Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Проектното предложение е подадено в срок
Да
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата
Не
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице. В случай че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Да
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Да
5.
Продължителността на дейностите по проекта не надвишава 18 месеца и тяхното изпълнение следва ще приключи до 31.12.2023г.
Не
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура.
Да
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Република България.
Да
8.
Проектното предложение съдържа допустими дейности.
Да
9.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по професионална квалификация (ПК), са спазени минималните изисквания към обучението за ПК, съгласно Условията за кандидатстване:

•Професиите и специалностите са включени в СППОО.
Не
10.
В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва обучение/я по ключови компетентности (КК), са спазени минималните изисквания към обучението за ключови компетентности, съгласно Условията за кандидатстване:
•	Предвиденото/те обучение/я по ключови компетентности е/са от допустимите обучения по КК.
Не
11.
Включените индикатори във формуляра за кандидатстване са количествено определени, с положителна стойност различна от нула, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване.
Не
12.
Целевата група е допустима
Да
13.
Дейностите, които ще се финансират с настоящия проект, попадат в приложното поле на Регламент (ЕС) №651/2014
Да
14.
Дейността/ите/, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013
Да
15.
Безвъзмездната финансова помощ в режим „помощ за обучение“ по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014, не надвишава посочения в т. 10 от Условията за кандидатстване интензитет:
За големи предприятия - 50% от общите допустими разходи по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014.
За средни предприятия - 60% от  общите допустими разходи по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014.
За малки/микро предприятия - 70% от общите допустими разходи по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014.
Не
16.
Дейностите, за които се иска финансиране с характер на минимална помощ, не са в някоя от следните области: 
а) сектора на рибарството и аквакултурите, уредени с Регламент  (ЕС) № 1379/2013;
б) сектора на първично производство на селскостопански продукти;
в) преработка и продажба на селскостопански продукти, в следните случаи:
−когато размерът на помощта е определен въз основа на цената или количеството на тези продукти, които се изкупуват от първичните производители или се предлагат на пазара от съответните предприятия; или
−когато помощта е обвързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители.
Да
17.
Помощта не се предоставя за дейности, свързани с износ към трети държави или държави членки, по-специално помощи, които са пряко свързани с изнесените количества, с изграждането и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи във връзка с износа
Да
18.
Помощта не е поставена в зависимост от използване на местни за сметка на вносни стоки
Да
19.
Помощта не се предоставя за обучения, които се провеждат от кандидата/партньора с цел да спазят задължителните национални стандарти за обучения
Да
20.
Брутният еквивалент на безвъзмездната финансова помощ, представляваща „помощ за обучение“ по правилата на  Регламент (ЕС) № 651/2014, може да бъде изчислен с точност, без да е необходимо да се прави оценка на риска. Помощта по проекта за обучение се предоставя под формата на безвъзмездни средства
Да
21.
Общият размер на държавната помощ, представляваща „помощ за обучение“ по правилата на  Регламент (ЕС) № 651/2014, за подпомагания проект не надхвърля сумата от 3 911 660.00 лева, включително чрез правилата за натрупване, посочени в чл. 8 от Регламент (ЕС) № 651/2014
Да
22.
Кандидатът е подал формуляра за кандидатстване преди работата по проекта или изпълнението на предвидените в проекта дейности да е започнало
Да
23.
По проекта са предвидени само допустими разходи по правилата на Регламент (ЕС) № 651/2014, както следва:
а) разходи за обучаващ персонал, за часовете, през които обучаващият персонал участва в обучението;
б) оперативни разходи на обучаващите и обучаваните, които са пряко свързани с проекта за обучение, като пътни разноски, разходи за настаняване, материали и консумативи, пряко свързани с проекта, амортизация на инструменти и оборудване, доколкото те се използват изключително за проекта за обучение;
в) разходи за консултантски услуги, свързани с проекта за обучение;
г) лични разходи за обучаващите се и общи косвени разходи (административни разходи, наеми, режийни разходи) за часовете, в които обучаващите се участват в обучението
Да
24.
Максималният размер на средствата, получени от кандидата/партньора/ите под формата на минимална помощ (помощ de minimis по правилата на Регламент (ЕС) №1407/2013) за период от три бюджетни години на „едно и също предприятия“ НЕ надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро
Да
25.
Кандидатът е предвидил собствено участие в съответствие с категорията на предприятието, което е от най-голяма категория (в случаите на партньорство, при които предприятията партньори са от различни категории съгласно ЗМСП)
Не
26.
Максимално допустимата стойност на безвъзмездната финансова помощ за едно лице, включено в специфично/и обучение/я, не надхвърля 2 500 лв. (критерият е приложим ако в проектното предложение са заложени специфични обучения)
Не
27.
Кандидатът/партньорът/ите не са предприятия (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар
Да
28.
28. Кандидатът/партньорът/ите не са предприятия (и на ниво група) в затруднено положение и по отношение на тях не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства: 
28.1. В случай на акционерно дружество, дружество с ограничена отговорност, командитно дружество с акции или кооперация или други дружества по Приложение I към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надхвърля половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност" се разбира по-специално видовете дружества, посочени в приложение I към Директива 2013/34/ЕС, а понятието „акционерен капитал" включва, когато е уместно, премии от акции.
28.2 В случай на събирателно дружество или командитно дружество, или други лица по Приложение II към Директива 2013/34/ЕС (което не е МСП, което съществува по-малко от три години), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството", се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
28.3. Когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите кредитори.
28.4. Когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.
28.5. Когато предприятието не е МСП и през последните две години:
а) съотношението задължения/собствен капитал на предприятието е било по-голямо от 7; и
б) съотношението за лихвено покритие на предприятието, изчислено на основата на EBITDA, е било под 1,0.
Да
29.
В случай че проектното предложение е предвидено да се изпълнява в партньорство, то в него са включени не повече от двама партньори
Да
30.
Кандидатът/партньорът/те не са държавна/централна и/или териториална и/или общинска администрация
Да
31.
Кандидатът/партньорът/те не са организации, които попадат в обхвата на системата на народната просвета и в системата на висшето образование (детски градини, училища, центрове за подкрепа за личностно развитие, специализирани обслужващи звена, университети, изследователски университети, специализирани висши училища и самостоятелни колежи, в това число БАН, Селскостопанската академия, националните центрове по проблемите на общественото здраве и други научни организации).
Да
32.
В случай че кандидат/партньор/и развиват основната си икономическа дейност или допълнителна дейност в целия Сектор A, проектното предложение не съдържа обучение/я по професионална квалификация в следните професионални направления: 621 „Растениевъдство и животновъдство”, код 623 ”Горско стопанство”, 541 „Хранителни технологии” и 640 „Ветеринарна медицина”. Изброените сектори са съгласно Класификация на икономическите дейности (КИД-2008 – Приложение за информация към Условията за кандидатстване)
Не
33.
В случай че в обученията по проекта като целева група са включени неактивни/безработни лица, в проектното предложение е разписана задължителната Дейност 4 „Включване безработни и/или неактивни лица в несубсидирана заетост при работодател, след успешно завършване на обучение/я“, съгласно Условията за кандидатстване, и е предвидено минимум 50% от всички неактивни/безработни лица, завършили успешно обученията, да бъдат включени в несубсидирана заетост при работодател, който е кандидат/партньор по проекта за период не по-малък от 3 месеца.
Да
II. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение І: Автобиографията на ръководителя на проекта или на законния представител на кандидата (управител, прокурист и др.)/собственика на капитала е попълнена по образеца, приложим за процедурата, сканирана е и е прикачена в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват кандидата, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
3.
Приложение III: Декларация за държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи кандидата в Търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Да
4.
Приложение ІII.1: Декларация за минимални помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи кандидата в Търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Да
5.
Приложение IV: Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия е попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите организацията лица, вписани като представляващи в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване - сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо). В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Да
6.
Приложение V: Заявка – декларация за целевата група към проектно предложение - по образец и подписанa от поне едно от представляващите организацията лица, вписани като представляващи в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване - сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Да
7.
Приложение VI: Писмо за намерение - по образец и подписано от поне едно от представляващите организацията лица, вписани като представляващи в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, писмото се подписва от всички представляващи.
Да
8.
Приложение VII: Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите организацията лица, вписани като представляващи в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване - сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Да
9.
Удостоверение за актуално състояние на кандидата (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020.
В случай че кандидатът е регистриран по Закона за Търговския регистър и РЮЛНЦ или информацията е публична, това обстоятелство се проверява по служебен път.
Да
10.
Счетоводен баланс на кандидата за предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020. (ако е приложимо).
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.

•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс  за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
11.
Нотариално заверено пълномощно на лице, представляващо кандидата за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 - (ако е приложимо).
Да
III. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ - ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ ПАРТНЬОРИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Приложение-ІІ: Декларацията на кандидата/партньора е попълнена по образец и подписана от всички лица, които са овластени да представляват партньора, независимо дали гo представляват заедно и/или поотделно, и са вписани в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или са определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване. 
Декларацията/ите е/са подписана/и на хартия от всички гореизброени лица, сканирана/и и прикачена/и в ИСУН 2020.
Да
2.
Приложение III: Декларация за държавни помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи партньора в Търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Да
3.
Приложение ІII.1: Декларация за минимални помощи е попълнена по образец и подписана от поне едно от лицата, вписани като представляващи партньора в Търговския регистър и РЮЛНЦ или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване – сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Да
4.
Приложение IV: Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия е попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите партньора лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020 (ако е приложимо). В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Да
5.
Приложение VI: Писмо за намерение - по образец и подписано от поне едно от представляващите организацията лица, вписани като представляващи в Търговския регистър и РЮЛНЦ, или определени като такива в учредителен акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване - сканирано и прикачено в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, писмото се подписва от всички представляващи.
Да
6.
Приложение VII: Декларация за предоставяне на данни от НСИ, попълнена по образец и подписана от поне едно от представляващите партньора лица - сканирана и прикачена в ИСУН 2020. В случаите, когато една организация се представлява заедно от няколко лица, декларации се подписват от всички представляващи.
Не
7.
Удостоверение за актуално състояние на партньора (ако е приложимо), издадено не по-рано от 3 месеца преди крайната дата на кандидатстване, сканирано и прикачено в ИСУН 2020. 
В случай че партньорът е регистриран по Закона за Tърговския регистър и РЮЛНЦ, това обстоятелство се проверява по служебен път.
Да
8.
Счетоводен баланс на партньора за предходната финансова година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020 (ако е приложимо).
В случай че счетоводният баланс за предходната финансова година е подаден към  Националния статистически институт (НСИ), се извършва служебна проверка от оценителната комисия за посочените стойности за текуща печалба/загуба, собствен капитал и стойност на актива.
•	За новорегистрираните/новосъздадените организации – Счетоводен баланс за месеците, през които организацията е съществувала през текущата година – сканиран и прикачен в ИСУН 2020.
Да
IV. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА –ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА (съгласно т. 11.2. от Условията за кандидатстване)
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е работодател (физическо или юридическо лице, което извършва стопанска дейност, независимо от собствеността, правната и организационната си форма). За целите на процедурата кандидат може да бъде и лице, което се явява предприятие/работодател по смисъла на законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
Да
2.
Кандидатът е лице със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на държавни помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 651/2014.
Да
4.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Да
5.
Кандидатът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
6.
Кандидатът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че кандидатът извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
Да
7.
В случай че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, той има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през всяка от последните две години, предхождащи годината на кандидатстване.
Да
V. Група
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРИТЕ – КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПАРТНЬОРА/ИТЕ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Партньор/и на кандидата е/са работодател/и (физическо или юридическо лице, което извършва стопанска дейност, независимо от собствеността, правната и организационната си форма).
Да
2.
Партньорът е лице, със самостоятелна правосубектност, регистрирано и имащо право да осъществява дейност на територията на Република България в съответствие с действащото българско законодателство.
Да
3.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на държавни помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 651/2014.
Да
4.
Партньорът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Да
5.
Партньорът разполага с финансов капацитет, съобразно Приложение: Методика за оценка на финансовия капацитет на кандидатите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г.
Да
6.
Партньорът е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението (приложимо в случай, че партньорът ще извършва обучение по професионална квалификация по проекта).
Да
7.
В случай че партньорът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, той има опит в предоставянето на най-малко по едно подобно обучение през всяка от последните две години, предхождащи годината на кандидатстване.
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.