Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на МИГ.
Да
2.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на МИГ е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Да
3.
Документите, приложени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
4.
Представени са декларации съгласно приложение № 4 от законния представител на МИГ, членовете на колективния управителен орган, членовете на контролния орган, ако такъв е предвиден в устава на МИГ и представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган и контролния орган на МИГ, ако такъв е предвиден в устава на МИГ, когато член e юридическо лице, за липса на основание за отстраняване.
Да
5.
Представено е решение на колективния управителен орган на МИГ за кандидатстване по процедурата.
Да
6.
Представено е подписано преди датата на подаване на формуляра за кандидатстване писмо/а за изразяване на интерес от потенциален/ни партньор/и.
Да
7.
Представена е декларация от законния представител на МИГ за съгласие с предоставянето на данни за периода до приключване на програмата от Националния статистически институт на УО и ДФЗ-РА съгласно приложение № 5 от Условията за кандидатстване.
Да
8.
Представена е таблица за допустими инвестиции (бюджет) на проекта по образец съгласно приложение № 6.
Да
9.
Представена е диплома за завършена образователна степен „бакалавър“ или по-висока за предложения координатор по проекта (когато е приложимо).
Да
10.
Представена е трудова/осигурителна книжка за предложения координатор по проекта (когато е приложимо).
Да
11.
Представени са декларации съгласно приложение № 7 от законния представител на МИГ, от членовете на колективния управителен орган и от членовете на контролния орган ако такъв е предвиден в устава на МИГ за липса на нередности.
Да
12.
Представена е декларация съгласно приложение № 8 от законния представител на МИГ за липса на изкуствено създадени условия.
Да
II. Група
ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е местна инициативна група, сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР по реда на Постановление № 161 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на правила за координация между управляващите органи на програмите и местните инициативни групи, и местните инициативни рибарски групи във връзка с изпълнението на подхода „Водено от общностите местно развитие“ за периода 2014 – 2020 г. (ДВ, бр. 52 от 2016 г.) или на Наредба № 22 от 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“  от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.
Да
2.
Предвижда се дейностите по проект за подготвителни дейности за вътрешнотериториално сътрудничество да се изпълняват на територията на действие на бенефициента и потенциалните партньори.
Да
3.
Предвижда се дейностите по проект за подготвителни дейности за транснационално сътрудничество да се изпълняват както на територията на действие на бенефициента – местна инициативна група от Република България, така и на територията на действие на потенциалните партньори – на територията на страни от и извън Европейския съюз.
Да
4.
Проектът: 
- цели развитието на териториите, на които се изпълняват стратегиите за ВОМР на МИГ, участващи в него;
- съответства на и допринася за постигане целите и приоритетите на стратегията за ВОМР и на ПРСР 2014- 2020 г.
Да
5.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за подготвителни дейности за проекти за вътрешнотериториално сътрудничество е в размер до левовата равностойност на 10 000 евро при курс на еврото от 1.9558 лева.
Да
6.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект за подготвителни дейности за проекти за транснационално сътрудничество е в размер до левовата равностойност на 25 000 евро при курс на еврото: 1.9558 лева.
Да
7.
Проектът съдържа всички или част от следните дейности:
- провеждане на срещи с потенциални партньори;
- провеждане на заседания и мероприятия за планиране на дейностите по проекта;
- подготовка и разработване на проект за вътрешнотериториално или транснационално сътрудничество;
- дейности по публичност и информираност;
- координация на изпълнението на подготвителните дейности.
Да
8.
Кандидатът не изпълнява или няма два изпълнени проекта за подготвителни дейности за проекти за вътрешнотериториално и транснационално сътрудничество за програмния период 2014 - 2020 г.
Да
9.
Срокът за изпълнение и отчитане на дейностите по проекта не надхвърля 13 месеца.
Да
10.
По отношение на МИГ, членовете на колективния управителен орган, членовете на контролния орган, ако такъв е предвиден в устава на МИГ и представляващите по закон и пълномощие членовете на колективния управителен орган и контролния орган на МИГ, ако такъв е предвиден в устава на МИГ, когато член e юридическо лице, не е налице някое от следните основания за отстраняване:
1. е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, в процедура е по ликвидация, сключил е извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, преустановил е дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
10. е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Да
11.
Посоченото лице за координатор отговаря на условията за допустимост.
Да
12.
Проектното предложение е в съответствие с поне един от принципите на хоризонталните политики на ЕС.
Да
13.
По отношение на кандидата  е установено, че не е създал изкуствено условия, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване.
Да
III. Група
ДОПУСТИМОСТ И ОБОСНОВАНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът съдържа всички или част от изброените допустими разходи, свързани с изпълнение на дейности за:
1. организиране на срещи с потенциални партньори, заседания за планиране и събития;
2. предварителни проучвания и консултации, свързани с разработването на проект за сътрудничество, включително за издаване на становища;
3. външни експерти – физически или юридически лица за изпълнение на дейности по проекта;
4. командировки на служителите на МИГ, експерти по проекта, включително преводачи, членове на колективния управителен орган и членове на колективния върховен орган на МИГ съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г.) и Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина, приета с Постановление № 115 на Министерския съвет от 2004 г. (ДВ, бр. 50 от 2004 г.);
5. възнаграждения, свързани с координацията по проекта;
6. информираност – публикации в регионални медии, информационни конференции; 
7. публичност – изготвяне и разпространение на информационни материали и осигуряване на публичност, в т. ч. информационни табели.
8. преводи (писмени и симултанни);
9. пощенски и куриерски услуги;
10. такси за издаване на документи,  необходими за изпълнение на дейностите за подготовка на проект за сътрудничество.
Да
2.
Проектът не съдържа някой от изброените недопустими разходи или те са несъществени за постигане на целите на проекта:
1. разходи за закупуване на дълготрайни материални и нематериални активи;
2. разходи, определени като недопустими в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 – 2020 г. (обн. ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189 от 2016 г.“;
3. разходи, за които е получено финансиране от националния бюджет или бюджета на Европейския съюз, в т. ч. по подмярка 19.4 „Текущи разходи и популяризиране на стратегия за Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014 – 2020 г.;
4. принос в натура;
5. разходи, платени в брой (с изключение на разходите за командировки, пощенски и куриерски услуги и такси за издаване на изискуеми документи);
6. банкови такси; 
7. заявени за финансиране разходи в частта им, която надвишава:
а) определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 от 2016 г. референтни стойности; 
б) определените в приложение № 1 количества и единични цени за опростените разходи; 
в) най-ниската предложена цена от оферент, когато няма представена обосновка за икономически най-изгодна оферта; 
г) максималните прагове за бюджет;
8. разходи, платени преди подаване на проектното предложение и след крайния срок за изпълнение и отчитане на проекта. 
9. разходи за информираност и публичност, която не отговаря на изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г., съгласно приложение № 2 от Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014 – 2020 г. и съгласно приложение № III към чл. 13 от Регламент за изпълнение 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (OB, L 2274, 31 юли 2014 г.), наричан по-нататък „Регламент № 1305/2013“ и Регламент за изпълнение 669/2016 на Комисията от 28 април 2016 г. за изменение на Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 по отношение на изменението и съдържанието на програмите за развитие на селските райони, публичността на тези програми и коефициентите на преобразуване в животински единици (OB, L 115, 29 април 2016 г.);
10. разходи за координация по проекта за повече от едно лицe;
11. разходи за външни експерти за разработване на проект за сътрудничество в размер повече от 12 на сто от общата одобрена стойност на проекта;
12. разходи за пощенски и куриерски услуги и такси за издаване на изискуеми документи надвишаващи стойността на определените тарифи на съответния доставчик или организация;
13. разходи за пътни, дневни и квартирни, извършени в полза на потенциален/лни партньор/и по проекта;
14. разходи за командировки надвишаващи стойностите, определени в Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г.) и Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина, приета с Постановление № 115 на Министерския съвет от 2004 г. (ДВ, бр. 50 от 2004 г.).
Да
3.
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
а) целите и дейностите по проекта;
б) реалната пазарна стойност на предложените разходи.
Да
IV. Група
При наличие на необосновани разходи или такива, които е необходимо да бъдат намалени, те се описват заедно с мотивите за това. Извършва се корекция в бюджета на проекта в съответствие с описаното.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Описание на редукцията на разходите:
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.