| 1. |
Посочен е общият брой на представителите на целевата група, които ще участват в проекта, и няма разминаване в броя им в различните секции на формуляра за кандидатстване (ФК), включително по отношение на целевата стойност на индикатора. - 5 т.
Критерият не е изпълнен – 0 т.
Посочената информация трябва да съответства (равна или по-малка) на информацията за регистрираните трудови договори в НАП и информацията за самоосигуряващите се лица в ТРРЮЛНЦ/регистър Булстат към момента на подаване на проектното предложение.
В случай че е изисквана пояснителна информация, относно целевите стойности на индикаторите и/или пояснителна информация, относно информацията не/посочена в останалите части от проекта по отношение на целевата група, критерият се счита за неизпълнен.
По този критерий се отнемат точки само ако е изисквана пояснителна информация по отношение на индикатора за изпълнение „Заети, включително самостоятелно заети“ и/или индикатора за резултат „Участници, които при напускане на операцията получават квалификация“ и/или разминаване в различните секции на ФК по отношение на тези 2 индикатора или по отношение на всички индикатори. В случай че изисканата пояснителна информация е само във връзка със специфичния индикатор по процедурата „Участници със запазена заетост след успешно приключване на обучение/я по проекта“ и посочената информация в дейност 4 “Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта)“ точки се отнемат на кр. 5 от раздел „Приоритетност“.
|
5.00
|
| 2. |
Посочени са конкретните характеристики на целевата група, съгласно изискванията на Условията за кандидатстване (УК).
Описани са служителите, които ще бъдат включени в проектното предложение, като е налична следната минимална информация за тях:
- кандидатът е посочил и обосновал нуждите на служителите от включването им в предвидените обучения, съгласно функциите, които изпълняват в предприятието – 10 т.;
- посочени са само функциите, които изпълняват в предприятието – 5 т.;
- критерият не е изпълнен – 0 т.
Критерият се прилага за всяко обучение отделно, с изключение на посочените за недопустими по кр. 3.1 от настоящата Методология, в случай че е приложимо. Крайната оценка се изчислява като средноаритметична от оценките на всички включени в проекта обучения. (закръглява се на цяло число)
|
10.00
|
| 3. |
Дейностите във Формуляра за кандидатстване са в съответствие с изискванията за всяко едно от обученията, съгласно УК.
3.1. Спазени са следните изисквания за предвидените обучения:
- В случай че в проектното предложение е предвидено да се предоставя/т обучение/я за придобиване или повишаване на професионалната квалификация (ПК) /не по-висока от трета квалификационна степен/:
1. Посочена е информация, от която може да се установи професията и специалността (напр. наименование и код на професията, наименование и код на специалността), и професиите и специалностите са включени в СППОО.
2. Посочени са коректен хорариум на обучението и каква степен ще придобие обучаваното лице, съгласно вида на заложеното обучение, както и броят на обучаваните лица;
3. В случай че кандидатът развива основната или допълнителна си икономическа дейност в целия Сектор A, проектното предложение не съдържа обучение/я по професионална квалификация в следните професионални направления: 62 „Селско, горско и рибно стопанство” и 640 „Ветеринарна медицина”;
4. В случай че кандидатът е организация от системата на предучилищното, училищното и висшeто образование, в проектното предложение не са предвидени обучение/я за повишаване на квалификацията, професионалните умения и компетенции на педагогическия персонал от системата на предучилищното, училищното и висшeто образование;
5. Кандидатът, към който има лицензиран център за професионално обучение (ЦПО е създаден към юридическото лице - кандидат), е регистриран в Регистъра на центровете за професионално обучение към НАПОО за професиите и/или специалностите, по които ще се провежда обучението/ята (приложимо, в случай че кандидатът извършва самостоятолно обучение/я по професионална квалификация по проекта).
- В случай че в проектното предложение е предвидено да се извършва/т обучение/я по ключови компетентности (КК), предвиденото/те обучение/я по ключови компетентности е/са от допустимите обучения по КК, съгласно УК. Посочени са и коректен хорариум на обучението, съгласно вида на обучението, както и броят на обучаваните лица. В случай че кандидатът самостоятелно ще предоставя обучение по ключови компетентности, той има опит в предоставянето на най-малко две подобни обучение през последните три години към датата на кандидатстване.
- Когато кандидатът е предвидил да изпълнява дейност 2 е спазено изискването за специфично обучение, съгл. т. 13.2. от УК – обучение, насочено към придобиване на знания и умения на лицата, пряко приложими към заеманите от тях длъжности в предприятието и попада извън обхвата на системата за професионално образование и обучение, и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност, съгласно Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход, приет с ПМС № 48/04.04.2023г. Описани са Програма/модули на обучението и е посочен броят на обучаваните лица.
В случай че някое обучение не отговаря на посочените по-горе условия, обучението се отстранява, заедно с предвидените за него разходи.
ВАЖНО! В случай че дадено обучение се отстрани на основание посочените по-горе изисквания, то не се взема предвид при оценката на следващите критерии от Методологията, освен ако изрично не е посочено друго.
На критерий 3.1 не се присъждат точки!
3.2. Предвидените обучения (програма, продължителност, брой включени лица) водят до съществено подобряване на компетенциите на обучаващото се лице, съобразно спецификата на работното му място – 12 т.
Предвидените обучения (програма, продължителност, брой включени лица) водят до подобряване на компетенциите на обучаващото се лице, но връзката със спецификата на работното му място е неясна – 6 т.
Предвидените обучения (програма, продължителност, брой включени лица) не водят до подобряване на компетенциите на обучаващото се лице, съобразно спецификата на работното му място – 0 т.
Критерият се прилага за всяко обучаващо се лице по съответното обучение.
Крайната оценка се изчислява като средноаритметична от оценките на всички включени в проекта обучения. (закръглява се на цяло число)
В случай че предвиденото обучение не води до подобряване на компетенциите на някое от обучаващите се лица, съобразно спецификата на работното им място, разходите за обучение на това лице се редуцират.
3.3. Дейностите са описани детайлно, по отношение на начините на изпълнението им – 8 т.:
- посочена е формата на обучение. Ако в проектното предложение е предвидена дистанционна и/или смесена форма на обучения по професионална квалификация, специфични обучения или ключова компетентност, в дейностите кандидатите са заложили механизми, които позволяват на етап изпълнение управляващият орган да разполага с възможност за реална проверка по изпълнението. Кандидатите са предвидили дистанционна или смесена форма на обучение само за допустимите професии и специалности, съгласно приложен към Приложенията за информация СППОО - дистанционно обучение.
В случай че е предвидена дистанционна или смесена форма на обучение и обучението не е за допустимите професии и специалности, същото се заличава, заедно с предвидените за него разходи (приложимо за професионална квалификация);
- посочено е, че обученията ще завършат с издаването на съответния документ (приложимо за всички обучения) и той отговаря на изискванията за придобита степен на професионална квалификация (приложимо за ПК);
- посочено е какви познания и умения ще придобие лицето, както и целите, които се очаква да се постигнат с предвиденото/ите обучение/я.
Всички приложими критерии са изпълнени – 8 т.
Един от приложимите критерии не е изпълнен – 4 т.
Във всички останали случаи се приема, че критерият не е изпълнен - 0 т.
Критерият се прилага за всяко обучение отделно. Крайната оценка се изчислява като средноаритметична от оценките на всички включени в проекта обучения. (закръглява се на цяло число)
|
20.00
|