Критерии за оценка

I. Група
ГРУПА I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок.
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на община Костенец.
Да
7.
Във Формуляра за кандидатстване са включени индикаторите за изпълнение и резултат, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Да
8.
Целевата група е допустима.
Да
9.
В проектното предложение, кандидатът е описал устойчивостта на резултатите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и очаквания ефект върху целевите групи.
Да
10.
Дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013.
Да
11.
Размерът на безвъзмездната финансова помощ не е по-малък от минимално допустимия размер на безвъзмездна финансова помощ по схемата – 10 000 лв. 
- В случай, че кандидатът ще разходва средства за непреки разходи, които ще се залагат служебно от страна на УО и ще са в размер точно на 10% от допустимите преки разходи, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 9090,91 лв. (БФП)                                          
- В случай, че кандидатът не желае да му бъдат начислени служебно непреки разходи в размер на 10 % от преките допустими разходи, и е декларирал това в т. 11.6 от Формуляра за кандидатстване, то планираните преки разходи от кандидата не трябва да са по-малко от 10 000.00 лв. (БФП).
Да
12.
В случай че кандидатът е включил в проектното си предложение дейност 1 и в целевата група по проекта има лица над 54 г. възраст, задължително са включени следните елементи: 
• Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 
• Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години).
Да
13.
В случай че кандидатът е включил в проектното си предложение дейност 4. „Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.” тази дейност не е самостоятелна, и в проектното предложение е включена поне една дейност от изброените в т. 1 - 3 от раздел 13.2. „Допустими дейности” от Условията за кандидатстване.
Да
14.
Безвъзмездната финансова помощ не надвишава 80% от общата сума на допустимите разходи по проекта (приложимо само за големи предприятия)
Не
15.
Дейностите по проекта ще се изпълняват в рамките на 24 месеца и приключват не по-късно от 30.06.2023 г.
Не
16.
Проектното предложение съдържа допустими дейности
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І - Автобиографията на ръководителя на проекта и/или или на законния представител на организацията (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена и прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ Декларацията на кандидата е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват КАНДИДАТА, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение ІII - Декларация за минимални и държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи КАНДИДАТА в търговския регистър или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Да
4.
Приложение IV – Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите КАНДИДАТА лица – сканирана и прикачена в ИСУН 2020.
Не
5.
Приложение V Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП (приложимо за кандидати микро, малки и средни предприятия).
Да
6.
Удостоверение за актуално състояние на КАНДИДАТА (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване – сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай, че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър, това обстоятелство ще се проверява по служебен път, съгласно чл. 23, ал.6 от Закона за Търговския регистър.
Да
7.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс на КАНДИДАТА за текущата финансова година – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
•	- За кандидати, които подават проектното си предложение през януари 2018 г. доказват наличието на финансов капацитет с отчет за приходите и разходите и счетоводен баланс за 2017 г. – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс и ОПР за месеците, през които организацията е съществувала – сканирани и прикачени в ИСУН 2020.
Финансовите отчети трябва да отговарят на изискванията на чл. 25 от Закона за счетоводството. Финансовите отчети се подписват от ръководителя на предприятието и физическото лице, което е съставило финансовия отчет, или от представляващия и/или управляващия счетоводното предприятие, когато финансовият отчет е съставен от счетоводно предприятие. Във финансовите отчети се посочва името на лицето и се поставят печатът на предприятието и печатът на счетоводното предприятие.
Да
8.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за  2016 г. на КАНДИДАТА (ако е приложимо) - сканирано и прикачено в ИСУН 2020 (неприложимо за новорегистрираните /новосъздадените организации)

За проекти, подавани през 2018 г., ще се изисква Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт по данни за  2017 г.
Да
9.
В случаите, в които кандидатът е предвидил по проекта дейност 3 „Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“, са приложени следните документи: 
9.1 Утвърдена програма за минимизиране на риска – подписана от поне едно от представляващите организацията лица; 
9.2. Утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място (ако е приложимо) – подписан от поне едно от представляващите организацията лица.
Да
10.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо КАНДИДАТА за подписване на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 – (ако е приложимо).
- или декларация в свободен текст, с която да се потвърди подаденото проектното предложение и съдържанието в него.
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е някое от изброените лица: микро, малко, средно или голямо предприятие на територията на община Костенец, в качеството му на работодател.
За целите на настоящата процедура предприятие е всеки субект, регистриран по реда на Търговския закон. Предприятията следва да са със седалище и адрес на управление на територията на община Костенец.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство (неприложимо за общини).
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
4.
Кандидатът разполага с финансов капацитет (съгласно приложени Счетоводен баланс и Отчет за приходите и разходите), съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
•	Когато кандидатът е новорегистрирана/новосъздадена организация, същите изисквания се отнасят и за него за периода от регистрацията до кандидатстване и се доказват със същите документи за съответния период.
Да
5.
Когато в проектното предложение е предвидена дейност 3.3. „Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд“, кандидатът е с КОД по КИД 2008, съгласно Приложение към Заповед № РД-01-681 от 12.10.2016 г. на Министъра на труда и социалната политика /Приложение за информация към Условията за кандидатстване.
Да
6.
Кандидатът участва самостоятелно по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, без партньор/и.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.