори.
Да
42.
Сумата на заложените в бюджета на проекта разходи съответства на сумата от стойностите на дейностите. Бюджетът е без аритметични грешки.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.