Критерии за оценка

I. Група
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Да
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Не
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а, а за кандидат- община - Заповед на кмета на общината,  във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Не
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Да
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Да
7.
Формуляра за кандидатстване е придружен от всички изискуеми  документи.
Да
II. Група
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Основната информация за проектното предложение,  подписан и сканиран от кандидата. Представя се в един от следните формати .xls, .xlsx, .pdf,  .jpg. (Приложение № 1) от „Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
2.
Таблица за допустими инвестиции, подписан и сканиран от кандидата. Представя се в един от следните формати .xls, .xlsx, .pdf,  .jpg по образец на ДФЗ (Приложение № 11) от „Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване.
Да
3.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ. Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s (Приложение № 4) от „Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване. Декларацията се попълва и се подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Да
4.
Декларация за нередности (Приложение №3 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представя се в един от следните формати  .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s. Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Да
5.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца към датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Да
6.
Декларация за липса на основания за отстраняване. Представя се в един от следните формати .pdf, .zip, .rar,.7z (Приложение № 6 към Условията за кандидатстване Документи  за попълване);
Да
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Не
8.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (когато е приложимо).
Не
9.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg - (когато е приложимо);
Не
10.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z (когато е приложимо);
Не
11.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД). Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg  - (когато е приложимо);
Не
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg (когато е приложимо);
Не
13.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg, (когато е приложимо);
Не
14.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z  - (когато е приложимо);
Не
15.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
16.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо. Представя се в един от следните формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. /Приложение № 9 и Приложение № 10/ от „ Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване;
Да
17.
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията. Декларацията се попълва само от кандидати ЮЛНЦ  и читалища. Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg (Приложение № 13) от „Документи за попълване“ от Условия за кандидатстване;
Не
18.
18.	Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направените от кандидата запитвания за оферти, съгласно Приложение №15 от „ Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване (важи в случаите когато кандидатът не е възложител по ЗОП и ПМС 160/2016 г и разхода не е включен в списъка с референтни разходи). Представя се в един от следните формати .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m;
Не
19.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо) (важи, в случай че проектът включва разходи по чл. 29, ал. 1, т. 4, от Наредба 12 от 25 юли 2016 г. извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се в един от следните формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. /Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, комисията за оценка изпраща на кандидата уведомление за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица/;
Не
20.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство (В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица). Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg (когато е приложимо);
Не
21.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота. В случай на договор за наем/ползване, той трябва да бъде за срок не по-малък от 6 г.,  считано от датата на кандидатстване. Представя се в един от следните формати .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip
Не
22.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg;
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС №160 с публична покана, то кандидатът при получаване на индикативните оферти по настоящия ред, следва да извърши сравняване на предложенията и да сключи договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик. Изборът на изпълнител се протоколира с решение. В този случай кандидатът може да избере икономически най-изгодна оферта;
Не
23.
Декларация за държавни или минимални помощи с подпис/и, печат и сканирана Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.  /Приложение № 14/  от  „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване.
Не
24.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни,  с подпис/и, печат и сканирана. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc, .docs.. /Приложение № 2/ от „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване;
Да
25.
Декларация за двойно финансиране. Представя се в един от следните формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;. /Приложение № 7/ от  „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване;
Да
26.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z (Приложение 19 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване);
Да
27.
Декларация за неикономически дейности, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. Представя се във формат .pdf;
Не
28.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ. Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s (Приложение № 5 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване);
Да
29.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение, за юридическите лица, чиито данни не подлежат на вписване в Търговския регистър. Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg (когато е приложимо);
Не
30.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
31.
Формуляр за мониторинг съгласно приложение № 13 към чл.47, ал.2, т.3 от Наредба №22/14 декември 2015г. на МЗХГ /Приложение № 12/ от    „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване. Представя се в един от следните формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
32.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се в един от следните формати .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z;
Да
33.
Декларация за свързаност съгласно Заповед №РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР   / Приложение № 8/ от    „Документи за попълване“ към Условия за кандидатстване. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Да
34.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. /Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, комисията за оценка изпраща на кандидата уведомление за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган/;
Не
35.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. /Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, комисията за оценка изпраща на кандидата уведомление за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган/;
Не
III. Група
СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ В СЛУЧАЙ НА ПРОЕКТ С ИНВЕСТИЦИИ, СВЪРЗАНИ С ПРОВЕЖДАНЕ НА НАРОДНИ ОБИЧАИ, ТРАДИЦИОННИ И ФОЛКЛОРНИ СЪБИТИЯ, ФЕСТИВАЛИ, СЪБОРИ, И ДР.
Критерий Води до отхвърляне
1.
Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност). Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
2.
В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Не
3.
В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност. Представя се в един от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Не
IV. Група
ДОКУМЕНТИ ЗА ДОКАЗВАНЕ НА КРИТЕРИИ ЗА  ТФО
Критерий Води до отхвърляне
1.
Документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти в един от следните формати .pdf, .jpg
 За доказване на съответствието по критерии 6 "Дейностите по проекта мотивират местната общност да участва и инициира съвместни дейности, свързани с опознаването, съживяването и популяризирането на автентични местни традиции, фолклор и занаяти" и критерии 7 "Дейностите по проекта насърчават съвместно участие на различни социални и граждански групи и културни институции и осигуряват приемственост между поколенията с активното участие на младите хора" - Протокол/и и присъствен/и списък/ци от събития за консултиране на проектното предложение с обществени консултативни съвети/местни общности/местни лидери на територията на МИГ, от който да е видно, че проектът получава тяхната подкрепа по отношение на значимостта и ползите от планираните дейности. Представят се сканирани оригинали във формат „pdf", „.jpg“
Не
2.
Документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти в един от следните формати .pdf, .jpg 
По критерий 9 "Дейностите по проекта включват участие на хора с увреждания  и/или малцинствени групи". Към проектното предложение следва да се представят списъци с хора, които ще вземат участие в дейностите по проекта. Списъците следва да съдържат информация относно участниците - хора с увреждания и/или малцинствени групи. Представят се сканирани оригинали във един от следните формати „pdf", .“jpg“.
Не
V. Група
Обща допустимост:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 21 и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в ПРСР
Да
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Да
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 21
Да
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 21
Да
5.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК; 
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Да
VI. Група
Допустимост на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е:
1. Общините от територията на МИГ;
2. Юридически лица с нестопанска цел, със седалище на територията на МИГ;
3. Читалища от територията на МИГ;
4. Еднолични търговци или Юридически лица, регистрирани по Търговския закон.
Да
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и ЮЛНЦ, на територията на действие на МИГ
Да
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на изискванията в Приложение №6 - Декларация за липса на основания за отстраняване.
Да
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на изискванията в Приложение №5 - Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ.
Да
5.
Представляващ по закон или пълномощие или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел отговаря на условията в Приложение №8 - Декларация за свързаност, съгласно Заповед №РД 09-647 от 03.07.2019 на РУО на ПРСР
Да
VII. Група
Допустимост на проекта:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Интензитет на финансовата помощ е:
1.	100 %  когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, в съответствие с правилата, заложени в Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014г., и насоките на Европейската комисия от декември 2014г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти;
2.	70 %  когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, в съответствие с правилата, заложени в Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014г., и насоките на Европейската комисия от декември 2014г. за изготвяне на Анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти;
3.	60 % когато получател е частно лице;
4.	70 % когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза.
Да
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 3 000 лева.
Да
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е <= 50 000 лева.
Да
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Момчилград и Крумовград.
Да
VIII. Група
Допустимост на  дейностите по проектa:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът включва:
1.	Проучване, изучаване и съхранение на местното културно наследство – култура, бит, типични местни храни, типични местни продукти, музика и изобразително изкуство, история, традиционни занаяти, обичаи и ритуали, неписана и писана традиция; 
2.	Организиране и провеждане на: 
-Временни и постоянни тематични изложби /етнографски, археологически, типични местни храни, типични местни продукти, занаятчийски продукти и др./, свързани с културното наследство и местните идентичности на територията;
3.Популяризиране и валоризация на местните идентичности и култура, чрез:
-Разработване и разпространение на филми, видео клипове или мултимедийни възстановки;
-Разработване и разпространение на информационни материали (брошури, тематични изследвания, снимки, каталози и др.)
-Разработване и представяне на макети, възстановяване на елементи от традиционни костюми или предмети от традиционния бит;;
4.Подготовка, организация и провеждане на местни празници -събори, панаири, фестивали,  хепънинги, възстановки на исторически събития и др.;
5.Подготовка за извършване на проучвания и съхранение на археологическите паметници на територията.
Да
IX. Група
Допустимост на разходите:
Критерий Води до отхвърляне
1.
1.Възнаграждения за физически лица, за дейности пряко свързани с изпълнението на проекта, включително осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение;
2.Разходи за организиране на пътувания - разходи за командировки: пътни, дневни разходи и нощувки, съгласно действащата Наредба за командировките в страната;
3.Разходи, свързани със създаването и сертифицирането на местен туристически продукт
4.Закупуване и реставрация на експонати и оборудване за етнографски, исторически и други експозиции
5.Разходи за закупуване на материали, консумативи, оборудване, обзавеждане, инвентар и облекла за местните фолклорни състави
6.Разходи свързани с проучване, провеждане на археологически разкопки,  консервиране и/или възстановяване на паметници на културата с местно значение.
7.Разходи за организация и провеждане на различни мероприятия във връзка с местни обичаи и традиции - /провеждане на фестивали, събори, празници, обичаи/ и други събития, свързани с местното наследство. 
8.Разходи за маркетингови и информационни дейности, свързани с популяризиране на местното наследство, фолклор, изделия и храни /издаване на брошури, дипляни, публикации, филми, семинари, и др./ 
9.Разходи за организиране на семинари, срещи и други подобни;
10.Разходи за външни услуги; 
-	наем на помещения и апаратура;
-	други разходи за външни услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта (пощенски разходи, застраховки и др.).
11.Разходи за разработване на анализ разходи-ползи, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта.
Не
2.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Не
3.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
Не
4.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Не
X. Група
Оценка на съответствието
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Не
2.
В случай, че проектът генерира приходи, анализът  разходи - ползи е попълнен за референтен период от 10 години, а в случай, че проектът не генерира приходи, анализът разходи - ползи е  попълнен само за референтна година "n" (или години "n+1", "n+2" и т.н.), в която (в които) се извършват дейностите по проекта.
Не
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.