Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ - Община Марица.
Да
7.
Проектното предложение съдържа няколко дейности от направление III. „Подобряване достъпа до социални и здравни услуги”
Да
8.
Всички дейности са в съответствие с Плана за действие на Община „Марица“ за изпълнение на областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация 2014-2020г.
Да
9.
По проектното предложение  е предвидено реализиране на интегриран подход чрез включването на минимум две от следните направления дейности:
- дейности от направление III „Подобряване достъпа до социални и здравни услуги” и дейности от направление I „Подобряване достъпа до заетост” или
- дейности от направление III „Подобряване достъпа до социални и здравни услуги” и дейности от направление II „Подобряване достъпа до образование” или
- дейности от направление III „Подобряване достъпа до социални и здравни услуги” и дейности от направление IV ”Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи“.
Да
10.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
11.
Целевата група е допустима.
Да
12.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Декларацията е попълнена и от лицето, упълномощено за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо).
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
3.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за КАНДИДАТИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия кандидата - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020. Декларацията е попълнена и от лицето, упълномощено за подаване на проектното предложение с КЕП (ако е приложимо).
Да
4.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговски регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
5.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
6.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път
Да
7.
Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за последната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. (ако е приложимо)/неприложимо за кандидати - общини/
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.

Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Посочват се и имената на лицата, подписали финансовите отчети. 
•	В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
Да
8.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо)
Не
9.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА (заповед от кмета на община) за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
10.
Бюджет (Приложение V).
Да
11.
Документи, доказващи стойността на заложените разходи в план-сметките към проeктобюджета (оферти, информация от интернет и др.). (ако е приложимо)
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ -
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват ПАРТНЬОРА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговски регистър или в регистър на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020
Да
2.
Приложение ІІ-1 Декларация на кандидата/партньора общини (приложимо само за ПАРТНЬОРИ общини).
Декларацията е попълнена от представляващия партньора - община по образец, подписана на хартия, сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи ПАРТНЬОРА в търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV - Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите ПАРТНЬОРА лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай че партньорът е регистриран по Закона за търговския регистър и  регистър на юридическите лица с нестопанска цел или информацията е публична, това обстоятелство ще се проверява по служебен път.
Да
6.
Счетоводен баланс на ПАРТНЬОРА за предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. (ако е приложимо) /неприложимо за партньори - общини/
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. 
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Посочват се и имената на лицата, подписали финансовите отчети. 
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
Да
7.
Препис от Решение на ОбС (ако е приложимо)
Не
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:
- Община Марица;
- Доставчици на социални услуги ;
- Работодатели.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство, и има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ 
(Изискването за седалище и адрес на управление не се прилага по отношение на кандидата община „Марица“.)
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 

•	Когато кандидатът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Да
5.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, регламентирани в ППЗСП по реда на глава 4 като доставчик за съответната социална услуга.   (ако е приложимо).
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга.
*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Кандидатът е вписан в регистъра на АСП по реда на глава 4 от ППЗСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че кандидатът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).   

Кандидатът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга за деца.
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Кандидатът притежава ЦПО, което е регистрирано в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта)
*Извършва се служебна проверка
(ако е приложимо)
Не
8.
Кандидатът/партньорът е предвидил да назначи всички лица от целевата група, които ще обучи по професионална квалификация. Приложимо за случаите, в които кандидатът/партньорът ще проведе самостоятелно обучението по професионална квалификация.
(ако е приложимо)
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – 
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са някое/и от изброените лица:
	Община Марица;
	Доставчици на социални  и здравни услуги;
	Работодатели ;
	Читалища;
	НПО.
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
4.
Партньорът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. 
Когато партньорът е община се извършва служебна проверка от оценителната комисия в Закона за държавния бюджет за текущата година.
Да
5.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП, като доставчик на социални услуги, регламентирани в ППЗСП по реда на глава 4 като доставчик за съответната социална услуга.  (ако е приложимо)
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга. 

*Извършва се служебна проверка
Да
6.
Партньорът е вписан в регистъра на АСП по реда на глава 4 от ППЗСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД. (В случай че партньорът ще предоставя по проекта социална услуга за деца, регламентирана в ППЗСП).   
 
Партньорът е вписан в регистъра на АСП като доставчик на социални услуги за деца, въз основа на издаден лиценз от ДАЗД, когато ще участва в представянето на интегрирана услуга за деца. 
*Извършва се служебна проверка
Да
7.
Партньорът притежава ЦПО, което е регистрирано в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта).

*Извършва се служебна проверка
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.