Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице
Да
2.
Текстът на проектното предложение във формуляра за кандидатстване е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
3.
Проектното предложение е подадено в  ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата
Да
II. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основна информация за проектното предложение по образец. (Приложение №1 към Документи за попълване)
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции в ДВА формата:  електронен  формат „xls“ или “xlsx”, както и във формат „pdf”. (Приложение № 2 от Документи за попълване)
Да
3.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни (Приложение № 3 от Документи за попълване). Декларацията се подава от кандидата и от упълномощеното лице, ако има такова;
Да
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение,  и/ или упълномощават пълномощника да води комуникация от  името на кандидата при оценка на проектното предложение.
Да
5.
Свидетелство за съдимост на представляващия/те кандидата издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение;
Когато кандидат е ЮЛ,  свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния управителен орган на ЮЛ, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛ.
Да
6.
Удостоверение за липса на публични задължения, издадено от Националната агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им (удостоверението се представя от кандидат  и от представляващия/те кандидата  - физическо/и лице/а).
Да
7.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение (удостоверението се представя от кандидат  и от представляващия/те кандидата  - физическо/и лице/а).
Да
8.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение 4 от Документи за попълване) от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Да
9.
Декларация за нередности (Приложение № 5), когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидатаподписана от представляващия/те кандидата.
Да
10.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 7 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване.
Да
11.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 8 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване.
Да
12.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 9 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване.
Да
13.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от статистическите изследвания, провеждани от НСИ  - Приложение № 10 от Документи за попълване  към Условия за кандидатстване (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба 22).
Да
14.
Бизнес План (по образец, Приложение № 6а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
15.
Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение № 6б от документите за попълване). Представят се във формат „xls”или „xlsx”.
Да
16.
Решение на компетентния орган на кандидата за кандидатстване по реда на настоящата процедура (приложимо само за кандидати - юридически лица, подписано, подпечатано от кандидата).
Да
17.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния приключен междинен период – (важи за кандидати юридически лица и еднолични търговци). 
Да
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо).
Да
19.
Справка за дълготрайни материални активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния приключен междинен период (за юридически лица и еднолични търговци). 
Да
20.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по образец, утвърден от министъра на икономиката (Приложение № 13, и Приложение № 13б).
Да
21.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец, Приложение №17). Ако минималният СПО е достигнат през годината на кандидатстване се подава декларация за текущата стопанска година. Ако минималният СПО се доказва с намерения за засаждане/засяване на земеделски култури за доказване на съответствие, кандидатът попълва декларация за текущата и за предходната година спрямо годината на кандидатстване. (декларацията се представя от земеделски стопани и всеки един от членовете, участващи в юридическо лице кандидат за колективна инвестиция ).
Да
22.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем за текущата стопанска година (когато е приложимо). За признати групи/организации на производители или кандидати за колективни инвестиции се изискват на всички членове).
Не
23.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по Наредба № 3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея. (За признати групи/организации на производители се изискват на всички членове).
Да
24.
Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година (по образец, Приложение №18 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). (Представя се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или  „Етеричномаслени и медицински култури”, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори).
Не
25.
Копие от годишната данъчна декларация за предходната финансова година спрямо датата на кандидатстване, заверена от съответната ТД на НАП. (Представя се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или „Етеричномаслени и медицински култури”, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори).
Не
26.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители или юридически лица – допустими кандидати само за колективни инвестиции, с които участват в групата/организациятана производители (Приложение № 14 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване) (когато е приложимо).
Не
27.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност (само в случай че инвестицията е свързана с отглеждане на животни).
Не
28.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. (За кандидати за колективни инвестиции – ЮЛ и кандидати признати групи/организации на производители се изискват на всички членове).
Не
29.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години.(по образец, Приложение № 15 и Приложение № 15а от Документи за попълване към Условия за кандидатстване). Приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата.
Не
30.
Попълнена таблица за оценка на капацитета на земеделската техника (налична и планирана за закупуване по проекта)  – Приложение №15а. Представя се във формат „xls“ или „xlsx“. Представя се от кандидати, които планират закупуването на земеделска техника.
Не
31.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи).
Не
32.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж)
Не
33.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя -и регистриран в съответната общинска служба на МЗХГ. Представя се в случай на кандидатстване за разходи за:
1. закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ;
2. строително-монтажни работи извън случаите по т. 33;
3. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения.
Документът не се изисква при кандидатстване за подпомагане за закупуване на земеделска техника и специализирани транспортни средства, които: 
      • не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията;
      • поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
Не
34.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение.
Не
35.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - Приложение № 12 от Документи за попълванекъм Условия за кандидатстване. Представят се в два формата:  „xls”/„xlsх” и във формат „pdf“ или „jpg“;
Не
36.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Не
37.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Не
38.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти разположени на територията на МИГ Исперих.(важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Не
39.
Предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (Важи в случаите на договори, за дейности по строителство/доставки/ услуги, когато за конкретния проект НЕ СЕ ПРИЛАГА реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и след подписване на Административен договор не се изисква провеждане на  процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на ПМС 160 от 01.07.2016г.).
Не
40.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо).
Не
41.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх” (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, и НЕ СЕ отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). В Документи за информация – Приложение № 3 е приложен списъкът с референтни разходи, наличен към момента. Кандидатите следва да се съобразяват със Списъка на референтните разходи, наличен на интернет сайта на ДФЗ към момента на кандидатстване.
Не
42.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат наименование на оферента, адрес, ЕИК и данни за контакт; техническа спецификация, съответстваща на тази в запитването; цена в лева или евро с посочен ДДС; срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 20 от Документи за попълване. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (пазарно проучване – изисква се във всички случаи, когато разходите, за които кандидатства не са включени в списък с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“. Не се изисква при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).
Не
43.
Решение на кандидата за избор на ценова оферта. В случай, че избраната от кандидата оферта не е с най – ниска цена, в решението се дава обосновка на мотивите за този избор, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки. Важи за всички кандидати, заявили инвестиционни разходи, които са извън списъка с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2  и извършено пазарно проучване с три оферти.
Не
44.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо).
Не
45.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост).
Не
46.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър – (важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки и закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг).
Не
47.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък (когато е приложимо);
Не
48.
Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС.  (за проекти, с в ключени инвестиции по т. 13.1. – 6. „за подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство“).
Не
49.
Одобрен технически/технологичен проект, ведно със схема и описание, придружен от предпроектно проучване - (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници).
Не
50.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване. (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници).
Не
51.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в стопанството. изготвен и съгласуван от правоспособно лице (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници).
Не
52.
Документи за собствености/или ползване на земеделска земя (напр. договор за аренда или за наем за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията) и/или друг вид недвижими имоти за трайни насаждения, или за оранжерии и гъбарници, както и във всички други случаи (в случай, че същите не са представени във връзка с изчисляването на минималният стандартен производствен обем на земеделското стопанство).
Не
53.
Агроплани/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвена и заверена от правоспособно лице.
Не
54.
Оферта от доставчик/предварителен или окончателен договор за услуги и доставки – обект на инвестицията (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства не е включен в списък с референтни разходи, но възлагането на друго лице би довело до нарушаване на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт).
Не
55.
Декларация във връзка със Заповед № РД-09-647/03.07.2019г на Ръководителя на УО на ПРСР
Не
56.
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната община (документът е изискуем само за кандидати ЗП – физически лица).
Не
57.
Удостоверение от Главна Инспекция по труда, във връзка с доказване на наличие или липса на обстоятелствата по чл. 12, ал. 3, т. 8 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г.
Не
III. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/ФОРМУЛЯРЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ Е ПРИДРУЖЕН СЪС СЛЕДНИТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ СВЪРЗАНИ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ТЕХНИЧЕСКА И ФИНАНСОВА ОЦЕНКА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичен/и, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които е обосновано ползването на инвестициите, свързани с производство на биологични продукти, са предмет на контрол към датата на кандидатстване (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „1.2. Проектът е на стопанство в преход към или вече сертифицирано за биологична продукция“ )
Не
2.
Копие от удостоверение и/или заповед за признаване на група/организация на производители одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г.
и Справка-декларация за обработваната земя/ отглежданите животни от членовете на групата/
организацията на производители (Приложение №14 от документи за попълване), с които участват в групата/
организацията, от които е видно броят на участниците, формиращи кандидатът за колектинта инвестиция.  (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „1.3. Колективни инвестиции; инвестиции на групи производители, или на организации на производители“) 
Не
3.
Валидно експертно решение от ТЕЛК, представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий «2.2. а) Проекти на представители от уязвими групи (хора с увреждания).
Не
4.
Документ от Дирекция „Бюро по труда“, доказващ регистрация като безработно лице над 1 година, представя се в случай, че кандидатът, заявява точки по критерий „2.2. б) Проекти на представители от уязвими групи (безработни с регистрация над 1 година в ДБТ)”.
Не
5.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение № 16 от документи за попълване) (когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.3. Проектът създава нова заетост в стопанството
Не
6.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд или Ведомост за заплати (което и когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.3. Проектът създава нова заетост в стопанството“ Представят се сканирани във формат „pdf“, “PDF” или „jpg“
Не
7.
Декларация по чл. 33, ал. 6 от ЗЕЕ , придружена с доказателства за подаването пред АУЕР - важи в случаите, предвидени в ЗЕЕ -  важи в случай на разходи за подобряване на енергийната ефективност. (когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.4. Проекти водещи до опазване на околната среда и биоразнообразието, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях (съгласно критериите в Насоките на МОСВ за М4.1)
Проектът въвежда иновации“ .
Не
8.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда. (когато е приложимо). (представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.4. Проекти водещи до опазване на околната среда и биоразнообразието, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях (съгласно критериите в Насоките на МОСВ за М4.1)
Проектът въвежда иновации“
Не
9.
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/.(когато е приложимо).
(представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.4. Проекти водещи до опазване на околната среда и биоразнообразието, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях (съгласно критериите в Насоките на МОСВ за М4.1)
Проектът въвежда иновации“
Не
10.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с въвеждане на иновации и/ или документи, проучвания, сертификати, патенти и други приложими документи, доказващи иновативност на проектното предложение (когато е приложимо).
(представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.4. Проекти водещи до опазване на околната среда и биоразнообразието, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях (съгласно критериите в Насоките на МОСВ за М4.1)
Проектът въвежда иновации“
Не
11.
Становище/удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модели/ или сертификат/удостоверение, че новото оборудване/ машини/ съоръжения, са въведени в производство в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение. (когато е приложимо). 
(представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий „2.4. Проекти водещи до опазване на околната среда и биоразнообразието, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях (съгласно критериите в Насоките на МОСВ за М4.1)
Проектът въвежда иновации“
Не
IV. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документите прикачени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Когато документите се придружават от  многоезични стандартни формуляри, във връзка с прилагане на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/1191 от 6 юли 2016 година за насърчаване на свободното движение на гражданите чрез опростяване на изискванията за представяне на някои официални документи в Европейския съюз и за изменение на Регламент (ЕС) № 1024/2012,  изискването за апостил отпада.
Да
V. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът:
1.	Има постоянен адрес – за физическите лица, и седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ Исперих;

2. Е регистриран като земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители;

3. Е със земеделско стопанство с минимален стандартен производствен обем не по-малко от левовата равностойност на 4000 евро;

4. Кандидатите юридически лица имат доказан приход за предходната или текущата финансова година от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ и/или приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на земеделски дейности, или получена публична финансова помощ;

Забележка: Критериите за допустимост по т. 4 не се прилагат за кандидати, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в: сектор „животновъдство”, сектор „плодове и зеленчуци”, производство на „етерично – маслени и медицински култури”.

5. Юридическо лице е регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за вероизповеданията или създадени по Закона за Селскостопанската академия;


Да
2.
В случай че кандидатът е юридическо лице – кандидат за колективни инвестиции;
1.Всички ЗП, участващи в дружеството отговарят на критериите за допустимост по мярката и нямат доминиращо влияние в управлението на дружеството кандидат. 

2. Помежду си не са свързани предприятия или предприятия партньори по смисъла на Закона за малките и средните предприятия.

3.Дружество получател на финансова помощ за проекти за колективни инвестиции е регистрирано съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите;

4. За групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти условието за минимален стандартен производствен обем се счита за изпълнено, когато общият стандартен производствен обем, формиран като сбор от стандартните производствени обеми на земеделските стопанства на членовете на групата или организацията, отнесен към броя на земеделските стопани, членове на групата или организацията, е над 4000 евро.
Да
3.
Кандидат/получател на помощ и/ или негов законен или упълномощен представител отговарят на условията, определени в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Да
5.
Кандидатът е декларирал в секция 11 от формуляра за кандидатстване съгласие бенефициента и/или работещи в стопанството задължително се включват поне веднъж в дейности по М 1.3 „Краткосрочен обмен на опит и посещения в земеделски стопанства“, ако такива се провеждат до края на 2020 г. от Местната инициативна група Исперих.
Да
VI. Група
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ/Проверка за допустимост на проектното предложение
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по съответната покана/ обява за кандидатстване.
Да
2.
Общата продължителност на проекта е до 24 месеца, или 36 месеца за проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Да
3.
Целите на проектното предложение са в съответствие и допринасят за постигане на поне една от целите на съответната процедура за предоставяне на БФП.
Не
4.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики, описани в раздел 17 „Хоризонтални политики” от Условията за кандидатстване.
Не
5.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикатори за изпълнение и резултат, съгласно Раздел 7 „Индикатори” от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Не
6.
Проектът включва  инвестиции в  една или повече от изброените по-долу дейности:
 1. Внедряване на нови продукти, процеси и технологии и подобряване на наличните производствени материални и/или нематериални активи;
2. Подобряване на сътрудничеството между производителите и/или преработвателите на земеделски продукти;
3. Подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти;
4. Подобряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти;
5. Разширяване на производството 
Да
7.
Проектът включва, но не като самостоятелен проект инвестиции за:
a)	подобряване условията на труд; 
b)	опазване на компонентите на околната среда, включително с намаляване на вредните емисии и отпадъци; 
c)	подобряване на енергийната ефективност в земеделските стопанства;
d)	подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство.
Да
8.
Включените в проектното предложение дейности отговарят на условията за допустимост на дейностите посочени в т. 13.2. или 13.3. от Условията за кандидатстване.
Да
9.
Проектното предложение не включва дейности посочени като недопустими съгласно т. 13.4. от Условията за кандидатстване.
Да
10.
Извършване на проверка за двойно финансиране:

Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Да
11.
По проекта не са констатирани изкуствено създадени условия.
Да
12.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи, стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги
Да
13.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Не
14.
Включените в проектното предложение разходи попадат в обхвата на допустимите категории разходи посочени в т. 14.1. от Условията за кандидатстване.
Не
15.
Включените в проектното предложение разходи отговарят на условията за допустимост посочени в т. 14.2. от Условията за кандидатстване.
Не
16.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими съгласно т. 14.3. от Условията за кандидатстване.
Да
17.
Включените в проектното предложение допустими разходи са необходими и основателни  за изпълнението на проекта и са обосновани.
Не
18.
Максималният размер на Общите допустими разходи по проекта Е НЕ ПОВЕЧЕ от 100 000,00 лв. и минималният размер на Общите допустими разходи по проекта Е НЕ ПО- МАЛКО от 10 000,00 лв.
Да
19.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за един кандидат е 100 000 лв. до края на прилагане на стратегията.
Не
20.
Заявеният интензитет на помощта е в размер на 50% от допустимите разходи по проекта
Не
21.
Заявеният интензитет на безвъзмездната финансова помощ по проекта е над 50 % и ставката се увеличава с допълнителни:
1.	20 процентни пункта за млади земеделски стопани съгласно определението в Регламент (ЕС) 1305/2013, или стопани, които вече са се установили през петте години преди подаването на заявление за подпомагане;
2.	20 процентни пункта за колективни инвестиции, съгласно определенията в подмярка 4.1 от ПРСР 2014 - 2020 г.
3.	20 процентни пункта за операции, подпомагани в рамките на Европейско партньорство за иновации (ЕПИ);
4.	20 процентни пункта за инвестиции, изцяло свързани с изпълнявани от кандидата ангажименти по мярка „Биологично земеделие” от ПРСР.
Приложени са допълнителни документи, в съответствие със заявения от кандидата по-висок интензитет / процент на БФП.
Не
22.
Размерът на максималното комбинирано подпомагане по мярката не надхвърля 90 %  безвъзмездна финансова помощ за  проекта
Не
23.
БИЗНЕС ПЛАНЪТ отговаря на критериите за допустимост. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизне-способност на проекта. Стойностите по показатели са:
1. „Нетна настояща стойност“ (NPV) е по-голяма от "0"
2. Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) е по-голяма от "6%"
3. Индексът на рентабилност PI е по-голям от "1"
4. Срокът на откупуване на инвестицията (РВР) е в рамките на периода, за който е разработен Бизнес плана.
Да
24.
Заявените за финансиране разходи са включени в списък с референтни разходи (публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие”) и кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности (Приложение № 2 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) и е приложена „една независима оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя”.
Не
25.
Заявените за финансиране разходи не са включени в списък с референтни разходи (публикуван на интернет страницата на ДФ „Земеделие”) и кандидатът е представил на най-малко три съпоставими независими оферти, набрани след изпратено запитване за индикативна оферта от кандидата (Приложение № 20 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване). Стойността на цената за разхода, за който се кандидатства за подпомагане, са определени въз основа на критерия най-ниска предложена цена.
Не
26.
Офертата/ офертите съдържат: наименование на оферента, адрес, ЕИК и данни за контакт; техническа спецификация, съответстваща на тази в запитването; цена в лева или евро с посочен ДДС; срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Не
27.
Оферентите, когато са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията за вписване, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Изискването за вписване в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията не се прилага за Националната служба за съвети в земеделието, физически лица - оференти на посадъчен материал, или за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки, както и физически лица, предоставящи услуги по т.6 от раздел 14.1. „Допустими разходи“.
Не
28.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите.
Не
29.
Оферентите на посадъчен материал  имат издадено разрешително за  производство и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал.
Не
30.
Оферентите за създаване на трайни насаждения за дървесни видове за производство на  биоенергия трябва  са вписани в публичните регистри съгласно чл. 235 и 241 от Закона за горите.
Не
31.
Оферентите са декларирали, че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС160/2016г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).
Не
32.
Кандидатът няма да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС160/2016г. и е представил предварителни или окончателни договори за избор на доставчик/ци.
Не
33.
Представените запитвания за оферта, оферти, решение за избор на доставчик  и предварителни или окончателни договори са в хронологична последователност.
Не
34.
Проектното предложение включва невъзстановим данък добавена стойност (ДДС) и разхода е допустим.
Не
35.
Разходите за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, а разходите само за консултации не надхвърлят 5 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект.
Не
36.
Необходимо е извършване на корекции в бюджета на проектното предложение
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.