Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.

В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
2.
Дейностите по проекта приключват не по-късно от 31.12.2026 г.
Да
3.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват*

* Дейностите се изпълняват на територията само на един тип регион - регион в преход или слабо развити региони или на територията на два слабо развити региона, на територията на Република България
Да
5.
Проектното предложение съдържа допустими дейности
Да
6.
Проектното предложение съдържа дейност/и по предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца по Специфична цел 3.
Да
7.
В секция „Индикатори“ на Формуляра за кандидатстване са заложени всички приложими индикатори/показатели за изпълнение/краен продукт и за резултат.
Присъединените индикатори отговарят на изискванията за териториален обхват на ниво регион – регион в преход или слабо развит регион.
Да
8.
Включените индикатори/показатели във Формуляра за кандидатстване са количествено определени, с положителна стойност различна от нула, съгласно т. 7 Индикатори от Условията за кандидатстване. Налице е съответствие на заложените целеви стойности на индикаторите с информацията в останалите секции на Формуляра за кандидатстване.
Да
9.
Целевата група е допустима. Посочен е брой на лицата от целевата група, включени в проектното предложение.
Да
10.
Дейностите, които ще се финансират с настоящия проект не попадат в забранителния режим на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
11.
В случай на партньорство, посочена е ролята и участието на партньора при изпълнението на дейностите и е предвидено партньорът да разходва средства от безвъзмездната финансова помощ.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 

Декларацията е попълнена и от лицето, упълномощено за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо) 

Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН
Да
2.
Приложение ІІ - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН.
Да
3.
Приложение III – Декларация НСИ е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН.
Да
4.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН.

В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.

Неприложимо за кандидати общини.
Да
5.
Счетоводен баланс за 2022 година на КАНДИДАТА (приложимо само за новосъздадени организации) -  сканиран и прикачен в ИСУН
Да
6.
Препис от Решение на ОбС за:
- подаване на проектно предложение по настоящата процедура;
- одобряване на партньора/ите по проекта (ако е приложимо), съгласно изискванията на ЗМСМА, сканирано и прикачено в ИСУН.

Приложимо само за кандидати общини.
Не
7.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН  - (ако е приложимо).
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 

Декларацията/ите е/са подписана/и от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН.
Да
2.
Приложение ІІ - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение III – Декларация НСИ е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН. 

В случай, че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.

Неприложимо за партньори общини.
Да
5.
Счетоводен баланс за 2022 година на ПАРТНЬОРА  (приложимо само за новосъздадени организации) - сканиран и прикачен в ИСУН
Да
6.
Препис от Решение на ОбС за одобряване на партньорството с кандидата, съгласно изискванията на ЗМСМА, сканирано и прикачено в ИСУН.
Приложимо само за партньори общини.
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.	Кандидатът е доставчик на социални услуги за деца , вкл. община и е вписан в регистъра на доставчиците на социални услуги, съгласно Закона за социалните услуги (ЗСУ). 
Проверката се извършва по служебен път.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет 
Финансовият капацитет на публични органи – разпоредители с бюджет се изчислява въз основа на утвърдените разходи по бюджетите им за текущата календарна година.  Счита се, че кандидатът разполага с необходимия финансов капацитет, ако утвърдените разходи по бюджета му за текущата година са по-високи от 20 % от размера на исканата БФП.
За всички останали кандидати - въз основа на данни от Счетоводен баланс, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021 – 2027 г.
Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена през 2022 година организация, проверката за финансов капацитет се извършва въз основа на данни от Счетоводния баланс на организацията за 2022 година, за периода от регистрацията на организацията, до последния ден на месеца, предхождащ месеца на обявяване на настоящата процедура. Счетоводният баланс на новорегистрирана/новосъздадена през 2022 година организация следва да съдържа данни поне за 3 месеца (август, септември и октомври 2022 г.).  
Да
5.
Кандидатът разполага с оперативен и административен капацитет за изпълнение на проектното предложение:
- Кандидатът има опит в изпълнението на дейности като включените в проектното предложение, доказан с предоставяне на информация във формуляра за кандидатстване;
или
- Кандидатът има приключен поне един проект, финансиран със средства от ЕС, националния бюджет или други донори, в който е участвал в ролята си на кандидат или партньор, доказан с предоставяне на информация във формуляра за кандидатстване;
Да
6.
Кандидатът притежава лиценз за предоставяне на съответната социална и/или интегрирана здравно-социална услуга за деца, които ще предоставя по проекта. 
Проверката се извършва по служебен път.
Не е приложимо за кандидати – общини.
Да
7.
Кандидатът е пряко отговорен за управлението и изпълнението на дейностите по проекта, а не изпълнява ролята на посредник (видно от разпределението на дейностите и разпределението на средствата по бюджета на кандидата и на партньора/ите).
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
•	Доставчик на социални услуги за деца , вкл. община; 
•	Неправителствена организация; 
•	Лечебно заведение.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет 
За публичен орган-разпоредител с бюджет - утвърдените разходи по бюджета му за текущата година са по-високи от 20 % от размера на БФП, която ще разходва партньора.
За всички останали партньори - въз основа на данни от Счетоводен баланс, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021 – 2027 г. 
Когато партньорът е новорегистрирана/новосъздадена през 2022 година организация, проверката за финансов капацитет се извършва въз основа на данни от Счетоводния баланс на организацията за 2022 година, за периода от регистрацията на организацията, до последния ден на месеца, предхождащ месеца на обявяване на настоящата процедура. Счетоводният баланс на новорегистрирана/новосъздадена през 2022 година организация следва да съдържа данни поне за 3 месеца (август, септември и октомври 2022 г.).  

Оценката на финансовия капацитет се извършва за всеки един от партньорите поотделно.
Да
5.
Партньорът разполага с оперативен и административен капацитет за участие в изпълнение на проектните дейности:
- Партньорът има опит в изпълнението на дейности като включените в проектното предложение, доказан с предоставяне на информация във формуляра за кандидатстване;
или
- Партньорът има приключен поне един проект, финансиран със средства от ЕС, националния бюджет или други донори, в който е участвал в ролята си на кандидат или партньор, доказан с предоставяне на информация във формуляра за кандидатстване;
Оценката на оперативен и административен капацитет се извършва за всеки един от партньорите поотделно. 
Да
6.
Когато партньорът предоставя/участва в предоставянето на социални и/или интегрирани здравно-социални услуги за деца, същият притежава лиценз за съответната социална и/или интегрирана здравно-социална услуга, която ще предоставя и  е вписан в регистъра на доставчиците на социални услуги.
Проверката се извършва за всеки един от партньорите поотделно.
Неприложимо за партньори общини.
Да
7.
Когато партньорът е лечебно заведение и то ще предоставя интегрирани здравно-социални услуги, следва да притежава лиценз за съответната услуга и да е вписано в регистъра на доставчиците на социални услуги, съгласно Закона за социалните услуги (ЗСУ). 

Проверката се извършва по служебен път.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.