Критерии за оценка

I. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срока съгласно т. 25 от Условията за кандидатстване;
Да
2.
Формулярът за кандидатстване (генерира се автоматично в ИСУН – Приложение № 1 към Условията) е попълнен и подписан с КЕП съгласно раздел 23 от условията за кандидатстване;
Да
3.
Основната информация за проектното предложение – Приложение №2.
Да
II. Група
ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Таблица за допустими инвестиции – Приложение № 3;
Да
2.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно Приложение № 4;
Да
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат – община – заповед на кмета, прикачено в ИСУН 2020 и подписано с КЕП (когато е приложимо);
Не
4.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища;
Не
5.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му;
Да
6.
Декларация по чл.24, ал.1, т.8 от Наредба № 22  от 2015 г. - Приложение № 5;
Да
7.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - Приложение № 6;
Да
8.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД);
Да
9.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване;
Не
10.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо);
Не
11.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък;
Не
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
Не
13.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията – Приложение № 7;
Да
14.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) - Приложение №8  и Приложение №8-А, изготвени по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо;
Да
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
Не
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР;
Да
17.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община;
Да
18.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци);
Не
19.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия – Приложение № 9, по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо;
Не
20.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения;
Не
21.
Когато разходът е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени рефернтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът е подал:
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). За получаване на оферти може да се използва Приложение № 10 – образец за запитване за оферта;

Не
22.
Когато разходът не е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени рефернтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът е подал:
Най-малко три съпоставими оферти, които имат следното съдържание – наименование на оферента, валидност на офертата, дата на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в лева с ДДС. За получаване на оферти може да се използва Приложение № 10 – образец за запитване за оферта;
Не
23.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо);
Не
24.
Декларация от представляващия МИГ, че изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта отговарят на изискванията на чл. 19, ал. 5, т. 2 (при кандидат МИГ) на Наредба № 22 от 2015 г.;
Не
25.
Справка за предприятието от Годишен отчет за дейността на предприятията;
Не
26.
Приложение № 12 Декларация de minimis МФ
Да
27.
Приложение № 13 Декларация за държавни помощи ДФЗ
Да
28.
Приложение № 14 Декларация минимални помощи ДФЗ
Да
29.
Приложение № 15 Декларация НСИ
Да
30.
Приложение № 16 Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия
Да
31.
Приложение № 19 Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР";
Да
32.
Приложение № 11 Декларация за липса на свързаност, съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР;
Да
III. Група
СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ: СТРОИТЕЛСТВО, РЕКОНСТРУКЦИЯ, РЕМОНТ, РЕХАБИЛИТАЦИЯ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията;
Не
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
Не
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията;
Не
4.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
Не
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности);
Не
6.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5;
Не
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
Не
8.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници;
Да
9.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013;
Не
10.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
Не
IV. Група
МАШИНИ, СЪОРЪЖЕНИЯ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес);
Да
V. Група
ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение отговаря на поне една от целите на мярката от стратегията за ВОМР
Да
2.
Проектното предложение допринася за постигане на поне един от индикаторите по мярката от стратегията за ВОМР
Да
3.
Кандидатът за подпомагане е община Ардино или община Джебел за всички дейности
Да
4.
Дейностите, за които кандидатства община Ардино или община Джебел се изпълняват в съответствие със съответния общински план за развитие и програмата за развитие на туризма на територията на съответната община и да са съгласувани със Стратегията за местно развитие
Да
5.
Кандидатът е ЮЛНЦ - за дейности, свързани туристическа инфраструктура и услуги и културния живот, които имат седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ и осъществява дейностите по проект на територията на действие на МИГ
Да
6.
Ако кандидатът е МИГ проектът, за който кандидатства за финансиране, е в обществена полза; никой от членовете на колективния върховен орган и на колективния управителен орган, както и свързано с него лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон, не е изпълнител или подизпълнител на дейностите на проекта, и не е постъпило друго предложение за финансиране по мярката
Да
7.
Ако кандидатът е МИГ, бюджетът който може да получи е до 10% от бюджета по ЕЗФРСР, определен в СВОМР.
Да
8.
Обекти, предмет на проектното предложение не са обявени за недвижима културна ценност от национално и световно значение
Да
9.
Проектното предложение е придружено с анализ на икономическите и социалните ползи (Приложение №7), вкл. анализ разходи и ползи (Приложение №8), в който е доказано, че инвестицията ще доведе до социално–икономическо развитие на територията на МИГ
Да
10.
Проектното предложение съдържа аргументация за устойчивостта на инвестицията
Да
11.
Кандидатът има седалище, съответно постоянен адрес за физическите лица на територията на МИГ
Да
12.
Проектното предложение ще се реализира на територията на МИГ
Да
13.
Проектното предложение включва поне една от допустимите дейности съгласно стратегията за ВОМР
Да
14.
Проектното предложение не включва недопустими дейности съгласно стратегията за ВОМР
Да
15.
Всички разходи, включени в проектното предложение, са допустими съгласно стратегията за ВОМР
Да
16.
В проектното предложение не са включени недопустими разходи съгласно стратегията за ВОМР
Да
17.
Проектното предложение е съобразено с хоризонталните политики, залегнали в стратегията за ВОМР
Да
18.
Срокът за изпълнение на проектното предложение е в съответствие със сроковете в стратегията за ВОМР и приложимото законодателство
Да
19.
Минималният и максималният размер на допустимите разходи по проектното предложение са в съответствие със заложените в стратегията за ВОМР
Да
20.
Предложеният интензитет на финансовата помощ на проектното предложение е в съответствие със заложения в стратегията за ВОМР
Да
21.
Режимът на държавни помощи е в съответствие със стратегията за ВОМР и Указанията за държавни помощи на УО на ПРСР
Да
22.
Кандидатът е предприятие съгласно чл.1 на Регламент 1407/2013
Да
23.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три данъчни години.
Забележка: За целите на посочените тавани, помощта се изразява като парични безвъзмездни средства. Всички използвани стойности са в брутно изражение, т.е. преди облагане с данъци или други такси. В случаите, в които помощта се отпуска под форма, различна от безвъзмездна помощ, размерът на помощта е брутният еквивалент на безвъзмездна помощ. 
Помощ, изплащана на траншове, се сконтира към стойността ѝ към момента на нейното предоставяне. Лихвеният процент, който се използва за сконтиране, е сконтовият процент, приложим към момента на отпускане на помощта.
Да
24.
Ако дадено предприятие изпълнява сухопътни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, както и ако извършва други дейности, за които се прилага таванът от левовата равностойност на 200 000 евро, то таванът от левовата равностойност на 200 000 евро е приложен за предприятието, при условие че съответната държава членка гарантира посредством подходящи средства, като например отделяне на дейностите или разграничаване на разходите, че помощите за дейността по сухопътни товарни превози не надвишават левовата равностойност на 100 000 евро и че помощите de minimis не се използват за придобиване на товарни автомобили.
Да
25.
Ако е налице натрупване в рамките на едно и също предприятие, то то е съгласно разпоредбите на чл. 1, пар. 2 и чл. 5 на Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
26.
Няма данни за наличие на двойно финансиране
Да
27.
Няма данни за наличие на конфликт на интереси
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.