Критерии за оценка

I. Група
ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът е подписан от представляващия конкретния бенефициент или упълномощено/оправомощено лице.
Не
2.
Приложение I: Декларация на задължителния партньор.
- Представена е от задължителния партньор ДАЗД и подписана от представляващия ДАЗД.
- Представена е от задължителния партньор МЗ и подписана от представляващия МЗ
Не
3.
Приложение II: Декларация на партньора (приложимо само за доставчици на социални услуги - различни от органи на местна власт, НПО, лечебни заведения) е представена и подписана от всички лица, които са овластени да представляват партньора, независимо дали го представляват заедно и/или поотделно и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
Не
4.
Приложение II-а: Декларация на партньора община (ако е приложимо) е представена и подписана от лицето, овластено да представлява общината.
Не
5.
Приложение III: Декларация на асоциирания партньор.
- Представена е от асоциирания партньор МТСП и подписана от представляващия МТСП.
- Представена е от асоциирания партньор МОН и подписана от представляващия МОН.
Не
6.
Приложение IV: Декларация за минимални и държавни помощи, подписана от поне едно от лицата, които представляват партньора (приложимо само за доставчици на социални услуги - различни от органи на местна власт, НПО, лечебни заведения и в случай, че разходват средства по проекта).
Не
7.
Заповед за оправомощаване на лицето, което ще представлява конкретния бенефициент по конкретния проект, ще подаде проектното предложение и ще подписва всички документи, свързани с изпълнението на проекта (ако е приложимо).
Не
8.
Писмо за подкрепа или друг документ от първостепенния разпоредител с бюджетни средства – МТСП за потвърждаване/доказване на финансовия капацитет на:
- конкретния бенефициент – АСП (второстепенен разпоредител с бюджетни средства) и
- задължителния партньор – ДАЗД (второстепенен разпоредител с бюджетни средства).
Не
9.
Удостоверение за актуално състояние, издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване (приложимо само за доставчици на социални услуги - различни от органи на местна власт, НПО, лечебни заведения). В случай, че информацията е публична ще се проверява по служебен път.
Не
10.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за текущата година на партньора/ите (приложимо само за доставчици на социални услуги - различни от органи на местна власт, НПО, лечебни заведения и в случай, че разходват средства по проекта) - подписани съгласно Закона за счетоводството. В случай, че информацията е публична ще се проверява служебно.
Не
11.
Удостоверение за кодовете на икономическа дейност на партньора (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност), издадено от Националния статистически институт по данни за предходната година - приложимо само за доставчици на социални услуги - различни от органи на местна власт, НПО, лечебни заведения и в случай, че разходват средства по проекта.
Не
12.
Препис на Решение на Общинския съвет за одобряване на партньорство, съгл. ЗМСМА (в случай на партньорство) – приложимо за партньори общини.
Не
13.
Доказателство, че партньорът е избран на базата на публична и прозрачна процедура (обява във вестник, съобщение на сайта и др.)
Не
II. Група
ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Конкретният бенефициент по процедурата е Агенция за социално подпомагане в съответствие с посочения в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
2.
Задължителните партньори по процедурата са ДАЗД и МЗ в съответствие с посочените в т. 10.1 от Условията за кандидатстване.
Не
3.
Партньори по процедурата са община, НПО, доставчик на социални услуги и/или лечебно заведение (ако е приложимо).
Не
4.
Партньорите – община, НПО, доставчик на социални услуги и/или лечебно заведение - са избрани на базата на прозрачна и недискриминационна процедура. Това обстоятелство е описано във Формуляра за кандидатстване в раздел 11, т. 11.3 (ако е приложимо).
Не
5.
Асоциираните партньори са МТСП и МОН в съответствие с посочените в т. 10.3 от Условията за кандидатстване.
Не
6.
Продължителността на проекта не надвишава максимално допустимата, съгласно т. 16 от Условията за кандидатстване.
Не
7.
Целите на проекта са допустими.
Не
8.
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват.
Не
9.
В проектното предложение са включени всички дейности, изброени в т.11 от Условията за кандидатстване.
Не
10.
Целевата група е допустима.
Не
11.
Сумата на исканата безвъзмездна финансова помощ е допустима.
Не
12.
Заложени са целеви стойности за всички индикатори.
Не
13.
Партньорите (доставчици на социални услуги - различни от органи на местна власт, НПО, лечебни заведения) отговарят на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013 (ако е приложимо).
Не
14.
Дейността, за която партньорът/ите ще се финансира, не е в някоя от следните области (ако е приложимо):
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти.
Не
15.
Максималният размер на средствата, получени от партньора/ите под формата на минимална помощ за период от три бюджет ни години на „едно и също предприятия“ НЕ  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро в случай на предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка (ако е приложимо).

Обстоятелства, свързани с изискванията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 се приемат на етап оценка на декларативен принцип. Подробната проверка на декларираните обстоятелства ще се извършва преди сключването на административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (ако е приложимо).
Не
III. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Капацитет
Критерий Води до отхвърляне
1.
Административен  – екипът за изпълнение на проекта е съобразен със спецификата и обема на заложените дейности по проекта.
Не
2.
Финансов 
- Конкретният бенефициент може да осигури необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта.
- Всеки един от задължителните партньори - МЗ и ДАЗД, могат да осигурят необходимото финансиране за изпълнение на дейностите по проекта, в които участват (в случай, че разходват средства по проекта).
- Всеки един партньор община (ако е приложимо) разполага с финансов капацитет.
- Всеки един от партньорите (доставчици на социални услуги, различни от органи на местната власт, НПО и/или лечебни заведения) разполага с финансов капацитет (ако е приложимо и в случай, че разходва средства по проекта).
Да
3.
Оперативен 
- Конкретният бенефициент има поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, като тези, включени в проектното предложение.
- Всеки един от задължителните партньори има поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, като тези, включени в проектното предложение.
- Всеки един от партньорите – общини, доставчици на социални услуги, НПО и/или лечебни заведения има поне 1 година опит в управление/изпълнение на проекти и/или опит в изпълнение на дейности, като тези, включени в проектното предложение (ако е приложимо).
Не
IV. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Съответствие
Критерий Води до отхвърляне
1.
Описание и обосновка на целите на проекта
- Формулирани са обща и специфична цел на проекта и е описано съответствието на проекта с целите и приоритетите на процедурата и програмата; 
- Целите са насочени към решаване проблемите на целевите групи, съобразно идентифицираните нужди; 
- Връзката между целите и предвидените резултати е аргументирана.
Не
2.
Описание на целевите групи по проекта и техните нужди
- Целевите групи са конкретизирани – посочени са специфичните им характеристики  съгласно Насоките за кандидатстване;
- Целевите групи са количествено определени;
- Нуждите на целевите групи са идентифицирани.
Не
V. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Методика и организация
Критерий Води до отхвърляне
1.
Съответствие на дейностите с целите и очакваните резултати
- Дейностите са насочени към постигане на целите;
- Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта показатели;
- Описани са детайлно дейностите, начините и етапите за изпълнението им и в случай на приложимост е обоснована нуждата от закупуване на оборудване/извършване на ремонт (ако е приложимо).
Не
2.
Яснота на изпълнение на дейностите
- В описанието на дейностите са посочени начало и продължителност за изпълнение на всяка дейност;
- Времевият обхват на всяка дейност е реалистичен;
- Има логическа последователност в изпълнението на дейностите.
Не
3.
Готовност за стартиране на проекта
- Изпълнени са всички предпоставки за стартиране на проекта; 
- Идентифицирани са ключовите рискове, които биха повлияли върху изпълнението на проекта и са описани мерките, които ще бъдат предприети за намаляване или преодоляване на тяхното въздействие.
Не
4.
Устойчивост на резултатите от проекта
- Предвидено е резултатите от изпълнението на проектното предложение да окажат трайно въздействие върху целевата група.
Не
VI. Група
ОЦЕНКА НА ТЕХНИЧЕСКО И ФИНАНСОВО КАЧЕСТВО - Бюджет и ефективност на разходите - Ефективност, ефикасност и икономичност на разходите и структурираност на бюджета
Критерий Води до отхвърляне
1.
- Налице е съответствие и логическа връзка между дейности и разходи като всички разходи съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнението им.
- Предвидените разходи водят до своевременното, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати по проекта.
- Заложените ограничения на разходите по схемата са спазени при формиране на бюджета. 
- Заложените стойности са планирани в съответствие с разходите, предвидени по дейности. 
- В проектното предложение не са заложени недопустими разходи, както и дублиране на разходи.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.